abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89015031
Ik vrees voor de familie van het slachtoffer dat het voor de bestuurder mee zal vallen. Er wordt niet voor niets gezegd dat de auto een perfect middel is om iemand mee om te leggen, terwijl de straf laag is.
Over 100 jaar zijn we allemaal dood
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:33:51 #77
8781 crew  Frutsel
pi_89030376

desbetreffende weg

quote:
Vriendengroep zwaar aangeslagen
BERGENTHEIM - Een dronken automobilist reed zaterdagnacht net buiten Bergentheim al slingerend op een vriendengroep uit het Overijsselse Bergentheim in. Het kostte Ton Olsman (17) het leven, zijn vriend Jelte Ringenier (16) ligt zwaargewond in het ziekenhuis, meldt het AD.

Een halve dag na het ongeluk zitten vijf van de jongens van 'zuipkeet' De Keet en een van hun vaders op een hekje langs het kanaal waar het allemaal gebeurde. Met buitenstaanders willen ze er absoluut niet over praten. Eerst willen ze de ouders van hun overleden vriend spreken.

De jongens hadden zelf ook al een paar biertjes gedronken toen ze zaterdagnacht naar Mariënberg fietsten. Volgens een getuige reed de dader met hoge snelheid en slingerend op de groep in. Jelte knalde na de klap tegen het wegdek. Zijn vrienden en later het ambulancepersoneel bekommerden zich om hem.

De vrienden uitten hun frustratie ook tegen de automobilist. Pas toen de rust was weergekeerd, merkten ze dat iemand ontbrak. Ton was door de klap in het water terechtgekomen. ,,Iemand in de groep hoorde nog wel een schreeuw, maar dacht dat het van de overkant van het water kwam. Het bleek Ton te zijn,'' zegt een broer van een van de vrienden. Ton werd dood uit het water gehaald.

Jelte is volgens zijn zus Maaike zondagmiddag inmiddels buiten levensgevaar, maar moet nog wel worden geopereerd. ,,Hij heeft twee gebroken ribben en twee diepe wonden op zijn rug. Daar zitten nog steentjes in,'' aldus Maaike Ringenier.

De 27-jarige man uit Vroomshoop die het ongeluk veroorzaakte, bleek drie keer meer te hebben gedronken dan toegestaan. Hij is meteen gearresteerd en zat gisteren nog vast. Voor dood door schuld onder invloed van drank hangt hem een gevangenisstraf van maximaal negen jaar boven het hoofd.
pi_89031128
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:33 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
desbetreffende weg
Da's ofwel niet de weg die in de OP wordt genoemd, of de foto is de verkeerde kant op gemaakt. Of de weg die in de OP wordt genoemd, klopt niet.
  maandag 22 november 2010 @ 21:56:01 #79
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_89031517
Je zou eens de Hyves van het slachtoffer moeten opzoeken en naar het fotoalbum kijken. Er is maar één foto en dat is dan meteen in een lamlendige toestand met een pijpje Grolsch in de hand.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_89034195
quote:
15s.gif Op maandag 22 november 2010 21:56 schreef ACT-F het volgende:
Je zou eens de Hyves van het slachtoffer moeten opzoeken en naar het fotoalbum kijken. Er is maar één foto en dat is dan meteen in een lamlendige toestand met een pijpje Grolsch in de hand.

Want als je zelf een foto met een biertje in je hand op de foto staat, mag je het niet erg vinden om dood gereden te worden door een dronken automobilist?

Ik hap alvast, dan hoeft de rest van de users dat niet meer te doen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 22 november 2010 @ 22:57:44 #81
24533 ACT-F
pi_89035108
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Want als je zelf een foto met een biertje in je hand op de foto staat, mag je het niet erg vinden om dood gereden te worden door een dronken automobilist?

Ik hap alvast, dan hoeft de rest van de users dat niet meer te doen.
Ik schrijf je bij in de lijst met mensen die lijden aan een ernstige vorm van interpretatiestoornis. Dan hoeft het CBS dat niet meer te doen.

Mocht je de behoefte hebben aan een discussie dan moet je toch iets beter je best doen.
pi_89035538
quote:
15s.gif Op maandag 22 november 2010 21:56 schreef ACT-F het volgende:

ja en?
het is een 17 jarig ventje die ws een avondje lekker doorgehaald heeft met zijn vrienden.
(overigens slaapt die daar nog redelijk normaal, zat fotoÞs waar je lui in ergere toestand ziet.

Maar goed, een 17 jarige die zich eens flink bezuipt.

enige verschil met mijn generatie is is dat wij toen nog geen digicams en sociale netwerken hadden waar we zulke sfeer fotoÞs op plofden.

alsof als je af en toe eens flink zuipt je ook meteen bezopen gaat rijden, dan mag je van 70% van de nederlanders minimaal het rijbewijs afpakken |:( :|W
pi_89035833
Mijn broertje is doodgereden door iemand die 106 reed op een plek waar hij 50 mocht. Overdag, met goed zicht. Hij stak over zonder te kijken.. ik fietste naast hem, maar stopte wel.

Anyway, 'dronken' is nogal een breed begrip. Maar in dit geval is het wel flink over de limiet.

27 jaar, de bestuurder, ik ben ook 27 jaar. Ik stap ook wel eens achter het stuur met teveel op, als ik klein stukje moet, maar ik ga niet als een debiel rijden. Als je hebt gedronken rij je rustig, let je op. Gangetje van 40 km/h, rustig naar huis toe. Deze gozer heeft midden in de nacht op een donkere weg te hard en slingerend gereden..
pi_89035961
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:13 schreef Oksel het volgende:
Mijn broertje is doodgereden door iemand die 106 reed op een plek waar hij 50 mocht. Overdag, met goed zicht. Hij stak over zonder te kijken.. ik fietste naast hem, maar stopte wel.

Anyway, 'dronken' is nogal een breed begrip. Maar in dit geval is het wel flink over de limiet.

27 jaar, de bestuurder, ik ben ook 27 jaar. Ik stap ook wel eens achter het stuur met teveel op,
Dat snap ik dus echt niet, zeker na wat jij hebt meegemaakt.
pi_89036053
quote:
Als je hebt gedronken rij je rustig, let je op.
:')_!

Is iedereen hier opeens aan het trollen ofzo, voordat ik nog meer loop te happen.
'And I called your name,
  maandag 22 november 2010 @ 23:25:36 #86
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89036416
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:18 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')_!

Is iedereen hier opeens aan het trollen ofzo, voordat ik nog meer loop te happen.
Ik ben het wel eens met hem.
pi_89036662
Ik drink ook wel eens iets als ik nog moet rijden. Maar dat zijn dan hooguit twee biertjes, zonder significant effect.
Als je rekening gaat houden met je weggedrag, op gaat letten (wat je sowieso al moet doen), langzamer gaat rijden etc. dan ben je al veel te veel onder invloed. Met 40 rijd je ook iemand dood.

Ik vraag me trouwens af wat jij en Oksel bedoelen met 'teveel op'.
'And I called your name,
pi_89038699
quote:
Ik stap ook wel eens achter het stuur met teveel op
Dus je stapt niet alleen wel eens achter het stuur met 'iets' op, maar met 'teveel' op.

Best apart, zeker in combinatie met het stuk over je broertje.
  dinsdag 23 november 2010 @ 02:32:52 #89
24533 ACT-F
pi_89041055
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:05 schreef hondebrok het volgende:
Maar goed, een 17 jarige die zich eens flink bezuipt.
'eens'?

Als je een beetje doorgeklikt had dan zie je dat hij deel uitmaakt van een groep die regelmatig bij elkaar komt bij een drinkkeet. Je mag gevoeglijk aannemen dat het dan niet bij 'eens' blijft. Die bewuste avond waren ze met c.a 7 man aan het fietsen waarvan er één in dus in het kanaal is beland en één zwaar gewond. En die andere 5 waren kennelijk te bezopen om na het voorval het aantal koppen te tellen of iedereen compleet was. Sorry hoor, maar als je keurig achter elkaar fietst en goed licht hebt dan is zelfs een dronken automobilist in staat om 7 man te zien fietsen. Ik rijd regelmatig tijdens de vrij- en zaterdagavond en als ik zie hoe sommige jongeren zonder licht denken de hele weg te kunnen domineren en je ook nog eens een middelvinger krijgt als je claxonneert omdat je er langs wilt dan heb ik net zo'n groot (voor)oordeel over de jongeren als de meeste mensen over de dronken automobilist hebben.

En als ik mijn speurwerk goed verricht heb, dan weet ik inmiddels ook wie de dader is. Naar alle waarschijnlijkheid iemand die volgens zijn Hyves autocoureur is (met sloopauto's) en zijn stamcafé praktisch in het verlengde van de weg heeft waar het ongeluk gebeurd is. Had zijn drankgebruik nu echt een grote rol, of was het meer zijn scheurende rijstijl i.c.m. slechte wegverlichting eventueel i.c.m. slecht verlichte fietsers?

Met de informatie wat ik nu heb trek ik voorlopig de conclusie dat het een samenloop is van nadelige omstandigheden van meerdere partijen. Het is maar te hopen dat de dienst verkeersongevallenanalyse zijn werk grondig doet en zich niet alleen blindstaart op alleen het alcoholpromillage van de automobilist.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:40:54 #90
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_89042384
Gewoon alcohol in zn geheel verbieden, je voorkomt hiermee veel ellende en leed
Schijt aan iedereen
pi_89043873
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:45 schreef JusT_M het volgende:
Ik vrees voor de familie van het slachtoffer dat het voor de bestuurder mee zal vallen. Er wordt niet voor niets gezegd dat de auto een perfect middel is om iemand mee om te leggen, terwijl de straf laag is.
Mijn neefje van 14 is op een zaterdagmiddag doodgereden door een dronken automobilist. Hij reed hem finaal van zijn sokken terwijl hij langs de weg fietste op weg naar de bieb.

Het is 25 jaar geleden en de bestuurder kreeg toen 400 gulden boete en een jaar zijn rijbewijs afgenomen.
pi_89044239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 02:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

'eens'?

Als je een beetje doorgeklikt had dan zie je dat hij deel uitmaakt van een groep die regelmatig bij elkaar komt bij een drinkkeet. Je mag gevoeglijk aannemen dat het dan niet bij 'eens' blijft. Die bewuste avond waren ze met c.a 7 man aan het fietsen waarvan er één in dus in het kanaal is beland en één zwaar gewond. En die andere 5 waren kennelijk te bezopen om na het voorval het aantal koppen te tellen of iedereen compleet was. Sorry hoor, maar als je keurig achter elkaar fietst en goed licht hebt dan is zelfs een dronken automobilist in staat om 7 man te zien fietsen. Ik rijd regelmatig tijdens de vrij- en zaterdagavond en als ik zie hoe sommige jongeren zonder licht denken de hele weg te kunnen domineren en je ook nog eens een middelvinger krijgt als je claxonneert omdat je er langs wilt dan heb ik net zo'n groot (voor)oordeel over de jongeren als de meeste mensen over de dronken automobilist hebben.

En als ik mijn speurwerk goed verricht heb, dan weet ik inmiddels ook wie de dader is. Naar alle waarschijnlijkheid iemand die volgens zijn Hyves autocoureur is (met sloopauto's) en zijn stamcafé praktisch in het verlengde van de weg heeft waar het ongeluk gebeurd is. Had zijn drankgebruik nu echt een grote rol, of was het meer zijn scheurende rijstijl i.c.m. slechte wegverlichting eventueel i.c.m. slecht verlichte fietsers?

Met de informatie wat ik nu heb trek ik voorlopig de conclusie dat het een samenloop is van nadelige omstandigheden van meerdere partijen. Het is maar te hopen dat de dienst verkeersongevallenanalyse zijn werk grondig doet en zich niet alleen blindstaart op alleen het alcoholpromillage van de automobilist.
Ja, veel jongeren hebben een drankkeet in het oosten. persoonlijk vind ik dat ook een slechte ontwikkeling maar staat los van dit ongeluk.
(wij gingen vroeger gewoon bij iemand thuis in de woonkamer of cafe indrinken en dan op het fietsje.

dat veel jongeren zonder licht fietsen is ook zo maar uit ervaring weet ik wel dat de mensen in de boerengehuchten dat wel redelijk voor elkaar hebben en er van een groepje van 7 altijd wel een paar licht hebben.

feit blijft dat iemand in de auto een dodelijk wapen bestuurd en je ten allen tijden snel en accuraat moet kunnen ingrijpen. 3x de toegstane hoeveelheid alcohol is absurd.

het argument dat die dicht bij huis was is helemaal dikke onzin want dan kon die een fiets pakken.
en daarnaast gebeuren de meeste ongelukken juist dichtbij huis (men word onoplettend omdat men de buurt kent en niet met onverwachte zaken rekening houdt).

en dan het argument autocoureur, dat betekend dus dat die lul gewoon een ouwe kadet ombouwt om door de modder te crossen met autorodeos.
dat zegt dus niks maar dan ook niks over je rijkunsten (ik heb er zelf ook wel eens aan meegedaan).

elke tukker weet dat je in het weekend moet uitkijken voor bezopen jongeren die over landweggetjes fietsen, daar hou je rekening mee en je passeert ze langzaam!
(als je dat niet snapt of wilt dan moet je je rbw inleveren).

dat die aangeschoten en dronken jongeren niet adequaat hebben gereageerd na een zwaar ongeluk wil je ze ook nog aanrekenen?
zelfs als hulpverleners zelf zoiets overkomt reageren ze vaak fout.

is de dader familie van jou of zo dat je zo reageerd?
pi_89044298
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:40 schreef Deadre het volgende:
Gewoon alcohol in zn geheel verbieden, je voorkomt hiermee veel ellende en leed
of gewoon de mensen keihard straffen die er niet mee om kunnen gaan...

(ik hoe van mijn biertje/wijntje/whisky en kan det met verantwoordleijkheid genieten)
pi_89044412
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt. Dergelijke straffen zijn veeeeeeeeeel te laag, vandaar ook het grote aantal mensen dat dronken gaat rijden.
Een afschrikwekkende straf voor dronken rijden (nog zonder ongeval!) lijkt me een maand cel, boete ter waarde van een half jaarinkomen, auto naar Domeinen, en de rest van je leven geen rijbewijs meer. Wedden dat dan opeens veel meer mensen zich aan de regels gaan houden? En dat scheelt simpelweg tot 200 doden per jaar!
Dit zou toch best wel eens onder dood door schuld kunnen vallen en dan is de straf niet zó heel licht hoor. Wat ik wel vind is dat bij dergelijke ongelukken de bestuurder van de auto permanent zijn rijbewijs kwijt hoort te raken. En bij blaastesten 2x betrapt , ook rijbewijs permanent kwijt, betrapt op het rijden zonder rijbewijs daarna? Auto in de pletpers en een boete van 10.000 euro.
Zulke figuren moet je direct van de weg af krijgen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:42:47 #95
24533 ACT-F
pi_89057113
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef hondebrok het volgende:
is de dader familie van jou of zo dat je zo reageerd?
Moet je per sé familie van de dader zijn om het geheel van uit een automobilistperspectief te bekijken, of is enkel zelf automobilist zijn voldoende?

quote:
elke tukker weet dat je in het weekend moet uitkijken voor bezopen jongeren die over landweggetjes fietsen, daar hou je rekening mee en je passeert ze langzaam!
(als je dat niet snapt of wilt dan moet je je rbw inleveren).
Dat de automobilist enkel met dronken fietsers rekening moet houden slaat als een tang op een varken. Mijn grootste ergernis is wel dat vooral jongere fietsers totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer kennen en zich denken alles te kunnen permitteren in het verkeer. Zelfs als ik deze ongeleide projectielen langzaam passeer is dat geen garantie dat één van die fietsers uit de groep er in één keer tussenuit schiet en voor mijn wielen terecht komt. Wat denk je dat bijna 2000 kilo met een fietser bij 20 km/u doet?

Ik stap elk weekend met drank op de fiets, vaak meer dan de 1,5 promille van de bestuurder in dit verhaal. Op een rechte weg zie ik kilometers van te voren de rode achterlichten wel, en met recht fietsen heb ik ook geen probleem, althans een fietspad met een breedte van 90 cm is meer dan voldoende. Heeft 1,5 promille nu werkelijk zoveel invloed op een regelmatige drinker? Ik heb mijn grote twijfels dat de bestuurder de fietsers niet gezien zou hebben als ze gewoon licht hadden. En slingerend rijden doe je als regelmatige drinker bij 1,5 promille ook niet. Wat ik plausibeler vind is dat de groep jongeren, ook gezien hun leeftijd, aan het dollen waren en dat één ervan uitgeschoten is, terwijl de auto er voorbij wilde. Als dat het geval is, dan had het ongeluk net zo goed met een nuchtere bestuurder kunnen gebeuren.

Mijn betoog kun je zien alsof ik het voor de bestuurder in het verhaal opneem, maar waar het mij om gaat dat ik het opneem voor alle automobilisten die maar al te vaak met onverantwoordelijke jongeren in het verkeer geconfronteerd worden en zij ervan de schuld krijgen bij een ongeluk omdat zij groter en sterker zijn dan de fietser. Volkomen onterecht. Dat je een zwakke verkeersdeelnemer bent ontslaat je dat niet van je eigen verantwoordelijkheden.
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:24:57 #96
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89058738
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Moet je per sé familie van de dader zijn om het geheel van uit een automobilistperspectief te bekijken, of is enkel zelf automobilist zijn voldoende?

[..]

Dat de automobilist enkel met dronken fietsers rekening moet houden slaat als een tang op een varken. Mijn grootste ergernis is wel dat vooral jongere fietsers totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer kennen en zich denken alles te kunnen permitteren in het verkeer. Zelfs als ik deze ongeleide projectielen langzaam passeer is dat geen garantie dat één van die fietsers uit de groep er in één keer tussenuit schiet en voor mijn wielen terecht komt. Wat denk je dat bijna 2000 kilo met een fietser bij 20 km/u doet?

Ik stap elk weekend met drank op de fiets, vaak meer dan de 1,5 promille van de bestuurder in dit verhaal. Op een rechte weg zie ik kilometers van te voren de rode achterlichten wel, en met recht fietsen heb ik ook geen probleem, althans een fietspad met een breedte van 90 cm is meer dan voldoende. Heeft 1,5 promille nu werkelijk zoveel invloed op een regelmatige drinker? Ik heb mijn grote twijfels dat de bestuurder de fietsers niet gezien zou hebben als ze gewoon licht hadden. En slingerend rijden doe je als regelmatige drinker bij 1,5 promille ook niet. Wat ik plausibeler vind is dat de groep jongeren, ook gezien hun leeftijd, aan het dollen waren en dat één ervan uitgeschoten is, terwijl de auto er voorbij wilde. Als dat het geval is, dan had het ongeluk net zo goed met een nuchtere bestuurder kunnen gebeuren.

Mijn betoog kun je zien alsof ik het voor de bestuurder in het verhaal opneem, maar waar het mij om gaat dat ik het opneem voor alle automobilisten die maar al te vaak met onverantwoordelijke jongeren in het verkeer geconfronteerd worden en zij ervan de schuld krijgen bij een ongeluk omdat zij groter en sterker zijn dan de fietser. Volkomen onterecht. Dat je een zwakke verkeersdeelnemer bent ontslaat je dat niet van je eigen verantwoordelijkheden.
Ik durf er vergif op in te nemen dat de fietsers ook absoluut niet nuchter waren. Dat neemt niet weg dat je als volwassen (27!) bestuurder van een auto gewoon te absurd DOM bent als je 's nachts gaat racen over een slecht verlichte weg, waar je sowieso dronken jongeren kunt verwachten. En al helemáál niet als je zelf ook nog eens te diep in het glaasje hebt gekeken! :{w Hij is hierin verantwoordelijk, en niet die kinderen, al fietsten ze met z'n zessen ladderzat naast elkaar.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:25:36 #97
24533 ACT-F
pi_89060833
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:24 schreef Qebbel het volgende:
Ik durf er vergif op in te nemen dat de fietsers ook absoluut niet nuchter waren. Dat neemt niet weg dat je als volwassen (27!) bestuurder van een auto gewoon te absurd DOM bent als je 's nachts gaat racen over een slecht verlichte weg, waar je sowieso dronken jongeren kunt verwachten. En al helemáál niet als je zelf ook nog eens te diep in het glaasje hebt gekeken! :{w Hij is hierin verantwoordelijk, en niet die kinderen, al fietsten ze met z'n zessen ladderzat naast elkaar.
Ik praat de bestuurder ook niet goed, want de politie bevestigt ook dat hij zeer waarschijnlijk te hard heeft gereden (lees: coureur aan het spelen was), maar de fietsers zijn beslist niet zonder zonden en verantwoordelijkheden. Daarvoor vind ik de leeftijd van 16 à 17 te hoog. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met verkeerslessen op school zit, maar bij mij werd er gehamerd om achter elkaar te fietsen, zeker als er een auto aankwam. Deden zij dat ook?
pi_89063329
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik praat de bestuurder ook niet goed, want de politie bevestigt ook dat hij zeer waarschijnlijk te hard heeft gereden (lees: coureur aan het spelen was), maar de fietsers zijn beslist niet zonder zonden en verantwoordelijkheden. Daarvoor vind ik de leeftijd van 16 à 17 te hoog. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met verkeerslessen op school zit, maar bij mij werd er gehamerd om achter elkaar te fietsen, zeker als er een auto aankwam. Deden zij dat ook?
wat snap je niet aan het feit dat als je in de auto stapt je nuchter moet zijn.
dat je niet moet racen
dat je snachts in het weekend (dronken) fietsers met laag snelheidsverschil moet inhalen.

als je dat niet snap en niet kunt opbrengen moet je je rbw inleveren
pi_89065986
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je hier een linkje met bewijsmateriaal voor?
Ik herinner me een zwarte voetballer die dronken en onverzekerd veel te hard reed met een dodelijk slachtoffer, en die kwam er zonder noemenswaardige straf vanaf.
Om je uit de droom te helpen, Kluivert (mits je die bedoeld) was niet dronken en reed ook niet véél te hard (ca 70 waar je 50 mag, 's avonds op een weg waar niet eens mensen fietsen of lopen).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:10:09 #100
24533 ACT-F
pi_89072554
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:24 schreef hondebrok het volgende:
wat snap je niet aan het feit dat als je in de auto stapt je nuchter moet zijn.
dat je niet moet racen
dat je snachts in het weekend (dronken) fietsers met laag snelheidsverschil moet inhalen.

als je dat niet snap en niet kunt opbrengen moet je je rbw inleveren
Wat snap jij niet aan het feit dat preventie niet bij één partij ligt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')