abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88993720
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 22:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als mensen echt zouden geven om de volgende generaties, zouden ze ervoor zorgen dat die er niet komen.
Ik denk dat je anders zou praten wanneer je zelf ooit deel uit zal maken van die generatie. En dat is ook de reden dat de huidige generatie, die de rest met een hoop problemen achterlaat, er niets om geeft. Maar goed, geniet er dan nog maar lekker van.
  zondag 21 november 2010 @ 22:11:47 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_88993902
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ik denk dat je anders zou praten wanneer je zelf ooit deel uit zal maken van die generatie. En dat is ook de reden dat de huidige generatie, die de rest met een hoop problemen achterlaat, er niets om geeft.
Als ik er nooit geweest was, zou ik dat logischerwijs ook niet erg kunnen vinden en al helemaal niet anders kunnen praten.

Het enige werkelijke probleem is overbevolking, de enige werkelijke oplossing is dus het inkrimpen van de bevolking. Dat kun je allemaal wel erg vinden en wat niet, maar zo is het. Alle maatregelen die daar niets aan veranderen geven ons slechts uitstel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_88994359
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:38 schreef LXIV het volgende:
Een ander interessant dilemma is het volgende. Wat is erger: dat de laatste 2500 tijgers doodgaan of 250.000 willekeurige mensen? Als jij mocht kiezen, wat koos je dan?
Dat is een hele goede vraag. Ik las pas een artikel waarin berekend wordt dat iemand met een gemiddeld inkomen redelijkerwijs 1350 mensenlevens kan redden gedurende z'n leven. Maar vrijwel niemand doet dat (inclusief ikzelf).

$350 miljoen voor 3200 extra tijgers zoals in de OP staat betekent $110.000 per tijger. Een mensenleven redden kost ca. $450 volgens het artikel dat ik link. Dus 'de mensheid' vindt dat het leven van 1 tijger 243x zoveel waard is als dat van een mens. En kiest daarmee dus 2500 tijgers boven 250.000 mensen zoals jij vraagt. ;) Natuurlijk wordt de financiële 'waarde' van iets sterk beïnvloed door de zeldzaamheid.
pi_88994703
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als ik er nooit geweest was, zou ik dat logischerwijs ook niet erg kunnen vinden en al helemaal niet anders kunnen praten.

Het enige werkelijke probleem is overbevolking, de enige werkelijke oplossing is dus het inkrimpen van de bevolking. Dat kun je allemaal wel erg vinden en wat niet, maar zo is het. Alle maatregelen die daar niets aan veranderen geven ons slechts uitstel.
Er heerst een taboe op geboortebeperking. Op zich begrijpelijk omdat een deel van je vrijheden wordt ingeperkt. Tevens liggen nazi-achtige taferelen op de loer: alleen perfecte mensen mogen kinderen krijgen.

Daar moet je uiteraard voor waken, maar an sich is geboortebeperking niet verkeerd. Sterker, het is langzaamaan noodzakelijk aan het worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88994798
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tevens liggen nazi-achtige taferelen op de loer: alleen perfecte mensen mogen kinderen krijgen.
Waarom zou dat het geval moeten zijn?
  zondag 21 november 2010 @ 22:31:14 #131
pi_88995204
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er heerst een taboe op geboortebeperking. Op zich begrijpelijk omdat een deel van je vrijheden wordt ingeperkt. Tevens liggen nazi-achtige taferelen op de loer: alleen perfecte mensen mogen kinderen krijgen.

Daar moet je uiteraard voor waken, maar an sich is geboortebeperking niet verkeerd. Sterker, het is langzaamaan noodzakelijk aan het worden.
Ik zal niet ontkennen dat het grote risico's met zich meebrengt. Maar op een gegeven moment is het maximum gewoon bereikt en zal het aantal mensen hoe dan ook moeten gaan afnemen. Maar waarschijnlijk zal niemand zich aan een plan voor wereldwijde geboortebeperking gaan wagen, dus is het een kwestie van tijd voordat er iets misgaat en het allemaal vanzelf zal gaan. Wel zo gemakkelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_88995872
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:25 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Waarom zou dat het geval moeten zijn?
Dat hoeft niet. Ik zeg enkel dat de mogelijkheid bestaat dat....kleine nuancering :)
pi_88995899
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Ik zeg enkel dat de mogelijkheid bestaat dat....kleine nuancering :)
Ok :)
pi_88995916
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat het grote risico's met zich meebrengt. Maar op een gegeven moment is het maximum gewoon bereikt en zal het aantal mensen hoe dan ook moeten gaan afnemen. Maar waarschijnlijk zal niemand zich aan een plan voor wereldwijde geboortebeperking gaan wagen, dus is het een kwestie van tijd voordat er iets misgaat en het allemaal vanzelf zal gaan. Wel zo gemakkelijk.
Ik vermoed ook dat de natuur zich op een gegeven moment tegen ons zal keren en dat de populatie gedwongen wordt gedecimeerd.
pi_88995995
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:41 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ok :)
Hangt natuurlijk ook in grote mate aan de figuren die de scepter zwaaien. Verschillende politieke stromingen zullen anders aankijken tegen geboortebeperking.
  zondag 21 november 2010 @ 22:45:09 #136
pi_88996137
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat de natuur zich op een gegeven moment tegen ons zal keren en dat de populatie gedwongen wordt gedecimeerd.
Dat doet de natuur niet, zich ergens tegen keren. Afgezien daarvan heb ik dezelfde vermoedens.
pi_88996306
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat doet de natuur niet, zich ergens tegen keren. Afgezien daarvan heb ik dezelfde vermoedens.
De natuur gaat toch op zoek naar de balans, lijkt mij. Druk ik mij simpelweg ongelukkig uit, of overdrijf ik de kracht van de natuur? :)
  zondag 21 november 2010 @ 22:59:24 #138
pi_88996963
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De natuur gaat toch op zoek naar de balans, lijkt mij. Druk ik mij simpelweg ongelukkig uit, of overdrijf ik de kracht van de natuur? :)
Je drukte je ongelukkig uit, door te suggereren dat de natuur bewust ingrijpt en nu dat zij op zoek is naar iets en dus een doel heeft. Een beetje muggenzifterij misschien, maar toch :P

De mens heeft zich gedeeltelijk los weten te maken van enkele evolutionaire principes, zoals de selectiedruk door competitie, concurrentie en predatie. Dit leidt tot een te grote populatie waardoor uiteindelijk het biosysteem de druk niet aan kan en de hoeveelheid ruimte, voedsel en water als beperkende factoren zullen optreden. Hierop zal uiteindelijk de bevolkingsgroei stuklopen, en de dan volgende strijd om de middelen zal geen pretje gaan worden.

Dat denk ik :)
pi_88997741
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef Stokstaart het volgende:
Natuurlijke selectie . Dieren komen en gaan . Net als dat wij ooit vast aan de beurt komen als we zo doorgaan .
Dit heeft helemaal maar dan ook helemaal niks met natuurlijke selectie te maken, dit zijn stropers die voor veel geld de tijgers afschieten omdat sletterige types zonodig met een bontje willen rondparaderen, of omdat gemalen tijgerpenis potentieverhogend zou werken en wat al niet meer voor onzin. Of de tijger uitsterft of niet is iets wat de mensheid geheel in eigen hand heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_88999599
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef LXIV het volgende:
Het uitsterven van de tijger is een keuze.

Feitelijk is de vraag: Hoeveel welvaart en vrijheid willen wij (als mensheid) inleveren om de tijger te redden.

Helaas is dat vrijwel niets.
dat
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:
Dat ben ik niet -helemaal- met je eens. De tijger sterft niet uit omdat hij zwak is. De tijger is juist een prachtig dier dat helemaal geperfectioneerd is om te kunnen overleven in zijn natuurlijke omgeving.

Dat hij uitsterft komt enkel omdat er één zeer destructieve soort als een pest zich voortwoekert en al het andere leven benadeelt. Dat is de mens.
en dat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 november 2010 @ 00:18:41 #141
862 Arcee
Look closer
pi_88999998
Zou erg jammer zijn idd. Tijgers zijn prachtige beesten, net als alle katachtigen. _O_

Juist om die reden wordt er ook actie ondernomen. Mocht de groene stinkwants met uitsterven worden bedreigd dan hoeft die denk ik niet op een internationale groene stinkwantstop te rekenen om hem te redden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_89000014
Zou zeker jammer zijn
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 22 november 2010 @ 00:31:32 #143
pi_89000352
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:18 schreef Arcee het volgende:
Zou erg jammer zijn idd. Tijgers zijn prachtige beesten, net als alle katachtigen. _O_

Juist om die reden wordt er ook actie ondernomen. Mocht de groene stinkwants met uitsterven worden bedreigd dan hoeft die denk ik niet op een internationale groene stinkwantstop te rekenen om hem te redden.
En dat toont dan meteen de kortzichtigheid van de mens aan. Die groene stinkwants is misschien wel een diersoort die een belangrijke en unieke rol speelt in zijn omgeving en waarvan het uitsterven ernstige gevolgen kan hebben voor het ecosysteem. Maar nee hoor, daar wordt weer niet aan gedacht. In plaats daarvan gaan we met zijn allen tijgers redden, 'want die zijn zo mooi' :')_!
De intelligentie van de mens moet toch altijd weer worden beperkt door zijn overheersende emoties. Spijtig.
  maandag 22 november 2010 @ 09:06:25 #144
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_89003323
En straks de panda, ook zo'n nutteloos beest.

Wat voor nut heeft de tijger nu op de wereld? De meeste mensen zien 'm enkel in de dierentuin/Circus en dat vindt men zielig.
pi_89006848
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ben ik niet -helemaal- met je eens. De tijger sterft niet uit omdat hij zwak is. De tijger is juist een prachtig dier dat helemaal geperfectioneerd is om te kunnen overleven in zijn natuurlijke omgeving.

Dat hij uitsterft komt enkel omdat er één zeer destructieve soort als een pest zich voortwoekert en al het andere leven benadeelt. Dat is de mens.
Dit.

Prachtig dier ;(
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')