Het ging me meer om het feit dat niemand antwoord heeft gegeven op mijn vraag en alleen maar zielig opmerkingen moest maken en lame-ass vergelijkingen met Amerika.quote:Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ach gut, niet de juiste antwoorden binnen een uur en we kunnen blijkbaar niet helpen.
Google gewoon even op hoe iemand aan te klagen.
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
Het lijkt me dat H&M dan wel even meld dat er vertraging is? Bij mij is er gewoon niks vermeld, geen mail of iets. Bovendien is H&M nogal een groot bedrijf dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze je bestelen.quote:Op maandag 22 november 2010 17:41 schreef elby1988 het volgende:
[..]
En mijn vriendin heeft ook een pakketje van de H&M besteld. Moest ze 1 hele maand op wachten.. Zulke dingen kunnen gebeuren..
Kijk, dàt is tenminste duidelijk. Ik wil sowieso aangifte bij de politie doen (ik had gelezen dat enorm veel oplichtingen via het internet niet worden aangegeven en dat de politie ons vraagt dat wel te doen, dus doe ik dat maar) en bij ING vragen of ik het geld terug kan krijgen, wat ik betwijfel, maar wie niet waagt wie niet wint (overigens wel bizar dat dat niet kan, gezien ik gewoon bewijs heb dat er niks geleverd is: TNT houdt alle bezorgingen gewoon netjes bij).quote:Op maandag 22 november 2010 18:48 schreef Sessy het volgende:
Je stuurt ze eerst een ingebrekestelling met een redelijke termijn om alsnog het shirt te leveren. Hierin omschrijf je precies de situatie zoals je hier ook hebt gedaan en dat je ze bijv. 14 dagen de tijd geeft om alsnog het shirt te leveren. Gebeurt dit niet dan zijn ze in verzuim en ga je juridische stappen ondernemen. Je tekent met datum en naam en al die andere leukigheden en je zorgt dat je het verstuurt op een manier dat je een ontvangstbevestiging krijgt - handtekening retour of fax met ontvangstbevestiging is allebei prima. Als er echt geen andere mogelijkheid is zal het wel per email moeten want ik ga er hierbij vanuit dat als het een stel oplichters zijn, zij niet ff een adres erbij geven wat geldig is of zo. Hoe dan ook.
Mocht er hierop niet worden ingegaan dan ga je een kantonrechterszaak opstarten tegen ze maar dan moet je ze dus laten dagvaarden, dat kost je al 75 euro of zo en je moet weten waar je die dagvaarding heen stuurt (ff aangenomen dat ze wel bij kvk ingeschreven staan is dat niet zo moeilijk dan), plus er komt nog een bedrag bij wat je moet betalen aan de rechter om de zaak in behandeling te laten nemen, reken nog maar net zo veel. Je voegt dan bij je eis van al je geld terug ook nog een vergoeding van al die kosten. Tenminste, ik dacht dat het zo iets was. Goed, stel dat het echt oplichters zijn, dan komen ze waarschijnlijk niet opdagen en dan krijg je een verstekvonnis. Komen ze wel opdagen en verlies je, dan krijg je zoals hierboven reeds is gezegd hun kosten er nog bij... Maar stel he, je krijgt een verstekvonnis. Mooi denk jij, je hebt gewonnen? Pff... Als het oplichters zijn gaan ze dan nog niet betalen. Daarmee heb je een titel om bijv. beslag te leggen op bijv. de bankrekening van dat bedrijf, het is niet zo dat je dan meteen geld krijgt van de rechter of zo. En je moet er nog maar net achter zien te komen dat je weet wat ze hebben en waar je beslag op kunt leggen. Dikke kans dat er niks te halen valt of wat dan ook als het echt oplichters zijn waardoor je niet alleen je shirt a 3 tientjes maar nu in totaal honderden euro's armer bent. Al met al, die stap is eigenlijk helemaal niet kosteneffectief. Wel zou ik zo'n ingebrekestelling hen doen toekomen, vooral per fax hoeft dat je niks te kosten. Btje bluffen kan geen kwaad.
Hey hartstikke bedankt! Even rond gekeken en kwam al gauw op dit:quote:Op maandag 22 november 2010 20:33 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, kijk nou eens gewoon op deze site:
http://www.opgelichtopint(...)aBB.pl?board=general
En dan post je je vraag bij 'Twijfel over betrouwbaarheid van koper/verkoper'
Die procedure ga ik dus volgen.quote:Wanneer er abusievelijk gelden zijn overgemaakt naar een onjuist bankrekeningnummer of dat u bent opgelicht waarbij gebruik werd gemaakt van een bankrekening, moet u de NAW-gegevens (Naam, Adres en Woonplaats) opvragen bij de bank waartoe het rekeningnummer behoort.
U moet daartoe schriftelijk een verzoek doen. In uw brief legt u uit wat er gebeurd is en geeft u het rekeningnummer op waarnaar de betaling is overgemaakt.
De bank stuurt dan een brief naar de begunstigde van de rekening met het verzoek het geld terug naar u over te maken. Wordt niet aan de terugboeking voldaan, dan is de bank verplicht (na ongeveer 4 weken) op grond van artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen de naam en adres gegevens van de rekeninghouder door te geven, zodat de rekeninghouder civielrechtelijk aangesproken kan worden.
Oeh wie ben jij dan wel niet.quote:Op maandag 22 november 2010 23:17 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
WTF Ts ik ken jouJij hebt bij mij op school gezeten. 2 keer
Dat jij zo simpel-minded bent is jouw probleem. Maar "pech=weg" komt niet in mijn vocabulaire voor. Ik kan het niet vertikken dat die man mij hardop loopt uit te lachen, iemand moet opstaan om hem op de blaren te laten zitten.quote:Op maandag 22 november 2010 18:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
No problem!
[..]
Ja, daar lijkt het wel op - maar ik zou eerder zeggen dat TS ofwel nog erg jong is, of erg naief is met betrekking tot dergelijke gevalletjes 'pech = weg'...
Nope, bij een ander bedrijf.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:41 schreef Goodstuff het volgende:
Oke TS, even serieus. Je hebt een shirt besteld van Confirm of niet?
quote:Op maandag 22 november 2010 23:23 schreef Penrue het volgende:
Dat jij zo simpel-minded bent is jouw probleem. Maar "pech=weg" komt niet in mijn vocabulaire voor. Ik kan het niet vertikken dat die man mij hardop loopt uit te lachen, iemand moet opstaan om hem op de blaren te laten zitten.
Zie je nou wel.. Geduld is een schone zaak..quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!
Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man.
"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.
We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"
Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Daar zit je dan met je aanklagenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!
Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man.
"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.
We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"
Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Dat die vrouw daar nooit van gehoord heeft vind ik vrij verwonderlijk. Mocht ze wel van deze regeling afweten had ze je waarschijnlijk gewezen op het feit dat er momenteel nog geen sprake van oplichting is. Ook is er geen sprake van een onverschuldigde betaling, want er is puur juridisch gezien gewoon een geldige titel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!
Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man.
"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.
We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"
Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Anders dan een probleempje met de productie/verzendingquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:39 schreef eriksd het volgende:
...maar in feite is er dus nog niets aan de hand.
Hij zou een mail sturen als hij het op de post had gedaan, heeft hij niet gedaan. Bovendien had ik hem gevraagd het geld terug te storten, ook niet gedaan. iDeal duurt 10 seconden, ik spreek uit heel veel ervaring.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:49 schreef XtremeNL het volgende:
Het shirt werd uiterlijk deze week verzonden, waarschijnlijk krijg je hem dus een dezer dagen in de bus.
Heeft iemand je wel eens vertelt dat je een chill pill moet nemen?
Bij bedrijven werken mensen, mensen maken wel eens een vergissing of fout, dus ga niet meteen uit van oplichting of zo, maar stuur een vriendelijk mailtje waarin je vraagt of er soms vertraging is opgetreden, dan krijg je veel betere service.
Bedankt voor deze bijdrage!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |