En dan nog zie je niet in dat dat geintje met die konijnen geen fuck met slachten te maken heeft?quote:Op woensdag 24 november 2010 03:31 schreef Peter het volgende:
Ik heb in een vleeswarenfabriek gewerkt en schrik nou niet echt van een beetje bloed of dode dieren..
Slachten als kunstvorm doet me niet zo veel onder als slachten voor bont. Daar zijn ook zat alternatieven voor en zo'n slacht is alleen voor uiterlijke opsmuk of voor pochen..quote:Op woensdag 24 november 2010 03:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
En dan nog zie je niet in dat dat geintje met die konijnen geen fuck met slachten te maken heeft?
En dit is ook echt te vergelijken met elkaar.quote:Op woensdag 24 november 2010 03:19 schreef Peter het volgende:
Dit gebeurt veel vaker en daar eten we prima van:
Het meest storende hieraan is natuurlijk dat je slachten als een kunstvorm ziet.quote:Op woensdag 24 november 2010 03:37 schreef Peter het volgende:
Slachten als kunstvorm doet me niet zo veel onder als slachten voor bont.
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:58 schreef pisnicht het volgende:
Nee hoor, als je het bij dieren doet is dat gewoon exact hetzelfde.
Toch is dit diervriendelijker dan doodlopen en pletten.quote:Op woensdag 24 november 2010 03:19 schreef Peter het volgende:
Dit gebeurt veel vaker en daar eten we prima van:
wat is daar hypocriet aan?quote:Op woensdag 24 november 2010 03:34 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je een hypocriet bent.
Als een slager een konijn vetmeste, er met zijn naaldhak ging pletten en prikken en vervolgens met een glasplaat eroverheen gaat om het vervolgens als vlees in de supermarkt te verkopen had ik het ook niet goed gevonden hoor.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Het gaat e rniet om dat er een beest vermoord wordt, maar om de gedachte erachter: entertainment. Als dit konijntje vetgemest zou worden en door een slager geslacht zou worden is het iets anderw dan er voor de lol met een glasplaat op gaan zitten
Dus jij ziet aan vlees in de supermarkt of een slachter netjes heeft gehandeld of dat hij/zij nog wat sadistische dingen heeft uitgevoerd op het beest?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:15 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Als een slager een konijn vetmeste, er met zijn naaldhak ging pletten en prikken en vervolgens met een glasplaat eroverheen gaat om het vervolgens als vlees in de supermarkt te verkopen had ik het ook niet goed gevonden hoor.
Nee, maar ik ga er wel vanuit dat zo'n slager een dier op een fatsoenlijke manier slacht, ook al is het een kiloknaller. Kiloknaller hoeft niet meteen te betekenen dat ie zo'n dier moet mishandelen en martelen? Lijkt mij juist dat zo'n dier weinig ruimte en goedkope voeding kreeg en snel geslacht is om tijd te besparen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus jij ziet aan vlees in de supermarkt of een slachter netjes heeft gehandeld of dat hij/zij nog wat sadistische dingen heeft uitgevoerd op het beest?
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:20 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga er wel vanuit dat zo'n slager een dier op een fatsoenlijke manier slacht, ook al is het een kiloknaller. Kiloknaller hoeft niet meteen te betekenen dat ie zo'n dier moet mishandelen en martelen? Lijkt mij juist dat zo'n dier weinig ruimte en goedkope voeding kreeg en snel geslacht is om tijd te besparen.
Helemaal mee eens. En ik vind ook heel veel dingen hypocriet. Desalniettemin is het van een heel andere orde om er lol aan te beleven een dier te martelen en/of doden. Dat heet sadisme en als je zoiets doet als die vrouw in dat filmpje ben je m.i. rijp voor een inrichting.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met konijnen slachten? Lekker vlees, konijn. Denk je dat vlees uit de supermarkt komt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |