Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.quote:Acteur/voetballer roept op tot wereldwijde bank-run op 7 december
Voormalig voetballer Eric Cantona wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dat banken wereldwijd lamgelegd worden.
De 44-jarige Franse legende geeft de banken de schuld van alle ellende en is het zat. De oud-speler van Manchester United roept iedereen op zijn geld van de bank te halen.
Eric wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde banksysteem platlegt. “De banken zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Eric tegen de Daily Star.
De Looking For Eric-ster is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.
Bron:telegraaf.nl
Transcript:
Nantes, Frankrijk. 8 Oktober 2010.
Eric Cantona spreekt over Revolutie.
Ik denk dat we niet helemaal gelukkig kunnen zijn met zoveel leed om ons heen...tenzij je oogkleppen op hebt.
Maar er bestaat een kans, iets dat we eraan kunnen doen.
Ik ben lichtelijk geërgerd door degenen die... Of eigenlijk niet zozeer geërgerd, maar ik denk dat het belangrijk is om onze rechten nu te gaan verdedigen.
Wat heeft het tegenwoordig nog voor zin om de straat op te gaan?
Wat heeft demonstreren nog voor zin?
Je neemt jezelf in de maling.
Zo werkt het gewoon niet meer.
We nemen de wapens niet meer op om anderen te raken en een revolutie te beginnen.
Een revolutie is tegenwoordig eigenlijk heel simpel.
Wat is het systeem? Het systeem draait om de banken.
Het is gebaseerd op de macht van de banken...dus moet je de banken in laten storten.
Dat betekent dat de 3 miljoen mensen met hun protestborden op straat...naar de bank moeten gaan en hun geld er vanaf halen waardoor deze instort.
3 miljoen, 10 miljoen...en de banken storten in.
En is er geen echte dreiging, maar wel een echte revolutie.
We moeten naar de banken. In dit geval zou er een echte revolutie plaatsvinden.
Het is niet moeilijk, in plaats van de straat op te gaan en een eind voor te moeten rijden...ga je gewoon naar je plaatselijke bank en haalt je geld er weg.
En als er genoeg mensen zijn die ineens hun geld weghalen, dan stort het systeem in.
Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.
Het is niet zo moeilijk.
In dat geval zullen ze op een andere manier naar ons gaan luisteren.
Vakbonden... eigenlijk zouden we ze eens wat ideeën moeten aandragen.
In Frankrijk verspillen ze geen tijd. Ze organiseren zelf een massale bankrun op 7 december 2010.
Zoals dhr. Cantona voorstelde, is zo'n simpele actie een revolutie teweeg brengen als nooit tevoren...
Andere landen beginnen het voorbeeld van de Fransen al op te volgen.
Zoals bijvoorbeeld Engeland en Amerika...
Maar schiet op...want de banken hebben niet genoeg geld voor iedereen.
Website: Bankrun2010.com
In eerste instantie niet, nee. Maar wat denk je dat er gebeurt als plannen van meneer de marginale voetballer werkelijkheid worden. Domme lul.quote:Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.
Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn we zelf ook de lul.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
Het gehele systeem van geld zal dan instorten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn wel zelf ook de lul.
Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:
Het gehele systeem van geld zal dan instorten.
Daarom. Wat de neuk heeft de gewone burger daaraan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gehele systeem van geld zal dan instorten.
Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel, wellicht dat de wereld zonder geld dan in gang kan worden gezet
Ik ga de discussie ditmaal wijselijk uit de weg. Mensen worden nogal boos als je dat onderwerp aansnijdt, dus ik laat het hier verder bijquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft.Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
Duidelijk niet echt een goed doordacht plan. Bij de DSB bank heeft het ook al zo goed geholpen...quote:Reaguurder/troll roept op tot wereldwijde voetbal-ban op 7 december
Fokforum user Thund3r wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dan voetballers wereldwijd lamgelegd worden.
De 28-jarige Nederlandse legende geeft voetballers de schuld van alle ellende en is het zat en roept iedereen op om niet meer naar voetbal te kijken.
Thund3r wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde voetbalsysteem plat legt. "De voetballers zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Thund3r op het fokforum.
De internetheld is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.
Bron: mijn duim.
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.
Alleen als het gecontroleerd gebeurt. Anders gaat het goed mis denk ik. Koos heeft hierin gewoon gelijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft.Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
Ja, dat zou vervelender zijn inderdaad. Ik vind overigens niet dat je een bankrun kunt wijten aan degene die er toe oproept. De bankrun bestaat omdat het een fundamenteel gevolg is van fractioneel reserve bankieren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.
Klopt... Maar niet iedereen zal meedoen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
Geen idee of Cantona links is. Maar ik durft met zekerheid te zeggen dat hij waarschijnlijk meer duiten op zn rekening heeft dan alle FOK!kers bij elkaarquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:08 schreef tjoptjop het volgende:
Gelukkig hebben de linksen uberhaupt geen geld om op te nemen
Nou, geheel vrijuit gaan de banken natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:
Ja want banken zijn schuldig aan de crisis
Net zoiets als snelwegen de schuld van files geven...
Wat een onzinvergelijkingquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:
Ja want banken zijn schuldig aan de crisis
Net zoiets als snelwegen de schuld van files geven...
Vertel?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Wat een onzinvergelijking
Algemeen gesteld ligt de schuld idd bij 'de banken' ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |