abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104332120
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:06 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Hoe ging oudheid bij jou? Bij mij dus vrij bagger. Echt een kuttentamen en dat vond iedereen die ik gister erna gesproken heb. Die afbeeldingvraag :'(

En dan vanaf morgen lekker Tosh gaan leren :')
En, hoe ging het bij jouw? Ik vond het wel te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:31 schreef Steeven het volgende:
Vooral Engels moet heel goed op peil zijn, kennis van Duits en Frans is een pré maar geen vereiste.
Ik denk niet dat je Engels perse héél goed moet zijn, je moet wel aardig Engels kunnen lezen maar door de studie zelf leer je veel beter Engels vind ik. Het is wel makkelijk en tijdbesparend als je heel goed in Engels bent maar met een behoorlijke basiskennis redt je het ook wel, alleen in het begin wat meer opzoeken.
  zondag 13 november 2011 @ 21:55:33 #212
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_104333861
Grammaticaal is mijn Engels netjes, maar qua woordenschat mag er best nog wel wat aan gesleuteld worden. Gelukkig merk ik de laatste tijd wel doordat ik meer Engelstalige boeken lees mijn Engels al een stuk beter is geworden!

Ach, en anders een leuke uitdaging voor de zomervakantie :D
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_104362569
quote:
Ik denk niet dat je Engels perse héél goed moet zijn
Ik ben dat niet met je eens. De wetenschappelijke artikelen die je voor je kiezen krijgt vragen daar wel degelijk om, helemaal bij de wat meer abstracte vakken. Als je niet een bepaald niveau hebt, kun je onmogelijk bij blijven en lees je alles echt niet begrijpend.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_104362755
Wacht maar tot je achttiende-eeuws Engels gaat lezen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik ben dat niet met je eens. De wetenschappelijke artikelen die je voor je kiezen krijgt vragen daar wel degelijk om, helemaal bij de wat meer abstracte vakken. Als je niet een bepaald niveau hebt, kun je onmogelijk bij blijven en lees je alles echt niet begrijpend.
Je hoeft niet alles te begrijpen om het te halen. Daarbij wordt je Engels sowieso vaak beter door veel te lezen.

Wbt Frans en Duits: nodig niet echt, wel een pré. Als je bronnenonderzoek wil doen is een goede talenkennis sowieso nuttig (met name Latijn!) anders beperk je jezelf heel erg. Duitse en Franse literatuur wordt vrijwel niet voorgeschreven, hoogstens moet je een keer een Duits boek lezen omdat je het nodig hebt voor een essay.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104362848
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Ewelina het volgende:
Wacht maar tot je achttiende-eeuws Engels gaat lezen. :P

[..]

Je hoeft niet alles te begrijpen om het te halen. Daarbij wordt je Engels sowieso vaak beter door veel te lezen.
Dat bedoelde ik inderdaad.
pi_104362895
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 18:57 schreef DukeJan het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad.
Jup, daarbij vind ik niet dat mijn eigen Engels nu bijzonder goed is. ;) Maar begrijpen kan ik het wel en anders leg je maar een woordenboek naast de tekst.
pi_104364318
Om het te halen niet nee, maar dat is een ander verhaal. Een degelijke basis is wel een pré. Natuurlijk gaat het vanzelf beter qua lezen, je hoeft niet meteen op topniveau te zitten. Ik heb echter veel artikelen en boeken voorbij zien komen die echt wel wat van je vragen, ook gezien de deadlines die je hebt. Als jouw niveau niet hoog genoeg is, red je het niet. Van iemand die van het VWO komt mag je wel verwachten dat die basis goed genoeg is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_104433419
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:24 schreef DukeJan het volgende:

[..]

En, hoe ging het bij jouw? Ik vond het wel te doen.

Zie het nu pas. Tja ik heb mijn eigen ruiten ingegooid door geen een keer iets van die reader te lezen. Maar voor de rest leek het me idd wel te doen. Maargoed, dat wordt gewoon lekker herren.

Oudheid wel gehaald trouwens. 6,7 voor tentamen, 7,0 gemiddeld _O_
pi_104437270
Nice, ik een 7.1 gemiddeld. Geschiedwetenschap ook wel gehaald denk ik :)
pi_104443049
Gegroet mensen in het Geschiedenis topic. Ik wil Geschiedenis studeren aan de Universiteit. Waar kan ik dat het beste doen?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104454935
Ik ben destijds naar verschillende open dagen geweest en het ligt denk ik voor een deel aan jouw interesse. Zo zou in Rotterdam, bijvoorbeeld, wat meer nadruk moeten liggen op moderne geschiedenis. Al is dat dus gebaseerd op de open dag.

Ik zelf studeer het aan een UC en daar baal ik wel van als ik dit topic doorlees. Ik vind het een geweldige opleiding, maar je mist toch de diepgang af en toe ;(
pi_104456181
Ja, ik ga proberen zoveel mogelijk Open Dagen te bezoeken.

UC= University College?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104456388
Ja precies! Ik vind het allemaal hartstikke interessant (ik combineer nu geschiedenis met oudheidskunde en een minor in rechten O+ ) maar je gaat daardoor wel veel minder diep in op de stof. Dat vind ik wel jammer als ik zo dit topic door lees.

Succes in ieder geval met kiezen :)
pi_104999683
Het is hier behoorlijk stil? Ik heb de gemiddelde resultaten gezien van Geschiedwetenschap, heeft het daar mee te maken? Ik heb zowel Geschiedwetenschap als Staatsvorming 1500-1750 afgesloten met een 8. Nog zeven vakken te gaan.
pi_105009313
Netjes!

Bezig met de laatste hand aan de scriptie. :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:08:19 #226
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_105277280
Ik moet nog 100 woorden voor m'n werkstuk over het paleis op de dam terwijl het vrijdag af moet zijn. Dit is het eerste jaar dat ik dingen ruim voor de deadline plan, bevalt toch een stuk beter dan laatste moment werk :')
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_105298694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Steeven het volgende:
Het is hier behoorlijk stil? Ik heb de gemiddelde resultaten gezien van Geschiedwetenschap, heeft het daar mee te maken? Ik heb zowel Geschiedwetenschap als Staatsvorming 1500-1750 afgesloten met een 8. Nog zeven vakken te gaan.
Dat was behoorlijk dramatisch inderdaad. Meer dan de helft gezakt dacht ik. En ik sla dan ook nog eens de plank met een 3.3 :'( Tentamen was totaal niet wat ik ervan had verwacht, qua inhoud. Maargoed ook eigen schuld, heel Tosh niet gelezen, reader niks. Alleen die (onvolledige en wazige) samenvatting doorgeneuzeld.
pi_106937624
Sportief om te melden, dan val je zeker buiten de herkansingsnorm? Waarom heb je helemaal niks gelezen als ik vragen mag :+?

Ik ben nu onder meer bezig met mijn bachelorscriptie die in april af moet zijn. Ik ben bezig de beeldvorming in de Republiek over Engeland in kaart te brengen tijdens de Spaanse Successieoorlog van 1701-1714. Hier is zo goed als niets over geschreven en een schat aan bronnen over beschikbaar. Het zal voornamelijk briefwisselingen en pamfletten lezen worden, en dat is leuk.

Nu het einde nadert weet ik inmiddels zeker dat ik geen reguliere master wil doen, maar een onderzoeksmaster. Waar ik dat ga doen en of ik word toegelaten is een tweede.
pi_106941683
Geschiedwetenschap heb ik niet gedaan, dus daar had het bij mij niets mee te maken. :+ Meer met ziekte.
pi_106941916
Hoe is het met je scriptie Ewelina?
pi_106944873
Zojuist gesprek gehad met begeleider, ik ben dus bijna klaar. Hij had weinig inhoudelijks op te merken. *O*
pi_106961666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:53 schreef Steeven het volgende:

Sportief om te melden, dan val je zeker buiten de herkansingsnorm? Waarom heb je helemaal niks gelezen als ik vragen mag :+?

Omdat ik serieus in de veronderstelling was dat dat niet nodig was. Dacht dat het serieus wel eventjes te halen met een samenvatting doornemen. :')

Maargoed, nu eerst scriptie inleveren en dan Middeleeuwen. Pfff...
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:17:23 #233
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_113395617
Damn, ik moet op dit moment 12 studiepunten aan vakken buiten de faculteit kiezen maar dat is niet makkelijk. Dacht dat het wellicht handig was om iets te kiezen om later iets meer mogelijkheden te hebben op de arbeidsmarkt. Alleen vind ik al die dingen te saai of te moeilijk, dus nu kom ik uit bij 'inleiding Culturele Antropologie' wat me eigenlijk wel heel erg interessant lijkt.

Tevens is de propedeuse onlangs gehaald, weet niet of er nog meer mensen hier geschiedenis aan de UvA doen maar dat inleiding Amerikanistiek is echt een lachertje..Paar dagen voor het tentamen de teksten gelezen en afsluiten met een 9 en dan ben ik niet de enige :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:10:35 #234
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_113401794
Een aantal jaar geleden zijn er anders een hoop mensen voor gezakt!
  woensdag 27 juni 2012 @ 00:46:00 #235
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_113442931
Oh weird, het was niet meer dan een paar artikelen lezen bij ons... Maar misschien was het extra makkelijk gemaakt omdat het vak volgens mij niet meer in dezelfde vorm bestaat als dit jaar..
pi_113729033
Zijn ook dit jaar nog een hoop mensen voor gezakt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_115228034
Even een flinke kick. Wat gaan we allemaal komend jaar doen? 8-)
pi_115498390
Een minor economische & sociale geschiedenis gaat het worden, naast mijn reguliere bachelorprogramma.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:42:50 #239
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_115568567
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:23 schreef Ludachrist het volgende:
Een minor economische & sociale geschiedenis gaat het worden, naast mijn reguliere bachelorprogramma.
Hier hetzelfde, maar dan nog met politieke economie en bestuur & beleid van politicologie erbij omdat 1 keuzevak van de minor vol zat.
pi_115569762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:42 schreef Näsenbar het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, maar dan nog met politieke economie en bestuur & beleid van politicologie erbij omdat 1 keuzevak van de minor vol zat.
Dat weet ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')