abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89267871
Hallo allemaal,

Ik zit in een hele vervelende situatie. Het is namelijk zo dat ik mijn hele leven al in twee werelden leef. Aan de ene kant de cultuur van mijn ouders en de andere kant ben ik in Nederland geboren en getogen. Ik heb helemaal niks met de cultuur van mijn ouders. Mijn ouders hebben het altijd goed gevonden dat ik weleens uitging enz maar vriendjes waren wel uit den boze, tenzij ik ermee zou trouwen. Nu dacht ik een tijdje geledendat ik de liefde van mijn leven was tegen gekomen. Hij werd ook voorgesteld aan mijn ouders enz. Dat ging toch maar uit want hij was een ander tegengekomen. Mijn ouders hebben daar nogal ophef over gemaakt maar uiteindelijk konden ze er weinig aan doen. Nu zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik rook en dat is echt uit den boze. Nu willen ze mij het huis uit zetten. Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren. Heeft iemand tips waar ik naartoe kan of wie ik om hulp kan vragen? Ik woon in Rotterdam. Mijn moeder werd zelfs zo boos vandaag dat ze schreeuwde dat mijn ex groot gelijk had en dat ik toch waardeloos was.

Als iemand mij kan helpen....Graag.

[ Bericht 6% gewijzigd door MissDior op 28-11-2010 19:59:02 ]
pi_89268389
Ehm, ze willen je dus gewoon per morgen op straat zetten begrijp ik en je kan dus NERGENS terecht?
  zondag 28 november 2010 @ 20:06:26 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89268547
Wat is je leeftijd? Onder of boven de 18?

Er zijn wel dingen die je kunt doen maar dat hangt een beetje van je leeftijd af
pi_89268663
ikv FOK! voor FOK!kers-FOK!kers voor FOK! #2 zou ik zeggen dat ik nog wel een bed heb staan, echter is dat in eindhoven en geen rdam.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_89268675
Ja ik heb een auto waar ik in kan slapen maar verder niks. Ik ben 24
  zondag 28 november 2010 @ 20:10:22 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89268740
Geen vriendinnen waar je even terecht kunt?
Gourmetten of steengrillen?
pi_89268793
Ik ben mijn vriendinnen van de middelbare school uit het oog verloren omdat dat allemaal een beetje not done was voor mijn ouders.
  zondag 28 november 2010 @ 20:11:52 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89268819
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:09 schreef MissDior het volgende:
Ja ik heb een auto waar ik in kan slapen maar verder niks. Ik ben 24
Tsja verder heb je bijvoorbeeld ook crisis opvang voor islamitische jonge vrouwen. Kun je paar weken tot 3 maanden crashen tot je zelf iets gevonden hebt. Maarja logeren bij vrienden is altijd beter.
pi_89268826
MissDior, er is toch vast wel iemand bij wie je terecht kan?

Echt helemaal niemand?
  zondag 28 november 2010 @ 20:12:05 #10
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89268831
Iemand van je studie dan? Diegene die je het meest vertrouwt?
  zondag 28 november 2010 @ 20:14:03 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89268936
Tsja of je moet morgen van dit soort instanties gaan bellen.
http://www.vrouwenopvangoverijssel.nl/
Je verhaal uitleggen.
pi_89268974
Wijkagent?

M'n vriendin is maatschappelijk werkster in R'dam. Ze is na tienen hier terug. Ik zal aan haar vragen of zij weet bij welke stichting/organisatie je het best terecht kan.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_89269111
Ja heel graag
pi_89269149
dior je hebt pm
  zondag 28 november 2010 @ 20:22:55 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89269447
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:18 schreef fietsenmaker11 het volgende:
dior je hebt pm
De eerste die denkt een wanhopig chickie in z'n bed te kunnen lullen vanavond!

(Iedereen denkt het, ik zeg het! :') No offence verder, haha)
pi_89269657
Ik heb je inmiddels gemaild
pi_89270012
ik zag het, en geantwoord
pi_89270135
Ja, vrouwenopvang. jammer dat je ouders zo krampachtig zijn.
of je moet smeken nog een maandje te kunnen blijven en dat je niet meer zal roken en gehoorzaam zal zijn. Binnen die maand ga je gewoon je zaakjes regelen als ze niet van plan zijn je in die maand om te laten brengen door een broer of neef.
pi_89270703
raar he? dat roken zo'n doodzonde is. In die kleine islamistische gemeenschappen aan de jordaanoever etc daar is het idd gezichtsverlies voor de familie en dan moet de dochter vermoord worden of ze moet gewoon oprotten.
Maar in Nederland ga je echt niet af voor andere families of voor de gemeenschap als je dochter rookt.
Ze nemen de normen en waarden van hun oude cultuur mee en denken dat ze die moeten handhaven in een westerse cultuur. Wat zijn mensen op bepaalde vlakken toch statisch |:(
pi_89270722
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

De eerste die denkt een wanhopig chickie in z'n bed te kunnen lullen vanavond!

(Iedereen denkt het, ik zeg het! :') No offence verder, haha)
Nja dat dacht ik niet, want heb dit zelf ook ervaren toen ik 19 was. Alleen ja, feit dat ze niet reageerd heeft beetje weg van troll effect
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:21 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89270725
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef zotte_henkie het volgende:
Ja, vrouwenopvang. jammer dat je ouders zo krampachtig zijn.
Vrouwenopvang heeft ook voordelen, ze kunnen je er heel goed weer op weg helpen. Helpen met zoeken kamer /antikraakwoning meubels etc.
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:18 #22
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89270873
Ik heb nog wel een kamer over Is alleen niet in de buurt
pi_89270885
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Vrouwenopvang heeft ook voordelen, ze kunnen je er heel goed weer op weg helpen. Helpen met zoeken kamer /antikraakwoning meubels etc.
En dan maar hopen dat haar neven en broers haar in vrede laten leven en haar niet beschouwen als de verworpene.
Je leest vaker verhalen van meisjes in dit soort situaties die op straat belanden en een tijdje gaan zwerven, de familie weet haar dan vaak weer te vinden en dat loopt soms wel eens verkeerd af.
pi_89270930
Zou er een wachtlijst zijn voor vrouwenopvangcentra?
wie post hier even wat links voor haar neer dan waar ze allemaal terecht kan.
pi_89271162
Ik hoop dat je snel iets vindt, pas wel goed op jezelf.
٩๏̯͡๏)۶
pi_89271164
http://www.kwintes.nl/contact

Kwintes Centraal Bureau
Postbus 31
3700 AA Zeist
Laan van Vollenhove 3213
3706 AR Zeist
Routebeschrijving

info@kwintes.nl
030-6956173
Bel gratis 0800 - kwintes (0800 - 5946837)

In geval van noodopvang
Bel 033 - 479 20 85

Regiokantoren
Midden Holland (Gouda)
0182 522 435

Midden en Noord Flevoland (Lelystad)
0320 292000

Midden en West Utrecht (Zeist)
030 695 23 37

Noordoost Utrecht (Amersfoort)
033 467 21 40

Zuidoost Utrecht (Veenendaal)
0318 581 899

Zuid Flevoland (Almere)
036 540 15 83
pi_89271230
Mn oude kamer in rotterdam komt in december vrij! Hebben?
pi_89271336
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mn oude kamer in rotterdam komt deze maand vrij! Hebben?
Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen[/b[b]]. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren
pi_89271432
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:53 schreef zotte_henkie het volgende:

[..]

Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen[/b[b]]. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren
Zo'n kamer kan toch een prima optie zijn voor TS
٩๏̯͡๏)۶
pi_89271485
Super bedankt voor alle reactie's. Ik ga morgen die nummers bellen. Vind het lief van je dat je je kamer naar mij wil doen maar deze maand is eigenlijk te laat voor mij.Ik ben alleen wel erg bang dat als ik naar die instanties bel dat er een wachtlijst is en dat ik eerst gescreend moet worden of er wel echt nood is maar ik ga morgen sowieso alles afbellen. Verder heb ik net al gemaild met fietsenmaker voor een kamer dus ik heb weer iets meer hoop. Ik voel me gewoon duizelig worden. Ik vind het erg moeilijk om alles en iedereen achter te laten.
pi_89271539
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zo'n kamer kan toch een prima optie zijn voor TS
Ze moet morgen weg
pi_89271562
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef MissDior het volgende:
Super bedankt voor alle reactie's. Ik ga morgen die nummers bellen. Vind het lief van je dat je je kamer naar mij wil doen maar deze maand is eigenlijk te laat voor mij.Ik ben alleen wel erg bang dat als ik naar die instanties bel dat er een wachtlijst is en dat ik eerst gescreend moet worden of er wel echt nood is maar ik ga morgen sowieso alles afbellen. Verder heb ik net al gemaild met fietsenmaker voor een kamer dus ik heb weer iets meer hoop. Ik voel me gewoon duizelig worden. Ik vind het erg moeilijk om alles en iedereen achter te laten.
Mja is ook zo tot je die drempel eenmaal over bent.
pi_89271756
Ja ik ben er gewoon misselijk van. Hoe moet ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Ik weet ook dat ik mijn ouders ontzettend veel verdriet doe met dit alles.
pi_89271830
daarom wederom pm
pi_89271878
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef MissDior het volgende:
ja, dit is een urgent geval, je kan gerust de noodhulp bellen, dat nummer staat er ook tussen.
Zet het verhaal voor jezelf rustig op papier. Wanneer je het sociaal culturele probleem goed schetst dan zullen ze jou begrijpen en de ernst van de situatie wel inzien.

Kom morgenavond even online in een internetcafe of bij je nieuwe onderkomen. Als je nog niets hebt kunnen vinden en de dreiging is er dat je op straat moet slapen die nacht dan moet je het even doorgeven. Zit je In Noord of Zuid Nederlands trouwens?
pi_89271880
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ben er gewoon misselijk van. Hoe moet ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Ik weet ook dat ik mijn ouders ontzettend veel verdriet doe met dit alles.
je ouders doen jou juist enorm veel verdriet, ze laten jou in de steek
٩๏̯͡๏)۶
pi_89271940
rotterdam toch?
http://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/organisatie?id=273

quote:
Vrouwenopvang Rotterdam

Vrouwenopvang Rotterdam is een professionele hulpverleningsinstelling, gesubsidieerd door de gemeente Rotterdam.

Vrouwenopvang Rotterdam biedt opvang en hulpverlening aan:

vrouwen met of zonder kinderen die lichamelijk, geestelijk en/of seksueel worden mishandeld of met mishandeling worden bedreigd;
islamitische vrouwen of meisjes die worden mishandeld, bedreigd of te maken hebben met gedwongen uithuwelijking en/of verstoting;
tienermoeders en zwangere meiden vanaf 15 jaar die opvang en begeleiding nodig hebben.
Vrouwenopvang Rotterdam heeft in en nabij Rotterdam 8 opvangvoorzieningen, een kantoorpand en een centraal bureau voor intake en informatie. In totaal zijn er 165 plaatsen voor vrouwen en hun kinderen beschikbaar. Tevens heeft Vrouwenopvang Rotterdam diverse plaatsen voor crisisopvang.

Voor wie opvang zoekt, bel:
Bureau Vrouwenopvang Rotterdam: 010 - 476 16 80

Naast opvang en hulpverlening houdt Vrouwenopvang zich ook bezig met preventie (waaronder voorlichting) en nazorg.

Wie informatie wil, advies, telefonische hulpverlening of gewoon een luisterend oor, bel:
Steunpunt Geweld achter de voordeur: (010) 26 54 0 54

Het Steunpunt is voor vrouwen die te maken hebben met mishandeling maar ook voor mensen in hun omgeving (bv. familie, buren, werkgevers) en zij die beroepsmatig met mishandelde vrouwen in aanraking komen (bv. huisartsen, leerkrachten, advocaten).
Ook met verzoeken om voorlichting kan men bij het Steunpunt terecht.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_89271960
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:02 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

je ouders doen jou juist enorm veel verdriet, ze laten jou in de steek
Andersom ook hoor.

En zeg anders tegen je ouders dat je stopt met roken etc. misschien vergeven ze je het wel?
#freefrederike
pi_89272059
Ja maar toch voel ik me schuldig. . Mijn moeder schreeuwde vandaag dat ik haar anders maar moest vermoorden en dan mijn leven moest gaan leiden. Ook dat zou ik nooit doen en kunnen hoor. Echt ik weet het echt niet meer.

[ Bericht 24% gewijzigd door MissDior op 28-11-2010 21:24:08 ]
pi_89272118
Als je het niet zou doen meld het hier dan niet, of wil je zo graag dat iedereen ''meeleeft''?
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Andersom ook hoor.

En zeg anders tegen je ouders dat je stopt met roken etc. misschien vergeven ze je het wel?
#freefrederike
pi_89272205
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:05 schreef MissDior het volgende:
Ja maar toch voel ik me schuldig. Ik heb het gevoel dat iedereen beter af zou zijn als ik gewoon een pot pillen in zou nemen. Ik heb daar het lef niet voor hoor, geen zorgen. Mijn moeder schreeuwde vandaag dat ik haar anders maar moest vermoorden en dan mijn leven moest gaan leiden. Ook dat zou ik nooit doen en kunnen hoor. Echt ik weet het echt niet meer.
bel even: Vrouwenopvang Rotterdam

Voor wie opvang zoekt, bel:
Bureau Vrouwenopvang Rotterdam: 010 - 476 16 80

Wie informatie wil, advies, telefonische hulpverlening of gewoon een luisterend oor, bel:
Steunpunt Geweld achter de voordeur: (010) 26 54 0 54
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_89272261
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef MissDior het volgende:
Je moet je niet schuldig voelen, dit gebeurt vaak wanneer er een cultuurkloof is tussen de ouders en kinderen. je hebt niets verkeerd gedaan, roken, met meiden omgaan die aansluiten bij jouw belevinsgwereld, daar is niets mis mee.

Misschien vind je de kracht nog eens om hun te vertellen dat je hier bent opgegroeid en dat je andere normen en waarden als hun hebt, dat het je pijn doet dat jullie zo verschillend zijn en dat je hun verdriet gedaan hebt maar dat je er niets aan kan doen omdat je nu eenmaal hier bent opgegroeid. In de toekomst kun je hun vragen jou te accepteren zoals je bent, mochten ze dat niet doen dan heb jij toch je best gedaan.
pi_89272434
Ja ik ga sowieso die vrouwenopvang wel even bellen.

Ik weet dat het vaker gebeurd. Maar ik vind het toch heel erg. Het is gewoon vreselijk dat dit zo moet gaan.
pi_89272637
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ga sowieso die vrouwenopvang wel even bellen.

Ik weet dat het vaker gebeurd. Maar ik vind het toch heel erg. Het is gewoon vreselijk dat dit zo moet gaan.
Jouw moeder is ook zoals zij is, het zal haar waarschijnlijk heel veel pijn doen, zeker als ze zegt dat jij haar maar moet vermoorden. Je moeder geeft daarmee aan dat zij zichzelf niet kan veranderen en dat ze dus heel veel van je houdt, maar zij heeft ook sterke normen en waarden die afwijken van die van jou, die zijn gewoon moeilijk samen te brengen, helemaal wanneer de sociale druk een grote rol hierin speelt, het is een hele lastige situatie.
pi_89272866
Er staat al een bed in! ^O^
pi_89272936
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oke, en hij moet morgen beschikbaar zijn ^O^
pi_89273048
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:02 schreef zotte_henkie het volgende:

[..]

ja, dit is een urgent geval, je kan gerust de noodhulp bellen, dat nummer staat er ook tussen.
Zet het verhaal voor jezelf rustig op papier. Wanneer je het sociaal culturele probleem goed schetst dan zullen ze jou begrijpen en de ernst van de situatie wel inzien.

Kom morgenavond even online in een internetcafe of bij je nieuwe onderkomen. Als je nog niets hebt kunnen vinden en de dreiging is er dat je op straat moet slapen die nacht dan moet je het even doorgeven. Zit je In Noord of Zuid Nederlands trouwens?
Ik zit in Rotterdam
pi_89273543
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:19 schreef MissDior het volgende:

[..]

Ik zit in Rotterdam
Lijkt me dan de meest logische stap dat je naar de vrouwenopvang in Rotterdam gaat tenzij je famillie je komt opzoeken daar of wanneer er wachtlijsten zijn.

Je kan idd beter meerdere nummers bellen.

Hoe is de situatie nu in huis? jij kent je ouders het best.
Zijn jullie niet on speaking terms? is er veel spanning in huis? zijn ze echt heel erg resoluut of valt er nog te onderhandelen over de termijn?
Zal je familie zich met deze situatie bemoeien of zullen ze jou met rust laten?

kan er een gevaarlijke situatie voor jou ontstaan als je naar een vrouwenopvang gaat dmv ëerwraak" of zullen ze jou gewoon met rust laten verder?
pi_89273625
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ja ik vind het echt heel aardig van je maar inderdaad. De kamer moet morgen beschikbaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')