abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88991219
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet snel idd.
We schijnen zo rond 2040 met, geloof ik, 9 miljard mensen rond te huppelen op deze aardkloot. :X
De natuur gaat dan helemaal naar de klote.
Het ligt er maar net aan wat de Chinezen met ons willen.
pi_88991244
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet snel idd.
We schijnen zo rond 2040 met, geloof ik, 9 miljard mensen rond te huppelen op deze aardkloot. :X
De natuur gaat dan helemaal naar de klote.
En het is nog maar de vraag of we tegen die tijd überhaupt al een stap op Mars hebben gezet. Ik zie het somber in, vooral omdat niemand zich zorgen lijkt te maken over de gigantische problemen waar we over enkele decennia waarschijnlijk mee te kampen hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:37:19 #103
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88991319
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:36 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

En het is nog maar de vraag of we tegen die tijd überhaupt al een stap op Mars hebben gezet. Ik zie het somber in, vooral omdat niemand zich zorgen lijkt te maken over de gigantische problemen waar we over enkele decennia waarschijnlijk mee zullen zitten.
Korte termijn is veel makkelijker om mee te scoren op politiek vlak.
Zolang dat het geval is zal dit nooit serieus genomen worden als bedreiging.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88991515
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef Stokstaart het volgende:
Natuurlijke selectie . Dieren komen en gaan . Net als dat wij ooit vast aan de beurt komen als we zo doorgaan .
Ja ja, bla bla.

Blijft kut want het zijn fantastische beesten. En de stropers are to blame.
pi_88991567
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Korte termijn is veel makkelijker om mee te scoren op politiek vlak.
Zolang dat het geval is zal dit nooit serieus genomen worden als bedreiging.
Doemscenario's hebben idd nog maar weinig effect...
pi_88991635
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef LXIV het volgende:
Het uitsterven van de tijger is een keuze.

Feitelijk is de vraag: Hoeveel welvaart en vrijheid willen wij (als mensheid) inleveren om de tijger te redden.

Helaas is dat vrijwel niets.
Hoeveel welvaart en vrijheid hebben we moeten inleveren om de Bizon te redden? Helemaal niets, we zijn er juist welvarender door geworden. Laat particulieren tijgers beschermen en fokken en geef ze vrij voor consumptie en ze zullen in aantallen verveelvoudigen
pi_88991678
Wij mensen zijn de oorzaak.
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_88991891
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doemscenario's hebben idd nog maar weinig effect...
Omdat het meer psychopatische denkbeelden zijn. De meeste mensen worden wel wakker als het realistisch is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:46:31 #109
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88992026
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Omdat het meer psychopatische denkbeelden zijn. De meeste mensen worden wel wakker als het realistisch is.
En dan is het al te laat. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88992050
quote:

[..]

Dan zijn we al te laat.
  zondag 21 november 2010 @ 21:48:09 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_88992165
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Dan zijn we al te laat.
Nee hoor. Dan kunnen we opnieuw beginnen ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 november 2010 @ 21:49:19 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88992248
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:41 schreef beeer het volgende:

[..]

Hoeveel welvaart en vrijheid hebben we moeten inleveren om de Bizon te redden? Helemaal niets, we zijn er juist welvarender door geworden. Laat particulieren tijgers beschermen en fokken en geef ze vrij voor consumptie en ze zullen in aantallen verveelvoudigen
Het gaat juist om het uitsterven van de wilde tijger. In dierentuinen zal hij wel blijven leven. Maar zo'n wilde tijger is toch iets anders. Net als het varken is voortgekomen uit het wilde zwijn zullen op lange termijn die dierentuintijgers (of foktijgers) suffe kooidieren worden.

Dit wil je toch behouden? Niet de hele wereld hoeft toch in een hokje gezet te worden?
The End Times are wild
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 november 2010 @ 21:50:54 #113
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88992372
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sommige zien het glas dan echt als half leeg hoor. ;)
pi_88992390
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Slechte instelling.
pi_88992443
quote:

[..]

Daar heb je wat aan. :') Dan is het al te laat.
En psychopaten geven over het algemeen niet zo om anderen.
pi_88992472
:'(

Zelf eentje in het wild gezien in Bandipur, India _O_

Machtig beest.
pi_88992534
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:49 schreef LXIV het volgende:
Het gaat juist om het uitsterven van de wilde tijger. In dierentuinen zal hij wel blijven leven. Maar zo'n wilde tijger is toch iets anders. Net als het varken is voortgekomen uit het wilde zwijn zullen op lange termijn die dierentuintijgers (of foktijgers) suffe kooidieren worden.

[ afbeelding ]
Dit wil je toch behouden? Niet de hele wereld hoeft toch in een hokje gezet te worden?
Nee liever niet. Maar hier is het hele land al in rep en roer als er een iets te groot uitgevallen kat over de Veluwe loopt :') dus denk dat we weinig recht van spreken hebben
pi_88992882
quote:

[..]

Dit wil je toch behouden?
Ha, dit vind ik een mooie. Dat zeggen de supporters van de voetbalclubs die door de gemeentes worden gered nou ook altijd. Ach, zo'n prachtige club, rijke historie, zoveel plezier van, dat wil je toch behouden?
Nee, veel mensen interesseert het vrij weinig of het behouden wordt.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  zondag 21 november 2010 @ 21:57:40 #119
pi_88992895
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:51 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Slechte instelling.
Oh kom op, alsof het met een goede instelling nog goedkomt. We zijn gewoon met te veel, dat is het enige probleem en daar helpt geen wildreservaat of milieu-organisatie iets aan. Op een dag gaat het mis, de vraag is alleen wanneer en of de mens als soort daarna nog bestaat. Maar laat ons tenminste de laatste dagen in vrolijkheid slijten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 november 2010 @ 21:59:45 #120
pi_88993034
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dan fokken ze die beesten op eigenschappen die wilde tijgers hadden. Opgelost.
pi_88993183
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oh kom op, alsof het met een goede instelling nog goedkomt. We zijn gewoon met te veel, dat is het enige probleem en daar helpt geen wildreservaat of milieu-organisatie iets aan. Op een dag gaat het mis, de vraag is alleen wanneer en of de mens als soort daarna nog bestaat. Maar laat ons tenminste de laatste dagen in vrolijkheid slijten.
Dus je geeft geen flikker om de volgende generaties? Dan ben ik het niet met je eens.
  zondag 21 november 2010 @ 22:02:46 #122
pi_88993252
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:01 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Dus je geeft geen flikker om de volgende generaties? Dan ben ik het niet met je eens.
Als mensen echt zouden geven om de volgende generaties, zouden ze ervoor zorgen dat die er niet komen.
pi_88993323
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat het mis gaat door het uitsterven van dieren, daar maak ik me inderdaad ook zorgen over (niet over "het klimaatprobleem" overigens). Er zijn gewoon diergroepen die echt moeten worden beschermd om het leven mogelijk te maken.

Niet tijgers enzo natuurlijk, dat maakt niets uit. Ik zou dan ook zeggen, stop al dat geld van de bescherming van tijgers en andere voor het ecologisch systeem vrij nutteloze diersoorten, in bijvoorbeeld de bescherming van bijen. De bijen drijgen uit te sterven, waardoor er sterke problemen betreffende de bestuiving van bloemen zal plaatsvinden. Wij komen nog wel aan eten, we kunnen immers genoeg eten produceren zonder bestuiving (veredelde rassen zonder pitten) maar een grote afname van bloemen zal wel veel andere bijwerkingen hebben lijkt me zo..

Ik meen dat het ook slecht gaat met plankton, wat ook grote problemen kan veroorzaken.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_88993367
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dan fokken ze die beesten op eigenschappen die wilde tijgers hadden. Opgelost.
Dat gaat natuurlijk niet werken he.

Geen enkele tijger ontwikkelt op een gegeven moment nog een jachtinstinct, gewoon omdat ze gevoerd worden. Dan blijft er uiteindelijk weinig van de 'wilde tijger' over.

Zonde.
  zondag 21 november 2010 @ 22:08:58 #125
pi_88993692
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:04 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet werken he.

Geen enkele tijger ontwikkelt op een gegeven moment nog een jachtinstinct, gewoon omdat ze gevoerd worden. Dan blijft er uiteindelijk weinig van de 'wilde tijger' over.

Zonde.
Maar ze zullen er nog wel op lijken. En laten we eerlijk zijn, het enige waar mensen in een dierentuin om geven is of die dieren wild lijken.

Overigens kunnen dierentuinen wel diersoorten fokken om terug te plaatsen in de natuur. Dat is gebeurd bij de Prezwalskipaarden, die vanuit dierentuinen uitgezet werden in een reservaat in Mongolië nadat ze waren uitgestorven in het wild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')