abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89697630
quote:
Op woensdag 8 december 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk dat je aan de hoge kant zit... Het zal wel uitdraaien op een euro of 300.
Oeps, ik zat te denken aan guldens. :@
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 8 december 2010 @ 22:04:36 #127
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89697847
Maar hoe gaat dat dan met cadetten die niet meer bij paps en mams wonen? Of gaan ze er voor het gemak vanuit dat iedereen die lang model volgt nog thuis zit, en betalen ze kortmodellers dan gewoon nog steeds volledig? En hoe gaat dan dan voor de kortmodellers bij Paresto werken? Dat wordt een aardig stukje bureaucratie wat ze daar gaan opzetten :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 8 december 2010 @ 22:08:49 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89698042
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Vortix het volgende:
Maar hoe gaat dat dan met cadetten die niet meer bij paps en mams wonen? Of gaan ze er voor het gemak vanuit dat iedereen die lang model volgt nog thuis zit, en betalen ze kortmodellers dan gewoon nog steeds volledig? En hoe gaat dan dan voor de kortmodellers bij Paresto werken? Dat wordt een aardig stukje bureaucratie wat ze daar gaan opzetten :P
Die krijgen een normaal salaris, was vroeger ook zo. Moest je wel bewijzen dat je een huis huurde of gekocht had.
pi_89698194
Ik zie het niet een twee drie gebeuren. Dit namelijk opgenomen worden in een nieuwe CAO.
Dus de cadetten en adelborsten zitten nog wel even safe *)
;(
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_89698636
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef paintmeester het volgende:
Ik zie het niet een twee drie gebeuren. Dit namelijk opgenomen worden in een nieuwe CAO.
Dus de cadetten en adelborsten zitten nog wel even safe *)
;(
Welke CAO? Niemand is dus safe.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89698979
Eerder kunnen ze dit niet aanpassen. Want je neemt in principe mensen een deel van hun loon af.
Er hoeft maar 1 in beroep te gaan bij de bestuursrechter en het wordt van tafel geveegd.
pi_89699070
Je doelt op onze CAO die afgelopen maart afliep? En waar geen nieuwe voor in de plaats is gekomen?
pi_89699414
Ja, er zal toch echt eerst een nieuwe moeten komen voordat zulke veranderingen worden doorgevoerd. Het zou anders betekenen dat heel Defensie vogelvrij is.

*Cobra4 checkt zijn loonstrook* Hey! 300 EUR minder? :?
Defensie: Ja we vonden dat je teveel verdiende. Dus we hebben het voor iedere onderofficier in jouw rang even aangepast :W

Dat slaat natuurlijk nergens op. Het zou betekenen dat elke werkgever tussen CAO onderhandelingen in kan lopen goochelen met het salaris van de werknemer.
pi_89699564
En weet je wat het "leuke" is. De motie komt van een voormalig officier. Dhr Hernandez.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:35:51 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89699648
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:32 schreef paintmeester het volgende:

Dat slaat natuurlijk nergens op. Het zou betekenen dat elke werkgever tussen CAO onderhandelingen in kan lopen goochelen met het salaris van de werknemer.
Dat is nu al het geval met de 0 lijn.
pi_89699983
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

ja en nee, niet zoals de manier waarop hernandez het wil. Maar het is natuurlijk fokking scharrig van Defensie dat ze blijven vasthouden aan die nul lijn en ons zelfs geen inflatiecorrectie willen geven.

De grote waardering van het personeel en al het goede werk wat we doen blijft bij mooie woorden :r :r :r :r
  woensdag 8 december 2010 @ 22:46:51 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89700243
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik zit net het salaris van 1999 (laagste salarisschaal fl 1692,-) even te vergelijken met de laagste schaal nu (895 euro = fl 1972,-)

Maar liefst een stijging van 16.5%...

En als ik dit dan lees:

quote:
Sinds januari 1999 is het prijspeil in Nederland met 26% gestegen
Bericht uit 2009

We lopen dus al 10% achter de inflatie aan en dat wordt nog meer...
pi_89700357
En dan te bedenken dat onze bonden al 8 maanden niet meer onderhandelen over een nieuwe CAO.
pi_89700506
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:34 schreef Cobra4 het volgende:
En weet je wat het "leuke" is. De motie komt van een voormalig officier. Dhr Hernandez.
Hij is ook soldaat geweest :o tenminste als je de CV van een PVV'er kan vertrouwen :N
  woensdag 8 december 2010 @ 22:54:08 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 8 december 2010 @ 22:56:41 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89700825
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:52 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Hij is ook soldaat geweest :o
Dat schrijf ik toch!? :?
  woensdag 8 december 2010 @ 23:04:45 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89711955
Defensie laat slappe jeugd rustig wennen

Om te voorkomen dat verwende jongens het te snel voor gezien houden bij de spijkerharde commando-opleiding, laat de landmacht kandidaten nu eerst rustig inburgeren met een minder veeleisende scholing.
Jonge rekruten voor het elitekorps van de Landstrijdkrachten, door de commando's steevast als 'spijkerbroeken' aangeduid, krijgen sinds kort eerst de Algemene Militaire Opleiding te verhapstukken. Deze vier maanden durende basiscursus voor de krijgsmacht moet de veelal ongedisciplineerde, kauwgom kauwende schoolverlaters een grotere kans geven om de daaropvolgende loodzware opleiding voor de groene baret te volbrengen.

Waar binnen Defensie vrijwel overal een vacaturestop geldt, is er nog wel altijd volop plaats voor nieuwe leden van het Korps Commandotroepen (KCT). De Koninklijke Landmacht ondervindt bij de werving dat de spoeling geschikte jongens momenteel zeer dun is. Velen vallen al bij de keuring af vanwege lichamelijke of geestelijke problemen.

Uiterste

Van de groep die de keuring wel doorstaat, haakt ook nog eens een ruime meerderheid voortijdig af. Bij sommige groepen halen slechts twee op de tien hun felbegeerde groene baret. "Van meet af aan wordt fysiek en mentaal het uiterste gevraagd. De omschakeling van burger naar het KCT is gigantisch. Van oudsher zijn daar niet veel 'spijkerbroeken' tegen bestand. Een grote groep haalt de eindstreep niet, terwijl daar wel veel tijd, geld en energie in wordt gestoken. Dat is een gevaar voor de bezetting van het korps", legt de landmacht uit. In een poging de uitval onder de 'patatjongeren' te beperken, gaan de aspirant-commando's sinds kort eerst rustig 'inweken' op de Generaal De Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot. Daar volgen ze zeventien weken lang een introductietraining die lijkt op die van reguliere landmachtmilitairen. Ze moeten hier alleen voldoen aan iets hogere eisen op het gebied van kaart en kompas lezen. Ook zijn de sportlessen intensiever.

Na de militaire basiscursus is het de bedoeling dat de 'spijkerbroeken' inmiddels zo militair denken dat ze zich geen hoedje meer schrikken als ze in Roosendaal aan de daadwerkelijke commandotraining beginnen. Uiteindelijk hoopt Defensie door de nieuwe opzet jaarlijks ettelijke tientallen groene baretten meer te kunnen uitreiken dan nu het geval is.

Bron: www.telegraaf.nl
pi_89712487
quote:
Waar binnen Defensie vrijwel overal een vacaturestop geldt, is er nog wel altijd volop plaats voor nieuwe leden van het Korps Commandotroepen (KCT).
Volgens mij loopt De Telegraaf achter.
pi_89712515
quote:
Op donderdag 9 december 2010 11:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij loopt De Telegraaf achter.
Want?
pi_89712691
Voor zover ik weet worden ook bij het KCT voorlopig geen nieuwe mensen aangenomen.
pi_89712846
Naar ik weet zijn de vacatures voor KCT en Medisch personeel nog open voor sollicitatie.

Maar Defensie kennende zou dit inderdaad anders kunnen zijn.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:04:56 #150
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89713346
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:48 schreef Sloggi het volgende:
Voor zover ik weet worden ook bij het KCT voorlopig geen nieuwe mensen aangenomen.
Last time I checked was het nog zo'n beetje de enige vacature die nog wel open stond.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')