abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:20:31 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89073140
Via Klokkenluideronline, kwam ik bij dit berichten over een voorbereiding van een internationale 'bank run' en kwam aanvankelijk zoals verwacht alleen andere obscure bronnen tegen. Maar plots vond ik een link in de 'main stream media' namelijk de digitale Volkskrant en zelfs de Telegraaf:

bron

bron2

quote:
Acteur/voetballer roept op tot wereldwijde bank-run op 7 december

Voormalig voetballer Eric Cantona wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dat banken wereldwijd lamgelegd worden.

De 44-jarige Franse legende geeft de banken de schuld van alle ellende en is het zat. De oud-speler van Manchester United roept iedereen op zijn geld van de bank te halen.

Eric wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde banksysteem platlegt. “De banken zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Eric tegen de Daily Star.

De Looking For Eric-ster is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.

Bron:telegraaf.nl

Transcript:

Nantes, Frankrijk. 8 Oktober 2010.

Eric Cantona spreekt over Revolutie.

Ik denk dat we niet helemaal gelukkig kunnen zijn met zoveel leed om ons heen...tenzij je oogkleppen op hebt.

Maar er bestaat een kans, iets dat we eraan kunnen doen.

Ik ben lichtelijk geërgerd door degenen die... Of eigenlijk niet zozeer geërgerd, maar ik denk dat het belangrijk is om onze rechten nu te gaan verdedigen.

Wat heeft het tegenwoordig nog voor zin om de straat op te gaan?

Wat heeft demonstreren nog voor zin?

Je neemt jezelf in de maling.

Zo werkt het gewoon niet meer.

We nemen de wapens niet meer op om anderen te raken en een revolutie te beginnen.

Een revolutie is tegenwoordig eigenlijk heel simpel.

Wat is het systeem? Het systeem draait om de banken.

Het is gebaseerd op de macht van de banken...dus moet je de banken in laten storten.

Dat betekent dat de 3 miljoen mensen met hun protestborden op straat...naar de bank moeten gaan en hun geld er vanaf halen waardoor deze instort.

3 miljoen, 10 miljoen...en de banken storten in.

En is er geen echte dreiging, maar wel een echte revolutie.

We moeten naar de banken. In dit geval zou er een echte revolutie plaatsvinden.

Het is niet moeilijk, in plaats van de straat op te gaan en een eind voor te moeten rijden...ga je gewoon naar je plaatselijke bank en haalt je geld er weg.

En als er genoeg mensen zijn die ineens hun geld weghalen, dan stort het systeem in.

Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.

Het is niet zo moeilijk.

In dat geval zullen ze op een andere manier naar ons gaan luisteren.

Vakbonden... eigenlijk zouden we ze eens wat ideeën moeten aandragen.

In Frankrijk verspillen ze geen tijd. Ze organiseren zelf een massale bankrun op 7 december 2010.

Zoals dhr. Cantona voorstelde, is zo'n simpele actie een revolutie teweeg brengen als nooit tevoren...

Andere landen beginnen het voorbeeld van de Fransen al op te volgen.

Zoals bijvoorbeeld Engeland en Amerika...

Maar schiet op...want de banken hebben niet genoeg geld voor iedereen.

Website: Bankrun2010.com
Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.

Zelf ben ik van mening dat de banken (met name grootkapitalisten als Goldman Sachs) inderdaad de oorzaak zijn van veel van de huidige problemen met hun doortrapte achterbakse graaien ten kosten van de burgers, maar een georganiseerde grootschalige bankrun kan hele rare gevolgen hebben.

In ieder geval zou dit potentieel wel een hele oproer kunnen veroorzaken, en de wereld aan het denken kunnen zetten over de verachtelijke wijze waarop bepaalde mensen en bedrijven handel drijven met hun verkoop van luchtkastelen en fata morgana's.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_89073260
whehe,ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen
niet meer
pi_89073653
Zal wel met een sisser aflopen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89073843
Stel Nou, dat hierdoor alle banken omvallen....
Wat denk je dat er dan gebeurt met de economie?
Wat denk je dat er gebeurt met de mensen die geld op de bank hebben staan, of wellicht een hypotheek hebben.
Klinkt in mijn oren als een behoorlijk egocentrische actie, om maar wat te kunnen bewijzen.
(Nou ja, wat bewijs je er eigenlijk mee...)
Sneu dus.

Er is trouwens een heel groot verschil tussen banken, bankiers, beleggers en woekeraars, als je naar 'schuldigen' zoekt voor de situatie zoals die nu is.

Komt eigenlijk een beetje (boel) populistisch op mij over, deze oproep.
(En omdat het van een oud-voetballer komt..... < zelf belediging invullen>.)

Edit:
Het oproepen tot iets dergelijks - iets dat zo'n grote invloed op de vele levens van onschuldige bystanders zou kunnen hebben - zou naar mijn mening zelfs strafbaar als misdrijf moeten zijn!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  Donald Duck held dinsdag 23 november 2010 @ 22:38:06 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89073967
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89074255
quote:
Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.
In eerste instantie niet, nee. Maar wat denk je dat er gebeurt als plannen van meneer de marginale voetballer werkelijkheid worden. Domme lul. :')
pi_89075220
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn we zelf ook de lul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89075320
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn wel zelf ook de lul.
Het gehele systeem van geld zal dan instorten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89075376
_O-
pi_89075453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:
Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.
pi_89075480
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daarom. Wat de neuk heeft de gewone burger daaraan?

Hoewel, wellicht dat de wereld zonder geld dan in gang kan worden gezet 8-)
pi_89075583
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel, wellicht dat de wereld zonder geld dan in gang kan worden gezet 8-)
Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft. :) Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
pi_89075804
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft. :) Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
Ik ga de discussie ditmaal wijselijk uit de weg. Mensen worden nogal boos als je dat onderwerp aansnijdt, dus ik laat het hier verder bij :)

In het Star Trek universum is geld overigens ook uitgeband :6
pi_89075816
quote:
Reaguurder/troll roept op tot wereldwijde voetbal-ban op 7 december

Fokforum user Thund3r wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dan voetballers wereldwijd lamgelegd worden.

De 28-jarige Nederlandse legende geeft voetballers de schuld van alle ellende en is het zat en roept iedereen op om niet meer naar voetbal te kijken.

Thund3r wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde voetbalsysteem plat legt. "De voetballers zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Thund3r op het fokforum.

De internetheld is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.

Bron: mijn duim.
Duidelijk niet echt een goed doordacht plan. Bij de DSB bank heeft het ook al zo goed geholpen...
pi_89075838
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.
pi_89075900
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alleen als het gecontroleerd gebeurt. Anders gaat het goed mis denk ik. Koos heeft hierin gewoon gelijk :P Niemand heeft er iets aan.
pi_89075946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.
Ja, dat zou vervelender zijn inderdaad. Ik vind overigens niet dat je een bankrun kunt wijten aan degene die er toe oproept. De bankrun bestaat omdat het een fundamenteel gevolg is van fractioneel reserve bankieren.
pi_89075947
Gelukkig hebben de linksen uberhaupt geen geld om op te nemen :')
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:12:41 #19
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89076193
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Klopt... Maar niet iedereen zal meedoen.

Het is een goede manier om het signaal af te geven dat de macht van banken ook maar geleend is van anderen. Dus gaarne nederigheid betrachten :)
J. &lt;3
pi_89076237
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:08 schreef tjoptjop het volgende:
Gelukkig hebben de linksen uberhaupt geen geld om op te nemen :')
Geen idee of Cantona links is. Maar ik durft met zekerheid te zeggen dat hij waarschijnlijk meer duiten op zn rekening heeft dan alle FOK!kers bij elkaar :')
pi_89076525
De Fransen dragen die Cantona op handen. Ik zou me rot lachen als ze alleen in Frankrijk (groots) gehoor geven aan die actie :D

Van de week maar even Credit Lyonnais en BNP Paribas shorten :7
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:19:07 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89076529
Ja want banken zijn schuldig aan de crisis :'(

Net zoiets als snelwegen de schuld van files geven...
The more debt, the better
pi_89076639
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:

Nou, geheel vrijuit gaan de banken natuurlijk ook niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:21:14 #24
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89076669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:

Wat een onzinvergelijking :D

Algemeen gesteld ligt de schuld idd bij 'de banken' ja :)
J. &lt;3
pi_89076717
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Wat een onzinvergelijking :D

Algemeen gesteld ligt de schuld idd bij 'de banken' ja :)
Vertel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')