abonnement Unibet Coolblue
pi_89331639
Zou het zelf ook niet erg vinden als Lumen zou blijven, zou toch de dynamiek van de serie helemaal veranderen, wat misschien niet erg is na 5 seizoenen :)
Ipv een dark passenger heb je dan een dark duo ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:20:28 #227
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89333457
Het is alleen maar een toevoeging dat Dexter eerlijk kan zijn. Tegen Debra is het nog te vroeg.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:33:23 #228
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89333790
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:14 schreef Stefan het volgende:
review
http://tvovermind.zap2it.(...)ginning-review/40248

Nothing says true love quite like a knife through the heart. When Lumen (Julia Stiles) emerged wearing her full murderer garb, complete with the shiny new gloves Dexter (Michael C. Hall) lovingly bought for her, it marked a turning point in their relationship. "You look perfect," Dexter tells her, and we can't really argue with him.

That's because, despite the inevitable backlash that is sure to come from those fans securely in Rita's camp, Lumen is the only person in five seasons who has completely accepted Dexter for who he is. Arguably, she's the first person he has ever truly loved, because she sees him and doesn't turn away. I was weary of this development from the moment Lumen was introduced, but the way it was handled was close to perfect. We can see it in the way Dexter looks at her throughout 5.10. She's not just his partner anymore, she's his soulmate.

Whether or not you like this development, it does raise really interesting questions as to how the writers will carry this out. I can't see them killing Lumen after what they did to Rita. Yet I can't exactly see her sticking around either. What do you think? Is this more future heartbreak for Dexter? Or could this really be a permanent transformation, one in which Dexter finally accepts himself (for better or worse)?

There were plenty of other great scenes and twists throughout, including the DNA standoff with Jordan Chase (Jonny Lee Miller). Dexter is at its best when the subtext meter is at full volume, the not-so-thinly veiled threats darting through the air. The mislead of the kill room was also a fine moment of tension, for as much as we knew it probably wouldn't happen, a part of us really wanted to see Deb (Jennifer Carpenter) burst in as that knife came down. It's the money shot of the whole series, a foreshadowing tease that reminded us of what inevitably has to come.

And how about that sick relationship between Jordan and Emily? Not only was it a nice surprise, but it really made me curious as to the possible psychology going on here. Is this a Stockholm Syndrome thing? Or is it something even more twisted? There's still something about the whole "band of brother torturers" that bothers me, some element of unbelievability at its core. (And what was Emily counseling them for?) But I've come to accept it as the baseline for a somewhat below average season, at least in terms of what I've come to expect from Dexter. And what happened to the entire black magic killings subplot?

Much of Season Five's success, of course, relies on the final two episodes to come. While Deb closes in on Lumen, Robocop closes in on Dexter...yet Dexter will be misled into believing it's Quinn (Desmond Harrington). Will Quinn make it out of this season alive? How will the writers make sure it's not just another Doakes retread? Most likely Quinn will be spared. I hope so, because his transformation to being able to let go of his pursuit of Dexter finally gave him the depth as a character he needed.

"We both met each other at the right time," Dexter tells Lumen. Maybe. But it could also turn out to be the worst time possible. That's the beauty of this show over the years, we really can't guess where the end of each season will end up. All we know for certain is that the body count will multiply.

Grade: A-
Inderdaad! What has happend to the subplot?! :?
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:38:16 #229
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89333921
Ja, de schrijvers zijn er ook wel achter dat ze teveel verhaallijnen hebben voor 13 eps

Dexter weduwnaar en vader van Harrison
Cody en Astor
Quin denkt dat Dexter bij Trinity hoort
Quin schakelt Robocop in
Huwelijkscrisis Angel en Laguerta
Voodoomoorden
Omhooggewerkt politieagentje
Die broers
De barrelgirls
Lumen als apprentice
De bende achter de barrelgirls

Je hebt maar 13 afleveringen. Denk dat ze daarom ook maar niet die Nanny nog een subplot hebben gegeven.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_89335241
Aangezien Lumen gespeeld wordt door Julia Stiles beredeneer ik dat ze enkel dit seizoen te zien zal zijn. Daarom eindigt Lumen ook achter de tralies, wanneer ze zich opoffert voor Dexter en tegen hem zegt, en ik citeer letterlijk uit de season finale, "help others, like you helped me ;( O+ :) ;( ". En dan gaat Dexter in seizoen 6 alweer lekker loesoe.

biggrin.gif
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:20:18 #231
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89335498
Waarom kan Stiles niet nog een seizoen spelen? Het is allang niet meer raar voor filmacteurs in series te spelen hoor. Lightow, Sheen, Sutherland en zelfs Buscemi bv spelen meerdere seizoenen in tv-series.

Zodra ze schrijvers groen licht geven voor S6 dan zullen ze wellicht Stiles wel benaderen. Ga er vanuit dat ze blijft leven.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_89335975
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:20 schreef Stefan het volgende:
Waarom kan Stiles niet nog een seizoen spelen? Het is allang niet meer raar voor filmacteurs in series te spelen hoor. Lightow, Sheen, Sutherland en zelfs Buscemi bv spelen meerdere seizoenen in tv-series.

Zodra ze schrijvers groen licht geven voor S6 dan zullen ze wellicht Stiles wel benaderen. Ga er vanuit dat ze blijft leven.
Omdat Dexter hetzelfde deed met Jimmy Smits en John Lithgow. En filmacteurs zijn inderdaad steeds vaker in televisieseries, maar doen dat vaak óf voor één seizoen óf ze zijn er vanaf de eerste aflevering bij.
Ik laat me graag verrassen, maar acht de kans niet groot dat Stiles heel seizoen 6 weer te zien is hooguit een cameo..
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:34:54 #233
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89336113
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:32 schreef -Mo- het volgende:

[..]

Omdat Dexter hetzelfde deed met Jimmy Smits en John Lithgow.
Ja en dat waren de mainbadguys, Lumen is geen badgirl maar de soulmate van Dexter.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_89336527
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:34 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja en dat waren de mainbadguys, Lumen is geen badgirl maar de soulmate van Dexter.
Klopt, maar wel zijn ze alle drie een acteur/actrice van naam die het seizoen kwamen versterken.
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:49:36 #235
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89336660
Waar was de killhouse nou trouwens, vond dat een rare scene, ze zochten de achterkamer / kelder uit en daar brandde licht en lag plastic maar ze waren er niet en Debra en Quin waren ineens weer buiten.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_89337531
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:49 schreef Stefan het volgende:
Waar was de killhouse nou trouwens, vond dat een rare scene, ze zochten de achterkamer / kelder uit en daar brandde licht en lag plastic maar ze waren er niet en Debra en Quin waren ineens weer buiten.
Ze zaten in een ander huis in de straat, eentje die te koop stond. Dat was te merken toen de camera vanaf het huis van de bad-guy naar het huis dat te koop stond verschoof en daar relatief lang op bleef rusten.
Elk huis in die straat is natuurlijk hetzelfde gebouwd, daarom konden ze vanaf het eerste huis al bepalen welke kamer goed geschikt zou zijn.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:52:41 #237
21467 franske19
Hit the deck!
pi_89341658
Fucking briljant. Zelfs in het vijfde seizoen blijven de top afleveringen zich opvolgen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_89343655
dat mensen durven te klagen over het acteerwerk van Lumen, terwijl er zo'n aardappel als LaGuerta rondloopt die alle scenes verpest. :r

Vind Lumen een rijke toevoeging aan de serie. Als er nog een seizoen komt moeten ze zich weer gaan richten op een hoofdverhaallijn en een goed subplot, er zorgen dat Batista en LaGuerta alleen nog als stand-ins erbij zijn, maar laat die aub geen subplots meer dragen want het is bijna GTST niveau.

Liddy (robocop) vind ik dan wel weer erg goed, en ik zie hem nog een probleem worden. Dexter kan hem niet vermoorden, want hij is onschuldig, en hem afschudden zie ik ook nog niet gebeuren. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Die babysitter mag blijven, maar ook als stand-in, zodat het geloofwaardig is dat dexter veel weg kan zijn. Laat het aub niet een plot worden dat die nanny iets gaat uithalen met dat kind. Of laat hun gewoon een carcrash krijgen zodat het hele gedoe met dat kind uit de serie is. Voegt weinig toe, Dexter faalt al als vader aangezien hij maar 5 min per dag aandacht heeft voor dat kind.

Deb en Quinn mag doorgaan, alleen moet Quinn daadkrachtiger worden. Hij verdenkt Dexter, Liddy komt met bewijst dat Dexter inderdaad iets op zijn kerfstok heeft, en opeens wil Quinn het niet meer weten omdat hij Deb wil bonken.... beetje vergezocht en maakt zijn personage zwak.

Anyway op naar de volgende ep!
<hr>
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:49:52 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89343777
Ik vind Liddy maar irritant :@
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:50:52 #240
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_89343819
Ik vind Robocop ook irritant.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_89343839
irritant omdat hij achter dexter aanzit of irritant als personage...



Ik snap niet dat niet meer mensen zich aan LaGuerta ergeren... Wat een onding
<hr>
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:54:05 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89343927
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
irritant omdat hij achter dexter aanzit of irritant als personage...

[ afbeelding ]

Ik snap niet dat niet meer mensen zich aan LaGuerta ergeren... Wat een onding
Bijna iedereen hier ergert zich aan LaGuerta hoor. En ik vind het personage irritant ja. Met zijn hoofd, de zonnebril op zijn hoofd, de stomme shirts. De dingen die hij zegt, al dat gedrag. Bah, irritant.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89343966
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bijna iedereen hier ergert zich aan LaGuerta hoor. En ik vind het personage irritant ja. Met zijn hoofd, de zonnebril op zijn hoofd, de stomme shirts. De dingen die hij zegt, al dat gedrag. Bah, irritant.
Then lets agree to disagree.

Ik vind hem geweldig, zo weggelopen van Miami Vice naar Dexter's Miami. :
<hr>
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:56:09 #244
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89344009
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:55 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Then lets agree to disagree.

Ik vind hem geweldig, zo weggelopen van Miami Vice naar Dexter's Miami. :
Ik vind het prima hoor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:57:10 #245
202546 Baszh
The Dude abides
pi_89344054
Dat is Batista niet LaGuerta. :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_89344087
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:57 schreef Baszh het volgende:
Dat is Batista niet LaGuerta. :P
nee ik bedoel liddy, robocop.
<hr>
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:06:30 #247
202546 Baszh
The Dude abides
pi_89344391
Ah zo, ik vraag me wel af hoe onschuldig hij is. Het is in ieder geval een smerige agent.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:08:59 #248
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_89344485
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bijna iedereen hier ergert zich aan LaGuerta hoor. En ik vind het personage irritant ja. Met zijn hoofd, de zonnebril op zijn hoofd, de stomme shirts. De dingen die hij zegt, al dat gedrag. Bah, irritant.
Ik vind hem zijn rol goed vervullen, maar het had wel een tandje minder gemogen af en toe. Nu lijkt hij soms een beetje een komedie personage.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_89344550
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:06 schreef Baszh het volgende:
Ah zo, ik vraag me wel af hoe onschuldig hij is. Het is in ieder geval een smerige agent.
klopt, maar dan is hij toch onschuldig in dexter's ogen, Dexter's regels zijn dat hij alleen andere killer kan vermoorden, zover wij weten is Liddy geen moordenaar. Doakes werd door die engelse meid vermoord, niet door dexter, Miguel Prado was ook een moordenaar en lila ook, dus die kon hij vermoorden.

Enige afwijking is die man in de wc, die was wel onschuldig, maar dat was meer een ongelukje dan een doordachte daad
<hr>
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:13:36 #250
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89344633
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:08 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik vind hem zijn rol goed vervullen, maar het had wel een tandje minder gemogen af en toe. Nu lijkt hij soms een beetje een komedie personage.
Ik vind het ook geen slechte acteur hoor, ik vind de rol gewoon irritant en overdreven. Lumen moet wel blijven *; Ik vind het echt enig dat Dexter nu iemand heeft die alles van hem weet, dat accepteert en gewoon meedoet. Iemand om van te houden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')