abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89308513
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zou fijn zijn als je wat meer toevoegt dan enkel plaatjes...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89308550
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nee. Dan konden ze net zo goed in het kabinet gaan zitten, want 99% van alle wetsvoorstellen heeft een financiële paragraaf.
Ze zijn ook min of meer regeringspartner zonder bewindslieden :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 29 november 2010 @ 18:48:51 #128
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89308860
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen economisch expert nee, maar jij zeker niet.

Anyway

Natuurlijk snap ik dat we niet ''zomaar'' uit de euro kunnen stappen, alleen al omdat we teveel pensioenfondsen en andere rommel gestald hebben bij kwakkelende landen. Maar er komt vanzelf een moment dat het randabeler is om eruit te stappen, simpel om de reden omdat het te duur wordt om de economisch kwakkelende landen te onderhouden.
Jij was toch degene die beweerde dat de VS er beter voor stond dan de Eurozone? En je laatste twee zinnen zijn ook weer van een schrijnend niveau. Denk je dat landen vrijwillig hun markten gaan inperken en heffingen voor in- en export gaan vragen? Goed nieuws natuurlijk voor al die bedrijven die miljarden omzet draaien door de Europese markt en de multinationals die door de uitbreiding net verhuisd zijn richting Roemenië. Ik denk niet dat jij de gevolgen helemaal overziet.

Het idee van de unie is dat die kwakkelende landen aansterken en onze goederen en diensten afnemen. Noem het naïef, maar er zit in ieder geval nog een plan achter. Wat is jouw plan? Ons lekker richten op die 17 miljoen consumenten die wij in ons land hebben? Dat zou leuk zijn, als we onszelf kunnen verrijken door alleen met onszelf te handelen....
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  maandag 29 november 2010 @ 18:54:36 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89309128
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:48 schreef Arglist het volgende:

[..]

Jij was toch degene die beweerde dat de VS er beter voor stond dan de Eurozone? En je laatste twee zinnen zijn ook weer van een schrijnend niveau. Denk je dat landen vrijwillig hun markten gaan inperken en heffingen voor in- en export gaan vragen? Goed nieuws natuurlijk voor al die bedrijven die miljarden omzet draaien door de Europese markt en de multinationals die door de uitbreiding net verhuisd zijn richting Roemenië. Ik denk niet dat jij de gevolgen helemaal overziet.

Het idee van de unie is dat die kwakkelende landen aansterken en onze goederen en diensten afnemen. Noem het naïef, maar er zit in ieder geval nog een plan achter. Wat is jouw plan? Ons lekker richten op die 17 miljoen consumenten die wij in ons land hebben? Dat zou leuk zijn, als we onszelf kunnen verrijken door alleen met onszelf de handelen....
Ik geloof dat niemand hier de wijsheid in pacht heeft om de monetaire problemen op te lossen. En als jij die wel had dan zat jij hier niet op een internetforum.

Ik zeg niet dat er geen consequenties aan verbonden zitten als we uit de euro stappen, ik zeg alleen dat het op termijn meer oplevert dan WEL in de euro te blijven. Wat mijn globale plan is??
Samen met Duitsland Nederland Luxemburg (misschien FR nog..) en de Scandinavische landen samen een monetaire munt in het leven roepen. Dat zijn de landen die qua welvaart en ideologisch denkwijze het dichts bij elkaar zitten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89309347
Samen met Duitsland Nederland Luxemburg (misschien FR nog..) en de Scandinavische landen samen een monetaire munt in het leven roepen.

:') En je denkt dat duitsland daarmee akkoord gaat? Duitsland wil sowieso frankrijk, frankrijk wil sowieso spanje. Waarschijnlijk willen beide italië en oostenrijk en uiteindelijk kom je gewoon op dezelfde unie uit. De kracht van de euro is juist dat het europa verenigd en niet alleen maar een machtspositie voor rijke landen is. Ik weet dat pvv'ers wel denken dat we in heel europa moslims haten en het liefste onszelf afschermen van de rest van de wereld, maar zo werkt het nou eenmaal niet. :')
  maandag 29 november 2010 @ 19:00:45 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89309407
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:59 schreef Batsnek het volgende:
Samen met Duitsland Nederland Luxemburg (misschien FR nog..) en de Scandinavische landen samen een monetaire munt in het leven roepen.

:') En je denkt dat duitsland daarmee akkoord gaat? Duitsland wil sowieso frankrijk, frankrijk wil sowieso spanje. Waarschijnlijk willen beide italië en oostenrijk en uiteindelijk kom je gewoon op dezelfde unie uit. De kracht van de euro is juist dat het europa verenigd en niet alleen maar een machtspositie voor rijke landen is. Ik weet dat pvv'ers wel denken dat we in heel europa moslims haten en het liefste onszelf afschermen van de rest van de wereld, maar zo werkt het nou eenmaal niet. :')
Ik weet niet waarom jij Moslims in dit verhaal betrekt maar het heeft iig geen reet te maken met de EU crisis. En als jij denkt dat het prima met de euro gaat dan moet je toch echt onder die steen vandaan kruipen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 november 2010 @ 19:00:59 #132
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89309419
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik geloof dat niemand hier de wijsheid in pacht heeft om de monetaire problemen op te lossen. En als jij die wel had dan zat jij hier niet op een internetforum.

Ik zeg niet dat er geen consequenties aan verbonden zitten als we uit de euro stappen, ik zeg alleen dat het op termijn meer oplevert dan WEL in de euro te blijven. Wat mijn globale plan is??
Samen met Duitsland Nederland Luxemburg (misschien FR nog..) en de Scandinavische landen samen een monetaire munt in het leven roepen. Dat zijn de landen die qua welvaart en ideologisch denkwijze het dichts bij elkaar zitten.
Wie had het over oplossingen?
Sowieso is het nogal achterhaald om oplossingen te zoeken voor problemen waar je niet eens van de feiten op de hoogte bent, zoals in jouw geval. Die feiten breng ik jouw, wat jij inbrengt zijn vage ideeën die nergens op gebaseerd zijn. Waarom denk je dat Duitsland Nederland nodig heeft? Dat is nogal een vorm van overschatting. Duitsland wil Frankrijk, Frankrijk wil weer andere landen..... En het gevolg?

Het idee van de unie is het delen van welvaart, om de gehele en daarmee ook de onze te verbeteren. Dat daar tijd overheen moet gaat is natuurlijk logisch. Jouw unie is weer een beperkte markt van een kleine 130 miljoen inwoners en helemaal niet interessant omdat de landen al welvarend zijn. Daar valt geen winst te behalen. Winst behaal je door in minder welvarende te investeren zodat ze jou uiteindelijk kunnen verrijken, aldus de EU.
  maandag 29 november 2010 @ 19:03:11 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89309520
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:00 schreef Arglist het volgende:

[..]

Wie had het over oplossingen?
Sowieso is het nogal achterhaald om oplossingen te zoeken voor problemen waar je niet eens van de feiten op de hoogte bent, zoals in jouw geval. Die feiten breng ik jouw, wat jij inbrengt zijn vage ideeën die nergens op gebaseerd zijn. Waarom denk je dat Duitsland Nederland nodig heeft? Dat is nogal een vorm van overschatting. Duitsland wil Frankrijk, Frankrijk wil weer andere landen..... En het gevolg?

Het idee van de unie is het delen van welvaart, om de gehele en daarmee ook de onze te verbeteren. Dat daar tijd overheen moet gaat is natuurlijk logisch. Jouw unie is weer een beperkte markt van een kleine 150 miljoen inwoners en helemaal niet interessant omdat de landen al welvarend zijn. Daar valt geen winst te behalen. Winst behaal je door in minder welvarende te investeren zodat ze jouw uiteindelijk kunnen verrijken, aldus de EU.
Ik plaatste Frankrijk ook tussen haakjes slimpie. En als ik onwaarheden loop te verkondigen dan is dat ontzettend dom van me. Maar haal die dan wel aan en zet er een bron bij. Vooralsnog heb je dat niet gedaan en ga ik er derhalve vanuit dat je uit je duim loopt te zuigen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89309619
quote:
Ik weet niet waarom jij Moslims in dit verhaal betrekt maar het heeft iig geen reet te maken met de EU crisis. En als jij denkt dat het prima met de euro gaat dan moet je toch echt onder die steen vandaan kruipen.
Het is een typisch verschijnsel bij pvv'ers; jezelf overschatten en anderen minderwaardig achtten. Overigens heb ik nergens gezegd dat het fantastisch met de euro gaat, maar het gaat ook zeker niet slecht. Op dit moment is de euro nog steeds een sterke munt.
  maandag 29 november 2010 @ 19:05:48 #135
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89309638
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik plaatste Frankrijk ook tussen haakjes slimpie. En als ik onwaarheden loop te verkondigen dan is dat ontzettend dom van me. Maar haal die dan wel aan en zet er een bron bij. Vooralsnog heb je dat niet gedaan en ga ik er derhalve vanuit dat je uit je duim loopt te zuigen.
Ah je weet niet eens wat de primaire doelstellingen van de unie zijn? Waarom begin je de discussie überhaupt dan? Kijk anders eens voor je lol naar het nieuws en wat ze zeggen over het aantrekken van de Europese economie.
  maandag 29 november 2010 @ 19:15:42 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89310144
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:05 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ah je weet niet eens wat de primaire doelstellingen van de unie zijn? Waarom begin je de discussie überhaupt dan? Kijk anders eens voor je lol naar het nieuws en wat ze zeggen over het aantrekken van de Europese economie.
Ik volg betrekkelijk veel informatiestromen, dus ik weer er echt wel het eea van af. Maar als je alleen maar met aantijgingen kan komen omdat je de discussie niet kan winnen dan is de discussie ten dode opgeschreven ja. Ik heb mijn argumenten gegeven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 november 2010 @ 19:16:20 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89310167
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:05 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Het is een typisch verschijnsel bij pvv'ers; jezelf overschatten en anderen minderwaardig achtten. Overigens heb ik nergens gezegd dat het fantastisch met de euro gaat, maar het gaat ook zeker niet slecht. Op dit moment is de euro nog steeds een sterke munt.
Waar overschat ik mijzelf en waar doe ik minderwaardig over anderen? Gaarne 3 voorbeelden te noemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 november 2010 @ 19:19:31 #138
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89310321
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik volg betrekkelijk veel informatiestromen, dus ik weer er echt wel het eea van af. Maar als je alleen maar met aantijgingen kan komen omdat je de discussie niet kan winnen dan is de discussie ten dode opgeschreven ja. Ik heb mijn argumenten gegeven.
Je hebt helemaal geen argumenten gegeven, je hebt alleen gezegd wat jou beter lijkt, enkel gebaseerd op je gevoel en een niet bewezen kosten-baten analyse.

Ik heb jou verteld wat de primaire doelstellingen en filosofie van de unie zijn, waarop jij reageerde dat ik dat maar uit mijn duim zoog. :')
  maandag 29 november 2010 @ 19:23:26 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89310489
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:19 schreef Arglist het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen argumenten gegeven, je hebt alleen gezegd wat jou beter lijkt, enkel gebaseerd op je gevoel en een niet bewezen kosten-baten analyse.

Ik heb jou verteld wat de primaire doelstellingen en filosofie van de unie zijn, waarop jij reageerde dat ik dat maar uit mijn duim zoog. :')
IK heb aangegeven waarom ook ik het onverstandig vind om uit de EU te stappen. Ook heb ik argumenten aangedragen waarom dat op de middellange termijn geen soelaas meer biedt. En je hoeft mij echt niet uit te leggen wat de beginsel doelstellingen zijn van de EU.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89310688
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat we uitgelachen worden door Amerika die de euro met de dag ziet afsterven. Op het moment dat China weer meer gaat produceren is onze Euro geen reer meer. Maar inderdaad, de euro gaat momenteel als een lopend vuurtje door Europa heen ja. Hoe zou dat toch komen, oja omdat die desbetreffende landen een netto-ontvanger zijn.
Je bent een beste vent, maar hetgeen je hier verkondigt slaat gewoon weer eens nergens op. Ja, er zijn twijfels over de euro. Maar dat betekent niet de munt gaat verdwijnen. Dat hebben de Europese ministers van financien ook glashard laten optekenen. Hetgeen je de komende jaren gaat zien is dat Europese samenwerking wordt geintensiveerd. De meeste lidstaten beseffen namelijk dat de euro wankelt omdat de Unie nog niet voldoende een is geworden. Dat wordt al van verschillende kanten geroepen en daarom zal het niet lang meer duren voordat de EU naar de next level gaat.

