Volgens mij is het juist zo dat je dan gewoon aan het langstuderen bent, en dus na 2,5 jaar in je 2e bachelor begint met het boetecollegegeld te betalen. Ervanuitgaande dat je de bachelors naadloos achter elkaar kunt volgen.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:29 schreef Pizzabodem het volgende:
Stel: Ik stop na 1,5 studiejaar met mijn opleiding.
Ik begin aan een andere WO Bachelor van 3 jaar. Dan mag ik over deze opleiding 4 jaar doen zonder dat ik een boete krijg, maar het 5e jaar kan ik ¤3000 betalen? (Al ga ik er vanuit dat ik het wel in 3 jaar haal....) Of wordt het verrekend met de 1,5 jaar die ik al gevolgd heb.
Ik krijg voor m'n nieuwe opleiding dan wel nog slechts 2,5 jaar studiefinanciering omdat ik inmiddels 1,5 jaar heb verbruikt. Hier verandert niks aan?
Is dat zo? Krijg je dan 'korting op je boete'? (wat een termquote:Op donderdag 25 november 2010 20:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Als je 1 maandje vertraging hebt hoef je natuurlijk niet de volle mep te betalen.
Is dat zo? Mag je een boete ook later in je loopbaan terugbetalen, net als de reguliere studieschuld?quote:Op donderdag 25 november 2010 20:07 schreef Gestiech het volgende:
Dat, en om eerlijk te zijn, 3000 euro lenen via IBG is nou ook weer niet killing voor je hypotheek ofzo.
Je kunt sowieso nog van ib-groep lenen, dus hoe die boete ook wordt berekend, dat doet er niet toe. Je kunt gewoon lenen via ibg. Dus je leent gewoon die 3000 bij elkaar, en klaar.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:11 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Is dat zo? Krijg je dan 'korting op je boete'? (wat een term)
[..]
Is dat zo? Mag je een boete ook later in je loopbaan terugbetalen, net als de reguliere studieschuld?
Hoe je het ook noemt, het blijft onredelijk om studenten die nu al langstudeerder zijn te confronteren met een verhoging van het collegeld met meer dan 200% omdat ze in het verleden vertraging hebben opgelopen en dat toen niet strafbaar was.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk, het heet dan wel boete, maar het is gewoon verhoging van het collegegeld voor bepaalde studenten met ¤ 3000 per jaar. Studeer je maar een gedeelte van het jaar, dan betaal je maar een gedeelte van het jaar dat hoge collegegeld. Waarschijnlijk zal het maximumbedrag van het "collegegeldkrediet" bij de DUO ook verhoogd worden.
Je hoeft nu iig geen heel jaar collegegeld ervoor te betalen, nee.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:11 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Is dat zo? Krijg je dan 'korting op je boete'? (wat een term)
[..]
Is dat zo? Mag je een boete ook later in je loopbaan terugbetalen, net als de reguliere studieschuld?
Ik doe nu een Bachelor opleiding van 4 jaar. Dus dan zou je in je 6e jaar die 3000 euro gaan betalen.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist zo dat je dan gewoon aan het langstuderen bent, en dus na 2,5 jaar in je 2e bachelor begint met het boetecollegegeld te betalen. Ervanuitgaande dat je de bachelors naadloos achter elkaar kunt volgen.
Even quoten deze voor de doodsverwensing.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Athlon64x het volgende:
Wat een tering debiel die Rutte serieus ik hoop dat ze aanslag plegen op die idiootVVD= staat voor rijke lui kindjes die alleen denken aan IKKE IKKE EN REST KAN STIKKEN
![]()
doe ik nietquote:Op donderdag 25 november 2010 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even quoten deze voor de doodsverwensing.![]()
Wat dan? Zwaar verwonden? Of een surpriseparty.quote:
Misschien koppelen ze het gewoon aan het moment dat je geen stufi meer krijgt: als je 1 jaar na die datum nog steeds studeert begin je het hogere collegegeld te betalen. In jouw voorbeeld zou je de laatste anderhalf jaar van je studie geen stufi meer krijgen, en het laatste half jaar het hogere collegegeld moeten betalen.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:53 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Ik doe nu een Bachelor opleiding van 4 jaar. Dus dan zou je in je 6e jaar die 3000 euro gaan betalen.
Stel ik kap na 1,5 jaar (Dus in januari 2011), en begin in september 2011 aan een nieuwe 3 jarige WO Bachelor opleiding. Er vanuitgaande dat ik die binnen 3 jaar haal, dan ben ik in totaal 5 jaar bezig geweest om een Bachelor te halen = dus geen 3000 euro betalen?
Het is mij dus niet duidelijk naar welk aantal jaren ze kijken als je switcht van studie. (HBO --> WO, 3jaar --> 4 jaar)
Het beleid wordt nog niet gevoerd. Het besluit is ook nog niet genomen. Een beetje voorbarig om al massaal te gaan protesteren. Maar ik weet dat de studentenorganisaties al druk bezig zijn hiermee.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Mensen hebben natuurlijk al het recht te klagen op dit kabinet. Deze maatregelen zijn in geen enkele manier positief voor de kwaliteit van het onderwijs. En als het kabinet nou echt de ballen had om wat beter beleid te voeren was deze hele discussie er niet geweest. Dan had men kunnen investeren in de kwaliteit van het onderwijs in plaats van extra maatregelen verzinnen die het voor de student niet makkelijker maken. De internationale concurrentie positie wordt er hierdoor ook niet beter op.
Dat het kabinet dit beleid zo gemakkelijk kan voeren zonder gezeur van de burgers/studenten etc. is mij echt een raadsel.
quote:Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Athlon64x het volgende:
Wat een tering debiel die Rutte serieus ik hoop dat ze hem gaan ontvoeren die idiootVVD= staat voor rijke lui kindjes die alleen denken aan IKKE IKKE EN REST KAN STIKKEN
![]()
Maar laten we realistisch wezen. De kans dat dit gebeurt is behoorlijk groot..quote:Op donderdag 25 november 2010 21:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het beleid wordt nog niet gevoerd. Het besluit is ook nog niet genomen. Een beetje voorbarig om al massaal te gaan protesteren. Maar ik weet dat de studentenorganisaties al druk bezig zijn hiermee.
En terecht. Ik heb net even een mail gestuurd naar de LKVV, ISO en LVSB. Ze doen goed werk.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het beleid wordt nog niet gevoerd. Het besluit is ook nog niet genomen. Een beetje voorbarig om al massaal te gaan protesteren. Maar ik weet dat de studentenorganisaties al druk bezig zijn hiermee.
En dan?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even quoten deze voor de doodsverwensing.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |