abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89149826
Dat, en om eerlijk te zijn, 3000 euro lenen via IBG is nou ook weer niet killing voor je hypotheek ofzo.
pi_89149867
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:29 schreef Pizzabodem het volgende:
Stel: Ik stop na 1,5 studiejaar met mijn opleiding.

Ik begin aan een andere WO Bachelor van 3 jaar. Dan mag ik over deze opleiding 4 jaar doen zonder dat ik een boete krijg, maar het 5e jaar kan ik ¤3000 betalen? (Al ga ik er vanuit dat ik het wel in 3 jaar haal....) Of wordt het verrekend met de 1,5 jaar die ik al gevolgd heb.

Ik krijg voor m'n nieuwe opleiding dan wel nog slechts 2,5 jaar studiefinanciering omdat ik inmiddels 1,5 jaar heb verbruikt. Hier verandert niks aan?
Volgens mij is het juist zo dat je dan gewoon aan het langstuderen bent, en dus na 2,5 jaar in je 2e bachelor begint met het boetecollegegeld te betalen. Ervanuitgaande dat je de bachelors naadloos achter elkaar kunt volgen.

Maar goed, op de gemiddelde student in Delft (studieduur 7,2 jaar) wordt dus in de nieuwe plannen voor ¤ 10.800 (1,2 * ¤ 3000 "boete" + 2 * 12 * ¤ 270 masterstufi) bezuinigd. Lekker makkelijk!
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89149993
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Als je 1 maandje vertraging hebt hoef je natuurlijk niet de volle mep te betalen.
Is dat zo? Krijg je dan 'korting op je boete'? (wat een term :') )

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:07 schreef Gestiech het volgende:
Dat, en om eerlijk te zijn, 3000 euro lenen via IBG is nou ook weer niet killing voor je hypotheek ofzo.
Is dat zo? Mag je een boete ook later in je loopbaan terugbetalen, net als de reguliere studieschuld?
pi_89150064
'langstudeerder'. Klinkt nu al bijna als 'crimineel'.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89150067
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:11 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

[..]

Is dat zo? Mag je een boete ook later in je loopbaan terugbetalen, net als de reguliere studieschuld?
Je kunt sowieso nog van ib-groep lenen, dus hoe die boete ook wordt berekend, dat doet er niet toe. Je kunt gewoon lenen via ibg. Dus je leent gewoon die 3000 bij elkaar, en klaar.
pi_89150094
Kijk, het heet dan wel boete, maar het is gewoon verhoging van het collegegeld voor bepaalde studenten met ¤ 3000 per jaar. Studeer je maar een gedeelte van het jaar, dan betaal je maar een gedeelte van het jaar dat hoge collegegeld. Waarschijnlijk zal het maximumbedrag van het "collegegeldkrediet" bij de DUO ook verhoogd worden.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89150169
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk, het heet dan wel boete, maar het is gewoon verhoging van het collegegeld voor bepaalde studenten met ¤ 3000 per jaar. Studeer je maar een gedeelte van het jaar, dan betaal je maar een gedeelte van het jaar dat hoge collegegeld. Waarschijnlijk zal het maximumbedrag van het "collegegeldkrediet" bij de DUO ook verhoogd worden.
Hoe je het ook noemt, het blijft onredelijk om studenten die nu al langstudeerder zijn te confronteren met een verhoging van het collegeld met meer dan 200% omdat ze in het verleden vertraging hebben opgelopen en dat toen niet strafbaar was.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:21:58 #133
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89150460
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:11 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft nu iig geen heel jaar collegegeld ervoor te betalen, nee.

Maar ligt er maar weer net aan hoe hard dit kabinet de universiteit wil naaien.
pi_89151897
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist zo dat je dan gewoon aan het langstuderen bent, en dus na 2,5 jaar in je 2e bachelor begint met het boetecollegegeld te betalen. Ervanuitgaande dat je de bachelors naadloos achter elkaar kunt volgen.
Ik doe nu een Bachelor opleiding van 4 jaar. Dus dan zou je in je 6e jaar die 3000 euro gaan betalen.
Stel ik kap na 1,5 jaar (Dus in januari 2011), en begin in september 2011 aan een nieuwe 3 jarige WO Bachelor opleiding. Er vanuitgaande dat ik die binnen 3 jaar haal, dan ben ik in totaal 5 jaar bezig geweest om een Bachelor te halen = dus geen 3000 euro betalen?

Het is mij dus niet duidelijk naar welk aantal jaren ze kijken als je switcht van studie. (HBO --> WO, 3jaar --> 4 jaar)
.
pi_89153011
Wat een tering debiel die Rutte serieus ik hoop dat ze hem gaan ontvoeren die idioot :( VVD= staat voor rijke lui kindjes die alleen denken aan IKKE IKKE EN REST KAN STIKKEN :( :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Athlon64x op 25-11-2010 21:23:44 ]
  donderdag 25 november 2010 @ 21:22:44 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89153368
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Athlon64x het volgende:
Wat een tering debiel die Rutte serieus ik hoop dat ze aanslag plegen op die idioot :( VVD= staat voor rijke lui kindjes die alleen denken aan IKKE IKKE EN REST KAN STIKKEN :( :(
Even quoten deze voor de doodsverwensing. :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89153396
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

doe ik niet
pi_89153410
aanslag is niet dood wensen
  donderdag 25 november 2010 @ 21:24:34 #139
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89153461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef Athlon64x het volgende:
aanslag is niet dood wensen
Wat dan? Zwaar verwonden? Of een surpriseparty.

Niet zo kinderachtig weglopen voor je woorden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89153560
Mensen hebben natuurlijk al het recht te klagen op dit kabinet. Deze maatregelen zijn in geen enkele manier positief voor de kwaliteit van het onderwijs. En als het kabinet nou echt de ballen had om wat beter beleid te voeren was deze hele discussie er niet geweest. Dan had men kunnen investeren in de kwaliteit van het onderwijs in plaats van extra maatregelen verzinnen die het voor de student niet makkelijker maken. De internationale concurrentie positie wordt er hierdoor ook niet beter op.

Dat het kabinet dit beleid zo gemakkelijk kan voeren zonder gezeur van de burgers/studenten etc. is mij echt een raadsel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89154699
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:53 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Ik doe nu een Bachelor opleiding van 4 jaar. Dus dan zou je in je 6e jaar die 3000 euro gaan betalen.
Stel ik kap na 1,5 jaar (Dus in januari 2011), en begin in september 2011 aan een nieuwe 3 jarige WO Bachelor opleiding. Er vanuitgaande dat ik die binnen 3 jaar haal, dan ben ik in totaal 5 jaar bezig geweest om een Bachelor te halen = dus geen 3000 euro betalen?

Het is mij dus niet duidelijk naar welk aantal jaren ze kijken als je switcht van studie. (HBO --> WO, 3jaar --> 4 jaar)
Misschien koppelen ze het gewoon aan het moment dat je geen stufi meer krijgt: als je 1 jaar na die datum nog steeds studeert begin je het hogere collegegeld te betalen. In jouw voorbeeld zou je de laatste anderhalf jaar van je studie geen stufi meer krijgen, en het laatste half jaar het hogere collegegeld moeten betalen.
pi_89154770
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Mensen hebben natuurlijk al het recht te klagen op dit kabinet. Deze maatregelen zijn in geen enkele manier positief voor de kwaliteit van het onderwijs. En als het kabinet nou echt de ballen had om wat beter beleid te voeren was deze hele discussie er niet geweest. Dan had men kunnen investeren in de kwaliteit van het onderwijs in plaats van extra maatregelen verzinnen die het voor de student niet makkelijker maken. De internationale concurrentie positie wordt er hierdoor ook niet beter op.

Dat het kabinet dit beleid zo gemakkelijk kan voeren zonder gezeur van de burgers/studenten etc. is mij echt een raadsel.
Het beleid wordt nog niet gevoerd. Het besluit is ook nog niet genomen. Een beetje voorbarig om al massaal te gaan protesteren. Maar ik weet dat de studentenorganisaties al druk bezig zijn hiermee.
pi_89154830
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Athlon64x het volgende:
Wat een tering debiel die Rutte serieus ik hoop dat ze hem gaan ontvoeren die idioot :( VVD= staat voor rijke lui kindjes die alleen denken aan IKKE IKKE EN REST KAN STIKKEN :( :(
_O_

Ik ben opeens links geworden. SP! Ofzo.
pi_89154873
waxinelichthoudertje naar zn auto gooien!
pi_89155025
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Het beleid wordt nog niet gevoerd. Het besluit is ook nog niet genomen. Een beetje voorbarig om al massaal te gaan protesteren. Maar ik weet dat de studentenorganisaties al druk bezig zijn hiermee.
Maar laten we realistisch wezen. De kans dat dit gebeurt is behoorlijk groot..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89155040
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

En terecht. Ik heb net even een mail gestuurd naar de LKVV, ISO en LVSB. Ze doen goed werk.
pi_89155044
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

En dan?

TR is effectiever.
  donderdag 25 november 2010 @ 22:10:30 #148
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_89156151
Nu ben ik zelf al te lang bezig met mijn HBO opleiding, zo lang dat ik al geen stufi meer krijg, niet meer kan lenen en geen OV-jaarkaart meer heb. Geen slimme keuze, maar goed, doe ik niets meer aan, als het goed ik kan ik het dit jaar afmaken.

Maar ik ontvang dus geen overheidssupport meer, dan lijkt het me toch niet dat ze me kunnen straffen? Als ik het zelf betaal en geen gebruik maak van geld van de overheid mag ik toch zelf weten hoe lang ik over mijn studie doe?
Goed dat ik er ben.
pi_89157243
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan?

TR is effectiever.
Lekker boeiend wat zo een simpele ziel roept. Gewoon negeren.
pi_89157411
Dit gaat voor mij ook gelden. Een paar keer vertraging door verschillende redenen, maar zeker niet omdat ik te lui was. Daarnaast is mijn studie niet nominaal te halen. Bijvoorbeeld een literatuurstudie in het vierde jaar, die je pas kan beginnen als je alle andere vierdejaars vakken hebt afgerond. 5.5 jaar is echt het minimum en dan nog ken ik geen mensen die dat zo snel hebben gedaan.

Ik studeer waarschijnlijk 7.2 jaar, het gemiddelde. Ik zou dan september of oktober 2011 klaar zijn, daar word ik echt hard mee genaaid. Moet ik over die 0.2 jaar eigenlijk volledig collegegeld betalen of alleen die 2 maanden? Ik kan het niet vinden op de DUO site.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')