En zo wordt het live:quote:1. Unluck
2. The Wilhelm Scream
3. I Never Learnt To Share
4. Lindesfarne I
5. Lindesfarne II
6. Limit To Your Love
7. Give Me My Month
8. To Care (Like You)
9. Why Don't You Call Me?
10. I Mind
11. Measurements
Nice! Is er al een release datum bekend??quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:37 schreef tim. het volgende:
Tracklist van zijn album:
[..]
En zo wordt het live:
[ afbeelding ]
En deze Hessle Audio-takeover is tof:
Dat was het.
7 februari lees ik hier net. Dat is snelquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:22 schreef Ducktails het volgende:
Nice! Is er al een release datum bekend??
Tof, ik begin die EP steeds meer te waarderen.quote:Op maandag 20 december 2010 11:27 schreef friekin_ het volgende:
The Bells Sketch in Berlijn gekocht. Ja.
Ik lees het ook net! Maar even een goed moment voor uitkiezen en dan genieten.quote:
Daar draaide op een Hessle Audio-avond, straks draait hij op een R&S-avond. Live te zien: http://www.readplatform.c(...)imension-controller/quote:
quote:
Zijn er eindelijk namen bekend gemaakt?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Hij komt naar 5 Days Off, net als Caribou, Gold Panda, Darkstar, Joy Orbison, Digital Mystikz, Kode9 + the Spaceape en nog veel meer, wow!
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde, maar voor een goed oordeel wil ik hem aandachtig in een goede omgeving beluisteren.
Klinkt als mijn parteh.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Hij komt naar 5 Days Off, net als Caribou, Gold Panda, Darkstar, Joy Orbison, Digital Mystikz, Kode9 + the Spaceape en nog veel meer, wow!
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde, maar voor een goed oordeel wil ik hem aandachtig in een goede omgeving beluisteren.
Dat ziet er goed uit. 5 days off stond toch al in de planning.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Nu nog een slaapplek fixen.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:08 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. 5 days off stond toch al in de planning.
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde
Als je die nog niet had moet je je sowieso gaan schamen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:49 schreef tim. het volgende:
[..]
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.
Mijn 'Sony Extra-Bass' is niet verkeerd bij deze plaatquote:Op donderdag 23 december 2010 15:49 schreef tim. het volgende:
[..]
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.
Haha, ik ben geen audiofiel. 128kbps-bestandjes vermijd ik wel liever, en ik gebruik inmiddels degelijke speakers, maar met mijn simpele oortelefoontjes (prima bas, overigens) was ik tevreden. Maar voor James probeer ik graag iets nieuws.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als je die nog niet had moet je je sowieso gaan schamen.
Op Studio Brussel is het ook een grote hit, op BBC wordt het ook plat gedraaid.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik ben geen audiofiel. 128kbps-bestandjes vermijd ik wel liever, en ik gebruik inmiddels degelijke speakers, maar met mijn simpele oortelefoontjes (prima bas, overigens) was ik tevreden. Maar voor James probeer ik graag iets nieuws.
Ik was me trouwens niet bewust van de hype/zijn populariteit. De respons op Twitter (eer)gisteravond was overweldigend, ter gelegenheid verschijnt er een artikel van Erik Zwennes (3VOOR12) op EHPO, interview met hem in Blend, het aantal luisteraars op last.fm groeit zeer snel, "Limit to Your Love" werd op 3FM gedraaid.
Oh. Ultieme batsplaat trouwens ook. Lindesfarne IIquote:Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef Blaxje het volgende:
Verdomme dikke plaat zeg. Limit To Your Love is natuurlijk geweldig, maar ook Wilhelms Scream vind ik ontzettend vet. Wel heel anders dan bijvoorbeeld CMYK; ik hoop eigenlijk dat hij dat soort materiaal ook nog wel blijft produceren. In elk geval een veelbelovend debuutalbum.
Four Tet heeft ook weer wat weg van The Field.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef DO2 het volgende:
Wel lekker, ja.
't Deed mij eigenlijk vrijwel meteen aan Burial denken.
En een beetje aan artiesten als Four Tet en Joy Orbison...
( Dus echt vernieuwend zou ik het niet willen noemen.)
Zeker.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:37 schreef friekin_ het volgende:
James heeft gewoon een goede tussenweg tussen elektronisch en soul gevonden.
Tja, ik weet niet hoe lang Joy Orbison al bezig is. Dat is een beetje dezelfde school hè. Maar Burial en Four Tet lijken inderdaad grote inspiratiebronnen te zijn geweest. Als je Blake onder dubstep schaart vind ik Blake's muziek wel de beste dubstep na Burial. Dit soort dingen zijn ook geweldig:quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef DO2 het volgende:
Wel lekker, ja.
't Deed mij eigenlijk vrijwel meteen aan Burial denken.
En een beetje aan artiesten als Four Tet en Joy Orbison...
( Dus echt vernieuwend zou ik het niet willen noemen.)
Ik vind het 'knip-en-plak-element' bij zowel James Blake als Four Tet sterk aanwezig, maar verder hebben ze wel een erg eigen geluid. Burial en James Blake bewerken vocalen op eenzelfde manier. Burial vind ik donkerder en ritmischer, dat zal iedereen vinden. Wat ik bij alle drie terugzie, en wat bijna alle elektronische muziek die ik waardeer heeft, is een 'IDM-sfeer'. Maar ze hebben allemaal een eigen geluid. James Blake vind ik duidelijk afwijken van mede-postdubsteppers als Pariah, Mount Kimbie en Joy Orbison.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:52 schreef Ducktails het volgende:
Het is allemaal wel dezelfde scene, maar echt veel raakvlakken met Four Tet zie ik niet hoor. Juist gasten als Burial, James Blake en Four Tet hebben heel erg een eigen geluid. Dat zou dan de enige overeenkomst kunnen zijn.
Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind het 'knip-en-plak-element' bij zowel James Blake als Four Tet sterk aanwezig, maar verder hebben ze wel een erg eigen geluid. Burial en James Blake bewerken vocalen op eenzelfde manier. Burial vind ik donkerder en ritmischer, dat zal iedereen vinden. Wat ik bij alle drie terugzie, en wat bijna alle elektronische muziek die ik waardeer heeft, is een 'IDM-sfeer'. Maar ze hebben allemaal een eigen geluid. James Blake vind ik duidelijk afwijken van mede-postdubsteppers als Pariah, Mount Kimbie en Joy Orbison.
DO2, die twee ken ik toevallig wel, als je soortgelijke artiesten kent hoor ik dat graag. Wat vind je nou van die "Miss Jackson"-remix?
Ja, het album is wel anders. Een paar seconden lijken écht op Bon Iver. De melodie is dan precies hetzelfde als Bon Ivers "And I told you...".quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:53 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:14 schreef friekin_ het volgende:
Tim, je bent voor mij de held van 2010.
quote:
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:48 schreef Weakling het volgende:
He bah, denk ik: "Wat een tof nieuw nummer dat Limit to your Love", is het een cover en niet eens zo heel anders dan het origineel (beetje langzamer, iets kaler, andere stem, maar dat is het wel). Meteen verpest voor me. Maar eens naar zijn andere nummers luisteren, want de referenties naar Four Tet die hier gemaakt worden trekken me wel.
Dat scheelt wel jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.
Kei hard voelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.
Tot nu toe alleen nog maar op het werk gehoord en in de auto. Voelen en niet horen dus? Ik zal eens een goede versie opzoeken en met proppen in mijn oren op de woofer gaan zitten. Kijken of dat scheelt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
Al ruim 2 maanden op Studio Brussel te horen. Daar zijn ze er standaard rapper bij dan 3fm. Zal wel komen omdat 3fm doorgaans platen ook langs een testpannel haalt. Hit geen hit ed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tegenwoordig ook vaker op Studio Brussel te horen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:55 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Al ruim 2 maanden op Studio Brussel te horen. Daar zijn ze er standaard rapper bij dan 3fm. Zal wel komen omdat 3fm doorgaans platen ook langs een testpannel haalt gewoon kut is.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:54 schreef Norrage het volgende:
Geweldig nummer hoor, persoonlijk vind ik alleen de stiltes wel irritant...
Vind jij niet dan?quote:
Nee. Ik vind dat juist een uitzonderlijk goede manier van aandacht wekken. Plus, het is James Blake. Die doet dat in elke plaat. Vandaar ook dequote:
Als je weet dat je de minimalistische inslag niet kan waarderen, waarom dan overal luidkeels je mening verkondigen als het al bij voorbaat niet positief gaat zijn?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:39 schreef Norrage het volgende:
Ik ben het met je eens, behalve dat ik vind dat het teveel gebeurt....en dat is dan ook precies de reden dat ik deze plaat nog niet elk moment van de dag kan opzetten
Maar goed, dat minimalistische heeft zich kennelijk nog niet helemaal ontwikkeld in mijn muzieksmaak.
Denk ook niet dat limit to your love een geweldig nummer is om te luisteren via de meeste autospeakers..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:50 schreef Moody het volgende:
The Killers en Van Velzen waren de redenen dat ik 3FM niet hoog meer had zitten, maar het is wel fijn dat ze het "aandurven" om deze plaat te draaien. Het is niet commercieel genoeg voor de meeste 3FM luisteraars, dat is wel jammer, dus zal de draaiduur niet lang meer zijn.
Over het album; een aantal fijne nummers, maar ook een aantal waardeloze tracks, zoals we van James Blake gewend zijn.
Maar het is een cover?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Limit to your love is gewoon een gaaf nummer, als ik hem was had ik het aan een "gevestigde naam" aangeboden zodat ie er een commercieel succesje uit had kunnen halen
Plus, James Blake wil vooral níet commercieel zijn/worden, heeft hij wel eens in een interview van de BBC gezegd. En dat pleit voor hem; er is al genoeg commercialiteit in de muziekwereld.quote:
Ik hoorde gisteren dat "Limit to Your Love" in de Nederlandse top 40/50 staat? Die single doet het volgens mij best goed. En ik vond "Klavierwerke" ook geniaal, luister die EP eens in een andere omgeving.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Limit to your love is gewoon een gaaf nummer, als ik hem was had ik het aan een "gevestigde naam" aangeboden zodat ie er een commercieel succesje uit had kunnen halen
CMYK is een stuk minder toegankelijk, maar in een kinky club of als je stoned bent is dit denk ik wel aardig
Klavierwerke vond ik niet best, ik heb nog wat andere songs geluisterd van 'm, maar het is alleen Limit to your love die het andere ver overstijgt
Ondertussen tekent hij wel bij Polydor...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:59 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Plus, James Blake wil vooral níet commercieel zijn/worden, heeft hij wel eens in een interview van de BBC gezegd. En dat pleit voor hem; er is al genoeg commercialiteit in de muziekwereld.
Ja, dat vond ik een opvallende keuzequote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Ondertussen tekent hij wel bij Polydor...
Kan niet, is niet zijn nummer, maar een cover van een Feist nummer.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Het label met underground artiesten als Lady Gaga, The Pussycat Dolls en Boyzone!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:21 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik een opvallende keuzeOp z'n zachtst gezegd...
Hij staat ook in de OOR. De mensen die erbij waren met State-X hebben geluk gehad!quote:
Wat een egolul die Giel. "Dat Limit to yor Love nu een succes is in NL komt door Serious Request"quote:
Eens. Trouwens, James Blake had niet misstaan bij Hotflush. Of Warp.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Wat een egolul die Giel. "Dat Limit to yor Love nu een succes is in NL komt door Serious Request"![]()
Goed dat ze'm draaien hoor, maar na StuBru en de BBC durven ze het ook wel aan. Liever weer een neo-soul niks aan de hand nummer pluggen.
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:11 schreef Elusive het volgende:
Limit to your love is een gevalletje orgineel is beter imo
En heb je al lang ruzie met de buren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef friekin_ het volgende:
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6
Ik had eerst een versie waarin 'Limit to Your Love' licht wordt gemixt met 'Airlock' van Pinch, die heeft volgens mij nog meer bas! Die gaat echt kraken. Mist wel het einde.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6
Nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
En heb je al lang ruzie met de buren?
PM me.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik had eerst een versie waarin 'Limit to Your Love' licht wordt gemixt met 'Airlock' van Pinch, die heeft volgens mij nog meer bas! Die gaat echt kraken. Mist wel het einde.
Ja, ook in de Humo. Is dat hetzelfde interview waarin hij uitlegt hoe hij ooit begonnen is met muziek maken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:39 schreef tim. het volgende:
[..]
Hij staat ook in de OOR. De mensen die erbij waren met State-X hebben geluk gehad!
Het is geen interview, maar een artikel over hem, 'band van de maand'. Hoe is hij ooit begonnen danquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:34 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ook in de Humo. Is dat hetzelfde interview waarin hij uitlegt hoe hij ooit begonnen is met muziek maken?
Eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef ondeugend het volgende:
Oke ik luister eigenlijk maar 1.5 dag per week radio, maar wat draait 3fm het nummer kapot zeg.
Ze hebben hem voor mij van een geweldig mooi nummer naar een nummer waar ik voorlopig zat van ben gekregen. Bah
In dit geval wel... radio op mijn werk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:00 schreef laucas het volgende:
Welcome to the radio..
Je wordt nergens toe verplicht hoor.
Dat is 3FM, die weten dat altijd kapot te draaien als ze zogenaamd een nieuwe ontdekking gedaan hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef ondeugend het volgende:
Oke ik luister eigenlijk maar 1.5 dag per week radio, maar wat draait 3fm het nummer kapot zeg.
Ze hebben hem voor mij van een geweldig mooi nummer naar een nummer waar ik voorlopig zat van ben gekregen. Bah
Dat was al langer bekend.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
In dit geval wel... radio op mijn werk.
Het nummer wordt me minstens elk uur opgedrongen. Het is een prachtig nummer maar ik ben hem hard zat aan het worden door 3 fm.
Het doel kan dan wel promotie zijn maar het kan dus averechts werken.
ja maar ik heb er nu last van!quote:
ja zeker goed nummer, maar je moet eigenlijk I en II achterelkaar luisteren!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef TWP het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een van de betere nummers.
Heb even heel het interview ingescand, vond het zelf namelijk best interessant:quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef tim. het volgende:
[..]
Het is geen interview, maar een artikel over hem, 'band van de maand'. Hoe is hij ooit begonnen dan?
Leuk jaquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remixquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef Ducktails het volgende:
Wilhems Scream nummer van het jaar!Ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog iets beters uit komt..
Klinkt echt heel lekkerquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
God hee. Kansloosquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:28 schreef Maisnon het volgende:
Ze draaiden net CMYK op Radio 6bij Winfried Draait Door. Zegt ie er ook nog bij, jaaa das wel andere koek als je Limit to Your Love gewend bent, haha
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:13 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remix
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
God hee. KansloosKomen ze er nu nog een keer mee aankakken
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!
[..]
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.
Zo hoort het. Ik vind het absurd dat de Nederlandse radio zo saai en voorspelbaar is. Daarom is het goed dat die Radio 6-DJ dat doorbreekt. Merk je trouwens nog een extra/andere bass in die mix met 'Airlock' die ik je heb gestuurd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:06 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.
quote:James Blake – James Blake
Uitgegeven: 10 februari 2011 12:45
Laatst gewijzigd: 10 februari 2011 13:10
Eens in zoveel tijd duikt er een liedje op waar iedereen een mening over heeft. De cover die James Blake maakte van het Feist-nummer Limit To Your Love is er zo één. Ook zijn debuutalbum zal niet bij iedereen in de smaak vallen.
De reacties die de jonge Engelsman James Blake losmaakte met zijn cover van de Canadese Feist liepen mijlenver uiteen. Sommigen prezen het innovatieve gebruik van stiltes, anderen grapten over het “helikoptergeluid” in de plaat.
Op Eurosonic zaaide Blake eveneens verdeeldheid. Waar de ene popjournalist louter in superlatieven sprak over de Brit, uitte de andere zijn onbegrip over wat zich daar op het podium afspeelde. Bovendien was de geluidsinstallatie niet ingericht op de muziek van Blake.
Die muziek laat zich niet zo makkelijk duiden. Het is een mix van dubstep, grime, soul en gospel, maar dan vooral heel traag en met heel veel stiltes. Die stiltes kunnen als saai en als spannend worden opgevat.
Subwoofer
Zoals op Limit To Your Love al te horen was, werkt James Blake met veel lagen in zijn muziek. Met de nadruk op laag. Er zijn namelijk momenten tijdens het luisteren waarop je bang bent dat je subwoofer het begeeft of dat de kalk van je muur loslaat.
Dat Blake niet alleen een geluidskunstenaar is, blijkt uit prima liedjes als Unluck, The Wilhelm Scream en de gospelachtige ballad Give Me My Month, dat het meest conventionele – en misschien wel mooiste – nummer op de plaat is.
Meerwaarde
De prettige soulstem die James Blake etaleert op Limit To Your Love is veelal absent op de overige nummers op zijn debuut. Alle nummers zijn weliswaar vocaal, maar op vrijwel iedere track is zijn zangstem bewerkt.
Dat geeft een interessante emotionele meerwaarde aan de gekunstelde nummers. De strofen zijn simpel en vaak repetitief, zoals bij blues het geval is. Vooral Why Don’t You Call Me?, Measurements en I Never Learnt To Share komen sterk uit de verf.
Esthetisch
Op andere momenten hebben de vocalen geen directe boodschap te verkondigen, maar zijn zij van enkel esthetische waarde, zoals op I Mind en To Care (Like You). Dit in scherp contrast met het acapella stuk Lindisfarne I.
Het debuutalbum van James Blake is een fonisch kunstwerk. De lagen zijn ruw aangebracht, de composities zijn asymmetrisch en de toon is donker. Je kunt er uren over doen om het te begrijpen, maar de kans bestaat dat je er geen touw aan kunt vastknopen. Een meesterwerk.
Grrr, da's al de tweede keer dat meneer Blake me besodemieterd heeft. Hij doet naar mijn mening te weinig vernieuwends met de halve nummers die hij jat. Hetzelfde stuk herhalen en er wat distortion overheen gooien is niet mijn idee van creatief met je bronmateriaal omgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:25 schreef tim. het volgende:
Ook leuk is om te horen waar hij "The Wilhelm Scream" vandaan heeft gehaald, dat staat in hetzelfde artikel.
, even ge-wikipediaat, hij haalde ook nog The XX aan. Net een nummer gehoord en dan hoor ik toch veel liever The XX dan James.quote:''There are times when it might seem there's a sample being used, but I've just sampled myself. That's what makes this record special compared to everything [else] I've done.''
Jammer dat het geen origineel werk is inderdaad, maar vind James' cover alsnog wel heel dik. Toffer dan het origineel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:05 schreef Z het volgende:
Samplen niet, hier en daar wat lenen echter±
http://soundcloud.com/imranahmed/james-litherland-where-to-turn
quote:James Litherlands Where to Turn, which youll recognize as the inspiration for James Blakes The Wilhelm Scream. Its unclear whether this song was produced by Blakes father, or if in fact Litherland is his father, and while not exactly an outright cover, the song was certainly used as the basis for the standout track on Blakes debut LP:
Dit zegt @jamesblake op Twitter: "James Litherland IS my father, not a man that was produced by my father."quote:
Op 12 april staat ie ook in Botanique in Brussel.quote:Hij zal op donderdag 7 april in een intieme setting, met zitplaatsen en staanplaatsen, een concert geven in de Melkweg. Kaarten gaan vanaf vrijdag 18 februari om 12.00 uur in de voorverkoop voor ¤ 19,00 + lidmaatschap.
Plus 3,50 lidmaatschap, plus een euro of 2 servicekosten ...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef friekin_ het volgende:
Negentien euro? Van lotje getikt zeker.
Is nogal veel voor een James Blake. Maar ja, de LP gaat ook voor 28 euroquote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Plus 3,50 lidmaatschap, plus een euro of 2 servicekosten ...
En nu alweer uitverkochtquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:40 schreef tim. het volgende:
Op 12 april staat ie ook in Botanique in Brussel.
Dat zijn toch een beetje de gangbare prijzen tegenwoordig. Voor hem vind ik het niet te veel in ieder geval.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef friekin_ het volgende:
Negentien euro? Van lotje getikt zeker.
Mount Kimbie zat samen met Shed op ¤11.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:17 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zijn toch een beetje de gangbare prijzen tegenwoordig. Voor hem vind ik het niet te veel in ieder geval.
Ikzelf ben meer fan van Klavierwerke, omdat de rustpauzes daar prachtig gedaan zijn, en daardoor de luisterervaring beter wordt. Ik vond op het album maar 3 goede nummers staan eigenlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:23 schreef Assassin92 het volgende:
Ben ik nu de enige die helemaal in deze man ziet? Het is allemaal zo, eh, saai.. Niet alle muziek hoeft bombastisch te zijn en ik kan echt van wat minimalistische muziek genieten, maar dit doet hem gewoon niet. Het is allemaal zo random en onbeluisterbaar.
Kijk, ik vind het geen slechte muzikant. Je hoort het gevoel wat hij er in legt, en puur technisch gezien is het zeker niet slecht. Het is gewoon onbeluisterbaar. Wat maakt het voor jullie nou zo goed?
weinig indruk gemaakt?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
En niet eens vervelend bedoeld, ik kan er gewoon niet zoveel mee.
Zijn die mensen er zelfs op Motel Mozaique?quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:47 schreef frame-saw het volgende:
En die mensen die alleen voor Limit to your love komen... Toch jammer.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:35 schreef tim. het volgende:
Donderdag in de Melkweg zag ik bij "Limit To Your Love" tientallen schermpjes de lucht in gaan, bij "Anti War Dub" slechts enkele, terwijl er van die bijzondere cover geen filmpjes zijn te vinden op YouTube. Jammer en onbegrijpelijk.
En Voyeur jaquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:14 schreef JackHerrer het volgende:
Dat laatste stukje van doet me denken aan Shenkie van de JvT.![]()
Verder een alleraardigst album, Retrograde en dat nummer met RZA springen er voor mij uit.
Oke. Dus, luister je zoiets op je laptop of met een goede koptelefoon? Maakt een wereld van verschil namelijk. Als je de bass in je maag voelt, dan doe je het goed.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:20 schreef ulq het volgende:
Ok chill, dat ik dit topic vindt.
Ik ga dus naar een festival waar James Blake ook komt, hij was daar ook een grote naam, was een van de artiesten die ik niet kende qua muziek. Dus ik dacht ff opzoeken.
Dus toen bleek dit een beetje zijn grootste 'hit' te zijn:
Nu heb ik normaal niet dat ik helemaal niet begrijp wat mensen mooi vinden aan een nummer, maar dit is een van de weinige gevallen. Ik snap het echt helemaal niet..
Zou iemand mij misschien een beetje kunnen inlichten?
Ik wil overigens niet als een hater overkomen, ik haat nooit op muziek, ik zoek altijd naar vette artiesten en vette nummers en bij grote hits denk ik altijd wel iets vets te vinden in die nummers, alleen nu blijk ik het niet te begrijpen..
Gewoon met een goeie subwoofer? Maar ik snap er alsnog geen ruk van. Wat er nou mooi is dat nummerquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Oke. Dus, luister je zoiets op je laptop of met een goede koptelefoon? Maakt een wereld van verschil namelijk. Als je de bass in je maag voelt, dan doe je het goed.
Ik zou een Mondriaan ook in 5 minuten kunnen namaken.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:17 schreef ulq het volgende:
Er is in ieder geval niks speciaals aan die ´basslijn´, muzikaal niet en technisch gezien ook niet. Een matige artiest als Skrillex zou dat in 5 minuten kunnen maken.
quote:Op donderdag 18 april 2013 16:17 schreef ulq het volgende:
Er is in ieder geval niks speciaals aan die ´basslijn´, muzikaal niet en technisch gezien ook niet. Een matige artiest als Skrillex zou dat in 5 minuten kunnen maken.
Dat kan, ik vind het redelijk vernieuwde muziek.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:21 schreef ulq het volgende:
Naah ok laat maar ik ga hier niet een artiest zitten afzeiken in een topic waar mensen hem tof vinden
Maar ik blijf erbij dat ik het niet snap wat jullie er zo speciaal/mooi aan vinden
Eentje maar?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:00 schreef Norrage het volgende:
Niemand die mijn kaartje wilt overnemen?
Oh echt?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:33 schreef theodoor9 het volgende:
Heb er zin in! James begint pas om 22.00 trouwens zag ik op de website vd melkweg.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:44 schreef isgeschiedenis het volgende:
Ik hoop dat dit niet het voorprogramma is![]()
Had wel wat leuks verwacht voor het geld..
Ik denk dat het mee gaat vallenquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:44 schreef isgeschiedenis het volgende:
Ik hoop dat dit niet het voorprogramma is![]()
Had wel wat leuks verwacht voor het geld..
Nice, maakt wat meer sensequote:Op zondag 6 oktober 2013 12:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik denk dat het mee gaat vallen
https://soundcloud.com/klausmuzik
Vorig jaar was er een zitconcert bij James Blake. Werkte veel beter.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
Was supervet vanavond![]()
Geniaal concert, met als hoogtepunten uiteraard Limit to your love opgevolgd door een oneindig lange versie van Voyeur
Maar dat publiek...godverdomme dat publiek![]()
![]()
Had hem op NSJ gezien. Werkte nog beter. Iedereen rende weg toen hij zijn bas inzettequote:Op zondag 13 oktober 2013 01:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een zitconcert bij James Blake. Werkte veel beter.
Het is wel een verdomd goede live-act hoor, met die band erbij en vooral die drummer. Sjongejonge wat een ongelooflijke baas is dat. Sommige nummers brengt hij echt naar een volstrekt hoger plan. Voegt echt wat toe aan de plaat. Maar het is zo eeuwig zonde dat James destijds door 3FM geplugt is...dat verneukt de beleving van zo'n artiest volledigquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja ik kan er sowieso niet naar kijken, was op Pitch ook weer droevenis en komt er dan helemaal niet uit. Liever de plaat op op een goed systeem thuis.
quote:
Mijne is gemaakt met telefooncam. Als je betere kwaliteit hebt hou ik me aanbevolenquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat was wel een mooi foto-momentje jaDie heb ik ook
Wel geniaal ja. Eigenlijk had ik dat helemaal door, ik dacht het publiek gewoon steeds hysterisch was...en dat was het ook...als ie het niet gelooped had waren ze ook wel gaan gillenquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:03 schreef theodoor9 het volgende:
Wow, wat een concert! Wel grappig dat die gil bij het eerste nummer gelooped werd! Soms gestoord aan het gepraat van mensen. Maar het was ook vaak muisstil vond ik. Echt genoten!
Preciesquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:03 schreef theodoor9 het volgende:
Wow, wat een concert! Wel grappig dat die gil bij het eerste nummer gelooped werd! Soms gestoord aan het gepraat van mensen. Maar het was ook vaak muisstil vond ik. Echt genoten!
Ja, geneuried in het begin loop die ook.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel geniaal ja. Eigenlijk had ik dat helemaal door, ik dacht het publiek gewoon steeds hysterisch was...en dat was het ook...als ie het niet gelooped had waren ze ook wel gaan gillenDat Retrogade wordt bijvoorbeeld volstrekt verneukt door het publiek
Of was dat ook een loop?
Was gesigneerd. Jammer genoeg ben ik een beetje blut..quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:16 schreef ttgek het volgende:
Top optreden! Vooral de drummer vond ik zeeer strak spelen! Ook de loops, verlengde versie van Limit to your love en het laatste nummer waren prachtig.
Ik vond overigens dat het gegil/applaus in de loops niet echt storend, gaf wel een leuk live-effect.
Ze vroegen wel echt achterlijke prijzen voor de merchandise, 30 euro voor een plaat
Aaaaah.. Vandaarquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:57 schreef isgeschiedenis het volgende:
[..]
Was gesigneerd. Jammer genoeg ben ik een beetje blut..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |