abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89273801
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:26 schreef zotte_henkie het volgende:

[..]

Lijkt me dan de meest logische stap dat je naar de vrouwenopvang in Rotterdam gaat tenzij je famillie je komt opzoeken daar of wanneer er wachtlijsten zijn.

Je kan idd beter meerdere nummers bellen.

Hoe is de situatie nu in huis? jij kent je ouders het best.
Zijn jullie niet on speaking terms? is er veel spanning in huis? zijn ze echt heel erg resoluut of valt er nog te onderhandelen over de termijn?
Zal je familie zich met deze situatie bemoeien of zullen ze jou met rust laten?

kan er een gevaarlijke situatie voor jou ontstaan als je naar een vrouwenopvang gaat dmv ëerwraak" of zullen ze jou gewoon met rust laten verder?
Mijn ouders zwijgen nu gewoon. Ze zeggen niks tegen me. Ik denk dat ze morgenavond ineens denken oh nee wat moeten we tegen de buitenwereld zeggen en dat ze ineens iedereen gaan afbellen om te vragen of ze weten waar ik ben en dan eisen dat ik weer naar huis kom. Vervolgens zal ik constant worden afgezeken over hoe ik dit hun aan heb kunnen doen en hoe ik zo'n abnormaal kind heb kunnen worden.
pi_89274341
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:29 schreef MissDior het volgende:

[..]

Mijn ouders zwijgen nu gewoon. Ze zeggen niks tegen me. Ik denk dat ze morgenavond ineens denken oh nee wat moeten we tegen de buitenwereld zeggen en dat ze ineens iedereen gaan afbellen om te vragen of ze weten waar ik ben en dan eisen dat ik weer naar huis kom. Vervolgens zal ik constant worden afgezeken over hoe ik dit hun aan heb kunnen doen en hoe ik zo'n abnormaal kind heb kunnen worden.
Wordt het als brutaal en gebrek aan respect gezien als jij ze eerlijk verteld dat je andere normen en waarden hebt? dat je de situatie heel erg verdrietig vindt en dat het je spijt als je ze pijn hebt gedaan maar dat je eigenlijk gewoon Nederlandse bent en dat je je ook zo voelt omdat je hier bent opgegroeid? en dat je hun wilt vragen jou te accepteren zoals je bent, en in vrede met hun wilt leven je niet afgewezen wilt worden en je op zoek zult gaan naar een andere woonruimte.
Zodat jullie dit goed kunnen afronden gezamenlijk en dat elke jonge vrouw in Nederland op een dag de stap naar zelfstandigheid zal maken en dat je wilt dat dit graag in harmonie geschied.
pi_89274678
Sowieso hoor je (helemaal als vrouw zijnde) uit huis te trouwen. Of je nou op je 18de trouwt of op je 30ste. Je blijft bij je ouders wonen tot je bent getrouwd. Een typisch geval van...je kan mensen uit het land halen, maar het land uit de mensen..gaat bijna niet.
pi_89275061
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:43 schreef MissDior het volgende:
Sowieso hoor je (helemaal als vrouw zijnde) uit huis te trouwen. Of je nou op je 18de trouwt of op je 30ste. Je blijft bij je ouders wonen tot je bent getrouwd. Een typisch geval van...je kan mensen uit het land halen, maar het land uit de mensen..gaat bijna niet.
Oké, jij kan hun dus niet veranderen, je kan alleen je eigen situatie veranderen.
laat je morgen weten hoe het gegaan is?
als je ouders je morgen bellen dat je wilt dat je weer terug komt kun je dit het beste even bespreken met een hulpverlener die er objectief in staat of dat een verstandige zet is om er gehoor aan te geven.

Vrouw zijn heeft zo zijn culturele nadelen maar ook zijn voordelen, voor vrouwen is er bijna altijd wel ergens opvang beschikbaar wanneer ze in de problemen komen.
  zondag 28 november 2010 @ 21:52:20 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89275168
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef zotte_henkie het volgende:
Vrouw zijn heeft zo zijn culturele nadelen maar ook zijn voordelen, voor vrouwen is er bijna altijd wel ergens opvang beschikbaar wanneer ze in de problemen komen.
Dit.

en daar mag je best gebruik van maken. Als je geen vrienden hebt etc.
pi_89276084
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:26 schreef MissDior het volgende:

[..]

Ja ik vind het echt heel aardig van je maar inderdaad. De kamer moet morgen beschikbaar zijn.
December is bijna.... En zo erg ist niet om een dag elders te verblijven. Bijv hotel. (je hebt toch spaargeld?)
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_89276669
December is woensdag! En de kamer is nu leeg, want ik heb net de laatste restjes eruit gehaald.
Het verandert trouwens langzaamaan wel, ik zie af en toe ook meisjes met hoofddoekjes (toch conservatief me dunkt), op kamers gaan :)
Waar moet je vanavond slapen dan?
pi_89280232
Er is plek hier. PM maar.
pi_89285344
Wat is je afkomst eigenlijk?
  maandag 29 november 2010 @ 03:02:40 #60
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89285446
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dit.

en daar mag je best gebruik van maken. Als je geen vrienden hebt etc.
Even met alle respect, TS zit natuurlijk in een rotsituatie maar dit is echt nog geen geval voor de vrouwen opvang/crisisopvang. Daar is echt geen geld/plek voor niet-levensbedreigende situaties.

TS je hebt spaargeld, je kan desnoods een paar weken in een hostel of jeugdherberg tot je een kamertje hebt wat je weer van de studiefinanciering kan betalen. Je bent 24, afstuderend, er is geen sprake van fysiek geweld ofzo... Kop op, even de schouders eronder en dat redt je wel hoor meid, je bent ruim volwassen met een goed verstand.

Ik vraag me af of iedereen hier ook zo halfzacht zou reageren als TS niet uit een blijkbaar allochtone/islamitische achtergrond zou komen. Tegen een autochtone studente van 24 zeg je ook niet dat ze naar de vrouwenopvang moet. Laten we even reëel blijven zeg.

In het ergste geval kan TS naar het Leger des Heils. Gewoon je spaargeld aanbreken lijkt me echter logischer, dan houdt je ook niet de plek van een ander bezet die geen spaargeld heeft. Daarnaast zijn je ouders nu boos en reageren uit emotie, zoals je zelf al aangeeft zullen ze snel genoeg weer zeggen dat je moet blijven, de soep wordt misschien helemaal niet zo heet opgedient als het nu lijkt.
  maandag 29 november 2010 @ 08:24:06 #61
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_89286463
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 03:02 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Even met alle respect, TS zit natuurlijk in een rotsituatie maar dit is echt nog geen geval voor de vrouwen opvang/crisisopvang. Daar is echt geen geld/plek voor niet-levensbedreigende situaties.

TS je hebt spaargeld, je kan desnoods een paar weken in een hostel of jeugdherberg tot je een kamertje hebt wat je weer van de studiefinanciering kan betalen. Je bent 24, afstuderend, er is geen sprake van fysiek geweld ofzo... Kop op, even de schouders eronder en dat redt je wel hoor meid, je bent ruim volwassen met een goed verstand.

Ik vraag me af of iedereen hier ook zo halfzacht zou reageren als TS niet uit een blijkbaar allochtone/islamitische achtergrond zou komen. Tegen een autochtone studente van 24 zeg je ook niet dat ze naar de vrouwenopvang moet. Laten we even reëel blijven zeg.

In het ergste geval kan TS naar het Leger des Heils. Gewoon je spaargeld aanbreken lijkt me echter logischer, dan houdt je ook niet de plek van een ander bezet die geen spaargeld heeft. Daarnaast zijn je ouders nu boos en reageren uit emotie, zoals je zelf al aangeeft zullen ze snel genoeg weer zeggen dat je moet blijven, de soep wordt misschien helemaal niet zo heet opgedient als het nu lijkt.
:Y
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_89287399
Amen Vandaag! Compleet mee eens. 24 kom op, dan moet je voor jezelf kunnen zorgen hoor.

Kwestie van eventjes in je wagen bivakkeren (kan best gezellig zijn) of bij een vriend/vriendin aankloppen of zelfs leger des heils wat mij betreft en dan heel je dag spenderen naar het zoeken naar een baan en het afstuderen ernaast doen. En vanaf woensdag bied er iemand al zn kamer aan! Dan heb je het over 2 nachtjes! Dat is echt wel te overbruggen hoor.

Zodra je een baan hebt heb je meer financiele ruimte, dan ben je klaar, op jezelf. Of als je al je tijd nog aan school wilt besteden jezelf gewoon maar even diep de schulden in steken door veel bij te lenen als je spaargeld niet genoeg is. Het is het echt waard hoor.
pi_89287446
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:22 schreef Jolene22 het volgende:
Amen Vandaag! Compleet mee eens. 24 kom op, dan moet je voor jezelf kunnen zorgen hoor.

Kwestie van eventjes in je wagen bivakkeren (kan best gezellig zijn) of bij een vriend/vriendin aankloppen of zelfs leger des heils wat mij betreft en dan heel je dag spenderen naar het zoeken naar een baan en het afstuderen ernaast doen. En vanaf woensdag bied er iemand al zn kamer aan! Dan heb je het over 2 nachtjes! Dat is echt wel te overbruggen hoor.

Zodra je een baan hebt heb je meer financiele ruimte, dan ben je klaar, op jezelf. Of als je al je tijd nog aan school wilt besteden jezelf gewoon maar even diep de schulden in steken door veel bij te lenen als je spaargeld niet genoeg is. Het is het echt waard hoor.
Je moet niks vanaf je 24ste.
Beetje een aanname die je daar nou maakt.
Immers je krijgt veel mee van je ouders etc naar mate je opgroeit (zoals zelfvertrouwen) maar als je dat niet meekrijgt is het een stuk lastiger allemaal.

Anyway voor de rest goed advies hoor.. gelukkig helpen we elkaar een handje in nederland.
pi_89288069
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je moet niks vanaf je 24ste.
Beetje een aanname die je daar nou maakt.
Immers je krijgt veel mee van je ouders etc naar mate je opgroeit (zoals zelfvertrouwen) maar als je dat niet meekrijgt is het een stuk lastiger allemaal.

Anyway voor de rest goed advies hoor.. gelukkig helpen we elkaar een handje in nederland.
Net zoals je vanaf je 21ste volkomen financieel zelfstandig bent mag je ook met je 24ste wel geacht worden dat je in staat bent om dit allemaal op je schouders te nemen en op jezelf te gaan. Dat de een daar wat makkelijker mee om zal kunnen gaan omdat die een andere opvoeding heeft gehad dan de ander, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar 24 is een hele mooie leeftijd om bij je ouders te moven. Alleen de omstandigheden zijn natuurlijk gewoon kut. Altijd naar als je ruzie met je ouders hebt, zeker om zo'n (naar mijn inschatting) flutreden. Los nog van de tijdsdruk die haar ouders opleggen wat natuurlijk totaal niet reeel is, maar dankzij FOK! kan het haar nog bijna gaan lukken ook!

Het gaat maar tot woensdag he. Vanaf dat moment is er een vreselijk aardige FOk!er die op basis van deze info al een kamer aanbiedt. Dit wijst ts dan af omdat het niet direct is, wat ik wat raar vind. Ik weet wel heel zeker dat ze niet sneller dan dat een kamer kan krijgen. Ja misschien dan een crisisopvang maar daar wordt je volgens mij echt niet gelukkiger van dan een eigen kamer in je eigen stad.

Accepteer die kamer meid, is nog in je eigen stad ook! Ga werken/lenen en bivakkeer even 2 dagen in een hotel/herberg van je spaarcenten en klaar ben je. Dag ouders, hallo nieuw leven.
pi_89288272
Je kent het aanbod van fokker fietsenmaker, met wie ze al gebeld had, natuurlijk niet.
Misschien heeft die iets veel mooiers!
Wel begrijp ik dat het moeilijker nadenken is in geestelijke nood, misschien zie je dan meer onmogelijkheden dan mogelijkheden.
Of, wat helemaal mooi zou zijn, TS heeft het bijgelegd met de ouders ondertussen.
pi_89288422
Ik woon op mezelf in een ééngezinswoning in de buurt van Rotterdam, je komt maar buurten hr ;) fototje van te voren is wel verplicht, je doucht niet te lang en je ruimt je zooi op! :D
pi_89288580
Wat een geweldige mensen zitten hier toch :)

@MevrouwPuff.

Ja je hebt helemaal gelijk. Had ik rekening mee moeten houden. Mja in het ergste geval is het dus vanaf woensdag en heeft ze nog de keuze ook, toen ik het huis uit wou was ik daar 9 maanden mee bezig. Is toch allemaal heel erg goed te doen? Fok! de woonruimtebemiddelaar?
pi_89320362
Hallo, allemaal

Ik zou nog even een update geven. Ik mag van mijn ouders nu ineens niet meer weg. Ze hebben me verboden om nog met mensen om te gaan voor een half jaar. Ik houd van mijn ouders en zij houden van mij, dat weet ik zeker. Het moeilijke vind ik dat ik hun regels niet vind kunnen maar ik ze ergens niet kwijt wil en niet weg durf. Ik weet het gewoon echt allemaal even niet meer.
pi_89320640
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef MissDior het volgende:
Hallo, allemaal

Ik zou nog even een update geven. Ik mag van mijn ouders nu ineens niet meer weg. Ze hebben me verboden om nog met mensen om te gaan voor een half jaar. Ik houd van mijn ouders en zij houden van mij, dat weet ik zeker. Het moeilijke vind ik dat ik hun regels niet vind kunnen maar ik ze ergens niet kwijt wil en niet weg durf. Ik weet het gewoon echt allemaal even niet meer.
Je bent 24... Kom op. Je kan echt wel zonder je ouders op je eigen benen staan. Ze pakken je waardevolle jaren af die je nooit meer over kunt doen, besef dat heel goed.

Loyaliteit aan je ouders is heel normaal en begrijpelijk, maar dit is jouw leven. Ga je jouw leven vormen naar hun wensen?

Als je doorzet denk ik echt wel dat ze bijdraaien. Net zoals de loyaliteit naar hen toe hebben zij hopelijk ook loyaliteit naar hun eigen kind toe.

Je kan weg. Meerdere mensen hebben je al onderdak aangeboden. Ik zou de gok wagen. Alles op alles. Als dit er allemaal opzit zal je trots kunnen zijn op jezelf. Blijven is de makkelijkste weg, maar het zijn wel jaren die je niet meer over kunt doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jolene22 op 29-11-2010 22:22:30 ]
pi_89320703
wat Jolene22 dus zegt..
pi_89321623
Ja daar hebben jullie gelijk in. Ik ga morgen eens met iemand van de universiteit praten. Met een vertrouwenspersoon ofzo. Even zien wat zij zegt.

Bedankt voor de adviezen.
  maandag 29 november 2010 @ 22:25:09 #72
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89321733
Even voor de duidelijkheid, ik krijg het idee dat de TS emotioneel en geestelijk aardig in de tang zit bij haar ouders.

Je ouders verlaten is iets wat heel moeilijk is. Wat er ook gebeurd hoe erg het geen ook is dat er gebeurd is, het zijn en blijven je ouders....

Kennelijk heeft de TS geen zelfvertrouwen en denkt ze dat ze het alleen niet gaat redden. Dat kan BV komen omdat haar ouders haar zelf vertrouwen zo de grond in gedrukt heeft dat ze niet meer een eigen stap durft te zetten. Bang om te falen.

Zo een stap zetten is dan extreem moeilijk.

Dit is trouwens een aannamen, ik weet natuurlijk niet de gehele situatie. Dus ik kan er ook volledig naast zitten :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_89321832
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef MissDior het volgende:
Ja daar hebben jullie gelijk in. Ik ga morgen eens met iemand van de universiteit praten. Met een vertrouwenspersoon ofzo. Even zien wat zij zegt.

Bedankt voor de adviezen.
Heel goed. Diep respect dat je in ieder geval de optie openhoudt, dit soort emotionele chantage van je eigen familie kan heel veel aanrichten. Geloof in jezelf.

Hou ons op de hoogte en veel sterkte morgen. Nog even en dan heb je een universitaire opleiding achter je naam, kun je aan een baan beginnen en je eigen stekkie onderhouden. Wedden dat ze je gaan missen en dat het goed komt? Je eigen bloed laat je niet zomaar stikken. Niet om zoiets.
  maandag 29 november 2010 @ 22:34:25 #74
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89322337
quote:
Hallo, allemaal

Het lijkt mij dat jouw ideeën over je toekomst niet overeenkomen met die van je ouders. Dat is ook logisch: ze komen uit een andere tijd.

Maar jij moet je eigen keuzes maken. Je moet niet toelaten dat zij hun macht misbruiken om jou ergens toe te dwingen waar je het zelf niet mee eens bent. Op deze manier zal je niet gelukkig worden. Dus helaas moet jij dit moeilijke werk zelf aanpakken.

In tegenstelling tot wat anderen zeggen zou ik niet NU zo snel mogelijk vertrekken, maar een stabiel plan maken voor de lange termijn. Je kunt dan ook ietsje rustiger zoeken naar gepaste woonruimte, een plaatje maken van de financiën en dingen die je nodig hebt, nu maximaal gaan lenen van DUO om wat geld op je rekening te hebben, een baantje vinden om de huur te betalen, etc.

Veel sterkte!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89324254
Mijn ouders hebben mij heel mijn leven klein gehouden. Mijn zus had als kind zijnde al "betere vrienden" want als zij kwamen was het niet zo'n rommel in huis. Mijn zus had sneller haar rijbewijs en was dus beter. Mijn zus is jong getrouwd en het huis uit gegaan. Ik mocht ze vervolgens overal mee helpen. Ik weet dat mijn zus het hiervoor ook heel veel heeft gedaan en misschien moet ik gewoon niet zeuren en klink ik nu gewoon ontzettend verwend en ondankbaar. Mijn ouders zeiden altijd dat ik dom was als ik in hun ogen een fout maakte. Mijn ouders zeiden vanavond dat zij het ook niet leuk vinden om boos naar mij te doen maar ik moet wel volgens hun regels leven.
pi_89324487
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:05 schreef MissDior het volgende:
Mijn moeder schreeuwde vandaag dat ik haar anders maar moest vermoorden en dan mijn leven moest gaan leiden.
Wat een vreselijke dramaqueen :')
  maandag 29 november 2010 @ 23:09:11 #77
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89324553
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:03 schreef MissDior het volgende:
Mijn ouders hebben mij heel mijn leven klein gehouden. Mijn zus had als kind zijnde al "betere vrienden" want als zij kwamen was het niet zo'n rommel in huis. Mijn zus had sneller haar rijbewijs en was dus beter. Mijn zus is jong getrouwd en het huis uit gegaan. Ik mocht ze vervolgens overal mee helpen. Ik weet dat mijn zus het hiervoor ook heel veel heeft gedaan en misschien moet ik gewoon niet zeuren en klink ik nu gewoon ontzettend verwend en ondankbaar. Mijn ouders zeiden altijd dat ik dom was als ik in hun ogen een fout maakte. Mijn ouders zeiden vanavond dat zij het ook niet leuk vinden om boos naar mij te doen maar ik moet wel volgens hun regels leven.
Dus ik zat er aardig goed in de buurt?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 29 november 2010 @ 23:09:53 #78
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89324596
Ik vind dat je daar wel weg moet, alleen van de een op de andere dag is wel een beetje overdreven.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:22:37 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89332195
Goed dat je hiervoor hulp zoekt. Ik heb geen tips maar wens je wel succes.

Je moet iig zo denken. Je bent een volwassen vrouw die haar eigen leven mag bepalen. Je bent niet een bezit van je ouders wat ze naar eigen wens kunnen vormen. Hun cultuur is ook maar een keuze en geen monopolie op wat goed en slecht is. Als ze zoiets graag willen moeten ze maar een hond aanschaffen.
pi_89333001
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ben er gewoon misselijk van. Hoe moet ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Ik weet ook dat ik mijn ouders ontzettend veel verdriet doe met dit alles.
jij doet je ouders geen verdriet maar zij jou!

een dochter die bijna afgestudeerd is en haar best doet maar die zich ook gewoon aanpast aan nederland, wie is er nu fout bezig?

hoop dat het snel goed komt en vrienden maak je heel snel ;)
pi_89333164
quote:
Hallo, allemaal

ik neem aan dat je niet aan de drugs bent, geen foute vrienden hebt en geen criminele zaken doet, wat hebben je ouders dan te zeuren.

elke ouder zou trots moeten zijn op hun kind die gewoon blij is en afgestudeerd is bijna.

als je ouders van je houden respecteren ze ook dat je een eigen leven hebt en zelf keuzes wil maken.

hoe denk je dat dit verder gaat? als je ouders over deze dingen al moeilijk doen en jij er veel problemen mee hebt dan zal dat in de toekomst alleen maar erger worden.

je kunt hier van heel veel toffe lui kamers overnemen en zelfs bij mensen wonen.
dit is alleen nog maar een forum.
stel je voor dat je straks een leuke vriend krijgt, heb je er een hele familie en vrienden/kennissengroep erbij, straks als je werkt leuke collega's.

is moeilijk in jouw positie maar probeer positief te blijven!
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:29:00 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89333687
Die ouders van je houden helemaal niet van je, ze houden van hun geindoctrineerde cultuur en het krampachtig daaraan proberen vast te houden, dat is ook houden van maar net iets anders. En ja, zolang je thuis woont heb je je aan hun regels te houden. Dus succes met een vriendeloos bestaan het komende half jaar.

Mensen die hun leven opgeven om hun ouders te plezieren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89336469
Wat een nachtmerrie zeg.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:13:27 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89337508
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:29 schreef Re het volgende:
Iedere relatie met ouders is anders, daar kun je niet zomaar over oordelen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:13:35 #85
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89337513
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:29 schreef Re het volgende:
Die ouders van je houden helemaal niet van je, ze houden van hun geindoctrineerde cultuur en het krampachtig daaraan proberen vast te houden, dat is ook houden van maar net iets anders. En ja, zolang je thuis woont heb je je aan hun regels te houden. Dus succes met een vriendeloos bestaan het komende half jaar.

Naja, wat een onzin. D'r ouders zullen vast gewoon van hun kind houden. Het zijn gewoon mensen neem ik aan...
Ze weten alleen niet hoe ze er mee om moeten gaan in deze situatie tussen twee culturen. Dan krijg je van die malle noodgrepen als "we houden haar het komende half jaar maar binnen".

Alsof onze ouders, en soms wij zelf, niet te maken hadden met totaal achterlijke ideeën van ouders die uit een andere tijd komen. Mijn vader heeft ook wel eens weken geen woord tegen me gezegd omdat ik hem teleurgesteld had met mijn acties, mijn opa heeft mijn moeder ook wel eens in zijn pyjama uit de kroeg getrokken en haar thuis op haar lazer gegeven. Liefst had hij haar ook een jaar thuis gehouden tot ze ging trouwen.

Het is van alle tijden en in dit geval extra uitvergroot omdat je hier ook nog met twee culturen zit, naast twee tijden. Om nou alles op de Islam te gooien en te doen alsof die ouders gelijk monsters zijn die niet van hun kind houden lijkt mij zwaar overtrokken.

Net als in alle tijden is het aan het kind om zich los te maken en de eigen weg te kiezen, ongeacht de boze ouders. Dus TS, bedenk wat je wil, maak een plan en grow up.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:21:38 #86
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89337827
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:13 schreef Vandaag... het volgende:
Naja, wat een onzin. D'r ouders zullen vast gewoon van hun kind houden. Het zijn gewoon mensen neem ik aan...
Heeft weinig met Islam te maken, daar hoor je ook bijna niemand over in dit topic.
Zodra ouders vrouwen van in de 20 binnen gaan houden, verbieden vrienden te zien en te leven. Dan zit er een steekje los. Wat opa en oma bij ouders hebben gedaan is totaal niet van toepassing. Papa en mama kunnen zelf denken nu. Of het nou streng christelijk of islam is, het is fout.
Je beperkt je kind ernstig in zijn/haar ontwikkelingen en je neemt je kind alles af wat haar dierbaar is, dat is geen liefde.

En wel met licht op de islam, zou ik bang zijn dat mijn ouders ineens vakantie boeken naar islamitisch land waar je dan getrouwd wordt en nooit meer weg komt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:24:37 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89337957
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Heeft weinig met Islam te maken, daar hoor je ook bijna niemand over in dit topic.
Zodra ouders vrouwen van in de 20 binnen gaan houden, verbieden vrienden te zien en te leven. Dan zit er een steekje los. Wat opa en oma bij ouders hebben gedaan is totaal niet van toepassing. Papa en mama kunnen zelf denken nu. Of het nou streng christelijk of islam is, het is fout.
Je beperkt je kind ernstig in zijn/haar ontwikkelingen en je neemt je kind alles af wat haar dierbaar is, dat is geen liefde.

En wel met licht op de islam, zou ik bang zijn dat mijn ouders ineens vakantie boeken naar islamitisch land waar je dan getrouwd wordt en nooit meer weg komt.
je oordeelt veel te hard. niet iedereen leeft in dezelfde tijd en niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89337967
Weet niet hoelang je ouders al in Nederland wonen, vast niet lang aangezien zij hele andere normen/waarden en gewoonte's hebben dan de gemiddelde Nederlander. Een inburger cursusje zou geen overbodige luxe zijn voor je ouder. Sorry hoor maar ik vind dat je in een ander land woont dat je jezelf ook een beetje moet aanpassen aan gewoontes van dat land en niet zo krampachtig moet doen. Je zit nu in de bloei van je leven en laat je leven toch niet meer door je ouders bepalen? Kom op zeg je bent gvd 24 jaar. Als ik in jouw situatie zat was ik al laaaaaaaang geleden uit huis gegaan.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:27:09 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89338053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:24 schreef plesner het volgende:
Weet niet hoelang je ouders al in Nederland wonen, vast niet lang aangezien zij hele andere normen/waarden en gewoonte's hebben dan de gemiddelde Nederlander. Een inburger cursusje zou geen overbodige luxe zijn voor je ouder. Sorry hoor maar ik vind dat je in een ander land woont dat je jezelf ook een beetje moet aanpassen aan gewoontes van dat land en niet zo krampachtig moet doen. Je zit nu in de bloei van je leven en laat je leven toch niet meer door je ouders bepalen? Kom op zeg je bent gvd 24 jaar. Als ik in jouw situatie zat was ik al laaaaaaaang geleden uit huis gegaan.
natuurlijk moeten de ouders inburgeren, maar zoiets gaat niet zomaar meteen, daar gaan tientallen jaren overheen. wij zouden ook moeite hebben om ons in een islamitisch land in te burgeren.
Een gedicht over Maanvis
pi_89338167
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

natuurlijk moeten de ouders inburgeren, maar zoiets gaat niet zomaar meteen, daar gaan tientallen jaren overheen. wij zouden ook moeite hebben om ons in een islamitisch land in te burgeren.
Tuurlijk het zal niet makkelijk zijn, maar ik zal op zijn minst wel proberen de gebruiken in dat land accepteren/respecteren, iets wat de ouders duidelijk niet doen en zo te zien ook niet voor openstaan, het is hun levenswijze en niks anders. Ze blijven vasthouden aan hun bekrompen idee'en over het leven wat in het land van afkomst 'waarschijnlijk' heel normaal is.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:30:54 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89338208
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:29 schreef plesner het volgende:

[..]

Tuurlijk het zal niet makkelijk zijn, maar ik zal op zijn minst wel de gebruiken in dat land accepteren/respecteren, iets wat de ouders duidelijk niet doen. Ze blijven vasthouden aan hun bekrompen idee'en over het leven wat in het land van afkomst 'waarschijnlijk' heel normaal is.
dus ook burkha aan, aan de ramadan meedoen, stenigingen bijwonen, geen alcohol, geen varkensvlees, en je vrouw slaan als ze iets fout doet?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:31:12 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89338223
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zou me geheel niets verbazen als het hier om orthodox christenen gaat eigenlijk, niet dat het verder van belang is
pi_89338281
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus ook burkha aan, aan de ramadan meedoen, stenigingen bijwonen, geen alcohol, geen varkensvlees, en je vrouw slaan als ze iets fout doet?
Dat weet je dan toch als je naar zo een land verhuist als het je niet aanstaat moet je er niet naar dat land toe emigreren/verhuizen. Ik zou om de bovengenoemde reden dus nooit naar zo een land emigreren. Maar als je dan toch besluit om naar een ander land te verhuizen met andere gewoontes vind ik ook dat je die zoveel mogelijk moet respecteren en naleven.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:36:00 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89338397
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

zou me geheel niets verbazen als het hier om orthodox christenen gaat eigenlijk, niet dat het verder van belang is
Ik denk persoonlijk van niet, aangezien TS het heeft over een buitenlandse cultuur, en bij mijn weten is orthodox christendom niet cht ergens een staatsgeloof?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:37:46 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89338460
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk van niet, aangezien TS het heeft over een buitenlandse cultuur, en bij mijn weten is orthodox christendom niet cht ergens een staatsgeloof?
irak bijvoorbeeld

maakt verder weinig uit voor de discussie zelfde gebeurt in compleet Nederlandse gezinnen
pi_89341259
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:03 schreef MissDior het volgende:
Yo hallo, je bent 24.

Maar je gedraagt je er niet echt naar. Je stelt je nog steeds op als een afhankelijk kind.

Raap je spaargeld bijeen, zeg "Tabee" tegen je ouders en doe hun de groeten aan hun bekrompen levensstijl. Pak je boeltje bijeen en ga anoniem ergens leven (tenminste, ik weet niet of ze in staat zijn je halve familie te alarmeren met de vraag je te gaan zoeken/eerwraak (?weet niet of het bij jullie voorkomt?). Licht de politie over je situatie in, dan wordt het in ieder geval (hopelijk) geregistreerd.

Gebruik je spaargeld voor de eerste weken en zoek een baan. Maak je opleiding af, of als je echt ver uit het zicht van je ouders moet wonen, meld je desnoods ziek. Eventueel kan je je opleiding elders afmaken?

Zoek meiden die precies in jouw schuitje zitten. Geloof me, je bent vast niet de enige. Het is even zoeken, maar wie zoekt, die vind.

Succes!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_89344976
-edit- hihi

[ Bericht 91% gewijzigd door Re op 30-11-2010 15:30:49 ]
Ja, ik generaliseer.
pi_89346142
Anders neem je die kamer die je hier wordt aangeboden, je zoekt iets per direct maar wat je vindt is waarschijnlijk tijdelijk (zoals noodhulp of bij iemand logeren), maar je hebt ook iets nodig op de lange termijn, een nieuw thuis.
pi_89346441
Of je bijt nog even op je tanden en maakt zo snel mogelijk je opleiding af. Het is een stuk makkelijker zelfstandig zijn als je een baan en inkomen hebt. Als je zelfstandig wil zijn tenminste?
Ja, ik generaliseer.
pi_89347927
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:08 schreef zotte_henkie het volgende:

[..]

Je moet je niet schuldig voelen, dit gebeurt vaak wanneer er een cultuurkloof is tussen de ouders en kinderen. je hebt niets verkeerd gedaan, roken, met meiden omgaan die aansluiten bij jouw belevinsgwereld, daar is niets mis mee.

Misschien vind je de kracht nog eens om hun te vertellen dat je hier bent opgegroeid en dat je andere normen en waarden als hun hebt, dat het je pijn doet dat jullie zo verschillend zijn en dat je hun verdriet gedaan hebt maar dat je er niets aan kan doen omdat je nu eenmaal hier bent opgegroeid. In de toekomst kun je hun vragen jou te accepteren zoals je bent, mochten ze dat niet doen dan heb jij toch je best gedaan.
Lijkt mij toepasselijk om ook te vermelden dat het hun keuze is geweest om hier heen te gaan. Beetje vreemd dat je er dan op wordt aangekeken als je je thuis gaat voelen in deze omgeving.
Je wordt nog altijd besmet waar je mee om gaat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')