Zit wat in..quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef Thory het volgende:
NK heeft een eiland(foto 2) kapot geslagen met de vuist(foto 1) met pure communistische kracht en inspiratie van de Grote Generaal?
En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:
"Daarnaast wordt tijdens de conferentie van Jalta besloten dat de Sovjet-Unie na de nederlaag van Duitsland zal deelnemen aan de strijd tegen Japan. In ruil daarvoor zal de Sovjet-Unie rechten doen gelden ten aanzien van Mongolië, Korea en Mantsjoerije.
Ook wordt afgesproken om in april 1945 bijeen te komen in San Francisco voor de oprichting van de Verenigde Naties."
http://historiek.net/Twee(...)-van-Jalta-1945.html
http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.htmlquote:Finally, the United States and the Soviet Union agreed to a four-power trusteeship over Korea.
Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:57 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En welke rechten zou de Sovjet-Unie daartoe laten gelden?
[..]
http://www.historycentral.com/ww2/events/YaltaConference.html
Dus niet geven aan de USSR. Wat er met Korea zou gebeuren is daarna precies vastgelegd in Potsdam.
Ja zie einde topic 2.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik probeer er wat over te vinden, maar er werd op tv kort gezegd dat er wederom een beschieting heeft plaatsgevonden door NK?
Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, er zijn bij de conferentie van Jalta alleen afspraken gemaakt, er zijn geen verdragen gesloten. De conferentie van Jalta was alleen de eerste aanzet daartoe, en ook tot het oprichten van de VN.
Klopt, wordt nu nog onderzoek naar gedaan door Seoul.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja zie einde topic 2.
Schijnt een oefening te zijn van NK.. op eigen grondgebied dacht ik
Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesprokenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:18 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Klopt, maar de persoon waar ik op reageerde vertelde dat er in het Jalta besloten werd dat Korea aan de SU gegeven werd en dat is pertinent onwaar.
Dan heb ik dat verkeerd gezegd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesprokenLees je eerste reactie nog maar eens na
En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijvenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, jij beweerde dat er niets over Korea was afgesprokenLees je eerste reactie nog maar eens na
En daarop reageerde ik weer, dat er wel iets over Korea is afgesproken bij de conferentie van Jalta. Er zijn daar dan geen verdragen gesloten zoals de oorspronkelijke poster beweerde en die bijeenkomst het "verdrag van Jalta" noemde. Er bestaat namelijk helemaal geen verdrag van Jalta.
Het is ongeveer zoals jij al zei. De kwestie Korea werd bij de conferentie van Jalta maar tussen neus en lippen door genoemd. Bij de conferentie van Potsdam werd daar meer inhoudelijk op ingegaan. Bij de conferentie van Kaïro kwam men vervolgens niet verder dan de afspraak dat Korea "ter zijner tijd vrij en onafhankelijk" zou worden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:03 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan heb ik dat verkeerd gezegd.
Dit is erg ontopic hoorquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Meiden en jongens, niet zo kibbelen over details. Jullie lijken wel een stelletje wijven![]()
Nu weer ontopic graag
Bad timing indeed!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:36 schreef abdalfawaz het volgende:
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.
Mijn trip naar N-K is in ieder geval niet geweldig gepland krijg ik het idee
Is NK tegenwoordig een populaire vakantiebestemming á la Salou ofzo? Jij bent al de vierde in deze topic die beweerd naar NK te gaan/ zijn geweestquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:36 schreef abdalfawaz het volgende:
Veel dreigende taal van beide zijden, alleen hebben ze allebei nog steeds geen baat bij een oorlog.
Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.quote:
En indien dat gebeurt lijkt het er op dat er wel meer landen de dupe zullen worden, denk ik zo..quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:00 schreef waht het volgende:
[..]
Nee maar er is wel een verliezer: het Noord Koreaanse volk. En tevens het Zuid Koreaanse volk indien die vuile dwerg het bevel tot aanvallen geeft.
Wat heb je in NK te zoeken als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:36 schreef abdalfawaz het volgende:
Ach. De één gaat naar DPRK. De ander naar Chersonissos.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat heb je in NK te zoeken als ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |