abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 10:21:49 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89288742
Dus je wilt kinderen, en dat gaat kennelijk nogal moeilijk. Dan snap ik sowieso niet waarom je je daarbij niet kan neerleggen, het is nou niet alsof het hebben van een kind pas je leven compleet maakt. Maar dan hebben de doktoren zoiets uitgevonden als IVF. Nou dat is mooi, dan word je niet uit liefde gemaakt, maar in een laboratorium. Maar dan moet de basisverzekering ook nog eens minimaal 3 behandelingen vergoeden. Dus je zaad/ei-cellen zijn al van zo'n abominabele kwaliteit dat ze zich al niet eens in de vrije natuur laten samensmelten, nee ook gecoacht in een lab werkt die bende niet. Moeder natuur wil gewoon niet dat je je voortplant. Deal with it :P

Maar wat ik belachelijk vindt is dat het krijgen van kinderen onderdeel is van het zorgpakket. Hetzelfde zorgpakket waar de pil al uit vandaan is. Dat is lekker wrang: het nemen van kinderen wordt gedekt, het tegengaan niet.

Maar je besluit kinderen te nemen, maar als dat dan geld moet gaan kosten dan moet dat gedekt worden. Van mij mogen ze die IVF bende er uit gooien. Als je kinderen wilt dan betaal je er maar zelf voor.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 29 november 2010 @ 10:23:03 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89288780
Met de pensioenproblematiek kan ik het mij wel voorstellen eigenlijk.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:23:14 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89288789
Ik ben het niet helemaal met je eens... Ik denk dat het wel vanuit het basispakket naar een aanvullende verzekering in zou mogen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89288819
Nee het is heel makkelijk om je gevoel er bij neer te leggen dat je geen kinderen kan krijgen op de natuurlijke manier.

Ik ben zielsgelukkig dat er IVF bestaat en dat het wordt vergoed , want als dat niet bestaat kan ik het mij financieel niet veroorloven om wel kinderen te krijgen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89288908
Overigens ben ik het er wel mee eens ondanks dat ik zelf in de situatie verkeer dat er best iets gedaan mag worden aan de vorm van vergoeding op een of andere manier.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89288982
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:21 schreef MikeyMo het volgende:

het nemen van kinderen wordt gedekt
Mwah, die is grappig :D

Voor de rest krijg je van mij niet de reactie die je uitlokt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 29 november 2010 @ 10:33:24 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89289031
quote:
8s.gif Op maandag 29 november 2010 10:24 schreef Joene het volgende:
Nee het is heel makkelijk om je gevoel er bij neer te leggen dat je geen kinderen kan krijgen op de natuurlijke manier.

Ik ben zielsgelukkig dat er IVF bestaat en dat het wordt vergoed , want als dat niet bestaat kan ik het mij financieel niet veroorloven om wel kinderen te krijgen.
Ik ben daar heel nuchter in hoor. Wat niet is, is niet nou eenmaal.

Ik sta altijd maar een beetje raar te kijken van die stellen (waarvan dan toch de vrouw de meest dominante partij is) die perse een kind moeten hebben en zich aan talloze tests laten onderwerpen, pijnlijke eicelverwijderprocedures ondergaan en in sommige vallen maar een adoptiekind nemen om maar wat te verzorgen te hebben :S
[..]
  maandag 29 november 2010 @ 10:34:44 #8
136730 PiRANiA
pi_89289063
wat kost het dan?
pi_89289074
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik ben daar heel nuchter in hoor. Wat niet is, is niet nou eenmaal.

Ik sta altijd maar een beetje raar te kijken van die stellen (waarvan dan toch de vrouw de meest dominante partij is) die perse een kind moeten hebben en zich aan talloze tests laten onderwerpen, pijnlijke eicelverwijderprocedures ondergaan en in sommige vallen maar een adoptiekind nemen om maar wat te verzorgen te hebben :S
Ik was daar ook heel nuchter in , tot het mezelf overkwam.
pi_89289079
Mee eens. Betaal het lekker zelf als je je wil voortplanten.
pi_89289091
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:34 schreef PiRANiA het volgende:
wat kost het dan?
In ons geval tot nu toe met 1 "mislukte" poging en alle ellende daarvoor , ruim 10k.
  maandag 29 november 2010 @ 10:36:55 #12
136730 PiRANiA
pi_89289127
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 10:35 schreef Joene het volgende:

[..]

In ons geval tot nu toe met 1 "mislukte" poging en alle ellende daarvoor , ruim 10k.
En dat is dus gedekt door je verzekering?
pi_89289133
De hele zorgverzekering an sich moet op de schop genomen worden. Ik betaal voor behandelingen die ik never nooit niet zelf zal krijgen en moet extra dokken voor de dingen die ik wil. Beter zetten ze het flexibeler op, en kan je gewoon *echt* zelf je pakket samenstellen.
pi_89289146
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

En dat is dus gedekt door je verzekering?
Uiteraard :7 , op 165 euro na dan he ! :P
pi_89289155
quote:
No offense, maar vind je dat niet een beetje krom?
  maandag 29 november 2010 @ 10:38:12 #16
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89289162
Ik vind de vergelijking met IVF en de pil raar.
Snap wel waar je heen wilt.
Maar qua prijs is het natuurlijk niet te vergelijken.

Vind wel dat je het erg kortzichtig brengt ook, zo makkelijk is dat 'erbij neerleggen' denk ik niet.

Wel zou ik het een idee vinden als ze niet 100% vergoeden of naar inkomens gaan kijken.
pi_89289164
quote:
6s.gif Op maandag 29 november 2010 10:37 schreef Joene het volgende:

[..]

Uiteraard :7
Dus ik heb indirect betaald omdat jij koters wil?
pi_89289213
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:38 schreef Silven het volgende:

[..]

In essentie komt het daar op neer. Daarom heb ik ook zo`n hekel aan de huidige opzet van de basisverzekering en de zorgverzekering.
pi_89289221
quote:

[..]

Tuurlijk net als dat jij betaald om mensen met kanker te genezen.
  maandag 29 november 2010 @ 10:39:49 #20
136730 PiRANiA
pi_89289224
Ik vind 10k niet zo veel om op te moeten hoesten eerlijk gezegd (voor kinderen).
pi_89289229
Eens met TS, maar ik ren snel weg voor Swetsenegger lucht krijgt van dit topic.
pi_89289238
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:39 schreef PiRANiA het volgende:
Ik vind 10k niet zo veel om op te moeten hoesten eerlijk gezegd (voor kinderen).
Ik ook niet als ik zeker zou weten dat het lukt :)
  maandag 29 november 2010 @ 10:41:05 #23
136730 PiRANiA
pi_89289263
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:40 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik ook niet als ik zeker zou weten dat het lukt :)
Een compromis dan, eerste keer zelf betalen, daarna de 2e, 3e en 4e keer vergoed ofzo? Zou dat haalbaar zijn? En hoe vaak gaat het de 1e keer goed?
pi_89289304
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:41 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Een compromis dan, eerste keer zelf betalen, daarna de 2e, 3e en 4e keer vergoed ofzo? Zou dat haalbaar zijn? En hoe vaak gaat het de 1e keer goed?
De percentages weet ik niet exact maar ik geloof iets van 30%.
  maandag 29 november 2010 @ 10:42:23 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89289307
10k, tievustering... en dan iets om wat je zelf wilt.
[..]
  maandag 29 november 2010 @ 10:43:06 #26
136730 PiRANiA
pi_89289328
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:42 schreef Joene het volgende:

[..]

In 30% van de gevallen lukt het in 1 keer?
pi_89289330
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Tuurlijk net als dat jij betaald om mensen met kanker te genezen.
Punt is dat kanker bij lange na niet goed geregeld is in onze huidige zorgverzekerings-stelsel.
  maandag 29 november 2010 @ 10:43:24 #28
136730 PiRANiA
pi_89289340
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Punt is dat kanker bij lange na niet goed geregeld is in onze huidige zorgverzekerings-stelsel.
hoe bedoel je? :)
pi_89289347
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:42 schreef MikeyMo het volgende:
10k, tievustering... en dan iets om wat je zelf wilt.
Medicijnen zijn duur men.
pi_89289369
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:42 schreef Joene het volgende:

[..]

Je zegt trouwens dat je geen 10k hebt liggen voor zo`n behandeling en het financieel onhaalbaar is. Als je nu een financiele tegenvaller krijgt, kan je dan ook niet voor je kind zorgen?
pi_89289391
Zo zag ik trouwens laatst op tv een totaal verbolgen lesbisch stel. Ze wilden ook IVF, van een donor natuurlijk, maar het LUMC wilde de procedure niet uitvoeren. De reden: Omdat zij een donor gebruiken, moet het zaad worden gecontroleerd op allerlei zaken door een spermabank, en die heeft het LUMC niet. (Als je je eigen partner gebruikt is dat niet nodig, ik denk dat het dan eigen risico is wat voor zaad je gebruikt ;)) Nou, dat was belachelijk en discriminatie en weetikwat.

En toen ineens dacht ik: Maar wacht eens even. We hebben hier een stel dat ervoor kiest om lesbisch te zijn. (Oké, hier gaan mensen over vallen, want geen keuze blabla.) Tegelijkertijd willen ze een kind. Nu is dat natuurlijk gezien niet echt compatible. Twee poezen = geen kind. Daarbij komt nog, dat het lesbische stel totaal niet onvruchtbaar is. Heterokoppels met IVF, daar is medisch gezien nog iets mee aan de hand. Deze dames zouden in principe gewoon met een meneer naar bed kunnen gaan om een baby te maken. Veel goedkoper, does the trick. Kortom, je bent niet ziek, je bent niet gehandicapt... WAAROM verwacht je dan dat je IVF KRIJGT?

Awel. Ik zal wel de enige zijn die dat vindt.
pi_89289412
En, Mikeymo, als jij een kind krijgt en er wel zelf 1 weet te 'maken', maar het wordt te vroeg geboren? Dan mag de rest van NL wel betalen voor de NICU. Of vind je een behandeling dan niet nodig, onder het mom van 'Moeder natuur wil gewoon niet dat dit kind het overleeft?'
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_89289413
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:43 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

hoe bedoel je? :)
Zorgverzekeraars gaan steeds meer korten op de behandelingen en de methodes die ziekenhuizen hanteren. We gaan meer Amerikaanse toestanden krijgen waarin mensen die niet genoeg geld hebben buiten de boot zullen vallen voor de levensreddende operaties.
  maandag 29 november 2010 @ 10:47:18 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89289459
Mensen die dan met kanker aan komen zetten: dat is een ziekte, daar vraag je niet om. Een kind wil je zelf en als dat niet op de natuurlijke manier gaat, dan moet je zelf maar in de buidel tasten.
[..]
pi_89289477
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:47 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die dan met kanker aan komen zetten: dat is een ziekte, daar vraag je niet om. Een kind wil je zelf en als dat niet op de natuurlijke manier gaat, dan moet je zelf maar in de buidel tasten.
een kind is de ultieme SOA :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:47:53 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89289479
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:45 schreef patatmetfriet het volgende:
Zo zag ik trouwens laatst op tv een totaal verbolgen lesbisch stel. Ze wilden ook IVF, van een donor natuurlijk, maar het LUMC wilde de procedure niet uitvoeren. De reden: Omdat zij een donor gebruiken, moet het zaad worden gecontroleerd op allerlei zaken door een spermabank, en die heeft het LUMC niet. (Als je je eigen partner gebruikt is dat niet nodig, ik denk dat het dan eigen risico is wat voor zaad je gebruikt ;)) Nou, dat was belachelijk en discriminatie en weetikwat.

En toen ineens dacht ik: Maar wacht eens even. We hebben hier een stel dat ervoor kiest om lesbisch te zijn. (Oké, hier gaan mensen over vallen, want geen keuze blabla.) Tegelijkertijd willen ze een kind. Nu is dat natuurlijk gezien niet echt compatible. Twee poezen = geen kind. Daarbij komt nog, dat het lesbische stel totaal niet onvruchtbaar is. Heterokoppels met IVF, daar is medisch gezien nog iets mee aan de hand. Deze dames zouden in principe gewoon met een meneer naar bed kunnen gaan om een baby te maken. Veel goedkoper, does the trick. Kortom, je bent niet ziek, je bent niet gehandicapt... WAAROM verwacht je dan dat je IVF KRIJGT?

Nee hoor, ik ben het ermee eens. En daarbij hoeven ze niet eens met de donor naar bed, het kan ook heel klinisch met een spuit... Waarom je in hemelsnaam zou willen beginnen met heftige hormoonkuren en eicel oogsten etc snap ik echt niet. Nog afgezien van de kosten...
pi_89289486
quote:

Nee hoor, in dat geval vind ik dat zelfinseminatie of IUI eerst zou moeten komen. Niet IVF als start!
  maandag 29 november 2010 @ 10:49:04 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89289511
quote:

Nee hoor, ben het hier 100% mee eens.
  maandag 29 november 2010 @ 10:49:21 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89289521
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:45 schreef McLaura het volgende:
En, Mikeymo, als jij een kind krijgt en er wel zelf 1 weet te 'maken', maar het wordt te vroeg geboren? Dan mag de rest van NL wel betalen voor de NICU. Of vind je een behandeling dan niet nodig, onder het mom van 'Moeder natuur wil gewoon niet dat dit kind het overleeft?'
Lastig, maar dan is het een mens wat al bestaat en leeft en "ziek" is en dan recht heeft op medische zorg. Een beetje de abortusdiscussie lijkt wel :P
[..]
pi_89289524
quote:

wat ik gelezen heb gign dat stel naar de rechter hiervoor. Echter is er al een eerdere rechtzaak geweest met dezelfde strekking en toen ish et LUMC in het gelijk gesteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 29 november 2010 @ 10:49:59 #41
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89289542
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:47 schreef MikeyMo het volgende:
Men kiest er ook niet voor onvruchtbaar te zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:50:12 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89289553
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Lastig, maar dan is het een mens wat al bestaat en leeft en "ziek" is en dan recht heeft op medische zorg. Een beetje de abortusdiscussie lijkt wel :P
Onvruchtbaar is ook ziek :)
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 10:50:22 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89289559
quote:

[..]

ah joh, je moet je er eens in verdiepen waar je allemaal aan meebetaalt, waar je helemaal niet op zit te wachten.
dan vind ik dit één van de minder erge zaken.
pi_89289585
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Onvruchtbaar is ook ziek :)
Onvruchtbaarheid is weliswaar een ziekte, maar in tegenstelling tot kanker meestal niet levensbedreigend. Als ik moest kiezen waar mijn geld heen zou gaan zou het eerder naar de mensen met kanker gaan dan de mensen met een kinderwens (waar adoptie ook een optie voor is trouwens).
pi_89289596
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zegt trouwens dat je geen 10k hebt liggen voor zo`n behandeling en het financieel onhaalbaar is. Als je nu een financiele tegenvaller krijgt, kan je dan ook niet voor je kind zorgen?
Wie zegt dat ik geen 10k heb liggen ?

Echter als ik moet doorgaan en 3 behandelingen zou moeten financieren ,zijn er relatief weinig mensen die ff 30k op de plank hebben liggen .
  maandag 29 november 2010 @ 10:51:45 #46
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89289602
Hoeveel levens van kinderen zou je kunnen redden met 25k? :X
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:52:32 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89289637
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Dlocks het volgende:
Hoeveel levens van kinderen zou je kunnen redden voor 25k? :X
Hier in Nederland, wereldwijd, zieke kinderen, hongerige kinderen, wat bedoel je?
pi_89289655
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Joene het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik geen 10k heb liggen ?

Echter als ik moet doorgaan en 3 behandelingen zou moeten financieren ,zijn er relatief weinig mensen die ff 30k op de plank hebben liggen .
Dus je had de eerste behandeling zelf kunnen financieren mocht het nodig zijn geweest?
pi_89289690
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je had de eerste behandeling zelf kunnen financieren mocht het nodig zijn geweest?
Is dat interresant ? wat ik me financieel wel en niet kan veroorloven ?
pi_89289723
quote:
5s.gif Op maandag 29 november 2010 10:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Is dat interresant ? wat ik me financieel wel en niet kan veroorloven ?
Nou ja, je geeft zelf aan dolblij te zijn dat je financieel tegemoet gekomen bent omdat je het anders niet had kunnen betalen. Nu blijkt dat je toch wel een (gedeelte van) de behandeling kan betalen klopt je oorspronkelijke verhaal niet meer.

Voor mij persoonlijk zou ik liever zien dat ouders een gedeelte meebetalen aan zulke behandelingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2010 10:55:37 ]
  maandag 29 november 2010 @ 10:55:35 #51
18159 Dlocks
pi_89289735
quote:
5s.gif Op maandag 29 november 2010 10:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier in Nederland, wereldwijd, zieke kinderen, hongerige kinderen, wat bedoel je?
Op deze wereld.
pi_89289760
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja, je geeft zelf aan dolblij te zijn dat je financieel tegemoet gekomen bent omdat je het anders niet had kunnen betalen. Nu blijkt dat je toch wel een (gedeelte van) de behandeling kan betalen klopt je oorspronkelijke verhaal niet meer.
ik ben ontzettend blij dat dat de "staat" / zorgverzekeraar mij/ons de mogelijkheid geeft mbt IVF omdat ik idd geen 30k op de plank heb liggen voor eventueel een complete behandeling etc.

Maar goed ik ben hier niet om mijzelf financieel te verantwoorden :)
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 10:56:49 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89289772
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Dlocks het volgende:
Hoeveel levens van kinderen zou je kunnen redden met 25k? :X
dat is toch appels met peren?

ze willen geen kinderen redden, ze willen er zelf één.
wat heb je nou aan 50 levende kinderen in afrika en als je zelf een kind in je eigen huis wil?
(klinkt heel onaardig als ik het zo terug lees, maar ik hoop dat men begrijpt wat ik wel bedoel)
pi_89289792
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk zou ik liever zien dat ouders een gedeelte meebetalen aan zulke behandelingen.
ik wil best een gedeelte meefinancieren naar draagkracht ofiets , of eventueel 1 van de staat en de rest alleen voor mensen die aanvullend zijn verzekerd zoiets.
  maandag 29 november 2010 @ 10:57:35 #55
12913 GreatWhiteSilence
pi_89289795
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Onvruchtbaarheid is weliswaar een ziekte, maar in tegenstelling tot kanker meestal niet levensbedreigend. Als ik moest kiezen waar mijn geld heen zou gaan zou het eerder naar de mensen met kanker gaan dan de mensen met een kinderwens (waar adoptie ook een optie voor is trouwens).
Tja, als iemand zijn hele leven lang schoorsteen gespeeld heeft, dan heb ik liever dat mijn geld naar dat kinderloze stel gaat...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89289804
quote:
8s.gif Op maandag 29 november 2010 10:56 schreef Joene het volgende:

[..]

ik ben ontzettend blij dat dat de "staat" / zorgverzekeraar mij/ons de mogelijkheid geeft mbt IVF omdat ik idd geen 30k op de plank heb liggen voor eventueel een complete behandeling etc.

Maar goed ik ben hier niet om mijzelf financieel te verantwoorden :)
Je hoeft je ook niet financieel te verantwoorden, maar ik zou wel graag willen weten hoe jij tegenover dit soort vergoedingen staat als het niet om je eigen leefsituatie zou gaan.
pi_89289815
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef Joene het volgende:

[..]

ik wil best een gedeelte meefinancieren naar draagkracht ofiets , of eventueel 1 van de staat en de rest alleen voor mensen die aanvullend zijn verzekerd zoiets.
Draagkracht lijkt mij een mooi compromis idd.
pi_89289838
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Tja, als iemand zijn hele leven lang schoorsteen gespeeld heeft, dan heb ik liever dat mijn geld naar dat kinderloze stel gaat...
Dat mensen alleen van roken kanker krijgen is een fabeltje, dat weet je zelf hopelijk ook wel?
pi_89289840
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Die is al goedkoper voor de Staat dan wie dan ook, hoor :) (die heeft wél z'n eigen behandeling betaald, gok ik zomaar)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:59:14 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89289855
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Op deze wereld.
En waarom zou je die keuze moeten maken?
pi_89289891
Maar goed: de noodzaak voor IVF is meestal alleen emotioneel, aangezien de keuze voor adoptie óók open staat. Daarom begrijp ik ook niet goed waarom dit vergoed wordt.
  maandag 29 november 2010 @ 11:01:06 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89289902
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, maar daar kun je mee leven. Je gaat er niet dood aan immers, je bent niet eens ziek.
[..]
pi_89289941
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar goed: de noodzaak voor IVF is meestal alleen emotioneel, aangezien de keuze voor adoptie óók open staat. Daarom begrijp ik ook niet goed waarom dit vergoed wordt.
Adoptie in nederland heel mooi hoor, maar is toch wel ff wat anders dan de mogelijkheid benutten een kind van jezelf op de wereld te zetten , voortplantingsdrang heet zoiets.
  maandag 29 november 2010 @ 11:03:01 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_89289961
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat mensen alleen van roken kanker krijgen is een fabeltje, dat weet je zelf hopelijk ook wel?
Goh, gisteren had ik een discussie met iemand, en die zei dat dit dus het enige was wat wél bewezen was... Kennelijk roepen mensen maar te pas en on te pas dat dingen wel of niet bewezen zijn al naar gelang hen het beter uitkomt... :')
pi_89289974
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:02 schreef Joene het volgende:

[..]

Adoptie in nederland heel mooi hoor, maar is toch wel ff wat anders dan de mogelijkheid benutten een kind van jezelf op de wereld te zetten , voortplantingsdrang heet zoiets.
Emotie dus en geen noodzaak.(feitelijk is het gewoon een luxe-probleem, natuurlijk)
  maandag 29 november 2010 @ 11:03:48 #66
12913 GreatWhiteSilence
pi_89289989
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee, maar daar kun je mee leven. Je gaat er niet dood aan immers, je bent niet eens ziek.
Dus ik mag mij niet laten behandelen aan mijn MS, ik ga er immers niet dood aan? Kost ook 10k per jaar aan medicijnen. En dat mijn gehele leven lang...
pi_89290063
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Emotie dus en geen noodzaak.(feitelijk is het gewoon een luxe-probleem, natuurlijk)
Ja Emotie , nee geen noodzaak , en het niet kunnen krijgen van kinderen beschouw ik zelf niet als luxe probleem maar als een emotionele rollercoaster hell waar we de laatste 2,5 jaar in verblijven .
  maandag 29 november 2010 @ 11:06:14 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89290067
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:02 schreef Joene het volgende:

[..]

ja, maar als de boel niet werkt, dan werkt het nou eenmaal niet.

Niet direct relevant maar je hebt ook mensen die beiden (of alleen een van de twee) al een of meerdere kinderen heeft uit een vorige relatie en dan ook nog eens perse een kind nu weer met elkaar moet hebben. Alsof het de bevestiging van hun geluk is oid :P
[..]
  maandag 29 november 2010 @ 11:07:41 #69
18159 Dlocks
pi_89290120
quote:
5s.gif Op maandag 29 november 2010 10:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En waarom zou je die keuze moeten maken?
Ik zeg niet dat je die keuze moet maken. Het lijkt mij echter wel goed om erbij stil te staan dat het rationeel gezien achterlijk en uitermate decadent is om een kind te kopen voor 25k terwijl je met dat geld ook ook veel goede dingen -zoals het redden van levens- zou kunnen doen.

Je zou het geld bijvoorbeeld ook kunnen stoppen in onderzoek naar ziekten die wél levensbedrijgend zijn.
pi_89290122
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Niet direct relevant maar je hebt ook mensen die beiden (of alleen een van de twee) al een of meerdere kinderen heeft uit een vorige relatie en dan ook nog eens perse een kind nu weer met elkaar moet hebben. Alsof het de bevestiging van hun geluk is oid :P
IK en mijn vrouw , willen gewoon graag een kind met en van elkaar :) O

Ons hele leven is ook hierop ingericht en mocht blijken na de behandelingen dat het ons niet is gegunt om kinderen te krijgen moeten wij ons leven echt drastisch veranderen.
pi_89290133
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat zei ik ook tot ik het nodig had.
pi_89290134
quote:
8s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja Emotie , nee geen noodzaak , en het niet kunnen krijgen van kinderen beschouw ik zelf niet als luxe probleem maar als een emotionele rollercoaster hell waar we de laatste 2,5 jaar in verblijven .
Mja, dat kan. Maar dat zal ook te maken hebben gehad met het feit dat je in de zorgen zit over het al dan niet lukken van de behandeling. Als de behandeling niet eens voor je open staat, omdat het financieel nauwelijks haalbaar is, ga je adoptie toch echt als een serieuzere optie zien dan nu.
pi_89290148
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Goh, gisteren had ik een discussie met iemand, en die zei dat dit dus het enige was wat wél bewezen was... Kennelijk roepen mensen maar te pas en on te pas dat dingen wel of niet bewezen zijn al naar gelang hen het beter uitkomt... :')
Ik weet niet met wie jij die discussie had maar die is niet relevant hier.
  maandag 29 november 2010 @ 11:08:48 #74
136730 PiRANiA
pi_89290152
Opzich moet iedereen natuurlijk de keuze kunnen maken kinderen te krijgen. Als het op een normale manier kon zouden ouders dat natuurlijk doen.

Je kan dit dan natuurlijk zien als een ziekte (eerder al gezegd). Als het echter normaal niet kan (2 vrouwen), dan vind ik wel dat er betaald moet worden.
  maandag 29 november 2010 @ 11:08:56 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_89290157
Adoptie is natuurlijk mooi (voor al die arme kinderen op de wereld, en die een beter leven te geven) maar niet voor iedereen weggelegd.
Dat kost nog heel wat zo'n adoptie.

http://www.wesselsworld.nl/kosten_adoptie.htm
Rayen 2½ jaar!
  maandag 29 november 2010 @ 11:09:07 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89290162
quote:
8s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Joene het volgende:

[..]

op het moment dat je besluit tot doktersbezoeken omdat het kennelijk maandenlang uitblijft op de natuurlijke manier is het toch je eigen keuze om in die rollercoaster te stappen?
[..]
pi_89290167
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, dat kan. Maar dat zal ook te maken hebben gehad met het feit dat je in de zorgen zit over het al dan niet lukken van de behandeling. Als de behandeling niet eens voor je open staat, omdat het financieel nauwelijks haalbaar is, ga je adoptie toch echt als een serieuzere optie zien dan nu.
Eensch.
pi_89290172
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 11:07 schreef Joene het volgende:

[..]

IK en mijn vrouw , willen gewoon graag een kind met en van elkaar :) O

Ons hele leven is ook hierop ingericht en mocht blijken na de behandelingen dat het ons niet is gegunt om kinderen te krijgen moeten wij ons leven echt drastisch veranderen.
Nou, dan sta je ook wel apart in het leven als je louter leeft voor het krijgen van een kind en dat het, mocht het niet lukken, je leven 'drastisch' zou moeten veranderen.....
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 11:09:51 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89290185
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:07 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je die keuze moet maken. Het lijkt mij echter wel goed om erbij stil te staan dat het rationeel gezien achterlijk en uitermate decadent is om een kind te kopen voor 25k terwijl je met dat geld ook ook veel goede dingen -zoals het redden van levens- zou kunnen doen.

Je zou het geld bijvoorbeeld ook kunnen stoppen in onderzoek naar ziekten die wél levensbedrijgend zijn.
Zou kunnen ja, maar de mens is nu eenmaal niet van nature altruïtisch ingesteld...
  maandag 29 november 2010 @ 11:10:12 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89290198
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat zei ik ook tot ik het nodig had.
ja, maar je hebt het niet nodig. Je wilt iets.
[..]
pi_89290199
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Zonder de goede zorg bestaat dat mens niet hoor....
Ik vind dat je deze discussie niet zou moeten willen. Je trapt mensen op hun ziel en haalt emoties naar boven die mischien al jaren sluimeren.

Bij mij niet hoor, ik heb een IVFbaby en ben er ontzettend blij mee. Ik denk dat jij de psychische zorg vergeet voor ongewild kinderlozen, en teveel kijkt naar jouw maandbedrag van je basisverzekering.

Oh, en er is nog een discussie die op deze lijkt, behalve de abortusdiscussie heb je ook nog de 'als je geen donor bent mag je ook geen donororgaan'.
  maandag 29 november 2010 @ 11:11:31 #82
12913 GreatWhiteSilence
pi_89290235
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik weet niet met wie jij die discussie had maar die is niet relevant hier.
Jouw opmerking over het wel of niet bewezen zijn net zo min.
pi_89290239
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

op het moment dat je besluit tot doktersbezoeken omdat het kennelijk maandenlang uitblijft op de natuurlijke manier is het toch je eigen keuze om in die rollercoaster te stappen?
Nee want het niet krijgen van kinderen is ook niet geheel emotieloos misschien voor jou wel hoor maar voor ons omdat we het graag willen niet :)
pi_89290241
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:10 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, maar je hebt het niet nodig. Je wilt iets.
Oh, als iets nodig hebben de maatstaaf is om iets te krijgen, kan de mediamarkt wel sluiten :D
pi_89290270
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, dan sta je ook wel apart in het leven als je louter leeft voor het krijgen van een kind en dat het, mocht het niet lukken, je leven 'drastisch' zou moeten veranderen.....
Niet louter leeft voor , maar ons leven is er gewoon wel op ingericht en 1 van onze dromen is toch wel een Gezin :) maar goed ik ga weer ff lekker werken! :)
  maandag 29 november 2010 @ 11:13:18 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89290291
Ik vind wel dat het verzekerd moet zijn, maar ik vind dat het of in het aanvullende pakket moet zitten of inderdaad qua draagkracht. En één behandeling in het basispakket vind ik niet onbehoorlijk. Dan is iets wat moet blijven. En als het zou kunnen dan zou ik zo mijn ivf-behandeling aan iemand cadeau doen, want ik heb hem niet nodig.

Het blijft een lastige kwestie. Maar het mooiste zou zijn als je zelf je ziektenkostenverzekering kan samenstellen. Ik heb inmiddels twee gezonde kinderen. Een kraamhulp of inderdaad een ivf behandeling hoeft bij mij niet in het pakket te zitten. Daar heb ik liever andere zorg voor.

Of onvruchtbaarheid wel of niet 'ziek' is, is eigenlijk niet de discussie waard. Want er worden wel meer dingen vergoed waar je niet ziek voor hoeft te zijn.

@Mclaura, klopt. Het blijft een moeizame discussie omdat er veel emotie bij komt kijken. Want wie bepaalt wat wel en niet goed voor de ander is. Dat is gewoon onmogelijk.
pi_89290299
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef PiRANiA het volgende:
Opzich moet iedereen natuurlijk de keuze kunnen maken kinderen te krijgen. Als het op een normale manier kon zouden ouders dat natuurlijk doen.

Je kan dit dan natuurlijk zien als een ziekte (eerder al gezegd). Als het echter normaal niet kan (2 vrouwen), dan vind ik wel dat er betaald moet worden.
Dat mag dus niet, want dat is discriminatie :)
  maandag 29 november 2010 @ 11:14:15 #88
136730 PiRANiA
pi_89290340
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oja :{
  maandag 29 november 2010 @ 11:14:19 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89290344
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef McLaura het volgende:

[..]

Oh, als iets nodig hebben de maatstaaf is om iets te krijgen, kan de mediamarkt wel sluiten :D
Maar jouw uitgaven aan de media markt worden niet vergoed! :P

prima dat je IVF wilt, maar tik dan ff zelf die 10k per behandeling af. Als je plastische chirurgie wilt moet je dat ook zelf betalen.
[..]
pi_89290373
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

prima dat je IVF wilt, maar tik dan ff zelf die 10k per behandeling af. Als je plastische chirurgie wilt moet je dat ook zelf betalen.
Ja want plastic tieten zijn hetzelfde als een kind :D
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 11:15:16 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89290383
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, als je de rechter die dit beoordeelde, mag geloven :) Het is geen discriminatie, want een hetero stel krijgt ook geen IVF als het niet nodig is.
pi_89290426
quote:
8s.gif Op maandag 29 november 2010 11:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Niet louter leeft voor , maar ons leven is er gewoon wel op ingericht en 1 van onze dromen is toch wel een Gezin :) maar goed ik ga weer ff lekker werken! :)
Dat 'Gezin' kun je ook krijgen door adoptie. Op de één of andere manier zie ik aan adoptiekinderen niet af dat ouders minder van ze houden of toch liever gehad hadden dat hun ouders (adoptieouders) liever zouden hebben dat ze een kind van zichzelf hadden in plaats van het adoptiekind.

Ik kan me misschien voorstellen (ik heb nooit voor het probleem gestaan) dat het zeer wenselijk is om een kind te krijgen dat van jullie samen is, maar ik zie even niet in waarom ik voor dat geluk volledig mee zou moeten betalen.

Wat mij betreft komt er inderdaad een soort eigen risico in. :)
pi_89290435
quote:

Een vriendin van mij en haar vriendin hebben nu allebei een kindje van dezelfde papa. Via een spuitje ingebracht zelf/ Geen gedoe met donorbank. De papa is bekend en dat heeft ook zn voordelen. Verder is voogdij etc via de rechtbank geregeld dus de donor heeft geen rechten.
pi_89290466
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat 'Gezin' kun je ook krijgen door adoptie. Op de één of andere manier zie ik aan adoptiekinderen niet af dat ouders minder van ze houden of toch liever gehad hadden dat hun ouders (adoptieouders) liever zouden hebben dat ze een kind van zichzelf hadden in plaats van het adoptiekind.

Ik kan me misschien voorstellen (ik heb nooit voor het probleem gestaan) dat het zeer wenselijk is om een kind te krijgen dat van jullie samen is, maar ik zie even niet in waarom ik voor dat geluk volledig mee zou moeten betalen.

Zoals ik zelf ook al aan heb gegeven , 1x vergoed , de rest of aanvullend verzekerd of naar draagkracht meebetalen wat mij betreft prima.
pi_89290515
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar jouw uitgaven aan de media markt worden niet vergoed! :P

Vwb de Mediamarkt heb je gelijk :)

Uhm, mijn IVF kostte dus echt geen 10k.
1400,- laboratoriumkosten en 1200 aan medicijnen. En ja, dat is veel en ja, dat hadden wij ook zeker wel overgehad voor een eigen kind. Adoptie kost meer.
pi_89290547
quote:

[..]

Jeetje, lees je eens in!
pi_89290552
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:37 schreef Scorpie het volgende:
De hele zorgverzekering an sich moet op de schop genomen worden. Ik betaal voor behandelingen die ik never nooit niet zelf zal krijgen en moet extra dokken voor de dingen die ik wil. Beter zetten ze het flexibeler op, en kan je gewoon *echt* zelf je pakket samenstellen.
Ikdacht dat FBTO daar mee adverteerde, dat je dus zelf helemaal je pakket samen kon stellen.
  maandag 29 november 2010 @ 11:19:04 #98
12913 GreatWhiteSilence
pi_89290553
quote:

[..]

Adoptie is tegenwoordig ook niet zo heel makkelijk meer, er zijn nogal veel regeltjes mee gemoeid... En het is volgens mij ook niet gratis...
  maandag 29 november 2010 @ 11:19:23 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89290558
En plastische chirurgie wordt op medische indicatie net zo goed vergoed als een ivf die aan alle medische voorwaarden voldoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')