En de VS? Tsja, de dollar is niet ten dode opgeschreven, maar de zaken zien er absoluut niet goed uit voor de munt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 19:29:03 #141
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89310760
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

IK heb aangegeven waarom ook ik het onverstandig vind om uit de EU te stappen. Ook heb ik argumenten aangedragen waarom dat op de middellange termijn geen soelaas meer biedt. En je hoeft mij echt niet uit te leggen wat de beginsel doelstellingen zijn van de EU.
Weet je het zeker, want je leek het niet te begrijpen en nam maar aan dat landen zomaar er uit zouden stappen omdat het 'niet rendabel' is. Of wacht, dat was gewoon wat jij vond dat er moest gebeuren.....met hetzelfde argument, dat het 'niet rendabel' is....
Ja, nu is het duidelijk.
  maandag 29 november 2010 @ 19:31:25 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89310878
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent een beste vent, maar hetgeen je hier verkondigt slaat gewoon weer eens nergens op. Ja, er zijn twijfels over de euro. Maar dat betekent niet de munt gaat verdwijnen. Dat hebben de Europese ministers van financien ook glashard laten optekenen. Hetgeen je de komende jaren gaat zien is dat Europese samenwerking wordt geintensiveerd. De meeste lidstaten beseffen namelijk dat de euro wankelt omdat de Unie nog niet voldoende een is geworden. Dat wordt al van verschillende kanten geroepen en daarom zal het niet lang meer duren voordat de EU naar de next level gaat.

En de VS? Tsja, de dollar is niet ten dode opgeschreven, maar de zaken zien er absoluut niet goed uit voor de munt.
Nogmaals, welk perspectief zie jij dan voor de euro? Als zelfs mensen als Merkel er geen heil meer inzien. Niets voor niets dat Engeland er niet in wil en de Scandinavische landen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 november 2010 @ 19:32:46 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_89310949
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nogmaals, welk perspectief zie jij dan voor de euro? Als zelfs mensen als Merkel er geen heil meer inzien. Niets voor niets dat Engeland er niet in wil en de Scandinavische landen.
Merkel ziet geen heil meer in de euro? _O-

Bron graag.
  maandag 29 november 2010 @ 19:34:44 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_89311059
Ah, je bedoelde dit: Merkel bezorgd over euro - maar dat is niet hetzelfde als geen heil meer zien in.
  maandag 29 november 2010 @ 19:34:54 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89311068
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 19:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron graag.
Uiteraard.
http://www.volkskrant.nl/(...)kste-fase-ooit.dhtml
http://www.fd.nl/artikel/20776735/merkel-bezorgd-euro

Het zijn allemaal geen bemoedigende woorden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 november 2010 @ 19:35:12 #146
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89311086
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 19:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron graag.
Duitsland heeft geen zin om de hele tijd de stuwende kracht te moeten zijn zonder dat ze zelf significante vooruitgang boeken. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Wil jij minder overhouden omdat de Ieren hun huizen overbetaald hebben?
  maandag 29 november 2010 @ 19:35:18 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89311093
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 19:34 schreef remlof het volgende:
Ah, je bedoelde dit: Merkel bezorgd over euro - maar dat is niet hetzelfde als geen heil meer zien in.
Ik kijk altijd graag naar de implicaties van bepaalde uitspraken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89311190
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uiteraard.
http://www.volkskrant.nl/(...)kste-fase-ooit.dhtml
http://www.fd.nl/artikel/20776735/merkel-bezorgd-euro

Het zijn allemaal geen bemoedigende woorden.
Iedereen is bezorgd. Net zoals dat heel veel mensen zich zorgen maken over de dollar. Misschien moet je mijn posting nogmaals lezen. Ik erken dat de euro een moeilijke fase doormaakt. Maar geen van de leiders is voornemens om het project na een klein decennium af te schieten. Criticasters zagen dit namelijk al aankomen: om van de euro een succes te maken in intensievere Europese samenwerking nodig. Dat zal je de komende jaren zien gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 19:37:27 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_89311213
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik kijk altijd graag naar de implicaties van bepaalde uitspraken.
Merkel zal echt *nooit* zeggen dat ze geen heil meer ziet in de euro. Ze zegt dat we de zwakke economieën binnen de eurozone strenger in de gaten moeten houden.
  maandag 29 november 2010 @ 19:39:05 #150
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89311304
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Merkel zal echt *nooit* zeggen dat ze geen heil meer ziet in de euro. Ze zegt dat we de zwakke economieën binnen de eurozone strenger in de gaten moeten houden.
Haha, wanneer ze dat zou zeggen dan stort de boel als een kaartenhuis in elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')