abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2010 @ 13:22:38 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89091949
quote:
DEN HAAG (ANP) - Jongeren die herhaaldelijk zijn veroordeeld moeten naast hun celstraf verplicht naar school. Ze komen pas weer vrij als ze een diploma hebben gehaald. Deze zogeheten 'Ter beschikkingstelling aan het onderwijs', naar voorbeeld van de tbs, kan jonge draaideurcriminelen op het rechte pad brengen.

Dat heeft PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch woensdag voorgesteld bij de bespreking in de Tweede Kamer van de begroting van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Bestaande straffen blijken niet toereikend om jongeren met te weinig opleiding uit de criminaliteit te houden.
Snappen politici nu echt niet wat die jongeren bezig houdt? Vlug veel geld verdienen. Dat gebeurt niet met school en hard werken, deze jongeren zijn kansloos en dienen gewoon als volwassenen te worden berecht.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:30:19 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89092298
Je kunt ze toch niet dwingen naar school te gaan.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:31:04 #3
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89092323
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:30 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt ze toch niet dwingen naar school te gaan.
Daarom moet er ook wetgeving komen die het ze dwingt. Niet alleen school is belangrijk voor deze gasten, maar ik denk ook een dagelijks bezoekje aan een psychiater. Hoewel er van een opleiding toch ook een soort genezende en geestverruimende werking uit gaat, zijn deze gastjes zo in de war en ziek (ADHD, schizofrenie, onder gemiddeld IQ, onder gemiddeld EQ, sociaal gestoorde, getraumatiseerd, extreem gewelddadig, zwakke cognitieve vaardigheden, etc.) dat alleen school ze niet kan helpen, zeker normale docenten niet, die niet zijn opgeleid om met dit soort gevallen om te gaan.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 24 november 2010 @ 13:35:14 #4
136343 BasEnAad
pi_89092514
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:31 schreef Arglist het volgende:

[..]

Daarom moet er ook wetgeving komen die het ze dwingt. Niet alleen school is belangrijk voor deze gasten, maar ik denk ook een dagelijks bezoekje aan een psychiater. Hoewel er van een opleiding toch ook een soort genezende en geestverruimende werking uit gaat, zijn deze gastjes zo in de war en ziek (ADHD, schizofrenie, onder gemiddeld IQ, onder gemiddeld EQ, sociaal gestoorde, zwakke cognitieve vaardigheden, etc.) dat alleen school ze niet kan helpen, zeker geen normale docenten die niet zijn opgeleid om met dit soort gevallen om te gaan.
Ja, en als ze niet naar school gaan en zich dus niet aan de wet houden, dan worden ze dus weer gestraft. Waarmee dan?
  woensdag 24 november 2010 @ 13:36:10 #5
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89092556
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, en als ze niet naar school gaan en zich dus niet aan de wet houden, dan worden ze dus weer gestraft. Waarmee dan?
Geen idee, ik neem aan de ze onder begeleiding komen en dat dit dan daarmee onmogelijk moet worden gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 24-11-2010 18:14:29 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 13:37:02 #6
136343 BasEnAad
pi_89092599
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Geen idee, ik naam aan de ze onder begeleiding komen en dat dit dan daarmee onmogelijk moet worden gemaakt.
Ja, dat zou kunnen werken. Maar dat is wel erg intensief en duur.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:38:21 #7
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89092658
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen werken. Maar dat is wel erg intensief en duur.
Grote kans. Maar het is ook een groot probleem. Die jongens wil je niet tegenkomen. Ze maken zich schuldig aan een veelvoud aan gewelds- en vermogensdelicten en schuwen het ook niet om de nodige zedendelicten, als recreatie, ontspanning is immers ook belangrijk, te plegen.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:41:08 #8
136343 BasEnAad
pi_89092771
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef Arglist het volgende:

[..]

Grote kans. Maar het is ook een groot probleem. Die jongens wil je niet tegenkomen. Ze maken zich schuldig aan een veelvoud aan gewelds- en vermogensdelicten en schuwen het ook niet om de nodige zedendelicten, als recreatie, ontspanning is immers ook belangrijk, te plegen.
Misschien is het dan belangrijker de maatschappij te beschermen dan hen te helpen.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:44:29 #9
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89092905
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Misschien is het dan belangrijker de maatschappij te beschermen dan hen te helpen.
Dat lijkt me ook de bedoeling van deze maatregel. Vaak vallen dit soort gasten onder het jeugdstrafrecht en dan ben je gebonden aan strafmaxima. Als ze vrij komen is er ook vaak niets opgelost en vervallen ze in oude gebruiken.
pi_89093406
Ik denk dat het wel kan werken, maar niet bij al die jongens. Er zitten gewoon lui tussen die nergens mee te redden zijn.

Echter ik denk dat er ook een hele hoop meelopers bijzitten die je individueel wel weer op de rails kunt krijgen. En dan is scholing wel belangrijk want de kans op een normale baan, wat ze veel meer kans geeft op een 'normaal' leven (gezin e.d.) want dat scheelt aanzienlijk in de ciminaliteit. Als ze weer teleurgesteld raken doordat ze na hun celstraf geen baan kunnen krijgen wegens geen diploma's is de kans veel groter dat ze het verkeerde pad weer opgaan.

Het lijkt me het proberen iig wel waard :Y
know'm sayin?
word? word.
pi_89093826
Het klinkt als een plan dat zou kunnen werken. Het is in ieder geval de moeite waard om onderzoek te doen naar eventuele gevolgen hiervan
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  woensdag 24 november 2010 @ 14:19:04 #12
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89094180
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Zolcon het volgende:
Het klinkt als een plan dat zou kunnen werken. Het is in ieder geval de moeite waard om onderzoek te doen naar eventuele gevolgen hiervan
Het is al onderzocht en er was al media aandacht voor, dit voorstel komt niet ineens uit de lucht vallen. Echter staat er in het onderzoek, en was voorheen al bekend, dat de daders vaak psychische problemen hebben, als schizofrenie of andere afwijkingen als ADHD, wat vaak door de ouders niet herkend of erkend wordt, en ze begeleiding van psychiaters nodig hebben. Deze aanpak moet denk ik worden gezien als the next best thing.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)vervallen_deugt_niet

http://weblogs.nrc.nl/rec(...)-naar-de-psychiater/
pi_89094358
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Snappen politici nu echt niet wat die jongeren bezig houdt? Vlug veel geld verdienen. Dat gebeurt niet met school en hard werken, deze jongeren zijn kansloos en dienen gewoon als volwassenen te worden berecht.
Ik ben het eens met je statement dat ze alleen geven om snel geld verdienen. Echter is de Nederlandse aanpak een van rehabilitatie en ga je ze niet het rechte pad op krijgen door ze een paar jaar in de criminele universiteit te gooien, de bajes.

Marcouch, ondanks dat ik hem niet te vertrouwen vindt, laat in ieder geval een beter geluid horen dan de meeste andere figuren. Haal ze uit hun omgeving, verbreed hun wereld en enkele zullen vanzelf de kans grijpen om hun kleine enge wereld te verlaten. De meesten echter..
  woensdag 24 november 2010 @ 16:19:59 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89098968
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:24 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je statement dat ze alleen geven om snel geld verdienen. Echter is de Nederlandse aanpak een van rehabilitatie en ga je ze niet het rechte pad op krijgen door ze een paar jaar in de criminele universiteit te gooien, de bajes.
Ik ben van mening dat je de problemen bij de bron moet aanpakken en dat is bij de opvoeding, de scholen van tegenwoordig durven de jongeren niet meer te corrigeren want dan staan papa en mama meteen op de stoep. En juist deze vaders en moeders moeten ze aanpakken, kijk eens wat voor ouders die kinderen hebben, jongeren die bij de behandelinstituten lopen hebben toch over het algemeen wel ouders die behoren tot de "tokkies" van Nederland, mijn vooroordeel werd in ieder geval bevestigd toen ik daar een paar maanden geleden ben wezen kijken bij een open dag waar de probleem kinderen de ouders alles lieten zien, terwijl papa met bijbehorende bierbuik en een dikke sigaret in zijn mond ongeïnteresseerd wanhopig zoekt naar bier, en mama met haar "Nel Veerkamp" look probeert de mannelijke begeleider te versieren.
Ze moeten de ouders aanpakken en dan de jongeren, zolang ouders verzuimen hun kind fatsoenlijk op te voeden, heb je dit probleem altijd.

.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:36:18 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89099695
quote:

[..]

Waarna ze verder weinig kansen op de arbeidsmarkt hebben en steeds weer terug vallen in uitkeringssituaties (in het beste geval) of criminaliteit.

Wil je echt dat iemand n leven betert dan moet hij ook de mogelijkheden hebben. En dat kan er best ingeramd worden bij sommigen.

Bovendien zijn veel van die bontkraagjes nog best te redden met wat stevig corrigeerwerk
pi_89101734
Scholing is toch een voorrecht? Je kan het welwillende leerlingen toch niet aandoen om met dat soort tuig in de klas te zitten, die ongetwijfeld er alles aan doen om de boel te verstieren!
  woensdag 24 november 2010 @ 17:31:15 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89101948
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarna ze verder weinig kansen op de arbeidsmarkt hebben en steeds weer terug vallen in uitkeringssituaties (in het beste geval) of criminaliteit.
Dat vermoeden heb ik dus ook.

quote:
Bovendien zijn veel van die bontkraagjes nog best te redden met wat stevig corrigeerwerk
Nog niet zo heel lang geleden werd de ADHD er gewoon uitgemept, tegenwoordig krijgen een pilletje, omdat papa en mama hun kind niet meer op kunnen voeden. :'( :'(
pi_89102049
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wil je echt dat iemand n leven betert dan moet hij ook de mogelijkheden hebben. En dat kan er best ingeramd worden bij sommigen.

Dan wel op speciale scholen met getrainde leerkrachten voor deze gasten. De gewone leerling hoeft hier niet de dupe van te worden.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:38:54 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89102221
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:34 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Dan wel op speciale scholen met getrainde leerkrachten voor deze gasten. De gewone leerling hoeft hier niet de dupe van te worden.
Een tuigschool:

Directeur
Richard de Mos

Leerkrachten:
Dion Graus
Eric Lucassen
Marcial Hernandez

*O* *O* *O*
  woensdag 24 november 2010 @ 17:48:54 #20
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_89102545
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Een tuigschool:

Directeur
Richard de Mos

Leerkrachten:
Dion Graus
Eric Lucassen
Marcial Hernandez

*O* *O* *O*
Dion Graus voor biologie. Lucassen en Hernandez geven sexuele voorlichting?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 24 november 2010 @ 17:51:46 #21
177885 JoaC
Het is patat
pi_89102652
quote:

[..]

Geld verdienen gebeurt dan ook na school, en onderzoeken wijzen uit dat men met diploma minder snel fout in gaan
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 24 november 2010 @ 17:52:55 #22
295457 TomLievense
pi_89102700
Ik vind dit een goed idee, als die jongeren dan een diploma halen is dat voor iedereen beter. Ik snap niet dat sommigen het berechten met het volwassenrecht als een serieuze optie zien. Jeugdmisdaad is niet echt vergelijkbaar met dat van volwassenen. Jongeren groeien op en verleren slecht gedrag, daarom moet je ze niet jarenlang willen opsluiten.

Whiskers2009 studeert toch rechten? Even wachten dus wat zij ervan vind.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 24 november 2010 @ 17:56:28 #23
177885 JoaC
Het is patat
pi_89102839
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:52 schreef TomLievense het volgende:
Ik vind dit een goed idee, als die jongeren dan een diploma halen is dat voor iedereen beter. Ik snap niet dat sommigen het berechten met het volwassenrecht als een serieuze optie zien. Jeugdmisdaad is niet echt vergelijkbaar met dat van volwassenen. Jongeren groeien op en verleren slecht gedrag, daarom moet je ze niet jarenlang willen opsluiten.

Whiskers2009 studeert toch rechten? Even wachten dus wat zij ervan vind.
Pool is afgestudeerd erin.

Wie studeert criminologie?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 24 november 2010 @ 18:10:26 #24
295457 TomLievense
pi_89103382
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:56 schreef JoaC het volgende:

[..]

Pool is afgestudeerd erin.
Oh, tof.
quote:
Wie studeert criminologie?
Is dit een quiz vraag?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 november 2010 @ 18:13:04 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89103479
Ah het volgende miljoenenverslindende project na buurtvaders en cultuurreizen en straatcoaches en....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')