en fins is ook wel een taal apart toch, ondanks dat het slavisch is (of ik vergis me dat het slavisch is)quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee idd, en het is niet makkelijk om het GOED te doen, ze hebben echt bizarre regeltjes soms.
Maar voordeel is wel dat als je één Slavische taal GOED beheerst, dat je alle andere ook wel min of meer kan volgen. Daarmee beheers je dus ongeveer heel oost-europa en Rusland. Uitgezonderd Hongarije en Roemenië natuurlijk.
pannenkoeken dacht ikquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Marijke wat eten we morgen eigenlijk?
Lekker nummerquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:46 schreef Symphonic het volgende:
my love has gone away
The bottle stands for lorn, a symbol of the dawn
No milk today, it seems a common sight
But people passing by don't know the reason why
Nee fins staat net zo ver OVERAL buiten als Hongaars. De meeste talen stammen af van het Indogermaans, daaronder heb je de groepen Keltisch (met o.a. Nederlands, Engels, Duits, Deens, Zweeds etc), Romaans (Italiaans, Frans, Spaans etc) Slavisch (Pools, Tsjechisch, Russisch etc) en Indisch (o.a. Hindi en Sanskriet).quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:43 schreef PeZu het volgende:
[..]
en fins is ook wel een taal apart toch, ondanks dat het slavisch is (of ik vergis me dat het slavisch is)
ik vernam 2 of 3 weken geleden pannenkoekenquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Marijke wat eten we morgen eigenlijk?
ja ik weet dat ze in het fins voor elk woord een ander variant hebben om aan te duiden wat er precies bv het woord met huis bedoeld wordt in een zin, echt bizarquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee fins staat net zo ver OVERAL buiten als Hongaars. De meeste talen stammen af van het Indogermaans, daaronder heb je de groepen Keltisch (met o.a. Nederlands, Engels, Duits, Deens, Zweeds etc), Romaans (Italiaans, Frans, Spaans etc) Slavisch (Pools, Tsjechisch, Russisch etc) en Indisch (o.a. Hindi en Sanskriet).
Daar helemaal buiten staan de Finoegrische talen (Fins, Hongaars en een aantal Eskimotalen) en het Chinees. Dat zijn ook echt talen die je alleen wil proberen te leren als je van plan bent om er de rest van je leven te gaan wonen, want je moet echt ALLES wat je weet van taal, vergeten
goh ja echt pb enorme humor is echt super funquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:50 schreef TheFamousMan het volgende:
Nachtbagger is gezellig vanavond
Nachtbacker 2, waar MYV haar tekentalent showed...
Nou als je het eenmaal doorhebt valt het wel mee hoor. Waar wij voorzetsels gebruiken (en daar hebben we er ook een stuk of 40 van) gebruikt het Fins achterVOEGsels. Zodat het voor ons lijkt alsof het Fins 40 naamvallen heeft ZOMFGquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja ik weet dat ze in het fins voor elk woord een ander variant hebben om aan te duiden wat er precies bv het woord met huis bedoeld wordt in een zin, echt bizar
pezusani is fins voor een fluf sponsquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou als je het eenmaal doorhebt valt het wel mee hoor. Waar wij voorzetsels gebruiken (en daar hebben we er ook een stuk of 40 van) gebruikt het Fins achterVOEGsels. Zodat het voor ons lijkt alsof het Fins 40 naamvallen heeft ZOMFGMaar dat valt dus best wel mee
EN naamvallen, de vrees van iedere middelbare scholier, zijn eigenlijk maar verrekte handig in een taal
Structuur
wat in het Nederlands ver te zoeken is
kun je mijn hond in het Pools smeken of hii weer in zijn mandje wil gaan liggen, dan kunnen wij weer op de bank zitten?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou als je het eenmaal doorhebt valt het wel mee hoor. Waar wij voorzetsels gebruiken (en daar hebben we er ook een stuk of 40 van) gebruikt het Fins achterVOEGsels. Zodat het voor ons lijkt alsof het Fins 40 naamvallen heeft ZOMFGMaar dat valt dus best wel mee
EN naamvallen, de vrees van iedere middelbare scholier, zijn eigenlijk maar verrekte handig in een taal
Structuur
wat in het Nederlands ver te zoeken is
Het is iig minder oversex't dan normaalquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:53 schreef Symphonic het volgende:
NB moet ik echt heel veel zin in hebben, maar niet te vaak
Wat toevalligquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:52 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja hij was van de week nog op radio 2
meestal kom ik er alleen in de nacht van zaterdag op zondagquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:54 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Het is iig minder oversex't dan normaal
Kun je niet gewoon buiten een stok zoeken en je wil opleggen?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:54 schreef Symphonic het volgende:
[..]
kun je mijn hond in het Pools smeken of hii weer in zijn mandje wil gaan liggen, dan kunnen wij weer op de bank zitten?
En kun je dat ook in het Grieks?
stemweek voor de top 2000, en dat is dus gewoon de hele week goede muziekquote:
quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon buiten een stok zoeken en je wil opleggen?
Dat klinkt wel gezelligquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
stemweek voor de top 2000, en dat is dus gewoon de hele week goede muziek
ooh ja helemaal vergeten, ik zou een anti stem site opzetten om draken van nummers te weren uit de top 10, maar dit zou ik een jaar terug al doenquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
stemweek voor de top 2000, en dat is dus gewoon de hele week goede muziek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |