abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2011 @ 22:55:52 #226
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90817679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.

P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90817689
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
Ha-ha-ha. :N
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.

Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad. :P
Boeie. Als je pietluttig bent met je eten vraag je er maar naar voordat je iets koopt/bestelt. Anders accepteer je maar dat niet altijd alles is zoals je verwacht.
dag
pi_90817700
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:05:38 #229
42366 Staal
pi_90818269
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:56 schreef n0a het volgende:

[..]

DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
Devos & Lemmens sauzen wil ik inkopen idd. Uit veiligheid. Niet zelfgemaakt maar echt geen Remia fritessaus.
Zelf gebruik ik thuis vaak de Mayo-citroen versie van D&L. Het is niet zuur. Het is alleen niet zoet.

Ik kom niet op een plek te staan waar het druk is en iedereen met een zakje zal rondlopen. Moet echt wel voor de klantenbinding gaan en vraag creeren. Daarom ga ik zeker mee met de adviezen m.b.t. goede kroketten en frikadellen. Die moet ik toch wel hebben, denk ik.
Un certain jeune homme
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:27:27 #230
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_90928471
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

:D
pi_90928559
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
als je zelf mayonaise gaat maken, zou ik wel gebruik gaan maken van gepasteuriseerde eierproducten, maar da's persoonlijk.
ik mag bijv. geen rauw ei, zou toch sneu zijn als iemand ziek wordt omdat ze niet wisten dat je zelf je mayo maakt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:42:21 #232
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90929120
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:

PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
:N
Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:11:59 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90930557
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie?

Lang niet zo lekker voor de friet
quote:
Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Wat een nekgeklets
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90930896
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Wat?! :o Friet zonder cola, hoe durf je :(

Misschien een leuk idee voor een grote stad, maar in een Brabant's dorp wat minder geschikt denk ik zo :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:27:25 #235
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_90931206
quote:

Ehh.. Dat zou ik nu bijzonder DOM vinden om te doen.. Het is een frietkot, geen 3 sterrenrestaurant.. Wat ga je die mensen die een "colaatje" willen aanbieden dan? Lekker wortel sapje? En jij denkt dat de gemiddelde "frietkot klant" daarop zit te wachten? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:35:32 #236
45206 Pietverdriet
pi_90931625
quote:
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

:D
Jij zou failliet gaan
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:46:07 #237
42366 Staal
pi_90932204
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.

@Mirjam. Dat is waar. Er hoeft maar iemand ziek te worden en dan kan ik opdoeken.

@Muridae. Aardige tips maar die ga ik niet opvolgen. Ecologisch en gefrituurde bloemkool (Sessy), import frisdranken. In 't Gooi misschien maar niet op een dorp in Brabant waar het gros ook nog eens PVV stemt. Niks exotisch, gewoon zoals Piet ook aangeeft, een frietkot.

Hoop maandagavond trouwens weer een update te kunnen geven.
Un certain jeune homme
pi_90932342
Mocht je ooit besluiten op de dagen waarop je geen vergunning hebt elders te gaan staan, eventueel boven de rivieren, dan is het misschien handig om op borden de benaming "Patat-frites" te gebruiken. Heb je die hele discussie uitgeschakeld :s)

Is ossewit niet onhandig schoonmaken? Dat wordt toch weer hard?

Eventueel zou je een losse "consumentenfrituurpan " met 2,5 liter zonnebloemolie neer kunnen zetten voor de verdwaalde vegetarier. Investering van 30 euro, die heb je er na 20 vegetariers ook wel weer uit.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:53:52 #239
42366 Staal
pi_90932557
Heb het nog niet in een grote pan geprobeerd. Wel thuis en dan zet je even de pan aan en dan til je het blok er zo uit. Vind het zelfs makkelijker dan vloeibaar als je geen kraantje hebt zoals ik.

Voor de vegetariers kan ik het altijd nog overwegen als er vraag naar is. Ik verwacht het niet.
De AH hier heeft eigenlijk geen assortiment voor vegetariers. Paas kaasburgers, worstjes en bakje tofu.
Daar meet ik de vraag, eerlijk gezegd.
Un certain jeune homme
pi_90933271
:) Ik heb het eerste topic gevolgt, zag deze nu pas, maar wat voor 'speciale' dingen ga je naast verse patat, goede mayo en soep bieden? :) (Dit omdat 'men' hier van mening was dat je zo'n beetje alles van haggis tot kaviaar moest gaan verkopen :D ).

En heb je ook een "zomers" alternatief voor de soep? :)

Pure nieuwsgierigheid hoor :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:49:53 #241
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90934873
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:46 schreef Staal het volgende:

[..]

In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.
Oude olie is uiteraard slechter als optijd vervangen ossewit. Maar optijd vervangen olie tegenover optijd vervangen ossewit? Vraag me af.. Groot factor wat meespeelt is natuurlijk de smaak, met ossewit krijg je die lekkere oldskool smaak.

Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging. Die friet/patat is onevenaarbaar, de smaak lijkt erg op die van Manneken Pis.

Ik zou wel eens willen weten wat hun exacte geheim is.. Die friet/patat is echt super lekker. :)
pi_90936497
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef blup het volgende:
Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging.
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:24:09 #243
45206 Pietverdriet
pi_90936587
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
pi_90936764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
pi_90937119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

In mijn geval is het een kwestie van een extra pilletje en eventueel een paar uurtjes wat jeuk in mn keel. Iemand die er van in shock raakt zal dus uit moeten kijken ja :)
pi_90937938
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
pi_90939311
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef JackHerrer het volgende:
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
Volgende keer eerst even het topic doorlezen!
pi_90940345
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

Ah ok, weer wat geleerd. Ik 'zit' zelf niet in de oliebollen en babi pangangs, dus dat wist ik niet.
pi_90943181
Goede Satéh :9 :9
dag
pi_90953971
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zou failliet gaan
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')