abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89321451
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Smaren het volgende:
poppenvulling muts88. Bij hobbywinkels, op de markt, bij de Hema.
Watten is nooit een goed idee. Als je yoda nu nat wordt, dan krimpt je vulling.
Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies? :) Beetje een richting?
pi_89322374
Ik gebruik mijn pink eigenlijk ook niet... heb net speciaal nog even gekeken, maar ik doe het dus ook anders.

Hema kun je inderdaad ook vulspul kopen (tenminste wel de hema hier in het dorp). Ik heb ooit een grote zak bij de pipoos gekocht, die is nog lang niet op... werkt ook prima!

Net weer heerlijk gsjes zitten maken, dit keer de roze voor het kussentje. Nog 6 te gaan en dan nog de boel aan elkaar maken en dan van de week even lang IKEA voor een kussentje. *O*
pi_89322952
Wauw wat een boel mooie dingen zijn er gemaakt O+

Ik ben nog steeds met de puffstich-muts bezig, er zit nu 1 bol van 100gr in. Het is een gepriegel, maar hij word heel gaaf.
pi_89322972
ik gebruik altijd mijn wijsvinger, en hou het haakwerk dan tussen duim en middelvinger vast.

Ik heb trouwens dus geen last van een haak-pink maar een haak-wijsvinger :') Kraaaaamp!

Ik heb vanmiddag weer een konijntje gemaakt (en afgeleverd bij de desbetreffende persoon), foto's komen later wel want ik heb inmiddels 6 uur lang gedaan over 20 bladzijden (nu zijn het wel hele grote bladzijdes met hele kleine lettertjes.. Maar toch dat is niet snel ;) )
pi_89324635
Even een foto gemaakt hoe ik de draad heb tijdens het haken (let even niet op mijn nagels, ik heb net nog in potgrond gezeten om een planten te herpotten die door de katten was uitgegraven }:| )

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 29-11-2010 23:20:04 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89325057
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef trovey het volgende:
Even een foto gemaakt hoe ik de draad heb tijdens het haken (let even niet op mijn nagels, ik heb net nog in potgrond gezeten om een planten te herpotten die door de katten uit was gegraven }:| )

[ afbeelding ]
Haha ik zo:

zo zie je maar dat iedereen andere technieken heeft he.

Dit is trouwens het konijntje:

Het lijkt alsof je de vulling heel erg ziet maar dat is in het echt niet zo, de flits maakt het erger lijken dan het is.
pi_89325453
Dat zou mijn hand niet leuk vinden om het op jouw manier te doen :') ...RSI rechts is meer dan genoeg voor mij. Krijg je geen kramp in die wijsvinger op deze manier? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:41:42 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89328404
ik heb 'm ook nog wel een keer om m'n pink, om de draad strak genoeg te trekken, maar zonder kramp gelukkig! dus eerst over de wijsvinger, en daarna om de pink heen gedraaid.
in de haak.
pi_89330840
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:26 schreef trovey het volgende:
Dat zou mijn hand niet leuk vinden om het op jouw manier te doen :') ...RSI rechts is meer dan genoeg voor mij. Krijg je geen kramp in die wijsvinger op deze manier? :P
nou alleen als ik echt 5 uur achter elkaar zit te haken. Maar omdat ik het vaak tijdens college zit te doen wissel ik het (heeeeeel soms :P) af met schrijven. En anders wel met iets pakken, of even studeren of gewoon even stoppen. En wat Trui zegt, ik wikkel hem vaak ook nog om m'n pink om hem strak te houden. Want zoals het er nu uitziet hou ik hem gewoon met m'n vuist vast zegmaar, maar dat is superlastig als je dan net gedoucht hebt, dan komt dat draadje zo door je knuisten heen glijden.
pi_89330904
Ik heb de draad over mijn wijsvinger en dan aan de binnenkant hand. Wat ik wel heb is een nagel die plat groeit, zal vanmiddag eens kijken of ik het op de foto kan krijgen, want het ziet er niet uit: @
pi_89331851
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:

[..]

Thanks! Geen idee dat je zoiets bij de Hema kon kopen. Waar vind ik dat precies? :) Beetje een richting?
Meestal onderop in de hoek bij de klosjes garen / knoopjes / koffiefilters / vuilniszakken / waspoeder. (In onze HEMA dan... )
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:01:18 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89333016
Hihi whiskers, wat een grappige avatar heb jij O+

Ik schiet niks op, nog steeds niks af! Maar vandaag ben ik thuis dus ik wil mn Sinterklaas afkrijgen :Y
pi_89333056
Ik ben net begonnen met het joinen van de gsjes voor mijn sinterklaas-kado... eerste anderhalve rij is af, gelukkig weer veel wachten tussendoor op het werk, dus kan ik het ding vandaag wel afmaken denk ik... morgen effe kussentje halen bij Ikea en klaar zijn we!
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:40:16 #39
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89333984
wat is je konijn lief zeg Kirsten!!! :D

*ik ga aan het werk, niet haken, niet forummen (proberen) en m'n arm een dag rust gunnen*
(wist je dat je een tennisarm namelijk niet krijgt van tennissen maar van breien? kan vast ook van haken :( (je wordt hypochonder van geneeskunde))
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:42:40 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89338668
esseEi, ik heb ook wat last van zoiets, namelijk al maanden een wat zeurderige pijn in m'n linker schouder. het haken is hier natuurlijk ook verdachte oorzaak nr. 1.. maar toch wel wat raar, want ik haak met rechts en heb niet het gevoel dat ik m'n linkerschouder daar nou erg raar gespannen bij gebruik ofzo. ik probeer nu wel wat bewuster ontspannen te zitten tijdens het haken, maar de pijn is niet zomaar weg helaas. voelt echt als iets engigs binnenin. (kapsel oid). maar helemaal niet haken wil ik niet eigenlijk. :o

oh en 't wit van de advent-boom is weer wit! *O* de wasmachine bracht uitkomst. :)
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:50:12 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89338981
Da's een goeie actie geweest dan Trui! ^O^ Zou echt zonde zijn van die boom als ie groezelige sneeuw had ;(

En die pijn is wel vervelend! Maar je houdt natuurlijk wel je haakwerkje en de draad vast met links? Misschien een keertje proberen een hele week niet te haken, kijken of het dan beter gaat.
Hier haak ik gelukkig niet genoeg voor zulke klachten, maar ik ken het gevoel sinds ik mijn schouder heb overbelast met teveel ramenlappen (5 thuiszorg clienten die allemaal in dezelfde week hun ramen schoon wilden :X nu hoef ik maar 1 raam te lappen en ik heb weer 2 dagen een zere schouder!) Dan is haken ook niet prettig.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:52:26 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89339074
een hele week, weet je wel wat je van me vraagt? :o [/junkmodus]
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:53:51 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89339134
Voor je eigen bestwil ~O>
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:02:32 #44
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_89339501
Als ik lange tijd haak krijg ik ook altijd last...maar ik kan ook best krampachtig zitten als ik aan het priegelen ben ;)

Gisteren 18 uur zonder stroom gezeten, dan denk je: ideale moment om te gaan haken, maar niets is minder waar als 't binnen ijskoud is en al je patronen op de laptop staan, die geen stroom heeft :'( bah!
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:07:59 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89339699
he bah (en brr) mynerfius. toch maar een paar noodpatronen uitprinten dan. te beginnen met 'fingerless mittens/gloves'. :)

ik heb weer wat hexagonnetjes gehaakt, nu die van the royal sisters.
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:10:11 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89339795
Wat een vrolijkheid O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:39:42 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89343392
hmm fijn dat ik niet de enige heb die haakpijntjes kent ;) maar wel balen allemaal enzoo ...:S

trui wat vrolijk weer die hexagonnetjes! :D:D

haha en heb ook alles op computer kwa patronen, is wel balen dan mynerfus ;) deed je laptop niet even zonder stroom? of gewoon vaste comp?

*uitgewerkt, op naar een vriendin*
pi_89343980
Trui, geweldige verzameling blije hexagonnetjes weer! O+

En een dikke :* voor iedereen die pijnen heeft en niet kan haken... (en ook als je wel kan haken maar wel pijn hebt, ook een :* )

Mijn "werk" van vandaag:

Vanochtend

Rond lunchtijd

Nu nog afwerken van de achterkant en dan denk ik dat er nog een rood randje omheen komt...
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:03:27 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89344300
Hee die is leuk geworden zeg! En wat cool dat je dat op je werk kan doen :D

Ik ga vrijdag- en maandagochtend via het uitzendbureau voor portier spelen, maar vrijdag zal het ook wel rustig zijn, dus ze hadden al gezegd dat ik tijdschriften of een boek of handwerkje ofzo mee mocht nemen ^O^ *O*
pi_89344429
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:42 schreef trui het volgende:
esseEi, ik heb ook wat last van zoiets, namelijk al maanden een wat zeurderige pijn in m'n linker schouder. het haken is hier natuurlijk ook verdachte oorzaak nr. 1.. maar toch wel wat raar, want ik haak met rechts en heb niet het gevoel dat ik m'n linkerschouder daar nou erg raar gespannen bij gebruik ofzo. ik probeer nu wel wat bewuster ontspannen te zitten tijdens het haken, maar de pijn is niet zomaar weg helaas. voelt echt als iets engigs binnenin. (kapsel oid). maar helemaal niet haken wil ik niet eigenlijk. :o

oh en 't wit van de advent-boom is weer wit! *O* de wasmachine bracht uitkomst. :)
Dat heb ik ook gehad!! Mn moeder zei ook dat het door het haken kwam, maar dat geloofde ik ook niet, maar bij mij is het wel weggegaan. Al was het niet maanden, en meer een echte pijn dan een zeurderige pijn, maar toch, Bah zeg. Moet je niet eens naar de dokter?

Ik zag een hele mooie strependeken voorbij komen! En muziektrilbeestiets.

Ik ben die sneeuw zat! Heb gister een half uur staan wachten op een bus, in leiden was het glibberig en nu net weer wachten op de bus keilang. Busgedoe was niet in leiden, daar rijden ze volgens mij wel normaal. Doet de trein het eens, maar de bus niet, vanmorgen bijna mn trein gemist terwijl ik normaal een kwartier sta te wachten.

En waarom zijn mn schoolboeken wel binnen maar mn haakboekjes nog niet =(
Ow en hier thuis is het 16 graden :(

Als ik een zonnetje haak, zal het dan zomer worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')