iek niet begraip dees grapjequote:Op dinsdag 30 november 2010 14:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Anders moet je jezelf in de verf dompelen
In de tram zit bijna altijd een controleur.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:04 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik ga trouwens lekker zwart rijden in de tram straks
Je koopt toch een kaartje om vervoerd te worden, toch niet om gecontroleerd te worden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:07 schreef Myraela het volgende:
Ik zou niet snel zwart rijden in een tram. Overigens rijd ik sowieso nooit zwart, ik baal wel telkens als ik een treinkaartje betaald heb en dan niet gecontroleerd word. Die kaartjes zijn nog onwijs duur ook.
Dat weet ik wel. Maar dat zijn toch echt momenten waarop ik baal dat ik niet gewoon zwart reed.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je koopt toch een kaartje om vervoerd te worden, toch niet om gecontroleerd te worden?
Ja, ze zouden eigenlijk "sta-en-balkon"kaartjes moeten hebben, waar 30% korting op zit.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:01 schreef Isegrim het volgende:
Idd.Het enige dat ik jammer vind is dat je een VERVOERSbewijs koopt en geen PLAATSbewijs. Dat geldt dan met name voor de trein. Ik vind het te zot voor woorden dat je het volledige bedrag moet voldoen wanneer je als haringen in een ton zit.
Je steelt ook uit winkels wanneer je de kans krijgt?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:04 schreef Myraela het volgende:
Dat weet ik wel. Maar dat zijn toch echt momenten waarop ik baal dat ik niet gewoon zwart reed.
Toen ik 16 was en voor het eerst naar Rotterdam ging, en daar 55 gulden (4 weken krantenlopen) voor neer moest leggen, ben ik ook maar zwart gaan rijden. Dat is een bizar bedrag op die leeftijd, en een boete bestond niet, enkel 10 gulden toeslag.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je steelt ook uit winkels wanneer je de kans krijgt?
Als je iets te duur vindt, moet je het niet kopen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen ik 16 was en voor het eerst naar Rotterdam ging, en daar 55 gulden (4 weken krantenlopen) voor neer moest leggen, ben ik ook maar zwart gaan rijden. Dat is een bizar bedrag op die leeftijd, en een boete bestond niet, enkel 10 gulden toeslag.
Ben 1 keer gecontrolleerd, op iets van 6 ritjes (retour).
Als de conducteur langs kwam kocht ik het ook. Alleen kan je niet verwachten dat middelbare scholieren een dergelijk bedrag hebben. Heb het altijd al raar gevonden dat er niet iets tussen een railrunner en de S-OV kaart inzit.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je iets te duur vindt, moet je het niet kopen.
Het is inderdaad wel vreemd. In Duitsland kun je als jongere (wat afaik tot 26 jaar oid is) met korting treinkaartjes kopen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als de conducteur langs kwam kocht ik het ook. Alleen kan je niet verwachten dat middelbare scholieren een dergelijk bedrag hebben. Heb het altijd al raar gevonden dat er niet iets tussen een railrunner en de S-OV kaart inzit.
Ik ben verplicht met de trein te reizen als ik ergens heen wil/moet. En thuis blijven zitten is nou eenmaal geen optie.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je steelt ook uit winkels wanneer je de kans krijgt?
Dat doen wel meer mensen. Dan vind ik het systeem bij de V&D aan de Hoogstraat wel goed. Daar betaal je 30 cent, en moet je door een poortje. Dan krijg je een voucher voor 30 cent korting op je volgende aankoop in het restaurant. Het is allee niet zo geschikt voor dagjesmensen/toeristen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben verplicht met de trein te reizen als ik ergens heen wil/moet. En thuis blijven zitten is nou eenmaal geen optie.Dan is 50 euro voor een retourtje wel erg veel geld, dat is voor mij 2 dagen werken.
Iets uit een winkel heb ik nou eenmaal niet echt "nodig". Als ik honger zou hebben zou ik ook uit een winkel stelen. Als ik moet plassen en geen kleingeld heb loop ik ook voorbij het bakje "25 cent" voor de schoonmaaksters.
Living on the edge girl, living on the edgequote:Op dinsdag 30 november 2010 18:14 schreef Isegrim het volgende:
Als het ook nog gewoon vergoed wordt vind ik het wel laakbaar gedrag eigenlijk...
Als ik naar Madagaskar wil is ook het vliegtuig de enige optie, maar dat betekent nog niet dat ik dan niet zou hoeven betalen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:32 schreef Myraela het volgende:
Ik ben verplicht met de trein te reizen als ik ergens heen wil/moet. En thuis blijven zitten is nou eenmaal geen optie.Dan is 50 euro voor een retourtje wel erg veel geld, dat is voor mij 2 dagen werken.
30 cent is volgens mij wel het gangbare tarief bij toiletten. Bij de Hema is het ook 30ct.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat echt een ridicuul systeem!
Ik kom nooit in dat freaking restaurant en 30 ct voor een plasje vind ik vrij veel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |