En bedankt.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nou ja, het is net iets minder erg dan voor fietsen op de stoep.
Ach, als je toch miljoenen moet bezuinigen, waarom dan niet wat over de balk smijten aan folders, sportambassadeurs, sportcoaches, sportloketten, sportpleinen en Sport-O-Theken?quote:
Meet de omtrek van je hoofd, dan kan ik kijken of Isegrims helm past, en kom een keer een rondje achterop doenquote:Op donderdag 25 november 2010 21:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een scooter is iets anders dan een fiets. En misschien kun je gewoon geen scooter rijden.
Was op maandagochtend voor 9 uur s'ochtendsquote:Op donderdag 25 november 2010 21:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Serieus?Dat is mij nou nog nooit gebeurd.
Nog eentje dan heb je een kwartet.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En bedankt.LHO en ik hebben er samen al drie.
Wat is A4?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nog eentje dan heb je een kwartet.
Ik heb alleen nog maar een kwartet trajectcontrole en een kwartet A4, maar ik geef meteen toe dat die een stuk makkelijker te scoren zijn dan fietsen over het voetpad.
En dan de scooter ervoorquote:Op donderdag 25 november 2010 21:54 schreef Isegrim het volgende:
Alicey en SC, is dit niet wat?
[ afbeelding ]
Ja, die heb je overal in het verkeer. Daar heb je echter niet specifiek als scooterrijder last van en zul je op in moeten calculeren..quote:Op donderdag 25 november 2010 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Meet de omtrek van je hoofd, dan kan ik kijken of Isegrims helm past, en kom een keer een rondje achterop doen![]()
Automobilisten zijn van mening dat fietspaden voorsorteerstroken zijn, dat de voorrangsregels alleen opgaan voor voertuigen die ongeveer even zwaar of zwaarder zijn, etcetera.
Het is niet heel praktisch denk ik in de stad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:54 schreef Isegrim het volgende:
Alicey en SC, is dit niet wat?
[ afbeelding ]
Dat ding rijdt hier wekelijks door de stad en wordt verhuurd vanuit een stalhouderij midden in de stad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is niet heel praktisch denk ik in de stad.
Zijn er zoveel vetzakken daar of veel eenzame mensen?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ach, als je toch miljoenen moet bezuinigen, waarom dan niet wat over de balk smijten aan folders, sportambassadeurs, sportcoaches, sportloketten, sportpleinen en Sport-O-Theken?
Ah, ik dacht dat je op een specifiek soort boete doelde ofzo, dat het vaktaal was.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een snelweg van het Westland naar Amsterdam 020.
Da's wel lachen. Stal midden in de stad?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ding rijdt hier wekelijks door de stad en wordt verhuurd vanuit een stalhouderij midden in de stad.
Dat eerste waarschijnlijk wel, als ik zo een beetje rondkijk in de buurt..quote:Op donderdag 25 november 2010 21:59 schreef MalaCocinera het volgende:
Zijn er zoveel vetzakken daar of veel eenzame mensen?
quote:Op donderdag 25 november 2010 22:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's wel lachen. Stal midden in de stad?
Ja, ik ga de vaktaal leren. Dan kan ik er een onderonsje met de verbalisant van maken.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je op een specifiek soort boete doelde ofzo, dat het vaktaal was.
'Verbalisant' is al een soort vaktaal.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, ik ga de vaktaal leren. Dan kan ik er een onderonsje met de verbalisant van maken.
quote:Op donderdag 25 november 2010 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, die heb je overal in het verkeer. Daar heb je echter niet specifiek als scooterrijder last van en zul je op in moeten calculeren..
Een ongeval zoals wij op de scooter hebben gehad heb ik twee keer eerder meegemaakt, een keer te fiets en een keer te voet. Waren beide bejaarden, laatste ongeval was een niet-bejaarde vrouw. Alleen met de scooter gaat't allemaal wat harder. Automobilisten hebben sowieso het idee dat scooters maar 20 rijden. En als je op je scooter 50 rijdt waar je 30 mag, dan moet de automobilist natuurlijk gaan spatbord kleven, want je blijft niet achter zo'n trage scooter zittenquote:Op donderdag 25 november 2010 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, die heb je overal in het verkeer. Daar heb je echter niet specifiek als scooterrijder last van en zul je op in moeten calculeren..
Nou ja, niet als in 'in het centrum', maar toch wel behoorlijk IN de stad.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Grappig.Al is Ijsselmonde natuurlijk niet midden in de stad.
Daarom gebruik ik ook het woord.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Verbalisant' is al een soort vaktaal.
Ik denk niet dat dat laatste zo zeer het probleem is, maar ik denk wel dat veel automobilisten zich niet beseffen dat een ongeval voor een scooterrijder heel nadelig kan uitpakken.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een ongeval zoals wij op de scooter hebben gehad heb ik twee keer eerder meegemaakt, een keer te fiets en een keer te voet. Waren beide bejaarden, laatste ongeval was een niet-bejaarde vrouw. Alleen met de scooter gaat't allemaal wat harder. Automobilisten hebben sowieso het idee dat scooters maar 20 rijden.
Dat zou ik zomaar kunnen doen, dat met 80+ inhalen over de doorgetrokken streep. Inhaalmanouvres maak ik altijd zo snel mogelijk af.quote:En als je op je scooter 50 rijdt waar je 30 mag, dan moet de automobilist natuurlijk gaan spatbord kleven, want je blijft niet achter zo'n trage scooter zittenom vervolgens ondanks de doorgetrokken streep met 80+ in te halen.
In de spits zeker waar.quote:Na wielrenners en fietsende vrouwen met oordopjes in zonder licht tegen het verkeer in, zijn automobilisten toch een "fijne" nummer twee niet oplettende verkeersdeelnemer.
Altijd een dubbel gevoel als de hond van mijn baas in de poten van een hardloper bijt. Aan de ene kant moet ik die hond dan straffen, aan de andere kant...quote:Op drie staat wmb. hardlopers.
Heeft je scooter geen groot licht waar je mee kunt seinen?quote:Liefst op het fietspad of op de weg (in elk geval: Daar waar ik ook met de fiets/scooter voorbij kom...) zonder licht, als het even kan donker gekleed, en vaak midden op de weg, tegen het verkeer in, of drie breed. In plaats van op de stoep of in de berm.
Maargoed, dat is vooral hinderlijk. Zolang die mensen rechtdoor lopen/fietsen zie je ze aankomen, juist als ze aan het spooklopen/rijden zijn.quote:Kralingse bos won laatst, 4 hardlopers naast elkaar, met daarnaast een spookrijdende fietser (vrouw) zonder licht die er bij hoorde.
Wat op zich weer niet heel vreemd is, want je verblindt iemand er mee.quote:Je loopt dan trouwens tegen 'wat irritaties' aan als je een paar keer met groot licht signaal geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |