Maar beter part-time werken als vrouw dan helemaal niet werken zoals in veel andere landen toch?quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:31 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat had ik bij een detacheringsbedrijf waar ik werkte. Sowieso is dat een vrouwenbranche en daardoor automatisch een parttime branche, aangezien Nederlandse vrouwen wereldkampioen parttime werken zijn.
Ongelooflijk irritant als jij inderdaad afhaneklijk bent van collega's waarvan 3/4 op vrijdag vrij is.
Dat dus.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:31 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat had ik bij een detacheringsbedrijf waar ik werkte. Sowieso is dat een vrouwenbranche en daardoor automatisch een parttime branche, aangezien Nederlandse vrouwen wereldkampioen parttime werken zijn.
Ongelooflijk irritant als jij inderdaad afhaneklijk bent van collega's waarvan 3/4 op vrijdag vrij is.
Doe vooral alsof je uit Maaskantje komt, dat helpt daarbij.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:09 schreef NewKidsTurbo het volgende:
werken
ik hoop dat ik NOOIT zal werken
Alleen Barrie leeft van de bijstand. De rest werk gewoon.quote:Doe vooral alsof je uit Maaskantje komt, dat helpt daarbij.
Pssst.. Het is fictie.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:33 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Alleen Barrie leeft van de bijstand. De rest werk gewoon.
O ja, Rikkert wordt ontslagen.
Ik geloof er niets van.quote:Pssst.. Het is fictie.
Ze werken allemaal want het zijn acteurs.
Maar ze werken allemaal wel, dus als je hun lichtend voorbeeld daadwerkelijk volgt zoek je ook gewoon werk in de platsoenendienst of de locale brommerskat-brigade en leef je de werkelijke new-kids lifestyle in plaats van te hopen nooit in je leven te hoeven werken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:37 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van.
Nog steeds blijven het mijn idolen, een voorbeeld voor de rest van Nederland die niet leeft om te werken
Barrie werkt niet, Barrie zit in de bijstand.quote:Maar ze werken allemaal wel, dus als je hun lichtend voorbeeld daadwerkelijk volgt zoek je ook gewoon werk in de platsoenendienst of de locale brommerskat-brigade en leef je de werkelijke new-kids lifestyle in plaats van te hopen nooit in je leven te hoeven werken.
Eigenlijk wel, hé.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef StevenPaul het volgende:
Aanstellers. Al beter dan 34 uur per week school, 10 uur huiswerk. En daarnaast zaterdag 8 uur werken. En twee keer 4 uur op een avond werken.
Tel je daar ook even de ~4 maanden vakantie in totaal in een jaar van af?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef StevenPaul het volgende:
Aanstellers. Al beter dan 34 uur per week school, 10 uur huiswerk. En daarnaast zaterdag 8 uur werken. En twee keer 4 uur op een avond werken.
Goh wat zou ik mensen als jij graag het land uit willen trappen. Bah.quote:Op maandag 29 november 2010 14:44 schreef uitkeringslijder het volgende:
Mensen doen hier wel hypocriet, maar als men de kans had, zou ieder internetheld op FOK! wel in de uitkering willen zitten.
degenen die dat NIET willen zeggen zich te vervelen als ze niet werken, en dus reageren ze het af op lui die WEL een leven hebben
Goed hersenspoelde loonslavenJullie geloofden zeker ook toen je juf tegen jullie zei dat je een Ferrari kon kopen als je maar een hoog cijfer voor Aardrijkskunde zou halen
Idd evolutionair gezien gaat het helemaal nergens meer over.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die alleen een uitkering willen kan je het ook niet kwalijk nemen. Die mensen zijn gewoon het zwakkere geslacht. Ze hebben geen ruggegraat, zijn geen doorzetters, kunnen niets zelf bedenken en komen gewoon tekort in het dagelijks leven. Zo`n 1000 jaar geleden gingen die mensen dan vanzelf dood aan de honger, maar tegenwoordig blijven dat soort retards gewoon leven en nageboortes op de wereld gooien, die nog simpeler zijn dan de uitkeringstrekkers zelf. En zo wordt die onderste laag steeds dommer, totdat ze zelfs zo dom zijn dat ze trots zijn op hun uitkering.
En zo blijft de SP aan zijn zeteltjes komenquote:Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die alleen een uitkering willen kan je het ook niet kwalijk nemen. Die mensen zijn gewoon het zwakkere geslacht. Ze hebben geen ruggegraat, zijn geen doorzetters, kunnen niets zelf bedenken en komen gewoon tekort in het dagelijks leven. Zo`n 1000 jaar geleden gingen die mensen dan vanzelf dood aan de honger, maar tegenwoordig blijven dat soort retards gewoon leven en nageboortes op de wereld gooien, die nog simpeler zijn dan de uitkeringstrekkers zelf. En zo wordt die onderste laag steeds dommer, totdat ze zelfs zo dom zijn dat ze trots zijn op hun uitkering.
Het klopt anders wel wat hij zegt (ondanks dat ik het hoofdzakelijk wel met je eens ben). Tenminste, voor mij dan. Nu ik full time werk, houd ik netto per dag maar 4 uur over om iets leuks te doen (globaal gezien van 19.00 uur t/m 23.00 uur, en dan heb ik ook nog geen kinderen waar je veel tijd aan “kwijt” bent). Maar erg vind ik het niet. Ik ga met plezier naar mijn werk, ik vind het goed om te investeren in mezelf (ontwikkeling, ervaring, nieuwe opleiding naast het werk bijvoorbeeld), om een bijdrage aan de maatschappij te leveren en om iets op te bouwen voor later als ik met pensioen ga. En op vrijdagavond blijf je meestal wel wat langer op en dan heb je ook nog het weekend en vakanties. Dus ondanks dat het door de week maar 4 uurtjes is (bij jou langer dan), houd je best nog wel voldoende tijd over om leuke dingen te doen. Hobby’s heb ik genoeg, en die hoor je ook te hebben, anders heb je geen leven meer. Ik ga niet “niks doen” op zo’n doordeweekse avond (behalve als ik écht moe ben, maar dat komt weinig voor en als het voorkomt dan is dat 9 van de 10 keer doordat ik de nacht ervoor slecht heb geslapen).quote:Op woensdag 1 december 2010 17:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je kan ook werk dichter bij huis zoeken. dan heb je hooguit een half uur heen en terug.
[..]
Met een half uur heb je ook een heerlijk maal op tafel staan hoor.
[..]
Ja ok, mooi toch!
[..]
2 uurtjes dus, als je het niks doen meeteld.
[..]
in 5 uur tijd kan je anders heel veek doen, 7 uur dus als je het zoals bovenstaande doet aangezien tv kijken voor mij ook onder niks doen valt zullen we dan uurtje inruilen voor het huishouden.
Hoe denk je dat lui hier miljonairs worden, door hard te werken?quote:Het klopt anders wel wat hij zegt (ondanks dat ik het hoofdzakelijk wel met je eens ben). Tenminste, voor mij dan. Nu ik full time werk, houd ik netto per dag maar 4 uur over om iets leuks te doen (globaal gezien van 19.00 uur t/m 23.00 uur, en dan heb ik ook nog geen kinderen waar je veel tijd aan kwijt bent). Maar erg vind ik het niet. Ik ga met plezier naar mijn werk, ik vind het goed om te investeren in mezelf (ontwikkeling, ervaring, nieuwe opleiding naast het werk bijvoorbeeld), om een bijdrage aan de maatschappij te leveren en om iets op te bouwen voor later als ik met pensioen ga. En op vrijdagavond blijf je meestal wel wat langer op en dan heb je ook nog het weekend en vakanties. Dus ondanks dat het door de week maar 4 uurtjes is (bij jou langer dan), houd je best nog wel voldoende tijd over om leuke dingen te doen. Hobbys heb ik genoeg, en die hoor je ook te hebben, anders heb je geen leven meer. Ik ga niet niks doen op zon doordeweekse avond (behalve als ik écht moe ben, maar dat komt weinig voor en als het voorkomt dan is dat 9 van de 10 keer doordat ik de nacht ervoor slecht heb geslapen).
Werken hoort er nou eenmaal bij, zolang je maar iets bijdraagt en het leuk vindt. Mensen die niet kunnen werken en duurzaam in de WIA zitten of de bijstand zitten of tijdelijk in de WW zitten omdat ze geen baan kunnen vinden, dat is een ander verhaal. Maar mensen die niet willen werken (hoe aardig ze ook kunnen zijn), daar kots ik echt op. Lekker profiteren van andermans geld en dan die mensen afbranden als anuslikkers en loonslaven. Terwijl over het algemeen de mensen die hun werk gewoon leuk en interessant vinden zich echt niet zo (behandeld) voelen. Dan vraag ik me meteen al af: met wie is er iets mis?
Voor de rest draait alles in het leven om tijd en planning. Werken en slapen / rusten horen er nou eenmaal bij, en de rest van de tijd die je overhoudt moet je zo min mogelijk besteden aan musts / verplichtingen (bijvoorbeeld: constant het huis schoon houden, maar zo min mogelijk tijd proberen te besteden aan het huishouden). Deel je leven zo in dat je zo veel mogelijk tijd overhoudt om dingen te doen doet die je leuk vindt. Want het leven draait uiteindelijk toch om genieten en zo veel mogelijk leuke dingen doen, en hoe je dat invult moet iedereen zelf weten. Maar voor wat hoort wat vind ik. Je moet ook je best doen (lees: werken) om dat te verdienen. Mensen met een lakse instelling die dat niet willen, moeten zich echt eens achter de oren gaan krabben in plaats van op af te geven van de mensen waarvan ze (indirect) hun geld krijgen.
Is werk enkel uit te drukken in geleverde zweetdruppels per FTE of ook in intellectuele kracht om beslissingen te maken en in economische waarde voor een bepaalde onderneming. Of je het leuk vindt of niet, de gemiddelde CEO draagt meer bij per vergadering die hij bijwoont aan de waarde voor een onderneming dan het gepeupel in een maand werk kan produceren.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:38 schreef NewKidsTurbo het volgende:
Hoe denk je dat lui hier miljonairs worden, door hard te werken?
Nee, door te profiteren, zie de fraudeurs bij banken en zorginstellingen.
Die personen zeggen precies hetzelfde over loonslaven: jullie werken niet hard, ga NOG harder werken, crisis is er (terwijl ze zelf in hoofd nadenken van: haha, domme zombies, blijf vooral werken en dom doen, geef het brood en voetbalspelen en dan houd ik ze tevreden).
dus ja, het is relatief.
Antisemitisme, die kende ik nog niet van je. Uiteindelijk kan je beter als bankier profiteren van het geld dat de consument naar je toe brengt, dan als uitkeringstrekker. Een bankier heeft een mooier huis, duurdere auto, leukere vriendin, betere gadgets, hogere bankrekening, lekkerder eten, interessantere vakanties, meer status en een gezonder en leuker leven dan jij als uitkeringstrekker hebt. Hij wordt ouder, hij is gelukkiger en ook z'n kinderen en vrienden zijn positiever dan jij bent. De discussie in hoeverre topinkomens profiteren zal ik maar niet meer aangaan met je, daar worden we het nooit over eens, maar als je dan de principes mist om een eerlijk en rechtvaardig leven te leiden, zou ik liever corrupte bankier zijn dan uitkeringsfraudeur.quote:Bovendien geef ik de meeste uitkeringstrekkers gelijk, als dit land genoeg geld heeft voor oorlog, straaljagers en bankiers die frauderen met een of ander joods achtergrond, dan heeft het ZEKER geld voor de bijstand. dus waarom niet profiteren als het mogelijk is?
Dat ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen, blijkbaar krijg jij geen loonstrookjes (of snap je ze niet).quote:Op donderdag 9 december 2010 20:32 schreef draaijer het volgende:
Elke dag en elke week werk ik me de pleuris om vervolgens na een jaar te mogen constateren dat ik bijna de helft van mijn salaris heb mogen afdragen. Hoe ziek!!!
Het is aan het einde van het jaar pas echt confronterend. 40 uur werken per week is echt voor de ongemotiveerdenquote:Op donderdag 9 december 2010 20:39 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dat ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen, blijkbaar krijg jij geen loonstrookjes (of snap je ze niet).
Klopt. Met het 'nieuwe werken' is het niet abnormaal om als loonslaaf 50+ uur per week te werken om überhaupt een goede aanbeveling (of aan de bak blijven) te krijgen (voor promotie/salarisverhoging). Ik zie ze genoeg bij Philips, Atos Origin en de Gasunie.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is aan het einde van het jaar pas echt confronterend. 40 uur werken per week is echt voor de ongemotiveerden
Wat hebben jullie aanhangers van het jodendom toch, je vrije woord uiten is tegenwoordig antisemitismequote:Antisemitisme, die kende ik nog niet van je. Uiteindelijk kan je beter als bankier profiteren van het geld dat de consument naar je toe brengt, dan als uitkeringstrekker. Een bankier heeft een mooier huis, duurdere auto, leukere vriendin, betere gadgets, hogere bankrekening, lekkerder eten, interessantere vakanties, meer status en een gezonder en leuker leven dan jij als uitkeringstrekker hebt. Hij wordt ouder, hij is gelukkiger en ook z'n kinderen en vrienden zijn positiever dan jij bent. De discussie in hoeverre topinkomens profiteren zal ik maar niet meer aangaan met je, daar worden we het nooit over eens, maar als je dan de principes mist om een eerlijk en rechtvaardig leven te leiden, zou ik liever corrupte bankier zijn dan uitkeringsfraudeur.
Joden betalen een flinke duit belasting, maar verder moet je ze vooral lekker discrimineren hoorquote:Op donderdag 9 december 2010 23:10 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Wat hebben jullie aanhangers van het jodendom toch, je vrije woord uiten is tegenwoordig antisemitisme
Je zou haast je hand voor willen opsteken
weekend jongeh, ik heb het als student drukker dan de vele loonslaven hier die 's avonds enkel TV kijken (en FOK!ken)quote:Vanavond naar New Kids Turbo geweest, jij ook?
Ik ben ook studentquote:Op donderdag 9 december 2010 23:17 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
weekend jongeh, ik heb het als student drukker dan de vele loonslaven hier die 's avonds enkel TV kijken (en FOK!ken)
Noem me dan ook niet antisemietquote:Ik ben ook student
Met zo'n naam moet je voor de premiere van je leven gewoon tijd maken. En reageer eens inhoudelijk, dat staat volwassen en dan geloven mensen ook dat je gestudeerd hebt.
Alleen niet omdat je student bent? Wanneer je het hebt over corrupte bankiers in correlatie met de nutteloze toevoeging dat ze van joods allooi zouden zijn, komt dat nogal bevooroordeeld over. Als ik uitkeringstrekkers gelijk zou stellen met berbers oftewel drugsgebruikers dan geeft dat ook geen blijk van nuance.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:35 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Noem me dan ook niet antisemiet![]()
Benoemen en bouwen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen niet omdat je student bent? Wanneer je het hebt over corrupte bankiers in correlatie met de nutteloze toevoeging dat ze van joods allooi zouden zijn, komt dat nogal bevooroordeeld over. Als ik uitkeringstrekkers gelijk zou stellen met berbers oftewel drugsgebruikers dan geeft dat ook geen blijk van nuance.
Nee hoor, maar deze namen, uitgezonderd Bernie Madoff, zeggen vrij weinig over corruptie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:06 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Benoemen en bouwen.
- Jacques Attali
- Bernard Madoff
- Goldman Sachs etc.
Ik zeg Einstein, ben ik nu antisemiet?
O wacht nu ben ik zeker een troll...
Ja. Bovendien stigmatiseer je, iets waar linkse mensen altijd tegen zijn, behalve als het even uitkomtquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:06 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
Benoemen en bouwen.
- Jacques Attali
- Bernard Madoff
- Goldman Sachs etc.
Ik zeg Einstein, ben ik nu antisemiet?
O wacht nu ben ik zeker een troll...
Huiliequote:Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef HenkXL het volgende:
40 uur werken bah...
Ik loop nu stage en ik ondervind aan de lijve wat zoal gezegd wordt in dit topic. Fucking loonslaven, ik wordt een eeuwige student. Lekker 10uur in de week naar college, 5uurtjes ergens anders wat aan school doen en verder lekker brallen en schreeuwen!![]()
Dat gezeik dat je iedere avond nog genoeg uur hebt raakt kant noch wal. Als ik thuis kom van m'n stage om 6uur heb ik echt geen zin meer om iets te doen. Tevens moet je wel om 10uur in je bed liggen anders lig je morgen te slapen op het kantoor.
Baan zoeken met wisseldiensten. Anders gewoon achteraan sluiten bij de rest van de burgerij.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef HenkXL het volgende:
40 uur werken bah...
Ik loop nu stage en ik ondervind aan de lijve wat zoal gezegd wordt in dit topic. Fucking loonslaven, ik wordt een eeuwige student. Lekker 10uur in de week naar college, 5uurtjes ergens anders wat aan school doen en verder lekker brallen en schreeuwen!![]()
Dat gezeik dat je iedere avond nog genoeg uur hebt raakt kant noch wal. Als ik thuis kom van m'n stage om 6uur heb ik echt geen zin meer om iets te doen. Tevens moet je wel om 10uur in je bed liggen anders lig je morgen te slapen op het kantoor.
dit.quote:40 uur werken bah...
Ik loop nu stage en ik ondervind aan de lijve wat zoal gezegd wordt in dit topic. Fucking loonslaven, ik wordt een eeuwige student. Lekker 10uur in de week naar college, 5uurtjes ergens anders wat aan school doen en verder lekker brallen en schreeuwen!
Wat is jouw definitie van loonslaaf als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:39 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
dit.
echter 10 uur per week studie? Welk pretstudie is dat?
Ik studeer meer dan de loonslaven hier werken (zij krijgen betaald, ik moet op water en brood leven) maar ik kan wel mijn uren indelen hoe ik dat wil. Loonslaven die c laimen dat ze alles uit hun leven halen
9-5 werken, 6 uur thuis, 7 uur klaar met eten, daarna te moe om wat te doen (echt heel sociaal leven hoor!), 11 uur naar bed, en de volgende dag dezelfde ritme.
En in weekend zijn ze 'te moe' om nog wat te doen dus gaan loonslaven hele dag op de bank luieren
Maar ze geven zichzelf wel een goed gevoel dat ze het land niet uitbuiten zoals uitkeringstrekkers het doen, zolang men maar denkt dat ze hard werken en een 'sociaal leven' kunnen hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |