quote:Op maandag 22 november 2010 14:58 schreef amaranta het volgende:
Maargoed. Sinterklaas bij ons thuis was je schoen zetten op dr 5de en vroeg naar bed. 6de vroeg eruit.
C'est tout.
quote:Op maandag 22 november 2010 17:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was ook al klaar om de sterren van de hemel te liegen, maar mevrouw hier wil d'r schoen niet zetten. Volgend jaar beter
.
quote:Op maandag 22 november 2010 17:29 schreef freecell het volgende:
Ik ouwehoer dus ook niet over elfjes en kabouters, dat moge duidelijk zijn
quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 17:34 schreef k_i_m het volgende:
Maar jij gaat weer naar de kerk, dat vinden veel andere mensen weer onzin. nofi trouwens, maar ik weet geen andere manier om het aardig neer te zetten. Er zijn ook zat mensen die in elfjes en kabouters geloven, op volwassen leeftijd. Hebben ze helemaal zelf bedacht ondanks dat mensen zeggen van niet.
Zo.quote:Op maandag 22 november 2010 17:36 schreef k_i_m het volgende:
Ik denk trouwens stiekem dat je leven een stuk leuker is als je elfjes en kabouters ziet. Jammer dat een drugsverslaving zoveel geld kost
.
Hier sta ik echt voor de volle 100% achter! Ik heb het ook zo ervaren, en wat Justien Pardoen zegt, daar kan ik helemaal achterstaanquote:Op maandag 22 november 2010 14:49 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Het ontgaat mij volledig waarom veel fok gebruikers dit als liegen zien. Sinterklaas is een spel, geen leugen.
Justine Pardoen geeft exact weer wat ik denk:
http://www.trouw.nl/onderwijs/article1406959.ece
[..]
Nu heb ik zelf een superjeugd gehad met sinterklaas met buurmannen die meewerkten en ga zo maar door, herinneringen die niemand mij meer kan afpakken en die altijd een warm gevoel geven in deze tijd van het jaar.
Agreed! AMber is zo verschrikkelijk enthousiast, ik ga er keihard in mee!quote:Op maandag 22 november 2010 19:49 schreef Nijna het volgende:
Elfjes en kabouters, sprookjes... eigenlijk net zoiets als Sinterklaas. Ik vind het geen liegen en we doen er lekker aan mee
Maar dat doe ik ook allemaal wel; gekke dansjes in de kamer op Sinterklaas-liedjes en een pietenpetje of haarband met mijter heeft ze ook regelmatig op. Vorige week verkleed als Sinterklaas naar de psz. Ik vind de gezelligheid en drukte van deze tijd juist hartstikke gezellig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:18 schreef Kersjes het volgende:
De periode dat ze zo jong zijn en volledig op kunnen gaan in de Sinterklaas-magie duurt maar zo kort! Over een paar jaar vinden ze het allemaal misschien wel kinderachtig. Willen ze geen pietenpetje meer op, is met mama door de kamer dansen op Sinterklaas-liedjes en die keihard meezingen not done en hebben ze wel wat beters te doen dan in hun weekend naar de intocht van een oud geschminkte vent op paard gaan kijken in de kou...
Nu is dat gelukkig nog niet zo, en ik geniet er ENORM van!! Devin ook trouwens![]()
quote:
Dat van dat schoonmaakwerk klopt idd. Het hele aanrecht eronder en beetje veel lijm erop. De ballonnen zijn nu nog niet droog en ze moeten nog een 2e keer en afgeverfd.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:17 schreef Kersjes het volgende:
Oehh, echt? Dat wilde ik van het weekend ook doen met Devin, klooien met papier mache op ballon enzo, maar ik durfde niet...
Toen zijn we maar pepernootjes gaan maken, dat was een groot succes!
En gegarandeerd een stuk minder schoonmaakwerk na afloop!
Net naast me in bed in slaap gevallen. Ik wacht nog even met overtillenquote:Op woensdag 24 november 2010 08:51 schreef chacama het volgende:
Ach, jeetje Ticootje en M. wat een rotfase is dat ook. Sterkte!TF zo met de Sint begaan....
Kim, hoe is de avond verlopen?
He luister jij wel eens stiekem mee hier in huis?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:35 schreef p_iglet het volgende:
"MAAR IK WILDE DE TANDPASTA OPEN DRAAIEN*![]()
"
*boterham smeren/ mickey mouse t-shirt aan/ als eerste in de woonkamer zijn / mijn zomer schoenen aan / het spelletje winnen / vierkante doperwtjes, of welk ander in de ogen van ouders zinloos punt.
Gevolgd door een mega zeur/krijsbui liefst incl stampvoeten, op de grond neerstorten en een "ik vind jou niet meer lief".
Leuk he peuters
Zoiets had ik zelf ook bedachtquote:Op donderdag 25 november 2010 10:01 schreef chacama het volgende:
Oei kim. Dat is niet fijn. Het enige wat ik je nog als tip evt. kan geven is wat we met Fleur gedaan hebben. Eerst weer rust in het campinbed en daarna het campingbed naast d'r grote bed. En uiteindelijk kroop ze toen een keer zelf in het grote bed.
Hoe is het gegaan ?quote:Op donderdag 25 november 2010 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Nee, het was gister raak omdat papa er niet was en ze had liggen wachten op hem.. Vanavond weer..
Haren wassen is en blijft drama denk ik, net zoals de kapper.quote:Op maandag 29 november 2010 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mrien, fijn dat dat een oplossing blijkt te zijnHier is het dat niet ghehe..zeis panisch voor die douchekop..leuk met haren wassen
![]()
En Dana heeft er weer een droge nacht opzitten
Lees je een boekje voor bij het nachtritueel? Of andere attributen? Lievelingsknuffel, uiteraard.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:03 schreef mrien het volgende:
TF![]()
Even een stomme vraag misschien. Ik ben bezig met het pakken van een koffertje voor Lotte voor als de baby komt. Ze is nog niet eerder 's nachts uit logeren geweest dus ik zit een beetje met wat ik mee moet geven.
Heb sowieso al luiers + doekjes in de koffer zitten. Kleertjes (compleet) voor een dag. Knuffel + speen gaan dan op dat moment mee, als ik die nu inpak is het drama
Vergeet ik nog wat? Haar dekentje en kussen kunnen zo meegenomen worden.
Laat haar zelf wat spulletjes erin doen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:46 schreef mrien het volgende:
Thx! Zie je dat ik gewoon dingen vergeet! Pyama, niet aan gedacht! Net als tandenborstel, oeps
Slaapzak slaapt ze niet meer in. Foto vind ik een goeie!
Hopelijk is het logeren niet nodig en kan ze 's avonds gewoon weer lekker thuis slapen, maar ja..het moet wel klaar staan natuurlijk.
Doe ik inderdaad!quote:Op woensdag 1 december 2010 08:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Als ze al met kussen slaapt mischien dr eigen kussen meenemen
Ik verlengde de slaapzakken met kussenslopen. Ze hebben er echt nog lang in kunnen liggen op die manier, heerlijk warm en geen geklim en geklauter uit bedden.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:24 schreef mrien het volgende:
[..]
Doe ik inderdaad!
Arme Dana, hopelijk wordt ze gewoon weer vrolijk wakker!
Zeg ik gisteren dat ze zonder slaapzak slaapt, gisteravond wilde ze hem weer aan. Begint wel te klein te worden, eens kijken tot welke maat die dingen gaan!
Onderkant openmaken, stuk kussenloop eraan vastnaaien. Zoiets.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:33 schreef mrien het volgende:
Fijn bla!
Hoe doe je dat dan KP? Kan me er even geen voorstelling bij maken![]()
De rits maakt ze zelf open, het ritsdingetje stoppen we dan ook maar naar binnen
Pien is helemaal zindelijk. Floor poept nog vaak in haar broek, ze geeft ook nooit aan dat ze moet plassen.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Slim KP! hoe is het met de poepperikelen?
Simmu, wij scheppen ook niet apart op voor Meike, we maken haar eten als eerste klaar en dan mag ze zelf blazen als het te heet is.
Slecht nieuws Simmu... zo dienen wij het eten nog steeds op voor Lindequote:Op woensdag 1 december 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
nog wat peutern00bvraagjes:
vanaf hoe oud mogen kindjes eigenlijk met een kussen slapen? en hoe doen jullie het met eten? ik schep voor selene altijd vast op in de keuken zodat het wat af kan koelen, vanaf wanneer hoeft dat niet meer?
Oh die komt hier geregeld ook voor helaasquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, help. Frustratiepuntje van mijn kant en stiekem vraag ik me af of ik het anders kan of moet aanpakken dan ik doe.
De telefoon gaat, F. Ik heb een kort gesprekje en hang op.
Sasha: Wie was dat.
Ik: Papa.
Sasha: Nee, dat was opa.
Ik: Nee, dat was papa.
Ik: Ok, dat was opa.
Sasha: Neehee, dat was papa.
Ik:
En ik kan me daar zo over opvreten.
Wat moet ik daar nou mee? Hij doet het namelijk ook bij gebruiksvoorwerpen bijvoorbeeld waarvan ik vind dat ik hem op zijn minst iig 1 keer moet vertellen wat het echt is. Het lijkt me niet handig als ik meteen mee ga met 'ok, wat jij wil'.
Iemand een idee?
Ik zou er ook een grapje van maken:quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, help. Frustratiepuntje van mijn kant en stiekem vraag ik me af of ik het anders kan of moet aanpakken dan ik doe.
De telefoon gaat, F. Ik heb een kort gesprekje en hang op.
Sasha: Wie was dat.
Ik: Papa.
Ik: Ok, dat was opa.
Sasha: Neehee, dat was papa.
Ik:
En ik kan me daar zo over opvreten.
Wat moet ik daar nou mee? Hij doet het namelijk ook bij gebruiksvoorwerpen bijvoorbeeld waarvan ik vind dat ik hem op zijn minst iig 1 keer moet vertellen wat het echt is. Het lijkt me niet handig als ik meteen mee ga met 'ok, wat jij wil'.
Iemand een idee?
En? Gekregen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik krijg trouwens voor sinterklaas (denk ik) dat boek van 'how to talk to kids' of iets dergelijks. Ik ben echt zo benieuwd
gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 december 2010 13:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom me melden met een verse peuter. (ook nog eens vers uit het ziekenhuis)
Hij vond de vlaggetjes bij zijn bedje erg interessant.
Vanavond gaan we even heen en zondag vieren we zijn en Kims (die was maandag jarig) verjaardag.
Hoi !quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:09 schreef bodpa09 het volgende:
Hoi! Ik kom me hier ook maar eens melden. M els is vorige week donderdag twee geworden en is nu ook officieel een peutertje!
Geen idee, dat is het lastige. Volgende week hebben we weer gesprekken.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ingrid, gefeliciteerd met Tyler, wat schrijnend moet het zijn dat hij nu niet bij jullie thuis is. moet je op visite bij je jarige kind....hoe lang gaat dit allemaal nog duren?
Als die van mij d'r zin niet krijgt gaat ze gelijk "AUWWW!! AUWW!!!quote:Op donderdag 9 december 2010 11:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze zegt soms wel dat ze pijn in de buik heeft..maar dat zei ze vanmorgen ook .."Dana is ziek, dana heeft pijn aan de buik, dana hoeft dan niet naar de kindjes" Dus ik mijn moeder gebeld omdat ik dr serieus neem. Maar daar bleek er niks aan de hand. Dus heb ik nu al een toneelspelende peuter, of?
Als ik met de borstel aan kom lopen doet Jen hetzelfde. Ik raak je nog niet eens aan!quote:Op donderdag 9 december 2010 11:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als die van mij d'r zin niet krijgt gaat ze gelijk "AUWWW!! AUWW!!!.
.
. " gillen
.
Nee nog niet aangezien mn moeder vlak na mijn post hier smste dat Dana op het potje had gepoept (normale substantie..en zonder problemen)quote:Op donderdag 9 december 2010 21:29 schreef Kersjes het volgende:
Bla, heb je de huisarts nog gesproken?
Ik had afgelopen week zoiets raars, geen kind tussenin. 2x achter elkaar. Ik begon al te juigen...quote:Op zondag 12 december 2010 21:40 schreef k_i_m het volgende:
Hee, ik had iets geks net. Mijn kind ging zelf in d'r bed liggen.
alleen ging ze er na een kwartier ook weer zelf uit, om hier de boel te verbouwen.
geen koorts (gelukkig). drinken is ook maar mondjesmaat met wat hij normaal verstouwt op een dag, maar hij houdt het wel binnen ..quote:Op zondag 12 december 2010 21:43 schreef simmu het volgende:
DJMO: heeft hij koorts? wat de anderen al zeggen: paar daagjes niet eten geeft niks! selene heeft laatst een week gedaan op bijna niks. die heeft zelfs 3 dagen enkel 's ochtends een ravi-flesje en een paar manderijntjes gedurende de dag gedaan. alstie maar wel drinkt, dan geeft dat niks
Gewoon in meegaan als ze er zelf om vraagt (zou je waarschijnlijk ook doen met tekenen, zingen of fietsen o.i.d.).quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(..)
Zo is Meike zo druk met letters, zegt het hele alfabet op, en nu is het steeds:
Kkkkkkkkkkkkkerstboom......dat begint met een k he mama?
Of, [kerst] [boom] kerstboom! hakken en plakken...![]()
Moeilijk vind ik, of je daar in mee moet gaan of niet....ze vindt het heel erg leuk, maar het is nog wel vroeg....het is gewoon al voorbereidend lezen!
Zie het straks op de basisschool wel, daar hebben ze vast wel adviezen daarover.
Of K-P misschien wel?
Juf KP meldt zich !quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Beterschap voor Maarten! Zo sneu als ze ziek zijn!
Wat leuk, Damian aan het bowlen! Zulke zware ballen optillen joh, dan moet je wel een hele gespierde peuter zijn zeg!!
(peuter.....tjonge, onzen zijn bijna kleuters!)
Zo is Meike zo druk met letters, zegt het hele alfabet op, en nu is het steeds:
Kkkkkkkkkkkkkerstboom......dat begint met een k he mama?
Of, [kerst] [boom] kerstboom! hakken en plakken...![]()
Moeilijk vind ik, of je daar in mee moet gaan of niet....ze vindt het heel erg leuk, maar het is nog wel vroeg....het is gewoon al voorbereidend lezen!
Zie het straks op de basisschool wel, daar hebben ze vast wel adviezen daarover.
Of K-P misschien wel?
Ow wat heb je toch ook twee mooierdsquote:Op zaterdag 18 december 2010 15:09 schreef Pvoesss het volgende:
Xje kan het nog wel.. Maar is voor V. zegt ze.![]()
Als ze iets wil doen of dat ik iets voor haar doe zegt ze automatisch er achteraan maar V. eerst borstje.
Ze kreeg een cadeau van oma en zocht ook iets uit voor hem en trots dat ze was op wat ze had uitgezocht![]()
een knal en knalblauw shirt met sterren hahaha![]()
Gister zei ze: Ik vind je heel lief baby V. en een paar dagen terug zei ze je bent mijn vriendje![]()
Ik heb echt een heerlijke peuter![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dit doet ze echt uren als ze de kans krijgt, bij hem liggen en kussen![]()
Alvast welkom diaan
Ja, gaat snel nu. Hij begint ook lang te worden...quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:05 schreef Marie79 het volgende:
Wat wordt Lennon alweer groot (zal Maarten ook weer eens op de foto zetten en posten...)
Moet je nagaan hoe druk ik het heb op het moment dat ik dát mis...
Yeps. Lennon gaat er echt voor zitten, voor een foto. Hij vindt het geweldig om op de foto te komen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is al een heel ventje zeg!
Tyler goed op de foto krijgen is een hele uitdaging.
Leuk vind ik dat, dat ze er zo klaar voor gaan zitten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:24 schreef Marie79 het volgende:
Maarten zet ook zijn "fotomodellen-glimlach" op als we het fototoestel in aanslag houden!
O ja, ik zal zijn "kdv-foto" even zoeken, moet even de mail opstarten en uploaden...
en het is zeker druk in het dreumestopic, dat was toch ook de reden dat de babietjes opgesplitst zijn?
Ow ook al zo'n mooi kereltje met van die ondeugende ogen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef Marie79 het volgende:
dat was ook zo, ja, dat die kleine heel andere dingen hebben als de grote
Hier de foto van Maarten (okt):
[ afbeelding ]
Ja precies hetzelfde. En blijven kijken als hij iets doet wat niet mag en dat hij dat ook wel heel goed weet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:36 schreef Marie79 het volgende:
En hij weet het hè? Dat als hij ondeugend is, hij gewoon even lief kan kijken en dat de ander (volwassene) dan vaak smelt...
Lennon ook?
Wat een leuke kereltjes zijn het toch allemaal. Is hij nu nog veel veranderd?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Deze is van oktober. Ik krijg hem niet kleiner. Sorry.
Ik ga maar ff in het fototopic spammen!
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd .. bij deze nog van hartequote:Op zaterdag 18 december 2010 22:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Een beetje, zijn haartjes zijn wat korter iig.
Kijk, deze is van een week geleden. Bunkeren op het verjaardagsfeestje.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 december 2010 08:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Leuke foto's met lieve en ondeugende koppie komen voorbij
Heel gek maar in mijn hoofd is Tyler nog altijd een klein mannetje..maar hij is gewoon al best groot
Ingrid wat fijn dat tyler nu van zondag tot dinsdag thuis is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |