Niet lullig bedoeld, hoor, maar dit klinkt gewoon heel erg als een psychose.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:12 schreef mousy31 het volgende:
Graag geen lullige reacties , dit is nl al moeilijk genoeg. (...) Ook zou ik graag ervaringen van anderen lezen en wat zij denken wat er met mij gebeurt is toen
^ Dat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, hoor, maar dit klinkt gewoon heel erg als een psychose.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:35 schreef Stokstaart het volgende:
Er is zeker een grijs gebied waar je als je gevoelig bent aan onderdoor kunt gaan .
Ja maar dat betekend niet dat alles wat ik gezien, gehoord en met me gebeurt is dat t niet echt is. Bepaalde dingen zullen heus wel ingebeeld zijn (dat weet ik ook wel), maar ik weet dat er ook bepaalde dingen gebeurden die wel echt waren. Je staat door de drugs of wat dan ook meer open voor alles.....quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
dit..quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh.... ja, dat betekent het wel. Dat is zelfs een van de kenmerken van een psychose, dat je er volkomen van overtuigd bent dat er dingen gebeuren en bestaan die je je toch gewoon inbeeldt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:41 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja maar dat betekend niet dat alles wat ik gezien, gehoord en met me gebeurt is dat t niet echt is.
Het was heel moeilijk om het te schrijven, het is nogal persoonlijk en t ligt heel gevoellig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:35 schreef Parlay het volgende:
Dapper dat je dit opgeschreven hebtEn je hebt helemaal gelijk, vertrouw niet iedereen blindelings. Achterlijk wijf dat ze je gedrogeerd heeft..... Heb je haar daar nog wel eens op aangesproken? Eigenlijk is ze gewoon gevaarlijk en misdadig bezig.
Zo, dat zal 'r niet in d'r koude kleren zijn gaan zitten zeg.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:50 schreef mousy31 het volgende:
Samen met mn moeder hebben we onze rug naar haar toegekeerd, na dr eerst ff goed recht aangekeken te hebben.
Als je niet geschoold bent in de psychologie, is het nogal voorbarig om dit zo maar te stellen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh.... ja, dat betekent het wel. Dat is zelfs een van de kenmerken van een psychose, dat je er volkomen van overtuigd bent dat er dingen gebeuren en bestaan die je je toch gewoon inbeeldt.
Hier gingen ook de deuren open in de tijd toen ik met haar omging, k was toen nog niet gedruggeerdquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:35 schreef Stokstaart het volgende:
Heb zulke shit ook meegemaakt na de zelfmoord van een vriend . Dacht dat ik een psychose gehad had maar later hoorde ik van andere mensen dat ze dezelfde zaken hadden waargenomen die ik toen waar nam . Zoals deuren die vanzelf open en dicht gingen en andere freaky shit .
Er is zeker een grijs gebied waar je als je gevoelig bent aan onderdoor kunt gaan .
Nee hoor, waarom zou het voorbarig zijn te stellen dat wanen een van de symptomen van een psychose zijn ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je niet geschoold bent in de psychologie, is het nogal voorbarig om dit zo maar te stellen.
Dat is niet waar, als je een psychose hebt sta je meer open voor alles, sommige dingen zijn ingebeeld en andere zijn echt, dat maakt het nou juist ook zo verwarrend.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh.... ja, dat betekent het wel. Dat is zelfs een van de kenmerken van een psychose, dat je er volkomen van overtuigd bent dat er dingen gebeuren en bestaan die je je toch gewoon inbeeldt.
@Led: deze opmerking refereer ik aan. Gewoon zonder enige kennis van zaken haar ervaringen als een psychose bestempelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh.... ja, dat betekent het wel.
1e google hits:quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je niet geschoold bent in de psychologie, is het nogal voorbarig om dit zo maar te stellen.
quote:Wat is psychose?
Psychotische mensen kunnen de wereld als vreemd, overweldigend en angstaanjagend ervaren. Je merkt bijzondere dingen op, er is van alles gaande en je bent de enige die ziet en ervaart wat er gebeurd.
Daar heeft ie wel gelijk in hoor, het zou ook acute dissociatie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:54 schreef _Led_ het volgende:
Nee hoor, waarom zou het voorbarig zijn te stellen dat wanen een van de symptomen van een psychose zijn ?
Jij stelt nu dat het dat ook kan zijn zonder geschoold te zijn, toch ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar heeft ie wel gelijk in hoor, het zou ook acute dissociatie kunnen zijn.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_%28psychologie%29)
Exacte diagnose kun je beter overlaten aan mensen die er voor geleerd hebben.
Ik geloof best dat ik gek was toen . Heb eigenlijk nooit anders gedacht . Alleen als anderen dan dezelfde dingen omschrijven moet je of een sterke overtuigingskracht hebben of er was daadwerkelijk meer aan de hand .quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:52 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hier gingen ook de deuren open in de tijd toen ik met haar omging, k was toen nog niet gedruggeerd
En zo zijn er wel meer syndromen die een rol gespeeld kunnen hebben.quote:Een dissociatieve stoornis is een psychische aandoening waarbij dissociatie het belangrijkste kenmerk is. Dissociatie is een verschijnsel dat vrijwel iedereen wel kent (bijvoorbeeld dagdromen of verstrooidheid), maar als de verschijnselen zo erg worden dat een mens niet meer normaal kan functioneren, is er sprake van een stoornis. Dissociatie kan ook deel uitmaken van andere psychische ziektebeelden (bijvoorbeeld PTSS of borderline).
Start je eigen praktijk als je het via Google allemaal zo goed weet. Spijker een bordje: 'psycholoog' naast je deur en jij loopt vást binnen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
De mensen die dat geschreven hebben zijn wel geschoold. Als jij het er niet mee eens bent moet je maar met hun discussieren. Ik copy gewoon het bericht van mensen die er wel voor geleerd hebben.
Waarom ben je altijd zo boos?
Nee juist niet. Ik zeg juist dat scholing benodigd is voor een diagnose. Er zijn zoveel dingen die op elkaar lijken waarvan wij meteen roepen psychose terwijl het heel iets anders kan zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij stelt nu dat het dat ook kan zijn zonder geschoold te zijn, toch ?
En dat kun je ook prima stellen, want dat is nou eenmaal zo.
Zo kun je ook stellen dat een van de symptomen van een psychose wanen zijn.
Maar blijkbaar begreep ik Boca verkeerd.
Wat een lef zegquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:50 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Het was heel moeilijk om het te schrijven, het is nogal persoonlijk en t ligt heel gevoellig.
Dank je wel voor je compliment. Maar toch wou ik t hier eens neerzetten, voor waarschuwing en voor informatie.
Die vrouw k weet niet wat er met dr is, ze spoort in ieder geval niet en ja ik heb dr later nog gesproken en dr aangepakt.
Toen mn broer was opgebaard kwam ze ook en ze brande wierrook boven zn kist en alle as viel op hem....ik was woest en heb alle as van hem afgehaald.
Samen met mn moeder hebben we onze rug naar haar toegekeerd, na dr eerst ff goed recht aangekeken te hebben.
Op een kaart van haar aan mn broer stond, tot gauw, dus ze wou zn geest ook oproepen.
Ik kom dr nog wel eens tegen, dr strak aankijken is genoeg. Ze is bang van me, uiteindelijk is mn geest sterker als de hare.
Mn psycholoog zei toen ook je hebt een hele sterke wil , en ik ben uit die psychose gekomen...omdat ik t wou!
Ik geloof dat je die kunt zien in een bepaalde gemoedstoestand, niet dat ze er werkelijk zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:01 schreef _Led_ het volgende:
Laten we het anders stellen...
Boca, denk jij dat alle dingen die TS vertelt gezien / meegemaakt te hebben, echt bestaan ?
Dus niet of ze ze echt ervaren heeft, maar of ze echt bestaan - echte duivels, echte kleine mannetjes met een puntmuts (of ze nou door een waterkraan kunnen of niet is niet duidelijk), etcetera.
Ik vraag je naar je persoonlijke mening, een simpel ja of nee voldoet.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Ik zeg juist dat scholing benodigd is voor een diagnose.
Ik heb overigens wel sterke vraagtekens bij westerse psychologie.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Start je eigen praktijk als je het via Google allemaal zo goed weet. Spijker een bordje: 'psycholoog' naast je deur en jij loopt vást binnen.
Ik ben boos omdat jij in mijn ogen, stompzinnige dingen post.
Eens.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Maar ik vind niet dat je geschoold hoeft te zijn om te mogen zeggen dat koorts een symptoom van griep is, of dat wanen een symptoom van een psychose zijn.
Nee jij komt me even intelligent over zegquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Start je eigen praktijk als je het via Google allemaal zo goed weet. Spijker een bordje: 'psycholoog' naast je deur en jij loopt vást binnen.
Ik ben boos omdat jij in mijn ogen, stompzinnige dingen post.
Nu word ik echt pissig. Ik vind dat jij ongenuanceerd zomaar diagnoses roept naar aanleiding van andermans posts. Niet alleen slaat dat nérgens op (op afstand diagnoses stellen, man ga fietsen) maar ook kun je anderen daarmee heel erg kwetsen danwel in de kou laten staan. Zeg dan: ik VIND het ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee jij komt me even intelligent over zegEen gefrustreerde user die de eigen mening van andere niet kan waarderen als deze niet stroken met haar eigen wereldbeeld. Misschien moet je buiten eens even tegen een boompje gaan schoppen als dit je echt frustreerd.
Ik heb het niet eens gehad over het starten van een eigen praktijk maar volgens jou moet je PERSE geschoold zijn om de symptomen van een psychose te kunnen weten terwijl deze gewoon overal op te zoeken vallen. Dat jij zo ver niet kunt denken zegt meer over jou en iets zegt me dat je eventjes moet afkoelen want je draagt niet erg veel bij met je inhoudsloze geflame als ik heel eerlijk ben...
Lees de quote nou eens voordat je gaat blaffen en geeuwen. HET LIJKT OP EEN PSYCHOSE.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu word ik echt pissig. Ik vind dat jij ongenuanceerd zomaar diagnoses roept naar aanleiding van andermans posts. Niet alleen slaat dat nérgens op (op afstand diagnoses stellen, man ga fietsen) maar ook kun je anderen daarmee heel erg kwetsen danwel in de kou laten staan. Zeg dan: ik VIND het ongeloofwaardig.
Brulaap.
Spiegelmagie gaat er van uit dat je mensen kunt beinvloeden door met kracht gevulde spiegels, een zwarte spiegel is negatief geladen en wordt niet gebruikt om mensen te helpen of te genezen maar om ze kwaad te doen: http://www.boudicca.de/spiegel-nl.htmquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:41 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja maar dat betekend niet dat alles wat ik gezien, gehoord en met me gebeurt is dat t niet echt is. Bepaalde dingen zullen heus wel ingebeeld zijn (dat weet ik ook wel), maar ik weet dat er ook bepaalde dingen gebeurden die wel echt waren. Je staat door de drugs of wat dan ook meer open voor alles.....
Dat waar die vrouw mee bezig is, is wel echt. Zwarte magie bestaat.
Dat doordat ze mensen dingen wil leren, ze , ze in de war maakt en dan als ze je vertrouwen heeft drugeert ze je. Dat heeft ze bij mn broer ook gedaan, hij vertelde me dat als ie zn koffie gehad s'avonds, had dat hij niet meer de ondertiteling kon lezen op de tv......t was wazig.
Het is een combinatie van vergiftiging/drugs en t occulte.
En ik wil mensen gewoon waarschuwen dat er ook een gevaarlijke kant is.
Gelukkig dat ik zo sterk ben dat ik eruit gekomen ben. Maar door die vrouw zijn er wel een paar mensen dood.....waaronder mn broer.
Maar zijn er hier mensen die meer weten over de zwarte magie kant? Wat betekend die zwarte spiegel??? En waarom mensen druggeren/vergiftigen, wat denken jullie dat haar doel was? Waarom zou je iemand in je macht willen hebben, t leek soms wel of ik gehypnotiseerd was,was hele uren kwijt , en dan ineens een soort van wakker worden en helder zijn.....
Oké, ik heb teruggelezen en in dit geval heb je gelijk. Sorry.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:06 schreef Flammie het volgende:
[..]
Lees de quote nou eens voordat je gaat blaffen en geeuwen. HET LIJKT OP EEN PSYCHOSE.
HET KLINKT ALS EEN PSYCHOSE
dus niet:
HET IS EEN PSYCHOSE
dus geen DIAGNOSE
snap je het nu?
kut man hoe koppig kan je zijn
blafhond
Ik vind dit eerlijk gezegd nogal belangrijk, daarom een schaamteloze ego-quote.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Mag ik TS trouwens vragen of (en hoe) ze zeker weet dat ze drugs gekregen heeft ?
Het klinkt meer als "Ik werd toen gek in m'n hoofd dus ze zal me wel drugs gegeven hebben, ik heb gegoogled en vond datura en bedach dat dat klonk als wat ik meemaakte !".
Voor er hier mensen onterecht beschuldigd worden van het drogeren van onwetende slachtoffers..
Eindelijk, mijn dank is grootquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:07 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het op een psychose lijken. Of het daadwerkelijk zo is moet een psycholoog maar uitmaken.
Voordat meer mensen dom in het rond gaan gillen
Je kan wel erg hard roepen dat je daarvoor geschoold moet zijn, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat dit een psychose is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu word ik echt pissig. Ik vind dat jij ongenuanceerd zomaar diagnoses roept naar aanleiding van andermans posts. Niet alleen slaat dat nérgens op (op afstand diagnoses stellen, man ga fietsen) maar ook kun je anderen daarmee heel erg kwetsen danwel in de kou laten staan. Zeg dan: ik VIND het ongeloofwaardig.
Brulaap.
Vertel. Eigen ervaring of...?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:12 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Je kan wel erg hard roepen dat je daarvoor geschoold moet zijn, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat dit een psychose is.
jaquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vertel. Eigen ervaring of...?
Mooi he, dom lullen over het internet terwijl jij de situatie, nietermin de TS in het echte leven kent.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:12 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Je kan wel erg hard roepen dat je daarvoor geschoold moet zijn, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat dit een psychose is.
Je ruikt/ziet/hoort dingen die er niet zijn.
Je bent bang en beinvloedbaar.
Ten eerste was ik bij iemand in huis die LSD wel eens gebruikte, t is geurloos, en reukloos.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Mag ik TS trouwens vragen of (en hoe) ze zeker weet dat ze drugs gekregen heeft ?
Het klinkt meer als "Ik werd toen gek in m'n hoofd dus ze zal me wel drugs gegeven hebben, ik heb gegoogled en vond datura en bedach dat dat klonk als wat ik meemaakte !".
Voor er hier mensen onterecht beschuldigd worden van het drogeren van onwetende slachtoffers..
Flammie, psychologie van de koude grond, als je die uitdrukking kent, daar kun je mensen lichtelijk mee voor gek verklaren. En daar protesteer ik dus tegen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:16 schreef Flammie het volgende:
Waarom moet je voor alles geschoold zijn btw? Je bent vast ook niet geschoold voor ICT en toch gebruik je een computer. Dat is echt typische NLD mentaliteit: als je geen papiertje hebt dan kun je het ook niet (terwijl anno 2010 alles op te zoeken is op het internet wat theoretische vakgebieden betreft).
Als je voor alles maar geschoold moet zijn en volgens die instelling leeft dan weet je op het einde van je loopbaan ontzettend weinig ben ik bang
Dit is niet het topic om mijn verhaal te doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zag je hetzelfde? Vertel eens.
Oké. Maar hou het er dan op dat jij het heel sterk op een psychose vindt lijken. Hou je reactie dan persoonlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:17 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dit is niet het topic om mijn verhaal te doen.
Ik ben geen psycholoog en weet bij joost niet of demonen bestaan. Wel weet ik dat je in bepaalde gemoedstoestanden bizarre dingen kunt zien of waarnemen, dingen die anderen níet zien. En dan ook zonder drugs bedoel ik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:20 schreef juxtaposition het volgende:
"met redelijke zekerheid"
Als psycholoog zijnde, denk jij dat ze echt bestaande demonen heeft gezien?
Aha.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef mousy31 het volgende:
Ten eerste was ik bij iemand in huis die LSD wel eens gebruikte, t is geurloos, en reukloos.
Ik was van t ene op t andere moment helemaal de weg wkijt, toen ik naar huis liep golfde de straat. Ze zei tegen mij dat dit nl niet zomaar kan, dat je veranderd van de ene op de andere seconde Mijn psych verklaarde dat ik wel iets moet hebben gehad wat die halucinaties veroorzaakten.
Maar dat datura dus t zelfde kan doen, die plant groeid hier ook overal en word door heksen gebruikt.
Kortom, jij denkt ook gewoon dat er bij TS op dat ogenblik iets niet goed ging in 'r hoofd.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik geloof dat je die kunt zien in een bepaalde gemoedstoestand, niet dat ze er werkelijk zijn.
Bedankt voor je antwoord k ben nu op die site aan het lezen en lees nu precies wat ik zag met spiegels dit is wat die vrouw ook noemde , een soort van dubbelkijken, ik zit gewoon te trillen als dat dus met je gebeurt dat je die witte mist ziet is het net of je in de spiegel valt en dat mn gezicht veranderde heb k ook gezien.....quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Spiegelmagie gaat er van uit dat je mensen kunt beinvloeden door met kracht gevulde spiegels, een zwarte spiegel is negatief geladen en wordt niet gebruikt om mensen te helpen of te genezen maar om ze kwaad te doen: http://www.boudicca.de/spiegel-nl.htm
(Ik geloof hier niet zo in en heb dit puur uit interesse gelezen maar het is een antwoord op je vraag iig.)
Heel knap dat je je verhaal zo opschrijft en mensen wil waarschuwen, er is idd meer tussen hemel en aarde en met die zaken spelen is nooit een goed idee.
Een psychose is niet 1 aandoening. Het staat voor een enorm spectrum aan verschillende aandoeningen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:22 schreef CantFazeMe het volgende:
Jij basseert het op een post. Jij beoordeelt haar "met redelijkerwijs" dat het een psychose is.
Ongeacht dat de TS een troll kan zijn. Of niet, je kent haar niet. Je moet haar kennen in samenhang met de situatie.
Je ka niet "zomaar" beoordelen of wegmoffelen onder 1 of andere aandoening. Er is meer.
Daar mag ik niets over zeggen, daar heb ik niet voor gestudeertquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan ben ik toch wel benieuwd wat de verklaring dan is voor het feit dat als je ijlt van de koorts, vreemde dingen gaat zien. Ik zag de lamp zwaaien en nog wat dingen, maar alweer lang geleden.
?
Ik denk dat we het nu ook wel eens zijn. Zolang niemand maar heel stellig gaat beweren wat TS precies heeft ervaren, zonder deze ervaring zelf ook gehad te hebben. Het is nogal niet wat, om zó van de wereld te zijn, door welke oorzaak dan ook, en het op te schrijven en hier te posten. Ik geef het je te doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Kortom, jij denkt ook gewoon dat er bij TS op dat ogenblik iets niet goed ging in 'r hoofd.
Als we het daar dan over eens zijn, moeten we dan echt ruzie maken over semantiek ?
Ja dat kan heel goed. Beetje koorts ziekte virusinfectie schimmel, kan je dingen laten zien die je nooit voor mogelijk houdt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan ben ik toch wel benieuwd wat de verklaring dan is voor het feit dat als je ijlt van de koorts, vreemde dingen gaat zien. Ik zag de lamp zwaaien en nog wat dingen, maar alweer lang geleden.
Die zitquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:30 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Daar mag ik niets over zeggen, daar heb ik niet voor gestudeert
Ja, maar mijn vraag was: hoe zou dat kunnen? Hoe kan het dat je, zonder psychoses, drugs etc. etc. maar hij hoge koorts, dingen ziet die er niet zijn?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed. Beetje koorts ziekte virusinfectie schimmel, kan je dingen laten zien die je nooit voor mogelijk houdt.
Ik heb toen ik jonger was weleens 30 gram verse paddo's op in een omlet op nuchtere maag. Het duurt heul niet lang voor de roze olifantjes uit de gordijnen kwamen lopen.
Drugs is wat mij betreft iets wat je inneemt, dus de alombekende drugs. Paddo's, cocaïne, de hele mikmak.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:34 schreef juxtaposition het volgende:
Laten we even een stapje terug nemen.
Waarom denk je dat je bij koortsdromen (of dromen in het algemeen) geen "drugs" in je hersenen hebt?
Wat is jouw definitie van drugs?
NP, had dit eens gelezen na het zien van een docu op ik meen discovery (?) over wicca, daar tipten ze dit aan en daarom had ik het opgezocht.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:26 schreef mousy31 het volgende:
Bedankt voor je antwoord k ben nu op die site aan het lezen en lees nu precies wat ik zag met spiegels dit is wat die vrouw ook noemde , een soort van dubbelkijken, ik zit gewoon te trillen als dat dus met je gebeurt dat je die witte mist ziet is het net of je in de spiegel valt en dat mn gezicht veranderde heb k ook gezien.....
quote:Er zijn drie belangrijke regels in wicca:
Doe wat je wilt mits je niets of niemand schaadt (deze regel vindt men terug in de Wiccan rede).
Dat wat je doet komt drie keer tot je terug (wordt ook wel de Wet van Drie of de Wet van de Drievoudigheid genoemd).
Wees voorzichtig met wat je vraagt. Het zou wel eens kunnen uitkomen.
Het is 11 jaar geleden gebeurt met mij, en idd ik was psychotisch, maar ook in een psychose zijn sommige dingen wel waar, je staat open en neemt meer waar. Dan kan iedereen wel roepen t is een psychose en niet echt wat je hebt gezien, maar er is niemand die daar kan over oordelen idd. Ik loop bij een psych voor medicatie en heb nooit meer zulke psychoses gehad gelukkig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:27 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Een psychose is niet 1 aandoening. Het staat voor een enorm spectrum aan verschillende aandoeningen.
Een schizofreen heeft wel een psychose, maar een psychotisch persoon hoeft geen schizofreen te zijn, om maar een voorbeeld te geven.
Ook hoeft een psychose niets met drugs te maken te hebben, maar de mogelijkheid bestaat wel.
Ik zou zelf een psycholoog aanraden die met haar beide benen op de grond staat.
Een bloedtest, en misschien iets van meds om de hallucinaties te onderdrukken.
Je hersenen maken ook hallucinogenen aan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Drugs is wat mij betreft iets wat je inneemt, dus de alombekende drugs. Paddo's, cocaïne, de hele mikmak.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:37 schreef mousy31 het volgende:
Het is 11 jaar geleden gebeurt met mij, en idd ik was psychotisch, maar ook in een psychose zijn sommige dingen wel waar, je staat open en neemt meer waar. Dan kan iedereen wel roepen t is een psychose en niet echt wat je hebt gezien, maar er is niemand die daar kan over oordelen idd. Ik loop bij een psych voor medicatie en heb nooit meer zulke psychoses gehad gelukkig.
Het gaat goed met me en ben stabiel.
Maar de dingen die ik als kind al waar nam zie ik nog steeds en heeft niks met een pscyhose te maken, er bestaan gewoon schimmen, witte en zwarte. Ik ben nl niet de enige hier in huis die ze ziet.
En ook toen in mn pschychose zag ik een zwarte schim ik wees mn moeder m aan en zij voelde m, zij ziet ze niet maar voeld ze wel....
Bedankt voor het opzoeken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
NP, had dit eens gelezen na het zien van een docu op ik meen discovery (?) over wicca, daar tipten ze dit aan en daarom had ik het opgezocht.
Was dat met die spiegel voor of nadat ze je rotzooi had gegeven? Het jammere is dat suggestie ook een boel doet, zij had je verteld van die zwarte spiegel, niet vreemd dat je dan anders naar spiegels kijkt.
Hoe dan ook, ik vind het zeer vervelend voor je dat zij je op deze manier behandeld heeft.
Wicca gaat er wel van uit dat als iemand je kwaad berokkent dit dubbel zo hard bij degene die dit doet terugkomt.
[..]
Ahum?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Dus omdat er twee hele verschillende ervaringen zijn, wil nog niet zeggen dat er bij de één een knikkertje klem zit in de bovenkamer.
Hetzelfde als met drugs je lichaam komt in onbalans waardoor er stoffen vrijkomen in je hersenen die dat soort ervaringen opwekken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben 36quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:39 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Mee eens. Maar: niet alleen met stofjes, volgens mij is er dan ook een onbalans tussen gevoel en verstand.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hetzelfde als met drugs je lichaam komt in onbalans
Dat is toch juist het gevolg daarvan ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mee eens. Maar: niet alleen met stofjes, volgens mij is er dan ook een onbalans tussen gevoel en verstand.
Oei, dit wordt mij nu te ingewikkeld Led (en ik moet ook zo weg). Misschien kunnen we de discussie op een ander tijdstip voortzetten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is toch juist het gevolg daarvan ?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Eigenlijk trek ik zo van leer hier (en ik kan heel fel zijn, ik weet het) omdat ik niet wil dat iemand met bepaalde ervaringen, niet respectvol behandeld wordt. Of: op zijn minst niet enigszins serieus genomen wordt.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Dus omdat er twee hele verschillende ervaringen zijn, wil nog niet zeggen dat er bij de één een knikkertje klem zit in de bovenkamer.
Huh? Dan zou zij sterker moeten zijn dan de religie die ze aanhangt, dat geloof ik nooit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:44 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Bedankt voor het opzoeken.
Dat met die spiegel was toen ik bij haar in de leer was en nog voordat ik de weg helemaal kwijt raakte. Toen ik als t ware wist hoe ik moest dubbelkijken.
Dat ze een zwarte spiegel heeft is iets wat ik pas jaren later hoorde van mn broer.
Dat zei ze ook wel dat het 3x bij je terug komt, maar ze zei ook dat , dat niet bij haar het geval was want ze kon zichzelf er tegen beschermen ofzo.
Ik weet t niet zo heel goed meer omdat het al zo lang geleden is en ik veel vergeten ben en of niet meer wil weten. Af en toe komen er wel flarden boven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |