Tsja verder heb je bijvoorbeeld ook crisis opvang voor islamitische jonge vrouwen. Kun je paar weken tot 3 maanden crashen tot je zelf iets gevonden hebt. Maarja logeren bij vrienden is altijd beter.quote:Op zondag 28 november 2010 20:09 schreef MissDior het volgende:
Ja ik heb een auto waar ik in kan slapen maar verder niks. Ik ben 24
De eerste die denkt een wanhopig chickie in z'n bed te kunnen lullen vanavond!quote:
Nja dat dacht ik niet, want heb dit zelf ook ervaren toen ik 19 was. Alleen ja, feit dat ze niet reageerd heeft beetje weg van troll effectquote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef Silenus het volgende:
[..]
De eerste die denkt een wanhopig chickie in z'n bed te kunnen lullen vanavond!
(Iedereen denkt het, ik zeg het!No offence verder, haha)
Vrouwenopvang heeft ook voordelen, ze kunnen je er heel goed weer op weg helpen. Helpen met zoeken kamer /antikraakwoning meubels etc.quote:Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef zotte_henkie het volgende:
Ja, vrouwenopvang. jammer dat je ouders zo krampachtig zijn.
En dan maar hopen dat haar neven en broers haar in vrede laten leven en haar niet beschouwen als de verworpene.quote:Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vrouwenopvang heeft ook voordelen, ze kunnen je er heel goed weer op weg helpen. Helpen met zoeken kamer /antikraakwoning meubels etc.
Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen[/b[b]]. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepterenquote:Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mn oude kamer in rotterdam komt deze maand vrij! Hebben?
Zo'n kamer kan toch een prima optie zijn voor TSquote:Op zondag 28 november 2010 20:53 schreef zotte_henkie het volgende:
[..]
Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen[/b[b]]. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren
Ze moet morgen wegquote:Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Zo'n kamer kan toch een prima optie zijn voor TS
Mja is ook zo tot je die drempel eenmaal over bent.quote:Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef MissDior het volgende:
Super bedankt voor alle reactie's. Ik ga morgen die nummers bellen. Vind het lief van je dat je je kamer naar mij wil doen maar deze maand is eigenlijk te laat voor mij.Ik ben alleen wel erg bang dat als ik naar die instanties bel dat er een wachtlijst is en dat ik eerst gescreend moet worden of er wel echt nood is maar ik ga morgen sowieso alles afbellen. Verder heb ik net al gemaild met fietsenmaker voor een kamer dus ik heb weer iets meer hoop. Ik voel me gewoon duizelig worden. Ik vind het erg moeilijk om alles en iedereen achter te laten.
ja, dit is een urgent geval, je kan gerust de noodhulp bellen, dat nummer staat er ook tussen.quote:Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef MissDior het volgende:
Super bedankt voor alle reactie's. Ik ga morgen die nummers bellen. Vind het lief van je dat je je kamer naar mij wil doen maar deze maand is eigenlijk te laat voor mij.Ik ben alleen wel erg bang dat als ik naar die instanties bel dat er een wachtlijst is en dat ik eerst gescreend moet worden of er wel echt nood is maar ik ga morgen sowieso alles afbellen. Verder heb ik net al gemaild met fietsenmaker voor een kamer dus ik heb weer iets meer hoop. Ik voel me gewoon duizelig worden. Ik vind het erg moeilijk om alles en iedereen achter te laten.
je ouders doen jou juist enorm veel verdriet, ze laten jou in de steekquote:Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ben er gewoon misselijk van. Hoe moet ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Ik weet ook dat ik mijn ouders ontzettend veel verdriet doe met dit alles.
quote:Vrouwenopvang Rotterdam
Vrouwenopvang Rotterdam is een professionele hulpverleningsinstelling, gesubsidieerd door de gemeente Rotterdam.
Vrouwenopvang Rotterdam biedt opvang en hulpverlening aan:
vrouwen met of zonder kinderen die lichamelijk, geestelijk en/of seksueel worden mishandeld of met mishandeling worden bedreigd;
islamitische vrouwen of meisjes die worden mishandeld, bedreigd of te maken hebben met gedwongen uithuwelijking en/of verstoting;
tienermoeders en zwangere meiden vanaf 15 jaar die opvang en begeleiding nodig hebben.
Vrouwenopvang Rotterdam heeft in en nabij Rotterdam 8 opvangvoorzieningen, een kantoorpand en een centraal bureau voor intake en informatie. In totaal zijn er 165 plaatsen voor vrouwen en hun kinderen beschikbaar. Tevens heeft Vrouwenopvang Rotterdam diverse plaatsen voor crisisopvang.
Voor wie opvang zoekt, bel:
Bureau Vrouwenopvang Rotterdam: 010 - 476 16 80
Naast opvang en hulpverlening houdt Vrouwenopvang zich ook bezig met preventie (waaronder voorlichting) en nazorg.
Wie informatie wil, advies, telefonische hulpverlening of gewoon een luisterend oor, bel:
Steunpunt Geweld achter de voordeur: (010) 26 54 0 54
Het Steunpunt is voor vrouwen die te maken hebben met mishandeling maar ook voor mensen in hun omgeving (bv. familie, buren, werkgevers) en zij die beroepsmatig met mishandelde vrouwen in aanraking komen (bv. huisartsen, leerkrachten, advocaten).
Ook met verzoeken om voorlichting kan men bij het Steunpunt terecht.
Andersom ook hoor.quote:Op zondag 28 november 2010 21:02 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
je ouders doen jou juist enorm veel verdriet, ze laten jou in de steek
quote:Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Andersom ook hoor.
En zeg anders tegen je ouders dat je stopt met roken etc. misschien vergeven ze je het wel?
bel even: Vrouwenopvang Rotterdamquote:Op zondag 28 november 2010 21:05 schreef MissDior het volgende:
Ja maar toch voel ik me schuldig. Ik heb het gevoel dat iedereen beter af zou zijn als ik gewoon een pot pillen in zou nemen. Ik heb daar het lef niet voor hoor, geen zorgen. Mijn moeder schreeuwde vandaag dat ik haar anders maar moest vermoorden en dan mijn leven moest gaan leiden. Ook dat zou ik nooit doen en kunnen hoor. Echt ik weet het echt niet meer.
Je moet je niet schuldig voelen, dit gebeurt vaak wanneer er een cultuurkloof is tussen de ouders en kinderen. je hebt niets verkeerd gedaan, roken, met meiden omgaan die aansluiten bij jouw belevinsgwereld, daar is niets mis mee.quote:Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ben er gewoon misselijk van. Hoe moet ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Ik weet ook dat ik mijn ouders ontzettend veel verdriet doe met dit alles.
Jouw moeder is ook zoals zij is, het zal haar waarschijnlijk heel veel pijn doen, zeker als ze zegt dat jij haar maar moet vermoorden. Je moeder geeft daarmee aan dat zij zichzelf niet kan veranderen en dat ze dus heel veel van je houdt, maar zij heeft ook sterke normen en waarden die afwijken van die van jou, die zijn gewoon moeilijk samen te brengen, helemaal wanneer de sociale druk een grote rol hierin speelt, het is een hele lastige situatie.quote:Op zondag 28 november 2010 21:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik ga sowieso die vrouwenopvang wel even bellen.
Ik weet dat het vaker gebeurd. Maar ik vind het toch heel erg. Het is gewoon vreselijk dat dit zo moet gaan.
Ik zit in Rotterdamquote:Op zondag 28 november 2010 21:02 schreef zotte_henkie het volgende:
[..]
ja, dit is een urgent geval, je kan gerust de noodhulp bellen, dat nummer staat er ook tussen.
Zet het verhaal voor jezelf rustig op papier. Wanneer je het sociaal culturele probleem goed schetst dan zullen ze jou begrijpen en de ernst van de situatie wel inzien.
Kom morgenavond even online in een internetcafe of bij je nieuwe onderkomen. Als je nog niets hebt kunnen vinden en de dreiging is er dat je op straat moet slapen die nacht dan moet je het even doorgeven. Zit je In Noord of Zuid Nederlands trouwens?
Lijkt me dan de meest logische stap dat je naar de vrouwenopvang in Rotterdam gaat tenzij je famillie je komt opzoeken daar of wanneer er wachtlijsten zijn.quote:
Mijn ouders zwijgen nu gewoon. Ze zeggen niks tegen me. Ik denk dat ze morgenavond ineens denken oh nee wat moeten we tegen de buitenwereld zeggen en dat ze ineens iedereen gaan afbellen om te vragen of ze weten waar ik ben en dan eisen dat ik weer naar huis kom. Vervolgens zal ik constant worden afgezeken over hoe ik dit hun aan heb kunnen doen en hoe ik zo'n abnormaal kind heb kunnen worden.quote:Op zondag 28 november 2010 21:26 schreef zotte_henkie het volgende:
[..]
Lijkt me dan de meest logische stap dat je naar de vrouwenopvang in Rotterdam gaat tenzij je famillie je komt opzoeken daar of wanneer er wachtlijsten zijn.
Je kan idd beter meerdere nummers bellen.
Hoe is de situatie nu in huis? jij kent je ouders het best.
Zijn jullie niet on speaking terms? is er veel spanning in huis? zijn ze echt heel erg resoluut of valt er nog te onderhandelen over de termijn?
Zal je familie zich met deze situatie bemoeien of zullen ze jou met rust laten?
kan er een gevaarlijke situatie voor jou ontstaan als je naar een vrouwenopvang gaat dmv ëerwraak" of zullen ze jou gewoon met rust laten verder?
Wordt het als brutaal en gebrek aan respect gezien als jij ze eerlijk verteld dat je andere normen en waarden hebt? dat je de situatie heel erg verdrietig vindt en dat het je spijt als je ze pijn hebt gedaan maar dat je eigenlijk gewoon Nederlandse bent en dat je je ook zo voelt omdat je hier bent opgegroeid? en dat je hun wilt vragen jou te accepteren zoals je bent, en in vrede met hun wilt leven je niet afgewezen wilt worden en je op zoek zult gaan naar een andere woonruimte.quote:Op zondag 28 november 2010 21:29 schreef MissDior het volgende:
[..]
Mijn ouders zwijgen nu gewoon. Ze zeggen niks tegen me. Ik denk dat ze morgenavond ineens denken oh nee wat moeten we tegen de buitenwereld zeggen en dat ze ineens iedereen gaan afbellen om te vragen of ze weten waar ik ben en dan eisen dat ik weer naar huis kom. Vervolgens zal ik constant worden afgezeken over hoe ik dit hun aan heb kunnen doen en hoe ik zo'n abnormaal kind heb kunnen worden.
Oké, jij kan hun dus niet veranderen, je kan alleen je eigen situatie veranderen.quote:Op zondag 28 november 2010 21:43 schreef MissDior het volgende:
Sowieso hoor je (helemaal als vrouw zijnde) uit huis te trouwen. Of je nou op je 18de trouwt of op je 30ste. Je blijft bij je ouders wonen tot je bent getrouwd. Een typisch geval van...je kan mensen uit het land halen, maar het land uit de mensen..gaat bijna niet.
Dit.quote:Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef zotte_henkie het volgende:
Vrouw zijn heeft zo zijn culturele nadelen maar ook zijn voordelen, voor vrouwen is er bijna altijd wel ergens opvang beschikbaar wanneer ze in de problemen komen.
December is bijna.... En zo erg ist niet om een dag elders te verblijven. Bijv hotel. (je hebt toch spaargeld?)quote:Op zondag 28 november 2010 21:26 schreef MissDior het volgende:
[..]
Ja ik vind het echt heel aardig van je maar inderdaad. De kamer moet morgen beschikbaar zijn.
Even met alle respect, TS zit natuurlijk in een rotsituatie maar dit is echt nog geen geval voor de vrouwen opvang/crisisopvang. Daar is echt geen geld/plek voor niet-levensbedreigende situaties.quote:Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit.
en daar mag je best gebruik van maken. Als je geen vrienden hebt etc.
quote:Op maandag 29 november 2010 03:02 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Even met alle respect, TS zit natuurlijk in een rotsituatie maar dit is echt nog geen geval voor de vrouwen opvang/crisisopvang. Daar is echt geen geld/plek voor niet-levensbedreigende situaties.
TS je hebt spaargeld, je kan desnoods een paar weken in een hostel of jeugdherberg tot je een kamertje hebt wat je weer van de studiefinanciering kan betalen. Je bent 24, afstuderend, er is geen sprake van fysiek geweld ofzo... Kop op, even de schouders eronder en dat redt je wel hoor meid, je bent ruim volwassen met een goed verstand.
Ik vraag me af of iedereen hier ook zo halfzacht zou reageren als TS niet uit een blijkbaar allochtone/islamitische achtergrond zou komen. Tegen een autochtone studente van 24 zeg je ook niet dat ze naar de vrouwenopvang moet. Laten we even reëel blijven zeg.
In het ergste geval kan TS naar het Leger des Heils. Gewoon je spaargeld aanbreken lijkt me echter logischer, dan houdt je ook niet de plek van een ander bezet die geen spaargeld heeft. Daarnaast zijn je ouders nu boos en reageren uit emotie, zoals je zelf al aangeeft zullen ze snel genoeg weer zeggen dat je moet blijven, de soep wordt misschien helemaal niet zo heet opgedient als het nu lijkt.
Je moet niks vanaf je 24ste.quote:Op maandag 29 november 2010 09:22 schreef Jolene22 het volgende:
Amen Vandaag! Compleet mee eens. 24 kom op, dan moet je voor jezelf kunnen zorgen hoor.
Kwestie van eventjes in je wagen bivakkeren (kan best gezellig zijn) of bij een vriend/vriendin aankloppen of zelfs leger des heils wat mij betreft en dan heel je dag spenderen naar het zoeken naar een baan en het afstuderen ernaast doen. En vanaf woensdag bied er iemand al zn kamer aan! Dan heb je het over 2 nachtjes! Dat is echt wel te overbruggen hoor.
Zodra je een baan hebt heb je meer financiele ruimte, dan ben je klaar, op jezelf. Of als je al je tijd nog aan school wilt besteden jezelf gewoon maar even diep de schulden in steken door veel bij te lenen als je spaargeld niet genoeg is. Het is het echt waard hoor.
Net zoals je vanaf je 21ste volkomen financieel zelfstandig bent mag je ook met je 24ste wel geacht worden dat je in staat bent om dit allemaal op je schouders te nemen en op jezelf te gaan. Dat de een daar wat makkelijker mee om zal kunnen gaan omdat die een andere opvoeding heeft gehad dan de ander, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar 24 is een hele mooie leeftijd om bij je ouders te moven. Alleen de omstandigheden zijn natuurlijk gewoon kut. Altijd naar als je ruzie met je ouders hebt, zeker om zo'n (naar mijn inschatting) flutreden. Los nog van de tijdsdruk die haar ouders opleggen wat natuurlijk totaal niet reeel is, maar dankzij FOK! kan het haar nog bijna gaan lukken ook!quote:Op maandag 29 november 2010 09:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je moet niks vanaf je 24ste.
Beetje een aanname die je daar nou maakt.
Immers je krijgt veel mee van je ouders etc naar mate je opgroeit (zoals zelfvertrouwen) maar als je dat niet meekrijgt is het een stuk lastiger allemaal.
Anyway voor de rest goed advies hoor.. gelukkig helpen we elkaar een handje in nederland.
Je bent 24... Kom op. Je kan echt wel zonder je ouders op je eigen benen staan. Ze pakken je waardevolle jaren af die je nooit meer over kunt doen, besef dat heel goed.quote:Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef MissDior het volgende:
Hallo, allemaal
Ik zou nog even een update geven. Ik mag van mijn ouders nu ineens niet meer weg. Ze hebben me verboden om nog met mensen om te gaan voor een half jaar. Ik houd van mijn ouders en zij houden van mij, dat weet ik zeker. Het moeilijke vind ik dat ik hun regels niet vind kunnen maar ik ze ergens niet kwijt wil en niet weg durf. Ik weet het gewoon echt allemaal even niet meer.
Heel goed. Diep respect dat je in ieder geval de optie openhoudt, dit soort emotionele chantage van je eigen familie kan heel veel aanrichten. Geloof in jezelf.quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef MissDior het volgende:
Ja daar hebben jullie gelijk in. Ik ga morgen eens met iemand van de universiteit praten. Met een vertrouwenspersoon ofzo. Even zien wat zij zegt.
Bedankt voor de adviezen.
Het lijkt mij dat jouw ideeën over je toekomst niet overeenkomen met die van je ouders. Dat is ook logisch: ze komen uit een andere tijd.quote:Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef MissDior het volgende:
Hallo, allemaal
Ik zou nog even een update geven. Ik mag van mijn ouders nu ineens niet meer weg. Ze hebben me verboden om nog met mensen om te gaan voor een half jaar. Ik houd van mijn ouders en zij houden van mij, dat weet ik zeker. Het moeilijke vind ik dat ik hun regels niet vind kunnen maar ik ze ergens niet kwijt wil en niet weg durf. Ik weet het gewoon echt allemaal even niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |