abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89004466
Beste medefok!ers,

Ik hoop dat iemand mij hier vrij snel bij kan helpen!

Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.

Ik heb hier geen rekening van gezien. Ze hebben alleen een brief gestuurd dat we uiterlijk 22 november contact met ze moeten opnemen.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb vandaag (namens mijn ouders) met ze gebeld en gehoord dus dat het uitzonderlijk hoge kosten zijn.
Maar ze willen dat wij VANDAAG deze kosten moeten betalen anders worden we afgesloten.
Ik heb verder geen rekening oid gezien.
Kunnen ze dit zomaar van ons vragen?? Ik kan zsm niks in de algemene voorwaarden terugvinden. Maar erg behulpzaam zijn ze nog niet bij KPN...

Iemand ideen? Ik ben nu bezig met uitzoeken of mijn ouders rechtsbijstand hebben. Zodat ik die ook om advies kan vragen. Maar wie weet hebben jullie in de tussentijd ook goede tips!!

Ik hoor het graag.
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:16 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004506
Is het zakelijk of particulier?
  maandag 22 november 2010 @ 10:09:26 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004507
Waar komen die kosten dan vandaan? Is er extreem veel gebeld in die tijd of bv naar het buitenland gebeld? Ik neem aan dat KPN de claim ook kan onderbouwen...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004560
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
pi_89004577
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:38 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004585
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Waren er in het verleden problemen met betalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:12:58 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004593
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is particulier.

En ja er is veel gebeld naar het buitenland. Maar mijn ouders waren in de veronderstelling dat dat gegaan is via zo een tussenbureau als belkampioen oid.
In de veronderstelling dat? Heb je dit ergens zwart op wit staan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 november 2010 @ 10:13:42 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89004612
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Ja, waarom niet?
Openstaande rekeningen dienen betaald te worden, ongeacht of het veel geld is of niet.
Je zou kunnen proberen om een regeling te treffen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89004614
Heb je geen dialer op je computer? Dat je een oude modemkabel nog steeds aangesloten hebt?
pi_89004629
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
  maandag 22 november 2010 @ 10:15:08 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89004634
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2010 10:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Op 18 november is er een brief ontvangen (bij mijn ouders) van KPN over dat er in korte tijd enorm hoge kosten zijn geweest op de vaste telefoonlijn.
Deze kosten schijnen te liggen tussen 9 november en 19 november van ruim 700e ex btw.
:?

Gaat het om een vaste lijn?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 10:16:49 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004678
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin maandag 22 november 2010 @ 10:17:01 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89004685
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan. Om in vervolg dit soort ellende te voorkomen TS, zou ik je ouders laten "bellen" via skype of msn. Dan kost het naast je internetabonnement verder niets.
pi_89004692
@ karr-1 : Nee nooit ebtaalproblemen gehad. En nee de verondestelling staat nergens op papier. Dat via belkampioen moet je een bepaald nr draaien en dan kun je via een goedkoop tarief naar het buitenland bellen.

@ netsplitter. Het lijkt mij dat ze je eerst van een goede rekening moeten voorzien en acceptgiro oid voor betaling over te gaan? Telefonisch lijkt me niet echt een correcte methode om een betaling af te dwingen?

@ tha_one: nee geen modemverbinding in de pc's. dat is ouderwets ;-) daar doen we hier ook niet meer aan! ;)
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:22 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004693
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:14 schreef jeoff het volgende:
Wat een verhaal weer.. KPN Zuigt echt enorm! ben zo blij dat ik helemaal niks met ze te doen heb (niet direct dan).

Ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen zonder rekening met specificatie.
KPN zuigt niet er is gewoon een reden voor dit bedrag. Of je een rekening moet betalen zonder specificatie weet ik niet, het is wel netjes dat je een vooraankondiging krijgt van ze.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:26 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89004697
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:12 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Maar kan een bedrijf als KPN van je (als particulier) verlangen dat je per direct een rekening betaald, terwijl je de rekening nog nooit ingezien hebt?
Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89004706
quote:
3s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Nou ben ik helemaal geen fan van KPN maar als er gewoon heel veel gebeld is naar een ver land dan zal er ook gewoon betaald moeten worden natuurlijk. Daar is niets vreemds aan.
Ja maar lekker dat ze dat dan METEEN eisen zonder factuur te sturen.
Lekker klantvriendelijk
pi_89004712
quote:
5s.gif Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat nou zuigen... ze zijn zo fatsoenlijk om 'vreemd' verbruik te melden voordat de reguliere rekening komt. Ik vind dat behoorlijk netjes.
Ik vind het zeker ook netjes dat ze dit doen. Alleen vind ik het minder tof dat ze per direct vragen het te betalen zonder dat ik inzage heb gehad in die rekening. Want geld terugkrijgen is altijd meer werk om je gelijk te halen...
pi_89004726
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

:?

Gaat het om een vaste lijn?
Ja gaat om een vaste lijn. Heb ze net gebeld. Dus vandaar dat de dame zei dat het tussen 9 en 19 november was.
  maandag 22 november 2010 @ 10:19:13 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89004727
Ze moeten dat bedrag toch echt onderbouwen hoor. Je hebt recht op een factuur en een specificatie van de kosten.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_89004733
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
  maandag 22 november 2010 @ 10:20:07 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89004738
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:19 schreef jeoff het volgende:
ik heb zo veel negatieve verhalen over KPN (direct en indirect) dat wil je niet weten.
Veel te duur, veel te log (lijken wel ambtenaren) en zeer onbehulpzaam.
Vast wel, maar dat is hier niet relevant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89004746
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als de kosten gemaakt zijn in de periode van 9 november en 19 november, dan heb je het over vorige week :?

Een typefoutje, of niet? Als het geen typefoutje is, dan zou ik rustig even vragen om de specificatie.
Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
pi_89004763
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]



Ik weet dat er veel gebeld is. Mijn vader zit momenteel in het buitenland. En mijn moeder heeft wel (vrijwel) dagelijks even contact met hem gehad. Maar zoveel vind ik ook enorm veel en zie dus voor deze periode liever eerst een specificatie voordat er tot betaling over gegaan wordt.
Gewoon even bellen of ze een specificatie kunnen mailen zodat jij het z.s.m. kan controleren en het verschuldigde bedrag kunt overmaken.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:22:05 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_89004777
Ik zou eerst maar eens op een factuur vragen, voordat je zomaar gaat betalen. Weet je zeker dat ze hebben gezegd dat er vandaag betaald moet worden, zo zonder factuur?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')