Terecht komt niet eens in POLquote:
Nee, ik vroeg aan Joac dacht ik om een onderbouwing, die heb ik toch nu toe nog niet gezien.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neenee, je probeert er nu uit te draaien.
[..]
Je reactie:
[..]
Met "dat schorriemorrie" doel je op de Irakezen die beroep aantekenen. Geen enkel voorbehoud. Als vervolgens iemand op de proppen komt met een situatie waarin asiel echt legitiem is, doe je dat af als hypothetisch. Kennelijk is het zijn van een legitieme Iraakse asielzoeker niet mogelijk bij jou. Vrij kwalijk.
Elders zijn EU lidstaten al reeds begonnen met het uitzetten van Irakezen die uitgeprocedeerd zijn en geen verblijfsvergunning hebben. Dat EU-regelgeving niet synchroon loopt met de inlandse wetgeving zal mij een rotzorg zijn.quote:"In een brief had het Hof hem duidelijk gemaakt dat Irakezen die beroep aantekenen in ieder geval tot 24 november niet terug hoeven. Leers had die brief aanvankelijk niet aan de Kamer laten zien."
wat de hell? Waarom mogen ministers dit zomaar doen?
Ik doe asiel niet af als ''hypothetisch'', ik beargumenteer waarom het onverstandig is om zo'n grote groep mensen binnen te laten, dat zeg ik niet omdat ik iets tegen die mensen heb maar omdat het financieel onwenselijk is.quote:Met "dat schorriemorrie" doel je op de Irakezen die beroep aantekenen. Geen enkel voorbehoud. Als vervolgens iemand op de proppen komt met een situatie waarin asiel echt legitiem is, doe je dat af als hypothetisch. Kennelijk is het zijn van een legitieme Iraakse asielzoeker niet mogelijk bij jou. Vrij kwalijk.
Maak een kosten/baten analyse tussen zijn belastingafdracht en de kosten die de staat kwijt is aan zijn scholingquote:
Oh, de gemiddelde Nederlander kost de staat geld hoor. Netto brengen "we" te weinig op, ons arme vadertje staat legt elk jaar geld bij.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Maar een vraagteken is wat anders dan een kwalificatie als schorriemorrie. Los daarvan zijn er natuurlijk massa's mensen in dit land die meer kosten dan ze opleveren. Scholieren bijvoorbeeld.
Dan blijft - voor mij - de vraag over dat mensenleven en geld..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg aan Joac dacht ik om een onderbouwing, die heb ik toch nu toe nog niet gezien.
[..]
Elders zijn EU lidstaten al reeds begonnen met het uitzetten van Irakezen die uitgeprocedeerd zijn en geen verblijfsvergunning hebben. Dat EU-regelgeving niet synchroon loopt met de inlandse wetgeving zal mij een rotzorg zijn.
[..]
Ik doe asiel niet af als ''hypothetisch'', ik beargumenteer waarom het onverstandig is om zo'n grote groep mensen binnen te laten, dat zeg ik niet omdat ik iets tegen die mensen heb maar omdat het financieel onwenselijk is.
? Zo erg is hij toch ook niet? Ik kost de overheid momenteel ook meer dan ik oplever (denk ik). Dus een beetje bescheidenheid past mij wel denk ik. Hetzelfde geldt dan ook voor andere scholieren/studenten.quote:
Jawel, maar dat is een futiliteit. Voor werk wordt meestal wel enige scholing verwacht. Anyway, dat ze niet mogen werken is inderdaad apart, maar dikwijls komen de meeste geen eens aan de slag.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ze niet MOGEN werken van de Staat. Lees je mijn posts eigenlijk wel???
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:22 schreef JoaC het volgende:
[..]
Maak een kosten/baten analyse tussen zijn belastingafdracht en de kosten die de staat kwijt is aan zijn scholing
Hoe verkeerd kan je iets interpreteren? Een kosten/batenanalyse is dus niet altijd heilig. Volgens mij zijn we het gewoon eens hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 20:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, de gemiddelde Nederlander kost de staat geld hoor. Netto brengen "we" te weinig op, ons arme vadertje staat legt elk jaar geld bij.
Tegen de muur, allemaal.
Ik 'verdedigde" hem eriksd..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
? Zo erg is hij toch ook niet? Ik kost de overheid momenteel ook meer dan ik oplever (denk ik). Dus een beetje bescheidenheid past mij wel denk ik. Hetzelfde geldt dan ook voor andere scholieren/studenten.
Jonge, het is een immoreel om daar een bedrag aan te verbinden.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan blijft - voor mij - de vraag over dat mensenleven en geld..
We hebben het hier over asielzoekers, en niet over gelukszoekers..
Ohquote:Op woensdag 24 november 2010 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik 'verdedigde" hem eriksd..
Toen mijn opa met zijn gezin vluchtte en in Nederland aankwamen moest hij werken, uren en uren heeft die man gedraaid om een beetje in goede aarde te vallen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is een futiliteit. Voor werk wordt meestal wel enige scholing verwacht. Anyway, dat ze niet mogen werken is inderdaad apart, maar dikwijls komen de meeste geen eens aan de slag.
ASIELZOEKERS php.. Die niet MOGEN werken.. En die GEVAAR lopen in eigen land..quote:Op woensdag 24 november 2010 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is een futiliteit. Voor werk wordt meestal wel enige scholing verwacht. Anyway, dat ze niet mogen werken is inderdaad apart, maar dikwijls komen de meeste geen eens aan de slag.
Momenteel wel ja (je doelt op het begrotingstekort?), maar het geld wat NU in mij geïnvesteerd wordt krijgt de maatschappij als het goed is weer terug.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, de gemiddelde Nederlander kost de staat geld hoor. Netto brengen "we" te weinig op, ons arme vadertje staat legt elk jaar geld bij.
Tegen de muur, allemaal.
Nee, dat we allemaal naar inkomen wat bijdragen ook die mensen te ondersteunen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoiets stel ik ook niet voor hoor. Maar wat wil je dan? Potverteren?
Die snap ik niet.quote:
Niets meer dan lof daarvoor. Maar tegenwoordig komen ze niet meer om te werken.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Toen mijn opa met zijn gezin vluchtte en in Nederland aankwamen moest hij werken, uren en uren heeft die man gedraaid om een beetje in goede aarde te vallen.
En dat is PRECIES wat jij deedquote:Op woensdag 24 november 2010 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jonge, het is een immoreel om daar een bedrag aan te verbinden.
"ze"?quote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niets meer dan lof daarvoor. Maar tegenwoordig komen ze niet meer om te werken.
Een user die "Terecht" heet??quote:
Hangt af van je opleiding, sector en eventuele arbeidsloze periodes. Ook weer hypothetisch, maar wel relevant.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Momenteel wel ja (je doelt op het begrotingstekort?), maar het geld wat NU in mij geïnvesteerd wordt krijgt de maatschappij als het goed is weer terug.
Klopt. Ze komen omdat ze in hun eigen land vaak doodgemaakt worden.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niets meer dan lof daarvoor. Maar tegenwoordig komen ze niet meer om te werken.
Bespaar je de moeite. Het is hopeloos.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:27 schreef sigme het volgende:
Als je denkt dat het de bedoeling is dat asielzoekers geen geld kosten, dan heb je de bedoeling asiel af te schaffen. Asiel verlenen is -per definitie- mensen opnemen die je niet iets komen bieden, maar die op de vlucht zijn.
Het argument dat (sommige?) asielzoekers geld kosten is dan ook alleen geldig als argument tegen asiel als principe, niet als argument tegen een deelgroep binnen de asielzoekers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |