abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89219227
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies! O+

Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89219340
Oh Kersjes, ik kan me voorstellen dat je er weemoedig van bent. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89219431
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:37 schreef Twinkly het volgende:
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies! O+

Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
Wat lief dat je ernaar vraagt.

Er komt nauwelijks nog iets uit, ze drinkt ook maar een minuut of vijf, maar ze daar lijkt genoegen te mee te nemen gelukkig. Ik geloof dat ze meer waarde hecht aan het ritueeltje zelf dan aan de voeding.

Ik vind het iig prima!
pi_89219531
Fijn zeg, dat dat ze het zo accepteert en er gewoon van blijft genieten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89223118
Mn productie is weer op peil, maar oh ik ben het zo zat dat ie steeds dipt. Het komt puur omdat ik me vreselijk veel zorgen maak om Leyla en bij elk kuchje of dingetje volledig in de stress raak. En het is ook steeds van het een om andere moment, de ene dag kolf ik gewoon netjes 100cc per kolf beurt af om een voeding te kunnen geven met de fles, maar de andere dag kan het net zo goed zijn dat ik amper nog 30cc kan kolven.

En als ie dan dipt maak ik me natuurlijk nog drukker! Wat echt niet meewerkt. Ik twijfel erover om domperidom te gaan gebruiken om de productie dan maar met medicatie op peil te houden, maar ik ga eerst mariadistel proberen. Al is het maar een placebo, als het tussen mn oren maar goed zit..

Net vond ik het zomaar makkelijker om Leyla een fles te geven op het sinterklaasfeest dan de borst. Gewoon omdat ik zie hoeveel ze drinkt, dat ik weet dat ze genoeg binnen heeft... De nutrilon moet toch 2 a 3 x per dag, nu ze zo aan de diarree is doen we maar ff 3x, dus dan krijgt ze 3x 100cc met de fles, en dat gaat gewoon lekker op. Dat is bijna de helft van wat ze per dag binnen moet krijgen, over de andere helft maak ik me dan maar niet zo druk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89223190
Oh en mag ik ff god op mn blote knieen danken dat ze gewoon de flesje pakt! Dat is zo'n geruststelling! Ze houdt ervan als de melk lekker warm is, maar je mag m natuurlijk maar 1x warm maken. Nu had ik het flesje maar meegenomen omdat ze toch niet wilde, dus toen ze eindelijk zover was dat ze wel trek had was de melk lauw... Maar als je honger hebt dan drink je blijkbaar alles... En zelfs de koude 30cc die na het slaapje nog over was.
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:36:14 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89227555
Wat heerlijk dat ze d'r flesjes zo goed pakt *O* Dat moet een hele geruststelling voor je zijn. Ik kan me voorstellen dat je je dáárover nu minder zorgen maakt. Hopelijk blijft je productie stabiel dan is dat tenminste 1 ding minder :*

Ylana dronk 2 weken voor ik ging werken uitstekend uit de fles en de eerste anderhalve week vertikte ze het om meer dan een halve voeding te eten, als ze al at, eigenwijs :X Gister at ze max 110cc, ik ga er vanuit dat ook zelf wel regelt en anders bij mij inhaalt op de een of andere manier.

Kersjes je bent een heel nieuwe fase in, zal wennen zijn maar ook hier ga je van genieten :*

Serpente wat klinkt dat mooi!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89231944
Kersjes O+ weer een periode afgesloten. Wel heel mooi dat het zichzelf zo regelt. Komt allemaal goed :*

Ssserpente, wat fijn dat het dan zo rustig aan afgebouwd kan worden :Y geen druk, gewoon maar zien hoe het loopt O+

Tico, kan me dat wel voorstellen dat het met een fles makkelijker is/lijkt omdat je dan precies ziet wat erin gaat. Juist in jullie situatie!

Morgen geef ik 4 maanden borstvoeding!! En mijn muppetje doet het er zo goed op! Ben wel heel benieuwd hoe het straks zal gaan als ik weer aan het werk ga, met kolven enzo. Ben een makkelijke kolver, maar tis toch heel anders dan fulltime aan de borst.
pi_89232564
Wow wat vliegt de tijd orea!!

Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker :D
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
pi_89232774
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:10 schreef Pvoesss het volgende:
Wow wat vliegt de tijd orea!!

Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker :D
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
Laatst bij de dokter een hevig gesluierde vrouw die haar zoontje voedde. T voelde erg ongepast om te koekeloeren, dus ik keek bewust weg, maar ik ben toch erg benieuwd hoe ze dat nou deed. 't Zag er erg ingewikkeld uit. En ook wel komisch, twee beentjes die zo uit een grote zwarte sluier steken :D
pi_89233173
Voorlopig hebben we er hier ook al bijna 3 maanden op zitten, we zitten op de helft! En dan kan ik het een beetje loslaten..
pi_89233724
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum floepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan. :D

Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!

Tico, ik hoop echt voor je dat je het wat meer kan loslaten straks. Tjonge, wat moet dit jou allemaal een energie kosten, zeg. :*

Whoei, goed bezig, Leia en Orea! *O*
pi_89233839
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum flhttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/editor/bold.pngoepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan. :D

Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!

:*

Whoei, goed bezig, Leia en Orea! *O*
En dan te bedenken dat het eigenlijk allemaal goed ging tot ze niet voldoende aankwam... Toen begonnen de zorgen en het gedoe met flessen, flesweigeren enz...
pi_89234006
Gek idd ja. Alsof ze het aanvoelde zodra het niet meer ontspannen ging.
  zondag 28 november 2010 @ 08:35:24 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89248785
Vannacht liep ineens links mee leeg terwijl Ylana rechts dronk en net had ik me een party stuwing links :X Ze heeft 'm niet eens leeg kunnen drinken :X en rechts zit óók nog vol :X Ik ga kolven dus :s)

Ehhh eerst een schone luier hier regelen zo te ruiken :D
Ylana
pi_89248811
Wat fijn Ssserpente, dat ze ondanks dat er minder melk is toch blijft drinken bij je O+

Ticootje, dat ze nu goed uit de fles drinkt is echt wel een enorme opluchting he :* Je hebt al zoveel zorgen op je meiske. Ik denk dat die kleintjes heel sterk reageren op je eigen spanning, wellicht weigerde Niels daarom ook de fles.
Zou het kunnen zijn dat je productie niet dipt maar dat je geen of minder TSR's krijgt omdat je op sommige dagen meer gespannen bent?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89252693
Nee, ik heb expres oxitocine neusspray, gaat prima aan de kolf met dat spul!
pi_89254054
Huh waar is mijn post gebleven?
pi_89254380
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!

Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds 8)7

Die uddercovers ja... (die naam ook echt he :X ) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten ;)
  zondag 28 november 2010 @ 17:39:03 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89262406
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:36 schreef WupWup het volgende:
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!

Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds 8)7

Die uddercovers ja... (die naam ook echt he :X ) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten ;)
En je creëert ongemak voor jezelf. Ok, ik weet, toen ik nog zwanger was kon ik me er geen voorstelling van maken, bv in het openbaar, maar ik ben nu zo makkelijk dat ik zelfs mensen (vrouwen) mee laat kijken die ik niet ken omdat ze het zo mooi vinden een vrouw te zien met een kindje aan de borst.

En volgens mij zijn wij de tepelhoed aan het afbouwen!
Gisteren in de stad bleek dat ik de TH vergeten was. Ik in paniek. Manlief zei dat ik rustig moest blijven en gewoon gaan proberen, en het ging!!! En vandaag op hetzelfde voed-moment weer zonder tepelhoed *O* *O* *O*
Volgens mij is het wel vermoeiend voor hem om zonder te drinken dus ik doe nog niet alle voedingen, eerst dit maar een paar dagen volhouden!
Heb alleen wel een kloof overgehouden :')
pi_89266942
Supergoed hoor pessie, hij moet natuurlijk wel weer een beetje leren om zonder hoed te drinken, maar ik denk dat als ik je zo hoor dat dat wel goed komt. En zonder hoed zal hij de borst ook beter leeg moeten krijgen.
  zondag 28 november 2010 @ 20:30:26 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89269962
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
...

...
Was lastig. Ik heb het er met mijn andere collega en tevens leidinggevende over gehad. Ik heb me te verantwoorden naar háár en niet naar die collega ook al is ze assistent van de leidinggevende, dat scheelde wel. Er is maar een rookster in het team die bewuste collega ja :') maar roken kan bij ons niet tussendoor, dat kan alleen maar in de pauze's. die vlieger gaat voor mij dus niet op.

Pessie wat goed *O* Op naar het th-vrij voeden *O*

Even wat anders.... Ylana kan niet goed drinken uit de fles/speen die we voor haar hebben. Op dit moment heb ik de Difraxfles met kleinste maat speen maar die gaat gewoon veel te snel voor haar. De melk spuit eruit en ze snapt niet goed hoe ze dat weg krijgt. Een maand geleden ging het wel goed, toen 2 weken geen flesje gegeven en daarna ging ik aan het werk. Net heb ik zelf geprobeerd een fles te geven maar dat was dus drama.
Iemand tips welke fles/speen er heel langzaam gaat?? Tico heb jij advies?
Ylana
pi_89270176
Saffier: Medela Slowflow!! De S van Difrax ging voor Tess ook veel te snel!
Misschien heb ik er nog wel een liggen, zal morgen ff zoeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 november 2010 @ 20:34:00 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89270206
Waar haal ik die Vick??
Ylana
pi_89270255
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:34 schreef Saffier het volgende:
Waar haal ik die Vick??
Ik had die van ons bij de Thuiszorgwinkel vandaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')