abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89088155
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:44 schreef Nightwulf het volgende:
Ik voorzie Amerikaanse toestanden, waar bijstandsmoeders worden aangeklaagd voor 16 miljoen omdat ze een paar mp3 tjes hebben gedownload
Het rechtssysteem in de VS anders dan in de EU, maar dat soort toestanden willen we zeker voorkomen. Ik denk niet dat het zo snel zo ver zal komen, als het aan D66 ligt in elk geval niet :)
pi_89088183
Ik moet over 15 minuten al stemmen, dus kan nog een vraag beantwoorden... wie o wie :)
  woensdag 24 november 2010 @ 11:46:44 #53
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_89088186
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:45 schreef MarietjeD66 het volgende:

[..]

Veel bedrijven hebben die toegang natuurlijk al, het gaat erom hoe die gebruikt worden. Het is een verschil of je bijvoorbeeld als kabel bedrijf moet weten waar je klant woont om dienst te leveren en factuur te sturen, of dat je geacht wordt het gedrag van je klant te screenen op verdacht gedrag en zelfs tot maatregelen over te gaan....
Natuurlijk. Bedrijven waar ik diensten afneem, hebben die gegevens uiteraard nodig, en in dat geval verstrek ik die ook zelf. Maar het gaat mij erom dat ik het geen prettig idee vind dat mijn gegevens door derden verstrekt worden aan instellingen die de gegevens gebruiken voor screening of zelfs maatregelen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 24 november 2010 @ 11:46:52 #54
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89088195
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:37 schreef MarietjeD66 het volgende:
Die zijn van toepassing op spijjkerbroeken, medicijnen en ook gedownloade files. Het is hoog tijd dat de digitale omgeving wordt losgekoppeld omdat het hele concept eigendom op internet anders werkt, denk aan streamen bijvoorbeeld, maar vooralsnog gaat ACTA dus over een grote verzameling rechten, en dat is nu juist het probleem.
Het streven voor meer vrijheid en minder copyrights en auteursrechten, daar ben ik helemaal voor.

Maar bijvoorbeeld het copyright zoals het nu geldt op medicijnen is ook erg slecht. De enige die daar beter van wordt is de fabrikant. De mensheid an sich en de individuele mens hebben daar heel weinig aan. Eerst wordt er gecollecteerd voor onderzoek naar nieuwe medicijnen, dan krijgt zo'n bedrijf nog wat subsidies en vervolgens moet men de meest waanzinnige prijzen betalen voor een pil met een productie kosten van enkele centen.

Octrooien, copyrights en auteursrecht zijn volgens mij slecht voor ons allemaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 november 2010 @ 11:48:01 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89088237
In ieder geval zeer bedankt voor de tijd die u heeft vrij gemaakt. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:48:45 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89088266
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef MarietjeD66 het volgende:
Ik moet over 15 minuten al stemmen, dus kan nog een vraag beantwoorden... wie o wie :)
Ik vind die vraag over softwarepatenten van Arolsen nog wel interessant

Is het waar dat die discussie misschien terug komt?
  woensdag 24 november 2010 @ 11:49:01 #57
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89088280
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld het copyright zoals het nu geldt op medicijnen is ook erg slecht. De enige die daar beter van wordt is de fabrikant. De mensheid an sich en de individuele mens hebben daar heel weinig aan. Eerst wordt er gecollecteerd voor onderzoek naar nieuwe medicijnen, dan krijgt zo'n bedrijf nog wat subsidies en vervolgens moet men de meest waanzinnige prijzen betalen voor een pil met een productie kosten van enkele centen.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. De tweede pil kost ze vijf cent om te maken. De eerste kost ze in sommige gevallen een aantal miljard.

quote:
Octrooien, copyrights en auteursrecht zijn volgens mij slecht voor ons allemaal.
Patenten krijgen juist de credits met het voorspoedigen van de technologische vooruitgang. Als jouw uitvinding zomaar nagemaakt kan en mag worden publiceer jij niet hoe je het gemaakt hebt. Als jouw uitvinding gepubliceerd is kan men daarop voortborduren met nieuwe ontwikkelingen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:50:08 #58
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_89088326
Op wat voor verschillende gebieden toetsen jullie nu zo'n verdrag? Want er zijn natuurlijk vele stakeholders die allemaal verschillende belangen hebben, in hoeverre proberen jullie dan compromissen te sluiten?

Want ik kan me voorstellen dat een organisatie die geldt int voor artiesten zoveel mogelijk geld wil zien binnenstromen, terwijl de gebruiker het liefst niets betaald.

En nog een specifiek vak-gebied vraagje, wat zijn zoal de tools die jullie gebruiken? (zoals een Multi-criteria analysis, cost-benefit analysis etc..)
  woensdag 24 november 2010 @ 11:50:09 #59
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89088327
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind die vraag over softwarepatenten van Arolsen nog wel interessant

Is het waar dat die discussie misschien terug komt?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:58 schreef Arolsen het volgende:
Vraag 1: Is het waar dat de software patenten weer boven de markt hangen in Europa?

Vraag 2: Is D66 voor een Europees leger?

Bonusvraag: Waarom zet je je bril niet altijd op :P
Deze dus.
pi_89088377
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het streven voor meer vrijheid en minder copyrights en auteursrechten, daar ben ik helemaal voor.

Octrooien, copyrights en auteurs rechten dienen wel een doel, namelijk het belonen van creatie, van muziek tot uitvindingen van medicijnen. Het kan helpen bij innovatie en het belonen van muzikanten en schrijvers voor hun werk. Voor een deel gaat het om het juridische recht te kunnen claimen en bewijzen dat je iets hebt gecreerd, voor een deel gaat het om de financiele beloning daarvoor. Zowel jurische als financiele aspecten hebben door internet, het Wereld Wijde Web een hele andere impact gekregen. Wetten worden nog vooral nationaal gehandhaafd, en door grote aantallen kan je met minder marges meer verdienen... Hervormingen zijn dus nodig, en de Europese digitale markt moet voltooid worden, anders doet Europa niet mee in de wereld ecnomie.
pi_89088418
Moet gaan rennen naar de zaal! Bedankt voor jullie vragen, helaas niet allemaal kunnen beantwoorden! Ik kijk zo weer!

Groeten, en fingers crossed voor de stemming....
  woensdag 24 november 2010 @ 11:54:02 #62
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_89088461
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:52 schreef MarietjeD66 het volgende:
Moet gaan rennen naar de zaal! Bedankt voor jullie vragen, helaas niet allemaal kunnen beantwoorden! Ik kijk zo weer!

Groeten, en fingers crossed voor de stemming....
Bedankt voor de tijd die u voor ons heeft vrijgemaakt ^O^ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 24 november 2010 @ 11:54:18 #63
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89088471
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef MPG het volgende:

[..]

Bedankt voor de tijd die u voor ons heeft vrijgemaakt ^O^ .
Dat dus.
En laat even weten of de door het internet geschreven resolutie het gehaald heeft. :P.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:02:30 #64
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89088798
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:51 schreef MarietjeD66 het volgende:
Octrooien, copyrights en auteurs rechten dienen wel een doel, namelijk het belonen van creatie, van muziek tot uitvindingen van medicijnen. Het kan helpen bij innovatie en het belonen van muzikanten en schrijvers voor hun werk. Voor een deel gaat het om het juridische recht te kunnen claimen en bewijzen dat je iets hebt gecreerd, voor een deel gaat het om de financiele beloning daarvoor. Zowel jurische als financiele aspecten hebben door internet, het Wereld Wijde Web een hele andere impact gekregen. Wetten worden nog vooral nationaal gehandhaafd, en door grote aantallen kan je met minder marges meer verdienen... Hervormingen zijn dus nodig, en de Europese digitale markt moet voltooid worden, anders doet Europa niet mee in de wereld ecnomie.
Ik zeg niet dat ze weg moeten, maar dat ze sterk beperkt moeten worden. Ik ben zelf ontwikkelaar en dat betekent dat ik zelf vruchtgebruik heb van die regels en wetten. Maar dat maakt het nog niet eerlijk. Ik zou blij zijn als de termijnen die er voor staan zouden kunnen worden verkort.

Tot zo ver bedankt ieder geval en tot straks!
pi_89237090
beste xxx

ik zit sinds een week op chatroulette en daar zitten veel mannen die zich mastruberen.... ( sorry )

nu valt het me ook op dat je soms kinderen ziet op diezelfde site

ziet u in de toekomst? dat er een wet komt tegen dit?
pi_89238319
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:24 schreef dandybleu het volgende:
beste xxx

ik zit sinds een week op chatroulette en daar zitten veel mannen die zich mastruberen.... ( sorry )

nu valt het me ook op dat je soms kinderen ziet op diezelfde site

ziet u in de toekomst? dat er een wet komt tegen dit?
:')
Afgezien van dat je Marietje gemist hebt, vraag ik me af waar je precies een wet tegen wil en om welke reden?
Extremistisch gematigd.
pi_89238480
ha oke ze zei ook dat ze mischien terugkwam ook ....mischien...

ja ik vroeg me dat gewoon af....
pi_89238689
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:59 schreef dandybleu het volgende:
ha oke ze zei ook dat ze mischien terugkwam ook ....mischien...

ja ik vroeg me dat gewoon af....
Maar hoe zie je dat zelf voor je? Wat staat er bijvoorbeeld in die wet?
Extremistisch gematigd.
pi_89238796
ha weet ik ook niet : ik ben geen cyber-cop en ook geen politieagent of politicus..... maar ik weet dat "mijn vraag" wel erg speelt op dit moment.....
pi_89239078
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:07 schreef dandybleu het volgende:
ha weet ik ook niet : ik ben geen cyber-cop en ook geen politieagent of politicus..... maar ik weet dat "mijn vraag" wel erg speelt op dit moment.....
Dus je roept dat je een wet wil tegen iets waarvan je zelf niet eens precies weet wat en hoe en waarom. Zelfs niet een klein beetje.
Als jij altijd op deze manier met politieke zaken omgaat, raad ik je aan om voortaan uit het stemhokje te blijven :)
Extremistisch gematigd.
pi_89239182
Ha ik stem ook nooit... ben ik te lui voor....volg het ook niet op tv...ja ik denk altijd : de beste stuurlui staan aan wal...
pi_89304511
Ik wil niet vervelend zijn, maar:

Op het moment van schrijven heeft dit topic 2.972 views.
Deze dame heeft een half uur van haar tijd vragen beantwoord... In die tijd kan ze toch een veel breder publiek bereiken via andere media?
pi_89324325
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Integreerbeer het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar:

Op het moment van schrijven heeft dit topic 2.972 views.
Deze dame heeft een half uur van haar tijd vragen beantwoord... In die tijd kan ze toch een veel breder publiek bereiken via andere media?
Ik denk het niet. Het NOS- en RTL-journaal zijn nauwelijks geïnteresseerd in het Europarlement. Laat staan als de betreffende Europarlementariër een relatief onbekend persoon is.

Daarnaast is vragen beantwoorden via fora een manier om een manier om "dichter bij het volk" te komen. Vooral met een onderwerp als dit is het begrijpelijk om het via deze weg te bespreken.
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:05:11 #74
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_89331823
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Het NOS- en RTL-journaal zijn nauwelijks geïnteresseerd in het Europarlement. Laat staan als de betreffende Europarlementariër een relatief onbekend persoon is.

Daarnaast is vragen beantwoorden via fora een manier om een manier om "dichter bij het volk" te komen. Vooral met een onderwerp als dit is het begrijpelijk om het via deze weg te bespreken.
Bovendien;een televisiekijker consumeert, een internetter participeert..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:14:38 #75
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_89344679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:05 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Bovendien;een televisiekijker consumeert, een internetter participeert..
Sowieso praten de meeste mensen die hier in dit topic geweest zijn vast nog wel weer een keer met mensen over zulke onderwerpen en dan worden ook weer stukjes informatie uit zo'n Q&A overgenomen. Het zou mooi zijn als meer Europarlementariërs hier de tijd voor hebben/maken. :) Dat is toch echt iets wat voor veel mensen (te) ver weg staat.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_89408618
Wie ben jij?
Sisco Certified
pi_89420344
naar mijn mening... de regering en koningshuis afschaffen scheelt ons 390 miljoen belasting geld dat kan dan mooi gebruikt worden voor de minima ... onee eerst de hoge bobo's laten graaien ( zelf verrijking) wat mij betreft zijn we beter af met een communistisch beleid een schoon makkertje verdient dan het zelfde als een directeur of andersom ... politiek word dan vrijwilligers werk is kijken hoe de rijken dan gaan piepen die bloed honden.

als we dit land willen redden moet er bezuinigd worden. eerst de hoge lonen aanpakken en verminderen, bonussen verbieden. 20% van de winst afstaan aan de staats kast. de balkende norm verlagen naar 80,000. ... zo red je een land van de ondergang en komt de economie weer op gang.

"die komt al op gang" nou nee in de metaal sector is het heel slecht, de bouw idem dito, de zorg is helemaal angst aan jagend slecht.dat zijn de slechts betaalde beroepen en staan 8 uur per dag op de benen. op het "kantoor" zal het wel goed aan trekken, die zitten de hele dag op hun luie reet. en ow ow ow wat zijn we moe. loop maar is een week mee met boven staande beroepen dan piepen jullie wel anders dan merk je wat pas echt werken is.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:53:40 #78
314951 johnybh
& de corsetboys
pi_89482428
Ik ga me niet eens de moeite nemen om de fouten uit bovenstaand bericht aan te geven.. maar wat een typisch geklaag.

Hoe wil je ooit de regering afschaffen? Geen politie, brandweer, wetten, regels.. gewoon niks?

je kunt door geestelijke inspanning moe worden, hiervoor moet je natuurlijk wel beschikken over een brein, anders kan er niks moe worden.

"Zo red je een land van de ondergang en komt de economie weer op gang" ... Op welke onderzoeken en economische kennis baseer je dat?

Is bezuinigen de enige manier om een economische crisis aan te pakken?

Verder zou ik willen zeggen: loop jij eens een week mee met een hardwerkend accountant/docent/advocaat/andere flinke kantoor baan, en je zult misschien nog versteld staan hoe 'echt werken' dit is.

Ik ben het overigens met je eens dat fysiek werk zwaar is als je dit niet gewend bent, en de zware fysieke beroepen worden naar mijn mening vaak onderbetaald.
Tokai Love Rock LS-90q :)
pi_89505484
Mooie dame kun je wel een beschuitje mee eten :Y)
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')