En zo wordt het live:quote:1. Unluck
2. The Wilhelm Scream
3. I Never Learnt To Share
4. Lindesfarne I
5. Lindesfarne II
6. Limit To Your Love
7. Give Me My Month
8. To Care (Like You)
9. Why Don't You Call Me?
10. I Mind
11. Measurements
Nice! Is er al een release datum bekend??quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:37 schreef tim. het volgende:
Tracklist van zijn album:
[..]
En zo wordt het live:
[ afbeelding ]
En deze Hessle Audio-takeover is tof:
Dat was het.
7 februari lees ik hier net. Dat is snelquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:22 schreef Ducktails het volgende:
Nice! Is er al een release datum bekend??
Tof, ik begin die EP steeds meer te waarderen.quote:Op maandag 20 december 2010 11:27 schreef friekin_ het volgende:
The Bells Sketch in Berlijn gekocht. Ja.
Ik lees het ook net! Maar even een goed moment voor uitkiezen en dan genieten.quote:
Daar draaide op een Hessle Audio-avond, straks draait hij op een R&S-avond. Live te zien: http://www.readplatform.c(...)imension-controller/quote:
quote:
Zijn er eindelijk namen bekend gemaakt?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Hij komt naar 5 Days Off, net als Caribou, Gold Panda, Darkstar, Joy Orbison, Digital Mystikz, Kode9 + the Spaceape en nog veel meer, wow!
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde, maar voor een goed oordeel wil ik hem aandachtig in een goede omgeving beluisteren.
Klinkt als mijn parteh.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Hij komt naar 5 Days Off, net als Caribou, Gold Panda, Darkstar, Joy Orbison, Digital Mystikz, Kode9 + the Spaceape en nog veel meer, wow!
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde, maar voor een goed oordeel wil ik hem aandachtig in een goede omgeving beluisteren.
Dat ziet er goed uit. 5 days off stond toch al in de planning.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
Nu nog een slaapplek fixen.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:08 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. 5 days off stond toch al in de planning.
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:56 schreef tim. het volgende:
En Maisnon, ik dacht een beetje hetzelfde
Als je die nog niet had moet je je sowieso gaan schamen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:49 schreef tim. het volgende:
[..]
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.
Mijn 'Sony Extra-Bass' is niet verkeerd bij deze plaatquote:Op donderdag 23 december 2010 15:49 schreef tim. het volgende:
[..]
Prachtig album. Beter dan welk album uit 2010 dan ook durf ik nog niet te zeggen, maar zeker top 3-kwaliteit. Misschien moet ik speciaal voor dit album een koptelefoon kopen.
Haha, ik ben geen audiofiel. 128kbps-bestandjes vermijd ik wel liever, en ik gebruik inmiddels degelijke speakers, maar met mijn simpele oortelefoontjes (prima bas, overigens) was ik tevreden. Maar voor James probeer ik graag iets nieuws.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als je die nog niet had moet je je sowieso gaan schamen.
Op Studio Brussel is het ook een grote hit, op BBC wordt het ook plat gedraaid.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik ben geen audiofiel. 128kbps-bestandjes vermijd ik wel liever, en ik gebruik inmiddels degelijke speakers, maar met mijn simpele oortelefoontjes (prima bas, overigens) was ik tevreden. Maar voor James probeer ik graag iets nieuws.
Ik was me trouwens niet bewust van de hype/zijn populariteit. De respons op Twitter (eer)gisteravond was overweldigend, ter gelegenheid verschijnt er een artikel van Erik Zwennes (3VOOR12) op EHPO, interview met hem in Blend, het aantal luisteraars op last.fm groeit zeer snel, "Limit to Your Love" werd op 3FM gedraaid.
Oh. Ultieme batsplaat trouwens ook. Lindesfarne IIquote:Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef Blaxje het volgende:
Verdomme dikke plaat zeg. Limit To Your Love is natuurlijk geweldig, maar ook Wilhelms Scream vind ik ontzettend vet. Wel heel anders dan bijvoorbeeld CMYK; ik hoop eigenlijk dat hij dat soort materiaal ook nog wel blijft produceren. In elk geval een veelbelovend debuutalbum.
Four Tet heeft ook weer wat weg van The Field.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef DO2 het volgende:
Wel lekker, ja.
't Deed mij eigenlijk vrijwel meteen aan Burial denken.
En een beetje aan artiesten als Four Tet en Joy Orbison...
( Dus echt vernieuwend zou ik het niet willen noemen.)
Zeker.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:37 schreef friekin_ het volgende:
James heeft gewoon een goede tussenweg tussen elektronisch en soul gevonden.
Tja, ik weet niet hoe lang Joy Orbison al bezig is. Dat is een beetje dezelfde school hè. Maar Burial en Four Tet lijken inderdaad grote inspiratiebronnen te zijn geweest. Als je Blake onder dubstep schaart vind ik Blake's muziek wel de beste dubstep na Burial. Dit soort dingen zijn ook geweldig:quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef DO2 het volgende:
Wel lekker, ja.
't Deed mij eigenlijk vrijwel meteen aan Burial denken.
En een beetje aan artiesten als Four Tet en Joy Orbison...
( Dus echt vernieuwend zou ik het niet willen noemen.)
Ik vind het 'knip-en-plak-element' bij zowel James Blake als Four Tet sterk aanwezig, maar verder hebben ze wel een erg eigen geluid. Burial en James Blake bewerken vocalen op eenzelfde manier. Burial vind ik donkerder en ritmischer, dat zal iedereen vinden. Wat ik bij alle drie terugzie, en wat bijna alle elektronische muziek die ik waardeer heeft, is een 'IDM-sfeer'. Maar ze hebben allemaal een eigen geluid. James Blake vind ik duidelijk afwijken van mede-postdubsteppers als Pariah, Mount Kimbie en Joy Orbison.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:52 schreef Ducktails het volgende:
Het is allemaal wel dezelfde scene, maar echt veel raakvlakken met Four Tet zie ik niet hoor. Juist gasten als Burial, James Blake en Four Tet hebben heel erg een eigen geluid. Dat zou dan de enige overeenkomst kunnen zijn.
Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind het 'knip-en-plak-element' bij zowel James Blake als Four Tet sterk aanwezig, maar verder hebben ze wel een erg eigen geluid. Burial en James Blake bewerken vocalen op eenzelfde manier. Burial vind ik donkerder en ritmischer, dat zal iedereen vinden. Wat ik bij alle drie terugzie, en wat bijna alle elektronische muziek die ik waardeer heeft, is een 'IDM-sfeer'. Maar ze hebben allemaal een eigen geluid. James Blake vind ik duidelijk afwijken van mede-postdubsteppers als Pariah, Mount Kimbie en Joy Orbison.
DO2, die twee ken ik toevallig wel, als je soortgelijke artiesten kent hoor ik dat graag. Wat vind je nou van die "Miss Jackson"-remix?
Ja, het album is wel anders. Een paar seconden lijken écht op Bon Iver. De melodie is dan precies hetzelfde als Bon Ivers "And I told you...".quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:53 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:14 schreef friekin_ het volgende:
Tim, je bent voor mij de held van 2010.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |