vuurwerkbrilletjes?quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:44 schreef Federer-fan het volgende:
Noddie en Bennie laat ik vandaag in hun kooi. Het is de enige dag waarop ik ze niet uit de kooi laat. De reden daarvoor is dat ik niet wil dat ze ergens van schrikken en in volle vaart ergens tegenaan botsen.
Normaal gesproken kwetteren ze altijd. Vorig jaar met oud en nieuw zaten ze een paar uur ademloos te kijken naar het vuurwerk. Ze krijgen ook extra trosgierst. En ik heb van die kleine vuurwerkbrilletjes voor ze gekocht, gewoon voor de zekerheid.
Joke tog, jeweetz.quote:
Tja, met wat je tegenwoordig allemaal aan kleding kan kopen voor beesten weet je het maar nooitquote:
Nou, dat vind ik ook niet zo aardig van jou. Het kan toch zijn dat hij je gemist heeft? Was je weleens eerder zo lang weggeweest? En heb je iemand nog voor hem laten zorgen of heb je hem gewoon voer gegeven voor twee dagen?quote:Op maandag 3 januari 2011 09:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Druif vindt mij niet (meer) liefToen ik gisteren na 2 dagen weer thuis was begon hij enorm te krijsen toen ik een vinger in de kooi stak, en zodra ik hem wilde kriebelen hapte hij er alleen maar naar (niet dat ik er iets van voelde, trouwens
). Daarnet kroop hij alleen maar zover mogelijk bij me vandaan en zette het weer op een krijsen.
Klotevogel
Sorryquote:Op maandag 3 januari 2011 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik ook niet zo aardig van jou. Het kan toch zijn dat hij je gemist heeft? Was je weleens eerder zo lang weggeweest? En heb je iemand nog voor hem laten zorgen of heb je hem gewoon voer gegeven voor twee dagen?
You're forgiven.quote:
Kan ook prima lijkt me. Maar ga je dan op de ochtend van de eerste dag weg en kom je op de avond van de tweede dag terug?quote:Ik ben vaker een dagje of 2 weggeweest, en geef hem dan altijd voer voor die dagen, aangezien mijn "huisgenoten" ook zowat nooit thuis zijn, en vrienden op minstens een uur reizen wonen.
Ja, vervelend. Praat je wel zachtjes tegen hem? Da's altijd wel goed. Val niet tegen hem uit zou ik zeggen, want dat werkt niet denk ik. En ik zou zorgen dat je de trosgierst in je hand houdt als je die geeft. Dan 'dwing' je hem om naar je toe te komen. Als hij je bijt, kun je de trosgierst weghalen; als hij lief is, kun je hem die laten opeten.quote:Normaal vindt het manneke het allemaal best en laat me redelijk dichtbij komen als ik weer terugkom, maar de laatste tijd lijkt ie alleen maar banger en luidruchtiger te worden
Het gebeurt vaak dat ik dinsdagochtend naar m'n werk ga, en van daar uit naar m'n vriendin in Enschede, waar ik de nacht doorbreng en woensdagavond pas weer terug ben, jaquote:Op maandag 3 januari 2011 16:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
You're forgiven.
[..]
Kan ook prima lijkt me. Maar ga je dan op de ochtend van de eerste dag weg en kom je op de avond van de tweede dag terug?
[..]
Ja, vervelend. Praat je wel zachtjes tegen hem? Da's altijd wel goed. Val niet tegen hem uit zou ik zeggen, want dat werkt niet denk ik. En ik zou zorgen dat je de trosgierst in je hand houdt als je die geeft. Dan 'dwing' je hem om naar je toe te komen. Als hij je bijt, kun je de trosgierst weghalen; als hij lief is, kun je hem die laten opeten.
Ik denk dat jij en je parkiet naar een goede therapeut moeten om alles even op een rijtje te zette en de boel bespreekbaar te maken.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het gebeurt vaak dat ik dinsdagochtend naar m'n werk ga, en van daar uit naar m'n vriendin in Enschede, waar ik de nacht doorbreng en woensdagavond pas weer terug ben, ja
Praten lijkt weinig te helpen, meneer negeert me toch keihardDie trosgierst-actie haalt hier ook weinig uit, want dan komt m'n hand in de kooi en dat is eng. Druif vlucht dan zo ver mogelijk weg. Ookal steek ik net een vinger naarbinnen, hij blijft er zo ver mogelijk vandaan zitten tot ik weer opkras, dan gaat ie verderspelen
quote:Op maandag 3 januari 2011 16:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en je parkiet naar een goede therapeut moeten om alles even op een rijtje te zette en de boel bespreekbaar te maken.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lui, ik laat Druif weer gaanHet is te overduidelijk dat hij ongelukkig is... bang voor alles en iedereen, schreeuwt (zo schijnt het) continu om soortgenoten, en zit (op wat aankloten met een speeltje na) maar wat op een stokje voor zich uit te staren. Dat is niet leuk voor hem, en niet leuk voor mij.
Ik heb gisteren op marktplaats gekeken naar een handtamme parkiet en heb een Engelse pop gevonden. Volgens de kweker zit ze het liefst de hele dag bij me en vermaakt zichzelf prima als ik er even niet ben. Ik heb met hem een ruildeal besloten: Druif gaat naar een voliére waar meerdere parkieten zitten, en dat popje komt naar hier, zodat Druif aanspraak heeft en ik het gezellige popje alle aandacht kan geven di ze nodig heeft en verdient.
Ik zou vandaag een mailtje of telefoontje van de kweker krijgen, maar dat is niet gebeurrd. Ik hoop dat ik morgen in contact kan komen, zodat er sowieso 2 levens verbeterd kunnen worden (Druif bij soortgenoten, en ik een aanhankelijke parkiet).
quote:
aww shipsquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lui, ik laat Druif weer gaanHet is te overduidelijk dat hij ongelukkig is... bang voor alles en iedereen, schreeuwt (zo schijnt het) continu om soortgenoten, en zit (op wat aankloten met een speeltje na) maar wat op een stokje voor zich uit te staren. Dat is niet leuk voor hem, en niet leuk voor mij.
Ik heb gisteren op marktplaats gekeken naar een handtamme parkiet en heb een Engelse pop gevonden. Volgens de kweker zit ze het liefst de hele dag bij me en vermaakt zichzelf prima als ik er even niet ben. Ik heb met hem een ruildeal besloten: Druif gaat naar een voliére waar meerdere parkieten zitten, en dat popje komt naar hier, zodat Druif aanspraak heeft en ik het gezellige popje alle aandacht kan geven di ze nodig heeft en verdient.
Ik zou vandaag een mailtje of telefoontje van de kweker krijgen, maar dat is niet gebeurrd. Ik hoop dat ik morgen in contact kan komen, zodat er sowieso 2 levens verbeterd kunnen worden (Druif bij soortgenoten, en ik een aanhankelijke parkiet).
quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef FoolWithMokey het volgende:
Kunnen grasparkieten hard bijten?
Maar ze hebben dus wel het vermogen om een mens goed pijn te doen? Hoe zit het vergeleken met dwergpapegaaien?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:40 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ja.
In veel gevallen heb je het ook zelf in de hand. Bijvoorbeeld als je hem pest, of niet juist met hem of haar omgaat.
Ik heb zelf geen ervaring met dwergpapegaaien, maar op basis van de kennis die ik heb, weet ik dat deze in potentie harder kunnen bijten dan grasparkieten. En ja qua pijn, kijk, over het algemeen bijten grasparkieten niet zo hard als de grotere vogels, maar ze kunnen hard genoeg bijten dat het onaangenaam over komtquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Maar ze hebben dus wel het vermogen om een mens goed pijn te doen? Hoe zit het vergeleken met dwergpapegaaien?
nou, het doet als ze echt hun best doen wel ff pijn, en misschien prikken ze zelfs een klein gaatje, maar het is te overzien, je moet het wel heel gek maken bij de meeste parkieten willen ze echt op volle kracht bijtenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Maar ze hebben dus wel het vermogen om een mens goed pijn te doen? Hoe zit het vergeleken met dwergpapegaaien?
Ja, zeker. Zorg je wel dat er als je weggat al wat voer en water op de bodem van de kooi te vinden zijn en laat je je nieuwe parket wel de eerste vierentwintig uur helemaal met rust?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed, vanavond om 20:30 afspraak bij die goser om parkieten om te wisselen... spanneuuuuund
quote:
Zo doe maar luxe met parket op de bodem van de kooiquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeker. Zorg je wel dat er als je weggat al wat voer en water op de bodem van de kooi te vinden zijn en laat je je nieuwe parket wel de eerste vierentwintig uur helemaal met rust?
Verrekquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Zo doe maar luxe met parket op de bodem van de kooi![]()
WTF.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Zo doe maar luxe met parket op de bodem van de kooi![]()
awwww, net als nappie, tam uit het eiquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nou mensen, het meisje wilde de kooi helemaal niet inZe kwam meteen op m'n arm zitten, knaagde even aan m'n trui en klom omhoog naar m'n schouder. Toen was het tijd om mijn nek te kriebelen, en daarna at ze uit mijn hand
![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nou mensen, het meisje wilde de kooi helemaal niet inZe kwam meteen op m'n arm zitten, knaagde even aan m'n trui en klom omhoog naar m'n schouder. Toen was het tijd om mijn nek te kriebelen, en daarna at ze uit mijn hand
![]()
Ik ga ook even op internet een foto zoeken van eem meisje met een parkieten en dan zeg ik dat ze mijn vriendin is. Parkieten zouden babe-magnets moeten zijn maar ik merk er weinig van.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier zit ze in de nek van m'n vriendin
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 januari 2011 19:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ga ook even op internet een foto zoeken van eem meisje met een parkieten en dan zeg ik dat ze mijn vriendin is. Parkieten zouden babe-magnets moeten zijn maar ik merk er weinig van.
kiekeboequote:Op zondag 9 januari 2011 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier zit ze in de nek van m'n vriendin
[ afbeelding ]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |