abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:09:20 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89530570
Pff, Nathan was dwars, vond het wel een idee om dan mn vriesvoorraad te vervangen. Dus 150cc erin met de fles, slechts 60cc gekolfd -O- (ik ben bijna een uur aan het kolven geweest in de hoop dat er meer kwam) .En dat terwijl ik zo hard bezig ben :'( , iemand nog een idee? Het lijkt net alsof mn productie minder is, maar die ben ik al zo hard aan het opkrikken, wat doe ik toch fout?
pi_89530812
Moet je ongesteld worden, pessie?
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:32:32 #153
259886 pessie
pi_89531383
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:15 schreef leonieke het volgende:
Moet je ongesteld worden, pessie?
Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds de maand voordat ik een positieve zwangerschapstest in handen had... Ik weet het dus echt niet.
Maar hoe moeten we Nathan dan voldoende voeding gaan geven, ik ben al zo lang bezig...
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:41:50 #154
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89531696
Vaker kort kolven doet meer dan één keer lang kolven he Pessie. Ik zou zeggen; veel aanleggen en nakolven na elke voeding of elke 2 uur kolven om de boel op te krikken?
Heb je dit al voorgelegd aan een laktatiekundige?

Mijn ouders waren bij een grote babywinkel, zo'n superstore, en hebben medela slow-fow-spenen voor me meegenomen, die werken voor Ylana *O* in een minuut of 20 gaat er, met een boertje of 2 tussendoor zo 100-120 cc in *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:44:57 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89531797
Pessie, niet een uur kolven, maar 4x achter elkaar 15min. Geeft veel meer resultaat.
Dus 15min, kopje thee drinken oid, weer aan de kolf, etc.
Of nakolven na de voeding.

Succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:46:25 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89531836
Ok, saffier zei hetzelfde :D

Fijn dat die speen werkt!
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:55:56 #157
259886 pessie
pi_89532178
Maandag 2 weken geleden bleek dat Nathan te weinig aangekomen was. Toen ben ik elke voeding gaan nakolven, ook 's nachts. Dit heb ik 5 dagen volgehouden, 's nachts was gewoon te vermoeiend. Onderhand kolf ik normaal nog 2 voeding na per dag, om 10.00 uur en om 22.00 uur (ergens daarom heen, wanneer Nathan heeft gedronken). Vanochtend wilde Nathan echt niet aan de borst, toen heb ik 140 cc gekolfd en dat in een fles gegeven, heeft hij zo weggeklokt. Om 1 uur wilde hij wel aan de borst maar is een uur bezig geweest, tussendoor inslaap gevallen etc... En rond 4 uur wilde hij weer niet goed aan de borst, aangezien ik mn vriesvoorraad al ontdooid had die 150cc gegeven (hij viel de fles aan alsof hij uitgehongerd was) met het idee dat eruit te kolven, fail ;( dat was dus 60cc... Om 7uur heeft ie niet veel gedronken en had ik iets van 20cc gekolfd, en nu slaapt ie en zie ik straks voor het slapen gaan wel weer hoe het gaat -O- .
pi_89532285
pessie even wat vraagjes...

hoe oud is nathan?
wat was zijn geboorte gewicht en groei tot nu toe?
was hij alleen volgens het CB te weinig aangekomen, of ook gezakt op de borstvoeding.com curve?
heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
heb je syntocinon spray voor het kolven?
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:03:47 #159
259886 pessie
pi_89532506
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:58 schreef p_iglet het volgende:
pessie even wat vraagjes...

hoe oud is nathan?
wat was zijn geboorte gewicht en groei tot nu toe?
was hij alleen volgens het CB te weinig aangekomen, of ook gezakt op de borstvoeding.com curve?
heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
heb je syntocinon spray voor het kolven?
ruim 4 maanden (27-7-2010)
2520 gram, heeft een groeispurt gemaakt zodat hij in het midden tussen de onderlijn en de middellijn terecht kwam. Lengte zit ie nadat ie onderaan begon wel steeds tegen de middellijn aan.
Contact met LK toen bleek dat hij te weinig gegroeid was (85 gram in 3 weken, op de bv.com curve knalde hij weer op de onderlijn) zij gaf aan dat ik kon kolven omdat het cb wilde dat ik kv zou gaan geven en ik dat niet wil.
Ik heb geen spray ofzo want ik kolf normaal gesproken niet.
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:09:00 #160
259886 pessie
pi_89532710

Uploaded with ImageShack.us

Het kolven heeft dus wel zin gehad die eerste week, maar volgens mij heeft ie weer honger. Hij heeft een week lang eindelijk echt geslapen overdag (soms wel anderhalf uur aan 1 stuk :o ) maar nu is ie weer wakker na een half uurtje.
pi_89533167
pessie, ik zie nu een groei netjes op de onderste groene lijn... Er zijn wel meer borstvoedings kindjes die rond de 4 maanden een dip in hun groei krijgen. Kan het CB niet zo goed tegen over het algemeen.
Is hij in die 3 weken nog ziek geweest of iets dergelijks?

Als je productie niet zo stabiel is, kun je nogmaals contact met de lactatiekundige hebben en dan overleggen of domperidon wat voor je zou zijn. Regulier middel wat de maagpassage bevorderd en dus tegen misselijkheid werkt, maar wat als bijwerking heeft dat het de melkproductie verhoogd.

Syntonicon spray kun je via de huisarts krijgen, kan helpen om een toeschietreflex op te wekken.

Zoveel mogelijk aanleggen en kolven, wat je dus al doet.
Gebruikt Nathan een kleine speen op zijn fles? Als de fles veel makkelijker gaat als de borst kan hij anders ook daardoor een voorkeur voor de fles gaan krijgen, dat is niet waar je nu op zit te wachten, want baby's zijn nog steeds een stuk effectiever dan een kolf.

Succes!
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:39:43 #162
259886 pessie
pi_89533817
Hij heeft een 1 speen (heb er even goed op gelet, bleek toch alleen een 1 te zijn), wel raakt ie helemaal hyper als hij de fles ziet, hij vind em ge-wel-dig -O-

Ik ga maandag mn LK weer bellen over syntocin en domperidon.

Nathan lijkt zich vandaag niet lekker te voelen.
  zondag 5 december 2010 @ 09:45:50 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89543142
Niet maandag pas bellen Pessie, vandáág even een telefoontje aan wagen!
Ik heb 3 weken geleden de spray bij de huisarts gevraagd voor als het kolven op mijn werk niet zou lukken, tot nu toe nog niet gebruikt. Mijn huisarts was er heel makkelijk in met geven, misschien de jouwe ook wel. Maandag daar even de assistente voor bellen :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 5 december 2010 @ 10:21:39 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89543505
langvoedster meldt zich! *O*

Goedemorgen!!! bedankt voor de felicitaties!
ik kom nog even binnenvallen voordat ik mijn dreumesje uit bed ga halen...

jaja, een jaar geleden op zaterdag 5 december werd ons mooie kleine muppie geboren. Na een flitsende bevalling, daar was ze dan, zo opeens, geheel onverwachts. Voor ik kon beseffen dat we die dag een kindje zouden krijgen lag ze al bij me, en, jammer genoeg, ook direct erna in de couveuse... :{ :'( na iets minder leuke eerste weken, waarin we eerst 2 weken in het ziekenhuis met bloed (letterlijk), zweet en veeeel kraamtranen hebben geoefend met borstvoeden. Daarna maanden kolven kolven kolven... en tussendoor blijven proberen. En sinds dat Evie ongeveer 5 maanden is, drinkt ze fulltime aan de borst! en ook vandaag mag Evie weer bij mama ontbijten *)
ik ben TROTS! en enorm gelukkig dat ik dit met mijn mooie meisje mag delen... O+

toen:

en gister:

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89543568
Pessie, wat rot allemaal -O- :* Hopelijk kan de LK je goed adviseren en helpt de syntocinon en/of domperidon.

Piglet, hoe kun je eigenlijk zien welke curve hij hoort te volgen, de onderste lijn of de lijn ertussen in?
Zou hij dan in het begin relatief te hard zijn gegroeid?

Jaaa BJ!! Gefeliciteerd!! Mooie foto's O+ O+
Heb je die doek eigenlijk nog gekregen die je gewonnen had?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 5 december 2010 @ 10:57:07 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89544006
BJ, gefeliciteerd!!!

Pessie, ik hoop dat de lk je verder kan helpen :*
pi_89545247
BJ O+ gefeliciteerd!! En wat een prachtige foto's!!

Pessie, bellen inderdaad! Juist omdat je normaal niet kolft kan het lastiger gaan, je bent het niet zo gewend. Ik heb sinds een paar dagen ook de Syntocinon neusspray en dat werkt erg goed! (ik heb hem puur omdat ik van het 'gestress' op mijn werk geen tsr kreeg..)

En inderdaad, NU aktie ondernemen als je je er niet goed bij voelt. Dus nu een LK bellen en daarna direct de HAP en vragen om een recept. Aanmodderen zorgt alleen maar voor meer stress en minder resultaat.. Hup, aktie!

En als je wilt opkrikken, inderdaad even tanden op elkaar en vaak maar kort kolven.. na 1 of 2 dagen zou je dan al verschil moeten merken. En dan niet letten op wat je eruit kolft, het gaat erom dat je borsten worden gestimuleerd (als het ware doe je kunstmatig regelen!). Vanzelf ga je merken dat er meer aangemaakt wordt...

Succes!!
pi_89546960
Gefeliciteerd BJ! Wat een ongelooflijk verschil tussen dat kleine prulleke op de eerste 2 foto's en dat welvarende dametje op de laatste. En dat dankzij jouw melk! Logisch dat je daar trots op bent. O+

Ik had me zelf van tevoren echt niet kunnen voorstellen dat het me zoveel voldoening zou geven om bv te geven. Nu snap ik de trots bv-moeders zoveel beter!

Pessie, succes en laat de moed niet zakken!
  zondag 5 december 2010 @ 14:59:02 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89551188
BJ, van harte! En mooie prestatie heb jij geleverd hoor! :Y

pessie, je doet het hartstikke goed joh! :*
  zondag 5 december 2010 @ 20:31:16 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89562176
@twinkly; neej jammer genoeg niet... maar ik vond het al een enorme eer dat onze foto gewonnen heeft... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89562311
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:57 schreef Cantare het volgende:

Ik had me zelf van tevoren echt niet kunnen voorstellen dat het me zoveel voldoening zou geven om bv te geven. Nu snap ik de trots bv-moeders zoveel beter!

Dit!! :Y ik wist wel dat ik borstvoeding wilde geven, en zo lang het mogelijk zou zijn.. maar dat gevoel van voldoening! Nooit gedacht.. Maar het is echt zo :)
  zondag 5 december 2010 @ 20:48:56 #172
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89563015
BJ, gefeliciteerd! *O*

Hier heb ik ook syntocinon staan, nog steeds dicht. :+ Alleen al het in huis hebben van dat spul bracht zoveel rust dat ik het niet eens nodig had... :o

Hier nog één maand, en dan zit ik aan de twee jaar... :o :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89563061
Dat scheelt ook GWS :D

Ik heb het al wel gebruikt om even te checken wat het effect is, voordat ik straks weer echt aan de slag ga ;) en dat geeft ook rust..
  maandag 6 december 2010 @ 10:56:48 #174
259886 pessie
pi_89579666
Ik ga vanmiddag voor Nathan's oortrjes naar de HA en zal meteen vragen om Syntocine.
pi_89579855
Hmz, ik denk dat Leyla door haar snotneus niet zo heel goed gedronken heeft vannacht, alhoewel, dr luier hield het net... Maar ik tap net ff bijna 300cc...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')