abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:04:40 #201
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89362462
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:26 schreef richard_prf het volgende:
Na de diagnose is er een behandeling beschikbaar om het lijden dragelijker te maken of helemaal te laten verdwijnen?
Jammer genoeg is er geen behandeling voor; autisme is (nog) niet te genezen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_89364844
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 21:53 schreef schaal_9 het volgende:
Ja, ik vind als iedereen in de groep autistisch is. Maar ja... leg dat maar eens uit aan de buitenwereld.

Hier staat tegenover dat er ook genoeg (normale) mensen zijn die weinig spreken/communiceren en er geen moeite mee hebben dat anderen meer of vlotter praten.
Schaal, je zegt net dat je vind dat je een lichte vorm heb. Je spreekt jezelf tegen.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:03:52 #203
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89366005
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Schaal, je zegt net dat je vind dat je een lichte vorm heb. Je spreekt jezelf tegen.
Waar zeg ik dat dan?
  woensdag 1 december 2010 @ 10:20:20 #204
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_89375662
Wie werkt er hier eigenlijk allemaal? En wat voor werk doen jullie precies? Ben zo ineens benieuwd..
pi_89376032
Ik werk bij de sociale dienst, 2elijns medewerkster (aanvragen kinderopvang, ldt, informatie, balie, the works)
maar NT-er dus tel niet mee
pi_89376759
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:56 schreef schaal_9 het volgende:
Autisme betekent voor mij:
- Kan niet zo vlot met vrouwen kletsen
- Niet zo sterk bij sociale contacten in grotere groepen
- Moeite met grote veranderingen (zoals een verhuizing)

Positieve kanten heeft het niet direct. Het is dat ik omdat het een vrij lichte vorm betreft en ik de juiste mensen op mijn pad ben tegengekomen, weer mijn eigen boontjes kan doppen.

Veel laster is de extreme kou die we gaan krijgen. Voor mensen met een uitkering is het de vraag of ze deze winter gaan overleven.
Dat zeg je hier, dus.
pi_89378697
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:20 schreef CHEVHB het volgende:
Wie werkt er hier eigenlijk allemaal? En wat voor werk doen jullie precies? Ben zo ineens benieuwd..
Ik ben kwaliteitscontroleur bij een levensmiddelenbedrijf

Wat deed jij ook al weer?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:35:44 #208
327053 QuoVadis.
Waar gaat gij heen?
pi_89380535
Leest mee.
pi_89381514
financieel medewerker
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  woensdag 1 december 2010 @ 13:00:04 #210
256787 CHEVHB
pi_89381523
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben kwaliteitscontroleur bij een levensmiddelenbedrijf

Wat deed jij ook al weer?
Om een lang verhaal kort te maken:

Lange tijd thuis gezeten, vanwege verschillende omstandigheden. Waaronder een studie die niet goed ging ( te weinig begeleiding, kon alles niet goed bijhouden alles ging te snel) en ik kwam er dus achter dat school totaal niet bij me past. Wajong aangevraagd, wajong toegekend en nu opzoek naar werk wat bij me past. Stapje voor stapje.. misschien beginnen met een soort van vrijwilligerswerk of stage en dan opbouwen naar steeds meer.

Ik ga binnenkort met mijn jobcoach een CTC TEST maken ( weet niet zeker of het zo heet, maar dat noemde ze op het UWV zo) zodat ik meer inzicht kan krijgen naar mijn mogelijkheden die goed bij me passen.

Gisteren gesprek gehad op een bedrijf voor vrijwilligerswerk.. maar dat is niets geworden. Ze vonden dat ik nog teveel begeleiding nodig had om daar goed te kunnen functioneren.. voel me er nu nog rot over. Lastig zo'n beperking.. |:(
  woensdag 1 december 2010 @ 13:38:32 #211
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89383109
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:20 schreef CHEVHB het volgende:
Ik maak ramingen en analyses voor de sociale zekerheid.

Beetje jammer dat mensen met een iets boven modaal inkomen (de grens is een belastbaar inkomen van 33.614 euro) straks worden geacht op straat te leven. Mensen met gewone beroepen en gewone inkomens, zoals Mark en Marieke. Gelukkig heb ik al een betaalbare huurwoning.

Huis wordt modale inkomens onmogelijk gemaakt
pi_89383526
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:00 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Om een lang verhaal kort te maken:

Lange tijd thuis gezeten, vanwege verschillende omstandigheden. Waaronder een studie die niet goed ging ( te weinig begeleiding, kon alles niet goed bijhouden alles ging te snel) en ik kwam er dus achter dat school totaal niet bij me past. Wajong aangevraagd, wajong toegekend en nu opzoek naar werk wat bij me past. Stapje voor stapje.. misschien beginnen met een soort van vrijwilligerswerk of stage en dan opbouwen naar steeds meer.

Ik ga binnenkort met mijn jobcoach een CTC TEST maken ( weet niet zeker of het zo heet, maar dat noemde ze op het UWV zo) zodat ik meer inzicht kan krijgen naar mijn mogelijkheden die goed bij me passen.

Gisteren gesprek gehad op een bedrijf voor vrijwilligerswerk.. maar dat is niets geworden. Ze vonden dat ik nog teveel begeleiding nodig had om daar goed te kunnen functioneren.. voel me er nu nog rot over. Lastig zo'n beperking.. |:(
Pff lastig allemaal. Soms vervloek ik mijn beperking ook, terwijl ik er veel minder last heb dan jou.

Ik heb 2 jaar geleden een compententietest gemaakt bij het UWV :') Ik zat toen zonder werk etc. Dus ik die test maken. Op de basis van de uitslag konden ze niets voor mij doen. Ik moest eerst mijn problemen oplossen en daarna terug komen :') WTF :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_89383564
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:38 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik maak ramingen en analyses voor de sociale zekerheid.

Beetje jammer dat mensen met een iets boven modaal inkomen (de grens is een belastbaar inkomen van 33.614 euro) straks worden geacht op straat te leven. Mensen met gewone beroepen en gewone inkomens, zoals Mark en Marieke. Gelukkig heb ik al een betaalbare huurwoning.

Huis wordt modale inkomens onmogelijk gemaakt
Wat negatief weer. :{ Kopen is ook een optie, particuliere huurmarkt ook. Dus mensen komen heus niet op straat te staan.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 1 december 2010 @ 13:55:27 #214
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89383784
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat negatief weer. :{ Kopen is ook een optie, particuliere huurmarkt ook. Dus mensen komen heus niet op straat te staan.
Als je het bericht gelezen hebt, dan zie je dat de maximale hypotheek verlaagd wordt van 147 duizend naar 105 duizend euro. Daar heb je bij wijze van spreken een garage voor! De huren in de particuliere sector beginnen vanaf 652 euro per maand. Dat is dus een minimumbedrag!

Sja, werken moet wel lonen he!
pi_89384235
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind schaal soberso negatief :{
Jij bent positief! *O*
pi_89384274
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:55 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Als je het bericht gelezen hebt, dan zie je dat de maximale hypotheek verlaagd wordt van 147 duizend naar 105 duizend euro. Daar heb je bij wijze van spreken een garage voor! De huren in de particuliere sector beginnen vanaf 652 euro per maand. Dat is dus een minimumbedrag!

Sja, werken moet wel lonen he!
Ach dan blijf je toch gewoon lekker bij je ouders wonen :P
14 SHADES OF GREY
  woensdag 1 december 2010 @ 14:10:50 #217
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89384428
Ach ja...
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:05 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik vind schaal soberso negatief :{
Jij bent positief! *O*
Ach ja, dat is wel weer zo... jammer dan. Mijn zelfvertrouwen haal ik wel uit iets anders dan een internetforum. Maar ik denk ook dat ik realistisch ben wat betreft die huizenmarkt (en ja, ik heb kennis van allerlei financiële regelingen ^O^ ), alleen is dit bij nader inzien niet echt het goede topic daarvoor :P

[ Bericht 10% gewijzigd door schaal_9 op 01-12-2010 14:30:11 ]
pi_89385460
Ach ja ik merk t wel, samen zitten we er dik boven en hebben al een koopwoning,.
Mocht de relatie verbroken worden zit ik er op korte termijn onder, op de langere termijn kan ik blijven zitten waar ik zit :+
pi_89385655
quote:
Ach dan blijf je toch gewoon lekker bij je ouders wonen
Gaat niet makkelijk met gebroken contact ;) Moet er niet aan denken bij mn ouders te wonen, moet er niet aan denken om daar uberhaupt nog te logeren.

Snap best dat schaal 9 met zijn toekomstplannen de toekomst somber inziet. Je kan nog zo gedreven zijn, je kan niet over water lopen

Ik zie t positief in, in de hoop dat jonge stellen overhaast besluiten om onze woning te kopen nu ze er de hypotheek nog voor krijgen in 2010 :+
  woensdag 1 december 2010 @ 15:21:52 #220
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89387503
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Gaat niet makkelijk met gebroken contact ;) Moet er niet aan denken bij mn ouders te wonen, moet er niet aan denken om daar uberhaupt nog te logeren.

Snap best dat schaal 9 met zijn toekomstplannen de toekomst somber inziet. Je kan nog zo gedreven zijn, je kan niet over water lopen

Ik zie t positief in, in de hoop dat jonge stellen overhaast besluiten om onze woning te kopen nu ze er de hypotheek nog voor krijgen in 2010 :+
Kijk eens aan! Toekomstplannen dat is het juiste woord. Ik heb daar over nagedacht, en op lange termijn is verhuizen voor mij een aantrekkelijke optie.

Sommige mensen in mijn omgeving hebben ook twee hypotheken, en dat is niet echt een pretje. Soms staan huizen wel 18 maanden te koop. Ik hoop dat jullie woning snel verkocht wordt, geeft een stuk financiële rust. Staat het huis al lange tijd te koop?
pi_89387836
nee hoor is vorige maand de verkoop ingegaan. Afgelopen vrijdag en vandaag kijkers gehad. Detroit krijgt vanmiddag terugkoppeling over die 2 bezichtigingen
En het is echt dat hij werk heeft hoor.. mocht zijn ww aflopen dan waren we de klos. Want hij komt niet in aanmerking voor een uitkering ivm inkomsten van mij, of hij moest fraude plegen. Dus het contract kwam echt als geroepen om nog redelijk stressvrij te verhuizen
  woensdag 1 december 2010 @ 17:40:51 #222
327053 QuoVadis.
Waar gaat gij heen?
pi_89393763
Ik vind Schaal_9 niet pessimistisch reageren. Het stond vandaag in de krant dat het voor grote groepen mensen heel moeilijk is om een woning te kopen.

Ik denk dat komende jaren veel mensen op straat zullen belanden. Mensen aan de onderkant, wordne het hardste getroffen door de bezuinigingen. De premies voor de zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar geworden, de zorgtoeslag wordt fors op gekort.

Ik verwacht dat het aantal zwervelingen de komende jaren fors zal toenemen met de ultrarechts kabinet.
  woensdag 1 december 2010 @ 17:46:03 #223
327053 QuoVadis.
Waar gaat gij heen?
pi_89393962
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Jammer genoeg is er geen behandeling voor; autisme is (nog) niet te genezen.
Autisme is aangelegd. Ik vrees dat het nooit te genezen valt....
pi_89395519
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Ach, daar blijf je alleen maar beter door rijden. Veel mensen, of eigenlijk iedereen, passen een eigen rijstijl aan als ze eenmaal het papiertje binnen hebben. Is ook doodnormaal, je leert de basis tijdens lessen en als je de basis goed genoeg beheerst dan laten ze je vrij de weg op. En dan gaat iedereen "los". Je leert ook pas echt autorijden als je je rijbewijs eenmaal hebt.
Men zegt dat je je pas geoefend chauffeur mag noemen met minstens 100.000km of 5 jaar ervaring.
Ik vind zelf eigenlijk dat iedereen verplicht 1 keer in de zoveeltijd even een herexamen moet doen. En slip/rijvaardigheidstraining.

Zelf kan ik uitstekend autorijden, heb meer dan 150.000km ervaring, meer dan 200 auto's gereden, 10 jaar mijn rijbewijs, alle slip en rijvaardigheids trainingen en 1 jaar in het bezit geweest van een KNAF nationaal rallysprint licensie, nooit geraced.
Diverse chauffeursbaantjes gehad, maar als ik nu op zou moeten voor een nieuw examen; dan zak ik.. ivm met mijn eigen rijstijl.

Maar ik snap dat je je lullig voelt dat het nu alleen voor jou, of andere "beperkte" mensen geldt.
Ik denk dat jij een stuk beter zal rijden/gedragen in het verkeer, dan de gemiddelde NT'er.. In de zin van aan de regels houden en dergelijke.

Durf je wel al alleen de weg op enzo?
Daar heb je wel gelijk in, dat ieder dan zich een eigen rijstijl ontwikkelt na het behalen van het rijbewijs. Ik heb nog niet zonder een bijrijder gereden, want ik haal pas overmorgen mijn rijbewijs op bij de gemeente.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:13:31 #225
256787 CHEVHB
pi_89397395
Ik wil dat ook rijlessen, maar ik weet het niet.. lijkt me heel erg moeilijk. Al die borden, wie er voorrang heeft enzo.. maar ik wil wel.

Maar ik ben echt een gevaar op de weg hoor.. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')