abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89268142
Ten eerste TS, ik wil je toch op wat elimentaire economiefoutjes wijzen. Ten eerste met je post van banken zijn dieven, waar je met je voorbeeld stelt dat de persoon die de auto verhuurt opeens uit het niets 'geld schept', omdat hij iets uitleent en de complete waarde voor terug krijgt.

Dit is natuurlijk niet helemaal correct. Je vergeet hierbij namelijk een heel belangrijk aspect, namelijk de gebruiks- en afschrijvingskosten. Deze kosten zorgen ervoor dat het uitlenen van een auto geld kost, waarvoor een bepaald bedrag (plus winst) gevraagd word. Zouden alle producten oneindig lang mee gaan, dan zouden deze kosten vervallen en kun je stellen dat er inderdaad uit het niets geld geschapen word.

Nu is het zo dat de winst over het algemeen gebruikt word om andere diensten en producten van andere personen / bedrijven in te kopen (bijv. om jezelf te onderhouden of je bedrijf uit te breiden). Hierdoor krijg je een vorm van ruilhandel, waarbij zijn winst ingeruild word voor diensten en producten van anderen. Het mooie van de economie is, als het compleet laissez-faire is, dat het systeem zichzelf automatisch corrigeert. Op het moment dat ik meer geld in het systeem pomp, maar de hoeveelheid aangeboden producten hetzelfde blijft, zal de inflatie stijgen en hoe meer euro's de producten gaan kosten. De waarde van de munt zal dan dalen, omdat er in verhouding meer van het ruilmiddel 'de euro' word aangeboden dan vroeger.

Op het moment dat ik geen geld in het systeem pomp, maar meer producten worden aangeboden zal de prijs dalen (omdat er meer is is men over het algemeen minder zal hoeven te bieden, omdat de producten vaker voorkomen), op dit moment vind er geen inflatie plaats, maar deflatie. In feite is het geld dus een systeem om de ruilwaarde tussen 2 producten te vergelijken (en hoeft het daarom ook niet te 'bestaan', maar enkel als fictief systeem in stand worden gehouden.). Daarom kunnen betalingen ook giraal gedaan worden, maar hebben veel mensen liever papier en muntgeld in handen, omdat de koper dan de zekerheid heeft dat hij daadwerkelijk de ruilwaarde van zijn product in handen krijgt.

De banken en regeringen die geld scheppen, houden inderdaad een klein gedeelte achter, om zichzelf te kunnen bedruipen, net als de autoverhuurder van hierboven. Dit is in feite een kostenpost die de hele maatschappij betaald in de vorm van inflatie, omdat er geld word geschapen, zonder dat er extra producten op de markt komen. Toch is het wenselijk, simpelweg om de reden dat het ruilhandel zoveel makkelijker maakt.

Maar nu even de vraag die ik wil stellen aan de TS; wat wil je bereiken met deze actie? Stel dat de banken omvallen, wat wil je dan gaan doen en bereiken? Ik neem aan dat hier een groter plan achter zit?
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89268809
En overigens heb ik even de moeite gedaan om resource-based economy op je site door te lezen. Ironisch, want je beschrijft precies de huidige vorm van economie, alleen dan zonder tussenkomst van een product die de relatieve waarde inzichtelijk maakt.

Daarnaast wil je dus in feite het communisme invoeren. Je stelt dat de wereld en al haar grondstoffen van iedereen is. Mooi, want dan heb ik dus recht op alles. Als er geen checks en balances worden ingebouwd is dit het perfecte systeem wat misbruikt kan worden. Je vergeet verder ook dat de gemiddelde mens uit is op eigen belang (eerst ik, dan mijn familie / vrienden, dan de rest) en zelfbehoud.

Voorbeeldje: Een communistisch dorp heeft 8 stukken land waar 8 groepen arbeiders op werken en 4 tractors in hun stal. Groep 1 is slim en staat vroeg op en claimt de tractors om daarmee hun land te bewerken. De andere groepen kunnen hier niks tegen doen, want de tractors zijn ook het bezit van groep 1 en zij hebben er recht op om het te gebruiken. Na een jaar is het oogsttijd en heeft groep 1 een enorme oogst, terwijl de andere groepen verpauperen. Groep 1 wil hun overschot niet delen, want zij hebben ervoor gewerkt en willen lekker kunnen feesten. Ze huren de sterkste personen uit andere groepen in om hun te beschermen tegen de boze andere groepen. Wat gebeurd er dus? Je economie valt in duigen en er zal weer een machtssysteem ontwikkelen.

Nu kan je natuurlijk roepen dat je politie / politiek gaat inschakelen om het eerlijk te laten verdelen. Wat let groep 1 om deze groepen om te kopen? Of zelfs al in het begin stiekem een dealtje te sluiten? Je systeem zal nooit werken, omdat het gewoonweg heel fraudegevoelig is. En ga nu niet roepen dat dit niet gebeurd, want er zijn altijd mensen die zich aan het systeem onttrekken en voor eigenbelang gaan, zelfs tot op het punt dat ze de regels te overtreden.

Daarnaast zal de elite nooit willen dat jouw idee ingevoerd zal worden, simpelweg omdat zij het meest te verliezen hebben. Op het moment dat jouw systeem ingevoerd word zal er door misbruik weer een nieuwe elite ontstaan, die weer voor eigen belang gaat.

Kortom, het gaat gewoon niet werken. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Woeste_Woerd op 28-11-2010 20:17:03 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89279874
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:09 schreef classpc het volgende:
Dat zet je eigenlijk wel meteen aan het denken hoe dom het eigenlijk is om een huis van geleend geld te kopen.
Want zolang je die lening niet hebt afbetaald is het huis niet van jou. Maar toch doet iedereen het!
Maar wat is dan je alternatief?

Mijn oom is tegen hypotheken (om levensbeschouwelijke redenen). Die spaart al zn hele leven voor een huis, gewoon via een normale spaarrekening. Maar dan betaal je heel veel belasting over dat geld, en de huur die je betaalt terwijl je spaart, daar bouw je niets mee op. Resultaat is dat hij nu tegen ze vijftig loopt en net twee ton op de rekening heeft. Maar ja, sinds hij begon met sparen op zn 25ste is de huizenprijs keihard gestegen dus met die twee ton koopt ie ook niet meer wat ie er toen mee had kunnen kopen.

Nee, mijn huis is nog niet van mij nee. Maar het wordt wel iedere maand een beetje meer van mij. Ik weet wel wat ik handiger vind.
pi_89348125
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:26 schreef Zith het volgende:
Al die studentjes en anarchisten die hun 200 van de bank halen zal veel stof doen opwaaien ja :')

Verder een uitstekende kans voor boefjes natuurlijk, zoveel mensen die met honderden euro's naar buiten lopen. :')
De macht van de massa blijven onderschatten is gevaarlijk, kernenergie en je licht uitdoen vind ik geen vergelijking. De afwenteling van problemen op het individu en overeind blijven met steun van de Staat en ondertussen hetzelfde graai gedrag blijven vertonen zegt iets over het vermogen tot zelfreflectie. En nu schaaft de graaicultuur de laatste restjes beschaving weg. Bezuinigen betekent wel of geen rollator, en een 24 uurs luier voor onze oma s waar we zelf niet meer voor kunnen/mogen zorgen. Werkvee zijn we geworden in dienst van graaiers.

Ondertussen gaan we weer vrolijk door met hyperbole salarissen te toucheren. Extreem hoge bonussen.te incasseren en natuurlijk Royale pensioenregelingen voor later want: geniaal, briljant, getalenteerd, creme de la creme mag wat verdienen aldus bankiers zelf.

De mensen zijn al bestolen door de Dagobert Duck s, en niet door boeven die mensen beroven op straat, maar veel slinkser. Tsja ook de arme huizenbezitters komen bedrogen uit, de waarde van woningen zal blijven dalen in de toekomst, het appeltje voor de oude dag zal verdampen, u kocht uw huis te duur. Met dank aan de bank.

Het gebrek aan schaamte en empathisch vermogen van deze groep graaiers is wel een overeenkomst tussen de straat overvaller en de witte boord.

Ik hoop dat al het "werkvee" besluit op 7 december toch maximaal gaan pinnen.
Dat banken niet omvallen, is ook helemaal niet de bedoeling, de dag erop storten we het misschien wel terug!

Het risico is niet het "werkvee" maar de mensen met de centje s, het angstzweet breek ze uit met Ice save nog vers in het geheugen. Deze groep neemt misschien voor de zekerheid toch ook maar die 50.000 euro op.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:51:01 #155
251194 Dynames
The harder styles
pi_89348321
Zal is flink wat mensen gaan beroven dan op 7 december })
pi_89349473
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef Fatou het volgende:
Dat banken niet omvallen, is ook helemaal niet de bedoeling, de dag erop storten we het misschien wel terug!

Het risico is niet het "werkvee" maar de mensen met de centje s, het angstzweet breek ze uit met Ice save nog vers in het geheugen. Deze groep neemt misschien voor de zekerheid toch ook maar die 50.000 euro op.
Ja denk inderdaad dat de rijken wakker liggen van dat mensen 1000 euro opnemen wat de volgende dag weer terug gestort wordt _O-
pi_89355286
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef Fatou het volgende:

[..]

De mensen die aan dit soort acties meedoen zijn over het algemeen niet van het intelligenste soort. Die mensen hebben over het algemeen ook niet zoveel geld op de bank staan. Laat die groep maar lekker z'n geld opnemen.

De groep die gezamenlijk wel wat te weeg kan brengen is over het algemeen dan weer intelligent genoeg om niet aan zo'n achterlijke actie mee te doen. Dus die halen het geld er toch niet vanaf.

Je zou voor de grap eens aan de mensen die het geld van de bank halen 7 december moeten vragen of ze een hypotheek hebben. Denk dat het grootste deel dat niet heeft. En ja, er zullen er ook bij zitten die het wel hebben, sommige mensen zijn namelijk extreem dom.

Mevrouw, u doet mee aan de actie om de bank te laten klappen?
: jazeker
En heeft u een hypotheek mevrouw?
: ja, ik heb een koophuis he, daar heb ik wel een hypotheek voor nodig.
Maar mevrouw, wat denkt u dat de financiële gevolgen zijn voor u als de bank daadwerkelijke omvalt?
: eh...

Ze bestaan hoor....ze bestaan..

[ Bericht 10% gewijzigd door Accordtje op 30-11-2010 19:54:02 ]
pi_89365146
Ook al zou ik normaal gesproken niet mee doen... Beter haal ik 6 dec al alles van de bank om te zorgen dat ik nog geld heb xD
pi_89403890
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De mensen die aan dit soort acties meedoen zijn over het algemeen niet van het intelligenste soort. Die mensen hebben over het algemeen ook niet zoveel geld op de bank staan. Laat die groep maar lekker z'n geld opnemen.

De groep die gezamenlijk wel wat te weeg kan brengen is over het algemeen dan weer intelligent genoeg om niet aan zo'n achterlijke actie mee te doen. Dus die halen het geld er toch niet vanaf.

Je zou voor de grap eens aan de mensen die het geld van de bank halen 7 december moeten vragen of ze een hypotheek hebben. Denk dat het grootste deel dat niet heeft. En ja, er zullen er ook bij zitten die het wel hebben, sommige mensen zijn namelijk extreem dom.

Mevrouw, u doet mee aan de actie om de bank te laten klappen?
: jazeker
En heeft u een hypotheek mevrouw?
: ja, ik heb een koophuis he, daar heb ik wel een hypotheek voor nodig.
Maar mevrouw, wat denkt u dat de financiële gevolgen zijn voor u als de bank daadwerkelijke omvalt?
: eh...

Ze bestaan hoor....ze bestaan..
pi_89414950
Ik ga mn tijd niet meer verspillen aan het uitleggen van economie uit de 2e klas aan mensen die het gewoon niet willen begrijpen en enkel antwoorden met "het systeem gaat eraaaaaaan! weg met de banken! ze zijn dieven! lol je hebt het fout, let op mijn woorden, morgen krijg ik gelijk!".

Ik heb geen probleem met een intelligente discussie, maar dit slaat gewoon nergens meer op.
Als je dinsdag wil gaan pinnen, ga rustig je gang! Koop er maar gelijk alufolie van, dat lijken jullie wel nodig te hebben. Of gooi het allemaal bij elkaar, koop een oud vliegdekschip opblaasbootje en gebruik het als ark om deze vreselijke wereld te ontvluchten naar een maagdelijk eiland. Of misschien Noord Korea, communisme schijnt daar nog best goed te werken, aldus de staatstelevisie.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 2 december 2010 @ 00:40:17 #161
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89415110
Ik doe mee. Heb toch niet zoveel (50,- ) dus dat is absoluut geen moeite. Als meerderen dit zouden doen :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89418288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:35 schreef destrovel het volgende:
Ik ga mn tijd niet meer verspillen aan het uitleggen van economie uit de 2e klas aan mensen die het gewoon niet willen begrijpen en enkel antwoorden met "het systeem gaat eraaaaaaan! weg met de banken! ze zijn dieven! lol je hebt het fout, let op mijn woorden, morgen krijg ik gelijk!".

Ik heb geen probleem met een intelligente discussie, maar dit slaat gewoon nergens meer op.
Als je dinsdag wil gaan pinnen, ga rustig je gang! Koop er maar gelijk alufolie van, dat lijken jullie wel nodig te hebben. Of gooi het allemaal bij elkaar, koop een oud vliegdekschip opblaasbootje en gebruik het als ark om deze vreselijke wereld te ontvluchten naar een maagdelijk eiland. Of misschien Noord Korea, communisme schijnt daar nog best goed te werken, aldus de staatstelevisie.
Wat voor onzin praat jij hier nu weer? Op school wordt helemaal niet geleerd hoe een ponzi-schema(het systeem) werkt :W Zelfs rukkers op de universiteit leren dat niet. ^O^
pi_89419571
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:10 schreef WHFreedom het volgende:

[..]

Wat voor onzin praat jij hier nu weer? Op school wordt helemaal niet geleerd hoe een ponzi-schema(het systeem) werkt :W Zelfs rukkers op de universiteit leren dat niet. ^O^
Drogreden: Verlegging van bewijslast. Jij beweert dat de huidige economie een ponzi-schema is, maar je onderbouwt het niet, in plaats daarvan roep je dat andere posters het niet doorhebben. Leg nu eens stap voor stap uit hoe de ponzi-schema werkt in deze economie en bewijs je stellingname.

En ga nu niet roepen dat ik het niet doorheb hoe het werkt, want ik heb mijn interpretatie al hierboven uitgelegd, waarin ik uitleg dat geld in feite een tussenstap is voor een ruilproces en de relatieve waarde van producten inzichtelijk maakt.
pi_89421453
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:59 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Drogreden: Verlegging van bewijslast. Jij beweert dat de huidige economie een ponzi-schema is, maar je onderbouwt het niet, in plaats daarvan roep je dat andere posters het niet doorhebben. Leg nu eens stap voor stap uit hoe de ponzi-schema werkt in deze economie en bewijs je stellingname.

En ga nu niet roepen dat ik het niet doorheb hoe het werkt, want ik heb mijn interpretatie al hierboven uitgelegd, waarin ik uitleg dat geld in feite een tussenstap is voor een ruilproces en de relatieve waarde van producten inzichtelijk maakt.
Het fractional reserve banking system

Banken lenen geld uit op grond van het fractional reserve banking system. Dit houdt in dat een bank slechts een fractionele hoeveelheid tegenwaarde op de balans dient te hebben om geld uit te kunnen lenen aan derden. Met de nadruk op 'tegenwaarde', want in de meeste gevallen is er niet eens sprake van geld, maar uitsluitend van schuldbekentenissen.

Wanneer u een hypotheek afsluit bij Bank A, dan tekent u voor het geleende bedrag een schuldbekentenis bij die bank. Op grond van die ene schuldbekentenis mag de bank, afhankelijk van de regels van de toezichthouder, maximaal 9 keer dat bedrag aan anderen uitlenen (10% reserve - zie afbeelding). Dit proces kan zich gewoon herhalen, zolang Bank A maar steeds 10% aan tegenwaarde aanhoudt.

ING Bank presenteerde in februari 2009 haar jaarcijfers, en daaruit bleek dat de verhouding tussen eigen vermogen en activa maar liefst 1 op 50 te zijn. In de VS zijn er meerdere banken die dat nog met gemak overtreffen!

Eigenlijk zijn banken net enorme witwas machines: je stopt er een 'zwarte' schuldbekentenis in, en na een spoeling komt er een veelvoud aan 'witte' leenbriefjes uit. Sterker nog, dat wat banken doen is een gelegaliseerde vorm van vals geld drukken! Let wel, er is geen enkele andere organisatie die een dergelijke praktijk legaal zou mogen toepassen. Een autodealer die dezelfde auto verkoopt aan 50 klanten gaat gewoon de bak in! Er zijn wel verhalen bekend van drugsdealers die één partij drugs verkochten aan meerdere klanten, maar niemand heeft daarna ooit meer iets van ze vernomen ...

Let op: dit systeem bestaat nog geen 100 jaar.
En na al mijn 'onderzoeken' ben ik er vrij zeker van dat dit systeem binnen 2 jaar totaal instort. Dus de problemen met banken en landen nemen alleen maar toe, in een versnellend tempo, totdat

[ Bericht 1% gewijzigd door WHFreedom op 02-12-2010 11:17:48 ]
pi_89428464
Je legt nu fractional banking uit, niet het ponzi schema.
Bij een ponzi schema keert men rente of "winsten" uit door middel van de inleg van nieuwe beleggers. Ponzi schema's storten dan ook uiteindelijk in omdat er geen nieuwe beleggers meer zijn; ze leven op de nieuwe inleg. Voor een ponzi-schema is een exponentieel groeiend aantal beleggers nodig.

Fractional banking is gewoon het huidige bankieren;
- Men legt geld in op de bank
- De bank leent ca. 80% van dit geld uit, voornamelijk als hypotheken. Voor het gemak zeggen we dat een hypotheek 10% rente heeft.
- De bank keert je rente uit, voor het gemak zeggen we even dat dit 5% is.
- De overige 5% zijn de inkomsten voor de bank. Hier gaan de kosten nog vanaf, en winst blijft over.

Waarom banken hierdoor geld scheppen:
- Bank krijgt 1mln euro tegoed van mensen die sparen.
- 80%, ofwel 800,000 euro wordt als hypotheek uitgezet.
- Iemand neemt de hypotheek en koopt een huis van 8 ton.
- Verkoper van het huis heeft nu 8 ton, en zet dit op de bank.
- Bank krijgt 8 ton tegoed
- 80%, ofwel 640,000 euro wordt als hypotheek uitgezet.
- Hypotheek wordt genomen
- Verkoper zet zn 640K op de bank
- Bank leent weer 80% van 640K uit = 512,000 euro
- etc

De reserve-eis; ofwel hoeveel procent van de tegoeden de banken moeten houden, bepaalt de geldschepping. Immers, als de bank 90% mag uitlenen komt er meer geld op de markt.
Dit in tegenstelling tot wat WHF zegt, dat de bank 8 á 9 keer je bedrag mag uitlenen; men komt op die 9x omdat de mensen die geld krijgen van degenen die de hypotheek nemen hun geld weer op de bank zetten.

Er is ook totaal geen link met de autoverkoper die zijn auto 50x verkoopt, en deze vergelijking kan ook gewoon simpelweg niet gemaakt worden. Een auto is niet zoals geld op te splitsen, en je kan geen negatieve auto hebben (schuld!).

Ten laatste; Ponzi-schema's ploffen altijd snel, zoals ik al zei door de benodigde exponentiële inleg. Denk aan het schaakbord met rijst; 1 korrel op het eerste vakje, 2 korrels op het 2e, 4, 8, 16, 32, 64...uiteindelijk heb je in totaal 1000 jaar graanproductie. Met je stelling dat het huidige systeem 100 jaar bestaat (ook fout, want goudsmeden begonnen er al mee in late middeleeuwen) zeg je dus meteen dat het geen Ponzi-schema kan zijn. Het zou immers allang geploft zijn.
Maargoed, vertel ons eens welk een gigantisch vermogen de eerste de beste straatrover je aanstaande dinsdag afhandig kan maken? :s)

PS: Ponzi-schema's komen inderdaad niet op de universiteit aan bod; dat is onderdeel van wiskunde in de 4e of 5e klas.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_89428631
Bij Rabobank mag je maar een max. bedrag per dag ophalen, iets van 500 tot 1000 ofzo iets.
Twiddel
pi_89440513
Oke, het is een piramide spel.. maar op school, of een uni wordt niet verteld hoe dit werkt!

Al het geld is door de bank gemaakt, en komt uiteindelijk ook allemaal weer terug bij de bank. Geld komt niet zomaar uit de lucht vallen door te "sparen".

Het huidige systeem kan ook alleen maar overeind blijven door een exponentiële geldgroei !!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door WHFreedom op 02-12-2010 18:50:55 ]
pi_89440527
*edit
pi_89440998
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Bij Rabobank mag je maar een max. bedrag per dag ophalen, iets van 500 tot 1000 ofzo iets.
Niet helemaal juist. Vaak zit er wel een algemeen limiet op je bankpas, zodat mensen die er misbruik van willen maken (door diefstal of skimmen) slechts beperkte schade kunnen aanrichten.

Je kan voor deze regeling een vrijstelling aanvragen. Dit kan zowel voor de bankautomaat (éénmalig een bepaald bedrag kunnen pinnen) of dat je het bij de balie komt ophalen (en dan kan je zelfs nog zover gaan dat je vraagt of ze het in bepaalde biljetten kunnen uitkeren).

Op de andere posts ga ik misschien vanavond nog even in, afhankelijk van hoeveel vrije tijd ik heb :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Woeste_Woerd op 02-12-2010 18:56:42 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 18:59:47 #170
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89441385
Wanneer komt er een slotje op dit topic?

Domste idee ooit :r
Op elke fokker past een bril.
pi_89442395
Lulz Bankcataslysm
  donderdag 2 december 2010 @ 19:25:44 #172
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89442631
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef summer2bird het volgende:
per 24 uur of per dag?

Dan pin je om 23:30 en om 0:30 de volgende dag :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 2 december 2010 @ 19:26:16 #173
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89442656
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:20 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Lulz Bankcataslysm
Met koffie-bonen in je poeper.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:28:13 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89442763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:59 schreef Catch_me het volgende:
Wanneer komt er een slotje op dit topic?

Domste idee ooit :r
Waarom. Het moet een keer gebeuren om te zien wat er gebeurt. Dit jaar welicht 1 miljoen mensen, volgend jaar na meer media-aandacht, nog meer :P
  donderdag 2 december 2010 @ 19:33:20 #175
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89443036
Als centrale banken in bed met overheden het lef hebben om inflatie over het volk te storten, belastingen te verhogen terwijl ze arm/modaal en het sociaal stelsel uitknijpen om die zogenaamde schuld terug te kunnen betalen (dat uit het niets bijgetoetst is in een computer). Wat mag je nog als burger doen, alleen klagen?

Ik jij wist waarschijnljk niet dat je voor de centrale bank werkte ipv de bakker op de hoek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')