quote:
Hoi Isla, dank je voor je reactie.
Over de zaadkwaliteit, ik heb er nog meer aan gedaan dan wat ik enkel beschreef, puur ter kennisgeving wil ik het ook wel hier neerschrijven, misschien kun je er wat mee. (of anderen)
Ik heb oa proxeed gebruikt, 4 maanden, dit leverde geen verbetering op.
In Antwerpen is mij aangeraden om
Flixar te gebruiken (niet in Nederland verkrijgbaar), dit omdat er bij een staal van mij witte bloedlichaampjes waren aangetroffen (waarschijnlijk ten gevolge van het roken van een blowtje in die tijd)
In Flixar zitten een aantal werkzame stoffen die ik later los heb gebruikt, onder andere Astaxanthine wat een sterke antioxidant is wat kan helpen om de witte bloedlichaampjes te bestrijden.
Verder heb ik foliumzuur gebruikt, magnesiumsulfaat, selenium, L-lyscine, Zink, L-taurine (in mindere mate), Visoliecapsules. Deze supplementen heb ik niet dagelijks gebruikt maar wel een of meerdere keren per week.
Ik kan niet zeggen dat deze supplementen hebben geholpen, ik denk uiteindelijk dat het verbeteren van mijn levensgewoonte me echt heeft geholpen, maar het kan uiteraard geen kwaad deze supplementen te gebruiken, ze zouden zelfs goed moeten zijn voor het zaad.
Verder heb ik ook acupuctuur gedaan kortere tijd, maar dat had meer te maken met een gebrek aan energie waar ik ook iets voor heb gekregen (chinees kruid).
Verder heb ik ook zeer veel fruit gegeten en verse vette vis 1 of 2 x per week zalm of haring) en oja, ik heb 2 weken gevast om mijn lichaam te reinigen (tijdens de kerst periode 2 jaar geleden)

Goed. Vandaag is mijn liefje helaas toch ongesteld geworden, na 5 jaar en 4 ivf pogingen en meerdere IUI's en 2 operaties en heel veel ritjes samen naar Belgie lijkt het over te zijn voor ons. Ik wil het niet zo zwaar doen overkomen als ik het zeg, maar het is toch wel een beetje zo eigenlijk. We gaan ons nu bezinnen wat we nu gaan doen en dit een plekje geven. We staan ook al met 1 been in een adoptie traject, maar eerst even rustig aan doen.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat je een succesvolle punctie hebt met veel eicellen en veel goede embryo's, ik zal ook voor je duimen.
quote:
Nouja, komt goed. Gister waren er vrienden op bezoek die we niet zo vaak zien maar waar we wel goed mee om gaan, dus die hebben we maar het hele verhaal verteld. Zij reageerde heel goed, hij maakte een paar stomme grappen. Ik kon het gewoon even niet hebben. Hij zei: geef me maar een bakkie, dan komt het wel goed (zijn zaad gebruiken dus, hij heeft twee dochters) Die grap heb ik al vaker gehoord, maar leuk vind ik het echt niet.

Zo van: MIJN zaad is wel goed hoor! Lekker lullig voor mijn vriend die het er toch al moeilijk mee heeft. Over mij mogen ze alles zeggen: broedkip, legbatterij, whatever. Maar aan m'n vriendje moeten ze niet komen!

Zo, dat moest ik even kwijt.
Zo.. dit vind ik echt heel erg om te horen, wat een schandalige opmerking van die vriend en wat een enorme belediging aan jullie adres, wat een domme nep macho zeg. Ik word hier plaatsvervangend boos om! (mijn vriendin ook trouwens)
Ik hoop dat je hem nog een keer op zijn nummer weet te zetten als het juiste moment daar is, en als je dat niet wilt dat je er niet te hard mee gaat zitten, want die opmerking is niets anders dan het projecteren van zijn eigen domheid op een ander.
[ Bericht 0% gewijzigd door Urretje op 03-12-2010 13:20:47 ]