Dit ook niet zo in het boek als ik het goed heb.quote:Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos.
quote:Op zondag 21 november 2010 12:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Dit dus. De film was opzich goed, alleen miste ik inderdaad een spanningsboog.quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Gisteravond heen geweest en ik was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Het probleem met deze film is dat het gebaseerd is op een gesplitst boek. Het boek heeft zo zijn eigen spanningsboog waarin het eerste gedeelte met name fungeert als opbouwend voor het tweede gedeelte.
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Ik vond de film als geheel op zich best aardig, met name de geanimeerde scene met de drie broeders vond ik heel erg gaaf gedaan. Maar het ontbrak voor mij een beetje aan snelheid in dit eerste deel. (Alhoewel dus gezegd moet worden dat het eerste gedeelte van het boek ook traag is). Yates bleef wel vrij trouw aan het boek wat ik wel kan waarderen, maar het splitsen van het boek heeft wat mij betreft vooral dit eerste deel geen goed gedaan. Nu is het maar wachten op een, hopelijk, action packed slot.
quote:Op zondag 21 november 2010 15:33 schreef Buitendam het volgende:
In het boek verdwijnselen ze wel naar het huis, maar op dat moment heeft die death eater Hermione nog vast aan haar been. Daarmee heeft zij die death eater door de verdediging geholpen waarmee het huis onzichtbaar is en kunnen zij voortaan het huis van de Blacks betreden. Daarom zijn ze meteen verdwijnseld naar het bos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering...quote:Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef Daph_ het volgende:
Waardeloze review trouwens op nu.nlEr stond iets in over dat er best een groot deel van de tentscenes verwijderd konden worden en dat het hele boek best in één film kon worden gebruikt, want nu was de film saai, liet het de fans met een open einde zitten en was het niet goed genoeg
Ik heb liever 2 goed uitgewerkte films van dik 2 uur dan 1 gehaaste film waar alles ingefrot is van 3,5 tot 4 uur, maargoed dat ben ik
Ik kan niet zo heel goed Engels, daarom heb ik ze allemaal in het Nederlands gelezen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Leuk dat je aan een post altijd meteen kan zien of iemand het boek in het Nederlands of Engels gelezen heeft.
I quote:quote:
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.htmlquote:Open einde
Het laatste Potterboek was zo dik dat er twee films aan worden gewijd, wat natuurlijk ook lucratiever is. Het trage middendeel van Part I wekt echter de indruk dat er best wat geschrapt had kunnen worden, zodat het hele boek wel in één film had gepast.
Dan waren de Potter-fans ook niet achtergelaten met een wel heel open einde. Want op de definitieve afronding zullen ze toch echt moeten wachten tot volgend jaar zomer.
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
I quote:
[..]
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.html
Ik zet 'recensie' omdat dit de meest waardeloze recensie is die ik ooit heb gelezen. Er wordt continu gegrepen naar bijzaken die er niks mee te maken hebben en bovendien is duidelijk dat de 'recensent' geen idee heeft waar hij over praat.
Ik heb even gegoogle'd op de naam van de meneer die het geschreven heeft, André Nientied, en blijkbaar schrijft hij columns voor de Revu. Meneer noemt zich op zijn LinkedIn account 'movie critic at Nu.nl'
Bijna wel jaquote:Op zondag 21 november 2010 18:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.
quote:Deathly Hallows bevat bizarre terzijdes, zoals het kitscherige koortsvisioen van Ron die een naakte Harry en Hermione in innige omstrengeling ziet. Gefundenes Fressen voor hijgers die al jaren het internet afstruinen op zoek naar naaktfotos van Emma Watson.
quote:Het grootste deel van Potter 7a dwalen de voortvluchtige Harry, Ron en Hermione door de bossen met beurtelings om hun nek een hanger van de nare juf Omer (Imelda Staunton). Die hanger moet je niet te lang om hebben, want dan word je chagrijnig
quote:Op zondag 21 november 2010 18:34 schreef Netsplitter het volgende:
http://www.nujij.nl/harry(...)ndash.10396162.lynkx
quote:je bent een schande voor het vak! Ga je schamen.
Wat een fouten, wat een totaal gebrek aan inschattingsvermogen en wat een enorme fout van NU om jou naar een film te sturen waar je echt, maar dan ook echt, helemaal niets van af weet.
Alsof je iemand naar een Bond-film hebt gestuurd die dan in zijn recensie commentaar heeft over het arrogante gedrag van die rare geheim agent. "Wat een arrogante kwal, wie schrijft nou zo'n karakter?" En dan ook nog zeggen dat James Bond door Hugh Grant wordt gespeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even in een spoiler gedaan..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |