quote:
Stand # 2106quote:Op 7 juni 1926 wandelde Gaudi over de Gran Via de les Corts Catalanes in Barcelona. Hij stak de Carrer de Bailén over, dicht bij de Plaça de Tetuan. Het was een route die hij vaak volgde om van de kerk aan de Plaça Sant Philip Neri naar de Sagrada Familia te wandelen waar hij toen werkte. Een tram reed hem aan maar stopte niet en Gaudi bleef bewusteloos achter.
Het was duidelijk dat hij zwaar gewond was en men bracht hem naar een eerstehulppost aan de Ronda de Sant Pere. Taxichauffeurs weigerden Gaudi naar een kliniek te brengen omwille van zijn sjofel voorkomen. Uiteindelijk belandde hij in het Hospital de Sant Pau, toen het armenhospitaal.
Omdat hij niet opdaagde op zijn werkplaats begonnen zijn medewerkers aan een zoektocht.
Monseigneur Gil Parés en de architect Domènec Sugrañes i Gras vonden hem in het hospitaal. Hij weigerde zijn overbrenging naar een kliniek met de woorden: "Mijn plaats is hier, tussen de armen". Hij stierf in het hospitaal op 10 juni, om vijf uur in de namiddag.
(Gabriel) Garcia Marquez is helemaal goed.quote:
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:27 schreef Corkscrew het volgende:
Welke 'misdaad' pleegde Kamerlid Rik Grashoff ooit, zo werd deze week bekend?
Stand # 2106quote:
Persoonlijk vind ik het prettiger het oude punt gewoon in het nieuwe topic te vermelden. Behalve als je een periode-wisseling hebt.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Ja, dan zet je even hier de scores nog eens neer
Dat is nu gedaan toch? Ik heb het laatste punt bij die score opgeteld. Of bedoel je nog een keer apart benoemen?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:31 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het prettiger het oude punt gewoon in het nieuwe topic te vermelden. Behalve als je een periode-wisseling hebt.
Ik bedoel, de oude score in het oude topic laten staan en het nieuwe punt hier als 1e noemen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is nu gedaan toch? Ik heb het laatste punt bij die score opgeteld. Of bedoel je nog een keer apart benoemen?
Ah, zo. Sorry dat wist ik niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:34 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik bedoel, de oude score in het oude topic laten staan en het nieuwe punt hier als 1e noemen.
quote:
quote:
Stand # 2106quote:Op donderdag 25 november 2010 22:25 schreef nightcowboy het volgende:
slokdarm
dunne darm
dikke darm
maag
endeldarm
Stand # 2106quote:Op donderdag 25 november 2010 22:33 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Bono The Edge Adam Clayton en Larry Mullen
geen ideequote:Op donderdag 25 november 2010 22:34 schreef nightcowboy het volgende:
Wie ontving de eerste Nobelprijs voor de Literatuur?
Tsja, daar zijn er ook veel van. Wenge, Jan, Jo ga maar door. Nog steeds geen idee....quote:Op donderdag 25 november 2010 22:43 schreef nightcowboy het volgende:
Voeg één letter toe en je hebt de achternaam van een hedendaags voetbaltrainer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sully_Prudhommequote:
Stand # 2106quote:
Stand # 2106quote:
dit inderdaad, maar ik had Pim ook goed gerekend achterafquote:
Stand # 2106quote:
Eens.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:30 schreef tomtomaat het volgende:
Snoeks de grootste drama verslaggever ooit...
quote:De taalbehoort tot de Andean-Equatoriale talen. De taal wordt gesproken door circa 13 miljoen mensen in een gebied dat zich uitstrekt van Zuid-Colombia tot Argentinië, maar met name in Peru (4,5 miljoen), Ecuador (1,5 miljoen) en Bolivia (2,9 miljoen).
is de lingua franca van de centrale Andes, vooral omdat het de belangrijkste voertaal was van het Inca-rijk (Tawantinsuyu) in de 15e en 16e eeuw. Het wordt geschreven met het Latijnse alfabet. Het aantal moedertaalsprekers van het
is in de loop der tijd sterk afgenomen. Dit komt met name door de dominantie van het Spaans en Portugees in bijna heel Zuid-Amerika.
Lola heet ze.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
check!quote:
Is ook verwijderdquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:09 schreef PhysicsRules het volgende:
Ben net weer binnen.
Weet dit antwoord, maar lijkt me niet chique om te antwoorden.
Bourgondiers?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:38 schreef PhysicsRules het volgende:
In Brabant en België is gaat men nog steeds prat op hun levensstijl.
quote:
God wat was dat goed vanmorgen bij Gielquote:
Ah,was ze daar vanmorgen ook? Gisteravond ook bij Paul de Leeuw. Zij zicht idd echt prachtig! Geen noot vals..quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
God wat was dat goed vanmorgen bij Giel.
Stand # 2106
1 Corkscrew
1 Flappe_du_pomme
4 nightcowboy
1 PhysicsRules
1 ß
4 Flitspaal
2 Spees_Eend
2 tomtomaat
2 slaveloos
1 PhysicsRules
1 Da_Sandman
Dat staat nu aan via Youtube, is net zo goed als bij Giel indd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah,was ze daar vanmorgen ook? Gisteravond ook bij Paul de Leeuw. Zij zicht idd echt prachtig! Geen noot vals..
Nee, dat is volgens mij gewoon een andere benaming voor hartstilstand? Een hartstilstand komt er wel bij kijken.quote:
Die zocht ik. Da_Sandman +1quote:
Wat isquote:is een aandoening waarbij het hart niet meer in staat is om voldoende bloed uit te pompen om aan de behoeften van de weefsels te voldoen. Onder normale omstandigheden bestaat er een evenwicht tussen de hoeveelheid bloed dat het hart uitpompt (hartminuutvolume) en de behoefte van de weefsels aan zuurstof en voedingsstoffen. Bij veranderende behoefte van de weefsels wordt het hartminuutvolume daaraan aangepast. De weefsels regelen daarnaast zelf hun optimale doorbloeding door hun bloedvaten dicht te knijpen of juist open te zetten.
checkquote:
quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Tomtomaat = Da-Sandman?![]()
spooky....
tellen jullie je punten maar bij elkaar op hoorquote:
Volgens mij is dit het goede antwoord als ik Wiki net goed gelezen heb.quote:
Oh, okee, dan heb ik de wiki misschien niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het goede antwoord als ik Wiki net goed gelezen heb.
Ja, je hebt gelijk. Yankee een punt en nieuwe vraag danquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk de vraag niet. Het eerste Mario-spel beschouw ik het eerste spel met Mario in de hoofdrol, niet waarin Mario voor het eerst voorkomt...
Dit is het goede antwrood!quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe wel een nieuwe.
Dit is het antwoord dat ik heb kunnen vinden.
Mario verscheen voor het eerst in het arcadespel Donkey Kong als een personage genaamd "Jumpman"
Dan heb ik de vraag niet goed begrepenquote:
Nee ik had m opgezocht omdat t zo lang duurde, kijken of iemand m goed hadquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:17 schreef PhysicsRules het volgende:
Stand # 2106
1 Corkscrew
1 Flappe_du_pomme
4 nightcowboy
1 PhysicsRules
1 ß
4 Flitspaal
3 Spees_Eend
2 tomtomaat
2 slaveloos
2 PhysicsRules
2 Da_Sandman
Teruglezend is de vraag inderdaad niet al te duidelijkquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan heb ik de vraag niet goed begrepen.
Stand # 2106quote:
ik ook nietquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Heb het ook niet gezien.
Ingooi dan maar.
Inworp voor De Graafschap. De wedstrijd werd destijds gestaakt toen de bal uit was gegaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Heb het ook niet gezien.
Ingooi dan maar.
Strafschop kon nogquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ingooi moet wel goed zijn, de rest is al genoemd.
Nope, dan had ik het wel gewetenquote:
Wie met wat?quote:Zoals iedereen zou doen
Waardeer ik je fascinatie voor me
Zoals elke vrouw met warm bloed
Wilde ik gewoon iets om naar te verlangen
Maar jij, jij wordt niet toegelaten
Je bent niet uitgenodigd
Een ongelukkige mislukking
Stand # 2106quote:
Dat wordt er wel mee gedaan ja. Maar dat heeft een naam. En ik denk dat de meesten deze naam wel gewoon kennen. Staat ook steeds vaker standaard op het etiketquote:
Wacht maar even, het is lunchtijd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Moet er een nieuwe vraag komen of is er gewoon niemand online?
Hmmm. zal ik het goed rekenen... Vooruitquote:
Zoals ik in mijn post daarvoor aangaf, dat ik Transformatievet dicht in de buurt vond komen en hem daarom het punt wilde geven voordat ik jouw antwoord had gezien.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:39 schreef PhysicsRules het volgende:
transvet is het juiste antwoord, dus waarom zou ik het punt niet krijgen?
quote:
Wat is die hoofdstad dan wel niet?quote:De Falklandeilanden zijn het decor voor een oorlog tussen Engeland en Argentinië (Falklandoorlog). De oorlog speelt eigenlijk al 150 jaar, maar op 2 april 1982 vallen de Argentijnen de hoofdstad aan.
Stand # 2106quote:
Dat doe je dan toch weer netjesquote:Op vrijdag 26 november 2010 13:17 schreef slaveloos het volgende:
ik zie geen plaatjes, maar t zal wel chuck berry zijn, duckwalk en miles davis
quote:
Stand # 2106quote:
Stand # 2106quote:
Stand # 2106quote:
De zomer van '45quote:
Wie andersquote:
ja hoor..............quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:44 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Er waren best nog wat PVV-ers die hiervoor in aanmerking kwamen/komen.
groot drama daar inderdaadquote:
Stand # 2106quote:
Stand # 2106quote:
Als een speer.quote:
De oorspronkelijke betekenis is volgens mijn informatie een gecastreerde haan, daarnaast wordt in sommige streken een lieveheersbeestje een Kapoen genoemd. Ik vind daarom Gecastreerde haan een iets beter antwoord (los van dat hij eerder was)quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:05 schreef ß het volgende:
ook een lieveheersbeestje (maar ik was toch al te laat)
Stand # 2106quote:
Stand # 2106quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |