abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89056746
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Weinig keuze met zoveel artillerie wat er in NK op Seoul staat gericht...
Heb je voor mij even een bron wat er precies op Seoul gericht staat? En heb ik het juist dat de afstand van de grens tot Seoul ongeveer 90 kilometer is?

In dat geval zal er niet zo heel veel artillerie staan, immers is er slechts weinig wat zo ver kan schieten. En op het moment dat ze beginnen te schieten geven ze hun positie weg, dan is het slechts een kwestie van bom erop en ze zijn uitgeschakeld.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:43:05 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89057126
Ik lees dat ook steeds van die artillerie, waar komt dat toch vandaan? :+ Zijn er bronnen, kaarten van stellingen? Alsof Pyongyang zo ver weg licht trouwens

SK heeft nogal wat kruisraketten dus wat dat betreft gaan ze er beide niet goed vanaf komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89057297

North Korea has the world's largest artillery force:

And they're all aimed at Seoul:

NK might lead with an electro magnetic pulse:

Pyongyang is a fortress:

[ Bericht 79% gewijzigd door Banjerkanjer op 23-11-2010 17:12:07 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:51:24 #254
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89057349
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:45 schreef bijdehand het volgende:
Nu ze hebben geshowd dat ze nucleaire zooi hebben durft niemand meer.
Met dank aan Bush _O_ Ja hoor de geschiedenis zal zich hem herinneren :')

Wat een idioot. Hij had gewoon al die rogue states kunnen dwingen hun kernwapenprogramma's op te geven (ja Iran was ook bereid tot een deal waarbij ze zelfs het terrorisme zouden opgeven) maar hij verspeelde al zijn kaarten door tegen het relatief machteloze Irak op te treden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:52:40 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89057401
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, zoals ik al zei, schieten ze elkaar naar de kloten. En dan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:53:15 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_89057424
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 16:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb je voor mij even een bron wat er precies op Seoul gericht staat? En heb ik het juist dat de afstand van de grens tot Seoul ongeveer 90 kilometer is?

In dat geval zal er niet zo heel veel artillerie staan, immers is er slechts weinig wat zo ver kan schieten. En op het moment dat ze beginnen te schieten geven ze hun positie weg, dan is het slechts een kwestie van bom erop en ze zijn uitgeschakeld.
De afstand tot de noordelijkste suburbs is zo'n 40 km en er staan ettelijke honderden stuks artillerie die die afstand met gemak kunnen overbruggen. Die informatie heb ik van een amerikaanse militaire site waarvan ik het linkje wel eens heb gepost in een eerder Korea-topic in NWS. Kan het nu lastig opzoeken want ik ben mobiel.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:53:21 #257
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89057432
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Stukje uit globalsecurity:

quote:
Pyongyang can credibly threaten the prompt destruction of Seoul with conventional arms alone. The North Korean military could also establish a shallow foothold across the DMZ. However, the DPRK's ability to sustain these offensive operations, or advance its forces further to the south, is questionable. South Korean and American air forces could quickly establish air supremacy and destroy North Korean ground forces. The ensuing buildup of US forces in Korea could reverse any remaining North Korean advances into the South, and unlease offensive operations into the North. North Korea does not require long-range missiles with nuclear, chemical, or biological warheads to devastate Seoul or to make a land grab across the DMZ. Such weapons are needed to deter or defeat an American counteroffensive into North Korea.

Pyongyang has the ability to start a new Korean War, but not to survive one.

North Korea has about 500 long-range artillery tubes within range of Seoul, double the levels of a the mid-1990s. Seoul is within range of the 170mm Koksan gun and two hundred 240mm multiple-rocket launchers. The proximity of these long-range systems to the Demilitarized Zone threatens all of Seoul with devastating attacks. Most of the rest of North Korea's artillery pieces are old and have limited range. North Korea fields an artillery force of over 12,000 self-propelled and towed weapon systems. Without moving any artillery pieces, the North could sustain up to 500,000 rounds an hour against Combined Forces Command defenses for several hours.
Met andere woorden: Het een na grootste leger ter wereld kan Seoel in een uur compleet nivelleren met een barrage aan granaten.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89057565
Maar hoe gaat het Noorden haar leger ondersteunen met artillerie als ze bezig zijn met het platgooien van Seoul?

Verder zijn de bruikbare aantallen geschut moeilijk in te schatten vanwege de geisolleerde positie van NK.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:08:38 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89058114
Laten we hopen dat het in de regio rustig blijft. Als de pleuris daadwerkelijk zou uitbreken dan komen daar alleen verliezers uit. Er valt niets te winnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:16:24 #260
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89058442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Ok, zoals ik al zei, schieten ze elkaar naar de kloten. En dan?
Dan is de overbevolking van de moeder aarde weer een beetje teruggedrongen.
pi_89058569
Ook, 500.000 granaten per uur? Dan zou NK zo door haar voorraad heen zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:22:19 #262
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89058657
Ik denk dat ze in China nu ook flink pissig zijn. Ze zitten niet te wachten op dit gedonder.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_89058663
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Stukje uit globalsecurity:

Met andere woorden: Het een na grootste leger ter wereld kan Seoel in een uur compleet nivelleren met een barrage aan granaten.
Bangmakerij. Dit kan alleen gebeuren als Noord-Korea de eerste slag slaat en dan meteen Seoul aanvalt. Niet lang daarna zullen Zuid-Koreaanse en Amerikaanse bommenwerpers de artillerie van N-K onschadelijk maken. Als Noord-Korea op een andere manier de aanval opent, komen ze niet ver met hun verouderde spullen en bombarderen Zuid-Korea en de VS de artillerie gewoon als voorzorgsmaatregel. Kortom, ze hebben maar één moment om hard toe te slaan en dan is het voorbij.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89058734
quote:
NK might lead with an electro magnetic pulse:
EMP dus ^O^
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:25:53 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89058770
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bangmakerij. Dit kan alleen gebeuren als Noord-Korea de eerste slag slaat en dan meteen Seoul aanvalt. Niet lang daarna zullen Zuid-Koreaanse en Amerikaanse bommenwerpers de artillerie van N-K onschadelijk maken. Als Noord-Korea op een andere manier de aanval opent, komen ze niet ver met hun verouderde spullen en bombarderen Zuid-Korea en de VS de artillerie gewoon als voorzorgsmaatregel. Kortom, ze hebben maar één moment om hard toe te slaan en dan is het voorbij.
dus wat gebeurd er als NK de eerste slag slaat en alles loslaat op Seoul?... Korte oorlog en miljoenen slachtoffers...en geen NK meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 23-11-2010 17:31:42 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89058799
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:10 schreef punchdrunk het volgende:
<quote>
Het was al voorspeld door Nostradamus en Baba Vanga dat er in November 2010 een derde wereldoorlog zal uitbreken die rustig begint maar waarmee later nucleaire wapens gebruikt gaan worden...
</quote>
a) bron?
b) zelfs als bron; er is altijd wel 1 van de 5 miljoen voorspellingen te vinden die past op de situatie. als ik 365 voorspellingen maak over datums waarop het dat jaar gaat regenen, zal ik het ook wel goed hebben...
Dat dus, dat gehuil over Nostradamus lees ik al 20 jaar en hij heeft nog nooit gelijk gekregen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:29:52 #267
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89058896
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ehm, leren lezen dus ;)

Dat stuk zegt ook precies dat NK de mogelijkheid heeft om een oorlog te starten en Seoel te nivelleren, maar niet de mogelijkheid heeft de oorlog te overleven.

Maar mocht het zover komen en Amerika zou reageren dan bestaat de kans dat China tegen de Amerikanen reageert. Het is helemaal niet duidelijk of ZK en de VS zon oorlog automatisch zouden winnen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89058953
China kiest niet de kant van Noord-Korea, neem dat nou maar van mij aan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89058982
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ehm, leren lezen dus ;)

Dat stuk zegt ook precies dat NK de mogelijkheid heeft om een oorlog te starten en Seoel te nivelleren, maar niet de mogelijkheid heeft de oorlog te overleven.

Maar mocht het zover komen en Amerika zou reageren dan bestaat de kans dat China tegen de Amerikanen reageert. Het is helemaal niet duidelijk of ZK en de VS zon oorlog automatisch zouden winnen.
Ja, en alle scenario's geven de mogelijkheid tot miljoenen doden en dat is in geen geval wenselijk, wie er ook wint. Ze kunnen dit beter laten rusten en proportioneel reageren op de escalaties van NK als het wel echt waar is dat NK ook echt als eerste schoot, dat is iets wat we niet zeker weten.
pi_89059039
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:32 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ja, en alle scenario's geven de mogelijkheid tot miljoenen doden en dat is in geen geval wenselijk, wie er ook wint. Ze kunnen dit beter laten rusten en proportioneel reageren op de escalaties van NK als het wel echt waar is dat NK ook echt als eerste schoot, dat is iets wat we niet zeker weten.
Zuid-Korea zal toch eens zijn spieren moeten laten zien. Niks doen geeft alleen maar de boodschap dat Noord-Korea zonder gevolgen kan doorgaan met dit soort acties.
pi_89059085
Lees ik het nou goed op internet en cnn?

Heeft de Zuid koreaanse regering besloten om terug te slaan? :o
pi_89059139
quote:
VS en EU veroordelen aanval Noord-Korea

WASHINGTON - De Verenigde Staten manen Noord-Korea om direct te stoppen met provocerende acties. Een woordvoerder van het Witte Huis zei de granaataanval op een Zuid-Koreaans eiland sterk te veroordelen.

De woordvoerder voegde eraan toe dat de VS zich inzetten om Zuid-Korea te verdedigen, evenals de regionale vrede en stabiliteit.

De VS houden de situatie scherp in de gaten. Bij de Noord-Koreaanse aanval op de marinebasis op het Zuid-Koreaanse eiland waren geen Amerikanen betrokken, aldus het Witte Huis.

Ook de Europese Unie heeft dinsdag de Noord-Koreaanse aanval op Zuid-Korea krachtig veroordeeld. EU-buitenlandchef Catherine Ashton riep de Noord-Koreaanse autoriteiten op de confrontatie niet verder te laten escaleren en de wapenstilstand te respecteren.

Ashton uitte haar ernstige bezorgdheid over de gebeurtenissen. Ze benadrukte dat vrede en stabiliteit op het Koreaanse schiereiland van wezenlijk belang zijn voor de regio en de rest van de wereld.

Japan

De Japanse premier Naoto Kan heeft zijn ministers dinsdag naar aanleiding van de aanval op Zuid-Korea bevolen zich voor te bereiden op elke mogelijke gebeurtenis.

''We moeten krachtig kunnen reageren op een onverwachte gebeurtenis'', zei Kan na crisisberaad met zijn ministers en topambtenaren in zijn kantoor. ''Ik heb ministers opgedragen om hun uiterste best te doen om informatie te verzamelen.''

China

China heeft dinsdag beide partijen gemaand ''meer te doen voor vrede'', aldus een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken.

China heeft goede betrekkingen met zowel Noord-Korea als Zuid-Korea. Het land stelde dinsdag zeer bezorgd te zijn over de beschietingen.

Rusland

Rusland noemt de artillerieaanval onaanvaardbaar. Minister Sergej Lavrov (Buitenlandse Zaken) riep dinsdag op tot een direct staakt-het-vuren.

Volgens Lavrov, die op bezoek is in de Wit-Russische hoofdstad Minsk, vindt de toegenomen spanning op het Koreaanse schiereiland ''een kolossaal gevaar.''

Rusland vindt dat Noord- en Zuid-Korea elk dispuut louter met diplomatieke middelen moeten oplossen.
pi_89059147
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:35 schreef SoldMayor het volgende:
Lees ik het nou goed op internet en cnn?

Heeft de Zuid koreaanse regering besloten om terug te slaan? :o
bron?
pi_89059219
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:25 schreef Re het volgende:

[..]

dus wat gebeurd er als NK de eerste slag slaat en alles loslaat op Seoul?... Korte oorlog en miljoenen slachtoffers...en geen NK meer?
Het feit dat er Zuid-Koreaanse gevechtsvliegtuigen in de lucht zijn, terwijl de dreiging van de artillerie uitgaat, zegt in feite al genoeg uit. Op het moment dat de artillerie gaat schieten, zal er binnen 10 minuten een lading bommen op liggen (ze hebben dan immers hun positie verraden).
Daarom geloof ik ook niet dat Seoul platgegooid zal worden, eventueel enkele honderden granaten maar dan zal er van de Noord-Koreaanse artillerie ook niets meer over zijn.
pi_89059255
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

bron?
Niet erg handig dat het Zuid-Koreaanse leger dat eerst op Fok! zit te posten, dan kunnen de Noord-Koreanen alsnog als eerste een slag toebrengen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')