Hij is zoooooo leuk hequote:Op zondag 21 november 2010 18:01 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Ja! Eindelijk weer een goeie Irving!
Ben je nu aan al deze tegelijkertijd boeken bezig of 1 na 1?quote:
Ze zijn erg leuk die Dexter boeken, maar afgezien van het eerste seizoen heeft het niets met de TV Serie te doen.quote:
Ik heb Snow Flower net uitgelezen, heel mooi boekquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, Wilde Zwanen wil ik ook al erg lang lezen, denk dat ik die binnenkort maar eens van mijn moeder leen. Heb onlangs ook het boek 'Snow Flower en de geheime waaier' gelezen, dat speelt in de 19e eeuw in China, toen de voetjes van meisjes nog werden ingebonden. Is ook echt een aanrader! Ik vind China altijd erg intrigerend, zo'n andere cultuur dan de Westerse.
Het lelietheater was mijn eerste Lulu Wang, welke van haar zijn nog meer aan te raden? Ik heb gelezen dat haar tweede boek (het tedere kind, geloof ik) erg afgekraakt werd, dus weet niet of dat de moeite waard is.
Nee, nog niet - staat nog op mijn verlanglijstjequote:Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb Snow Flower net uitgelezen, heel mooi boek![]()
Ben je al aan Amy Tan begonnen?
Richt dat schildpadden boek op tactieken hoe wij als lezers rust kunnen vinden in deze speedy-gonzales wereld?quote:
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:37 schreef Kolomos het volgende:
[..]
Richt dat schildpadden boek op tactieken hoe wij als lezers rust kunnen vinden in deze speedy-gonzales wereld?
quote:De samenwerking tussen psycholoog Schwarz en componist Schweppe heeft tot een origineel boek over onthaasting en leven in het nu geleid. Teksten en onderhoudende fabels over de wijze schildpad Kurma vormen de rode draad door het boek en leiden de lezer stap voor stap door de zeven geheimen van de schildpad die de lezer helpen om dichter bij zichzelf te komen.
Toegankelijk geschreven en een aanrader voor een brede doelgroep met interesse voor onthaasting, meditatie en zoeken naar zingeving.
Oeh, hier ben ik al een tijd erg benieuwd naar! Laat je weten wat je ervan vindt?quote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 02:39 schreef ValHallen het volgende:
[ afbeelding ]
M'n eerste Murakami en ik weet nu al zeker dat ik nog veel meer van deze man ga lezen. Heerlijk boek, de rare personages en die droevige ondertoon van eenzaamheid laten me ontzettend geboeid lezen. Een pareltje die zo goed als zeker in mijn top 20 terecht komt.
Ben nog niet heel ver, even aan het kijken of het toevallig wat is voor mijn college metafictionaliteit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:58 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Oeh, hier ben ik al een tijd erg benieuwd naar! Laat je weten wat je ervan vindt?
Wees je er aub wel van bewust dat dit boek nogal uit de toon valt in zijn oeuvre. Het is, zogezegd, zijn meest realistische boek. Wel ook mijn favoriet, though!quote:Op woensdag 24 november 2010 02:39 schreef ValHallen het volgende:
[ afbeelding ]
M'n eerste Murakami en ik weet nu al zeker dat ik nog veel meer van deze man ga lezen. Heerlijk boek, de rare personages en die droevige ondertoon van eenzaamheid laten me ontzettend geboeid lezen. Een pareltje die zo goed als zeker in mijn top 20 terecht komt.
Ik kan zowel realistische als niet realistische boeken prima hebben. Sterker nog: Mijn 3 favoriete boeken zijn twee Stephen King boeken en Honderd jaar eenzaamheid. Dus kom maar op, Murakamiquote:Op woensdag 24 november 2010 20:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wees je er aub wel van bewust dat dit boek nogal uit de toon valt in zijn oeuvre. Het is, zogezegd, zijn meest realistische boek. Wel ook mijn favoriet, though!.
Wat oh-oh al zegt: het lezen van Norwegian Wood was zo'n bijzondere sensatie, je zou willen dat je bepaalde boeken nog eens voor de eerste keer kon lezen.
Nee, alhoewel dat plantenhandboek misschien ook wel iets isquote:Op woensdag 24 november 2010 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee, zou het iets van Maartje Kuiper kunnen zijn?
http://www.maartjekuiper.nl/
Ik heb die agenda voor volgend jaarquote:Op donderdag 25 november 2010 10:24 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee, alhoewel dat plantenhandboek misschien ook wel iets is
Een wederom spannend en goed verhaal. We volgen Bernhard in Londen, canada en zijn reizen door noord en zuid amerika en aan het afrikaanse front. De stadhoudersbrief komt ter sprake en in de bijlage wordt het hele verhaal hiervan beschreven. Aan het eind van deze aflevering zijn de Duitsers op de terugtocht in Noord Afrika en Berhard besluit over te lopen, niet naar de Duitsers maar naar de Amerikanen.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Net binnen
[ afbeelding ]
Deel 4 van de stripbiografie van Bernhard
Maar de feiten kloppen wel Piet?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze niet helemaal serieuze biografie zit wederom uitstekend in elkaar en is een genot om te lezen.
Wie zal het zeggen, het is geen fantasieverhaal, maar hier en daar is wat vrijheid genomen met het invullen van de gaten. Het pretendeerd ook geen wetenschappelijke publicatie te zijnquote:Op zondag 28 november 2010 09:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Maar de feiten kloppen wel Piet?
Je vergeet Schiedam.quote:Op zondag 5 december 2010 14:44 schreef Zelfmoordkonijn het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam
Vlaardingen
Maassluis
Hoekie om
Trappie af
Gekkenhuis
Oh laat je weten hoe die is, daar ben ik heel benieuwd naar!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:01 schreef tournado het volgende:
[ link | afbeelding ]
Congo door David van Reybrouck.
Als Belg met familiale (koloniale) roots in Congo heb ik dat boek met veel interesse gelezen van zodra het uit was. In België was uiteraard veel te doen rond 50 jaar onafhankelijkheid en ik heb dat zo goed mogelijk proberen volgen. In mijn ogen steekt dit boek er bovenuit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh laat je weten hoe die is, daar ben ik heel benieuwd naar!
Geweldig boek, maar volgens mij verlies je een hoop in de vertaling.quote:
Valt wel mee. De vertaler is zo slim om onvertaalbare dingen onvertaald te laten en er een vertaling tussen haakjes achter te zetten.quote:Op zondag 19 december 2010 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig boek, maar volgens mij verlies je een hoop in de vertaling.
Ik blijf de aanduiding Literaire Thriller erg tenenkrommend vinden. Maar goed, ik geneer me er ook niet voor dat ik ook gewoon Tom Clancy lees.quote:Op zondag 19 december 2010 20:58 schreef DuchessX het volgende:
[ afbeelding ]
Op haar zesentwintigste heeft Rachel Carter een veelbelovende carrière voor zich en woont ze in een luxe flat met de man van haar dromen. Het leven lacht haar van alle kanten toe.
Toch weet niemand wat ze heeft moeten doorstaan om zo ver te komen. Nooit heeft ze iemand verteld over de gebeurtenissen in die lange hete zomer van vijftien jaar geleden.
Een zomer vol geheimen die slechts één iemand kent: Sophie Townsend, ooit haar beste vriendin en nu haar grootste vijand...
Dan duikt na vijftien jaar Sophie plotseling weer op in Rachels leven. Het is een gebeurtenis die haar volledig uit balans brengt en het verleden weer akelig dicht aan de oppervlakte brengt. Vanaf dat moment kan Rachel aan nog maar een ding denken: wraak.
Oee! Een van mijn lievelingsboeken, en het mooie is er komen nog meer dan twintig delen achteraan! (Ik heb ze inmiddels allemaal gelezenquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef vp-3 het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb nog niet veel gelezen, maar het is leuk tot nu toe!
Oh, Mishima schrijft zo mooi, helaas zijn de NL vertalingen waardeloos, maar gelukkig de Engelse over het algemeen vrij goed (ken alleen deze niet)quote:Op woensdag 22 december 2010 13:24 schreef breapbreap het volgende:
[ afbeelding ]
Net begonnen en het intrigeert me meteen.
Een prachtig boekquote:Op woensdag 22 december 2010 19:38 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Nu op een derde ongeveer. Ik was even bang dat ik er echt niet doorheen kon komen maar dat valt reuze mee. Zitten soms wel stukken in waar ik het even kwijt ben (vnl ook vanwege woordenschat). Maar wat een hilarisch boek, geweldig geschrevenJe zou bijna denken dat Brusselmans z'n inspiratie hieruit haalde.
Heb Dead or Alive inmiddels uit, een lekker weglezende thriller van de Meester. Niet zijn beste, maar nog altijd astronomisch veel beter dan de hier zo geliefde Dan Brown. Terroristen beramen aanslagen in de VS en Brazilië, Jack Ryan kondigt aan dat hij zich weer verkiesbaar stelt als president.quote:Op zondag 12 december 2010 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk ontspannen thriller lezen.
uitquote:
Misschien ff wat over vetellen, anders is het quoten ook zo doelloosquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:28 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
uit![]()
nu beginnen in Naked lunch
Brave New World; ok even in een notendop.quote:
ik vond het boek naar het einde toe steeds beter worden, en na het laatste hoofdstuk was ik over de streep:)quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:49 schreef Corkscrew het volgende:
Ik ben nu ook bezig in Brave New World (ongeveer 60 pagina's gelezen), maar het kan me nog niet echt overtuigen; net als 1984 blijf ik het nog wat abstract en ongeloofwaardig vinden. Hopelijk verandert dat nog.
hehe! ja dat zou kunnen, of mijn omschrijving doet mijn beleving tekort, wellicht moet ik het anders stellen:quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:29 schreef oh-oh het volgende:
Hihi als je pas na het laatste hoofdstuk over de streep was was het mss toch niet helemaal je van het![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |