Op zich jammer, als NK zijn volledige arsenaal er tegenaan gooit in een korte tijd gaat dit echt niet goed aflopen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:46 schreef Yakamoz het volgende:
President Zuid-Korea: 'enorme vergelding' nodig
Daar zou ik maar niet automatisch van uitgaan. En dat is ook niet precies wat ik zeiquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
China kiest niet de kant van Noord-Korea, neem dat nou maar van mij aan.
Het is ook nooit goed héquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Met dank aan BushJa hoor de geschiedenis zal zich hem herinneren
![]()
Wat een idioot. Hij had gewoon al die rogue states kunnen dwingen hun kernwapenprogramma's op te geven (ja Iran was ook bereid tot een deal waarbij ze zelfs het terrorisme zouden opgeven) maar hij verspeelde al zijn kaarten door tegen het relatief machteloze Irak op te treden.
ja dat heb je met oorlog maar itt het Noorden lijkt het Zuid Koreaanse leger op de vlaggetjes na totaal niet op hetzelfde leger 50 jaar geleden, en dan moet je er de bondgenoten nog bij optellenquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:50 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet voor ZK in mensenlevens.
Tsja ze hebben dan wel een groot leger kwa manschappen maar kwa materieel lopen ze hopeloos achter denk ik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet automatisch van uitgaan. En dat is ook niet precies wat ik zei
Een aanval van de Amerikanen op NK kan een militair respons van China tegen het Amerikaanse leger opwekken. Dit heeft niet per definitie te maken dat ze dan de kant van NK kiezen. Het laatste wat China wilt is de aanwezigheid van het Amerikaanse leger in Noord-Korea zelf![]()
Het zou in een extreem geval zelfs zo kunnen zijn dat de Chinezen zelf NK binnenvallen, de dictator afzetten, en een puppet regime daar installeren. Vergezocht? Niet helemaal, kijk maar naar het voormalig communistisch Rusland destijds.
Onwaarschijnlijk? Dat wel denk ik, en zal ook niet zo snel gebeuren. Maar let wel: NK heeft het (een na?) grootste leger ter wereld die zich al 60 voorbereidt op een wereldoorlog, en het land wordt met de dag economisch dramatisch slechter. Op een geven moment ziet NK geen uitweg meer... Dit maakt China erg nerveus...
Zie hieronder:
Dat zal ZK niet doen zonder steun van de US, en die nog steeds vol in het Midden Oosten zitten zal de US het niet aandurven om op 3 fronten oorlog te voeren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:35 schreef SoldMayor het volgende:
Lees ik het nou goed op internet en cnn?
Heeft de Zuid koreaanse regering besloten om terug te slaan?
De VS kan dit er wel bij hebben, het hoeft geen invasie te zijn. Gewoon alles platgooien vanuit de lucht. Dat kan de VS met gemak, in de lucht zijn ze echt oppermachtig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:14 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zal ZK niet doen zonder steun van de US, en die nog steeds vol in het Midden Oosten zitten zal de US het niet aandurven om op 3 fronten oorlog te voeren.
Wou net zeggen, en dan Zk voor de manschappen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De VS kan dit er wel bij hebben, het hoeft geen invasie te zijn. Gewoon alles platgooien vanuit de lucht. Dat kan de VS met gemak, in de lucht zijn ze echt oppermachtig.
Nou dat betekent dus dat Nkorea ook weer reageerd en dan zal het zo op een neer gaan tot dat er officieel een oorlog is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:46 schreef Yakamoz het volgende:
President Zuid-Korea: 'enorme vergelding' nodig
vliegtuigen heeft ZK ook zat ... alles wat de Amerikanen en andere bondgenoten (Nederland heeft ook een verdrag getekend) is mooi meegenomen maar zonder de Chinezen niet echt hard nodig volgens mijquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wou net zeggen, en dan Zk voor de manschappen.
Er is al een oorlog sinds 1950, er is slechts een wapenstilstand.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:25 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nou dat betekent dus dat Nkorea ook weer reageerd en dan zal het zo op een neer gaan tot dat er officieel een oorlog is.
Ja oke,quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er is al een oorlog sinds 1950, er is slechts een wapenstilstand.
Het probleem is dat je langeafstandswapens aan kan zien komen. N-K heeft enorme hoeveelheden artillerie ingegraven aan de grens staan, gericht op Seoul, een stad met 11miljoen inwoners. Als je dan bedenkt dat N-K zeer waarschijnlijk ook smerige en/of lichte nucleare wapens heeft zijn dat erg veel potentiele slachtoffers.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed héEerst was hij te oorlogszuchtig, nu weer te weinig.
Anyway, de oude meuk aan N-K artillerie lijkt mij nou iets wat in het niet valt tegen de lange afstandswapens van tegenwoordig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |