Maar wat is dan je alternatief?quote:Op zondag 28 november 2010 12:09 schreef classpc het volgende:
Dat zet je eigenlijk wel meteen aan het denken hoe dom het eigenlijk is om een huis van geleend geld te kopen.
Want zolang je die lening niet hebt afbetaald is het huis niet van jou. Maar toch doet iedereen het!
De macht van de massa blijven onderschatten is gevaarlijk, kernenergie en je licht uitdoen vind ik geen vergelijking. De afwenteling van problemen op het individu en overeind blijven met steun van de Staat en ondertussen hetzelfde graai gedrag blijven vertonen zegt iets over het vermogen tot zelfreflectie. En nu schaaft de graaicultuur de laatste restjes beschaving weg. Bezuinigen betekent wel of geen rollator, en een 24 uurs luier voor onze oma s waar we zelf niet meer voor kunnen/mogen zorgen. Werkvee zijn we geworden in dienst van graaiers.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:26 schreef Zith het volgende:
Al die studentjes en anarchisten die hun 200 van de bank halen zal veel stof doen opwaaien ja
Verder een uitstekende kans voor boefjes natuurlijk, zoveel mensen die met honderden euro's naar buiten lopen.
Ja denk inderdaad dat de rijken wakker liggen van dat mensen 1000 euro opnemen wat de volgende dag weer terug gestort wordtquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef Fatou het volgende:
Ik hoop dat al het "werkvee" besluit op 7 december toch maximaal gaan pinnen.
Dat banken niet omvallen, is ook helemaal niet de bedoeling, de dag erop storten we het misschien wel terug!
Het risico is niet het "werkvee" maar de mensen met de centje s, het angstzweet breek ze uit met Ice save nog vers in het geheugen. Deze groep neemt misschien voor de zekerheid toch ook maar die 50.000 euro op.
De mensen die aan dit soort acties meedoen zijn over het algemeen niet van het intelligenste soort. Die mensen hebben over het algemeen ook niet zoveel geld op de bank staan. Laat die groep maar lekker z'n geld opnemen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef Fatou het volgende:
[..]
Ik hoop dat al het "werkvee" besluit op 7 december toch maximaal gaan pinnen.
Dat banken niet omvallen, is ook helemaal niet de bedoeling, de dag erop storten we het misschien wel terug!
Het risico is niet het "werkvee" maar de mensen met de centje s, het angstzweet breek ze uit met Ice save nog vers in het geheugen. Deze groep neemt misschien voor de zekerheid toch ook maar die 50.000 euro op.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De mensen die aan dit soort acties meedoen zijn over het algemeen niet van het intelligenste soort. Die mensen hebben over het algemeen ook niet zoveel geld op de bank staan. Laat die groep maar lekker z'n geld opnemen.
De groep die gezamenlijk wel wat te weeg kan brengen is over het algemeen dan weer intelligent genoeg om niet aan zo'n achterlijke actie mee te doen. Dus die halen het geld er toch niet vanaf.
Je zou voor de grap eens aan de mensen die het geld van de bank halen 7 december moeten vragen of ze een hypotheek hebben. Denk dat het grootste deel dat niet heeft. En ja, er zullen er ook bij zitten die het wel hebben, sommige mensen zijn namelijk extreem dom.
Mevrouw, u doet mee aan de actie om de bank te laten klappen?
: jazeker
En heeft u een hypotheek mevrouw?
: ja, ik heb een koophuis he, daar heb ik wel een hypotheek voor nodig.
Maar mevrouw, wat denkt u dat de financiële gevolgen zijn voor u als de bank daadwerkelijke omvalt?
: eh...
Ze bestaan hoor....ze bestaan..
Wat voor onzin praat jij hier nu weer? Op school wordt helemaal niet geleerd hoe een ponzi-schema(het systeem) werktquote:Op donderdag 2 december 2010 00:35 schreef destrovel het volgende:
Ik ga mn tijd niet meer verspillen aan het uitleggen van economie uit de 2e klas aan mensen die het gewoon niet willen begrijpen en enkel antwoorden met "het systeem gaat eraaaaaaan! weg met de banken! ze zijn dieven! lol je hebt het fout, let op mijn woorden, morgen krijg ik gelijk!".
Ik heb geen probleem met een intelligente discussie, maar dit slaat gewoon nergens meer op.
Als je dinsdag wil gaan pinnen, ga rustig je gang! Koop er maar gelijk alufolie van, dat lijken jullie wel nodig te hebben. Of gooi het allemaal bij elkaar, koop een oud vliegdekschip opblaasbootje en gebruik het als ark om deze vreselijke wereld te ontvluchten naar een maagdelijk eiland. Of misschien Noord Korea, communisme schijnt daar nog best goed te werken, aldus de staatstelevisie.
Drogreden: Verlegging van bewijslast. Jij beweert dat de huidige economie een ponzi-schema is, maar je onderbouwt het niet, in plaats daarvan roep je dat andere posters het niet doorhebben. Leg nu eens stap voor stap uit hoe de ponzi-schema werkt in deze economie en bewijs je stellingname.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:10 schreef WHFreedom het volgende:
[..]
Wat voor onzin praat jij hier nu weer? Op school wordt helemaal niet geleerd hoe een ponzi-schema(het systeem) werktZelfs rukkers op de universiteit leren dat niet.
![]()
Het fractional reserve banking systemquote:Op donderdag 2 december 2010 09:59 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Drogreden: Verlegging van bewijslast. Jij beweert dat de huidige economie een ponzi-schema is, maar je onderbouwt het niet, in plaats daarvan roep je dat andere posters het niet doorhebben. Leg nu eens stap voor stap uit hoe de ponzi-schema werkt in deze economie en bewijs je stellingname.
En ga nu niet roepen dat ik het niet doorheb hoe het werkt, want ik heb mijn interpretatie al hierboven uitgelegd, waarin ik uitleg dat geld in feite een tussenstap is voor een ruilproces en de relatieve waarde van producten inzichtelijk maakt.
Niet helemaal juist. Vaak zit er wel een algemeen limiet op je bankpas, zodat mensen die er misbruik van willen maken (door diefstal of skimmen) slechts beperkte schade kunnen aanrichten.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Bij Rabobank mag je maar een max. bedrag per dag ophalen, iets van 500 tot 1000 ofzo iets.
per 24 uur of per dag?quote:Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Bij Rabobank mag je maar een max. bedrag per dag ophalen, iets van 500 tot 1000 ofzo iets.
Met koffie-bonen in je poeper.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Waarom. Het moet een keer gebeuren om te zien wat er gebeurt. Dit jaar welicht 1 miljoen mensen, volgend jaar na meer media-aandacht, nog meerquote:Op donderdag 2 december 2010 18:59 schreef Catch_me het volgende:
Wanneer komt er een slotje op dit topic?
Domste idee ooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |