abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88941688
Commandant der strijdkrachten Rob Bertholee heeft gemengde gevoelens over de luxe nieuwe Kromhoutkazerne in Utrecht. De generaal vindt het eigenlijk niet kunnen dat het hoofdkwartier van de landmacht zo sjiek is terwijl andere militairen in verouderde kazernes zitten. Dat laat hij zaterdag weten in De Telegraaf.

Voor de generaal had het een tikkeltje minder luxe gemogen. "Natuurlijk heeft de dienst gebouwen van Defensie voor een prachtig complex gezorgd. Ik heb er echter veel moeite mee om te zien dat wij hier de meest fantastische faciliteiten hebben, terwijl ik weet dat onze mensen aan de basis er overal in Nederland veel minder goed bij zitten."

Het nieuwe complex, dat vrijdag in gebruik werd genomen, kostte 450 miljoen euro. Het gebouw is onder meer aangekleed met dure natuursteen. Er zijn riante appartementen met privé badkamers, fitnessruimten, een sporthal, gezondheidscentrum en een luxe restaurant.

Deze week werd bekend dat door bezuinigingen bij defensie tot tienduizend banen verdwijnen. De lege kas leidt er volgens de krant ook toe dat overal in het land kazernes verpauperen.

Maar laten we wel lekker bezuinigen op kunst en cultuur, want dit is geld in nuttige dingen steken, ja.

Gadverdamme wat een rechtse ellende dit. :r
It's you my love, you who are the stranger
pi_88941781
Ik denk niet dat dit iets van het nieuwe kabinet is, maar correct me if i'm wrong.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88941829
Als we nog eens aangevallen worden heb je weinig aan een strijkorkest hoor
Eens met wat hierboven staat
pi_88941869
Het is gewoon eigenlijk schandelijk dat dit goedgekeurd is ooit.

pi_88941898
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:20 schreef Splutje het volgende:
Nee de bovenstaande stoelen en designartikelen hebben we nodig om naar de vijand te gooien inderdaad. :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:22:38 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_88941904
Ja, 't is wel scheef. Bezuinigen aan de onderkant van de organisatie, maar wel miljoenen in dure panden steken....
How can I make this topic about me?
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:22:43 #7
318398 S.VanOekel
Ik word niet goed....REEDS!
pi_88941907
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:20 schreef Splutje het volgende:
Alsof we ooit aangevallen worden man ___________________! :')
Het is gewoon de dumbing down van de samenleving. Straks ga je niet meer naar een opera van Verdi, maar zit je thuis Oh Oh Cherso! te kijken.
Van Leemhuyzen's semi-communistische privacyschending
Lenin's anarchistische Pikachu-imitatie
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:22:58 #8
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_88941913
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:19 schreef 9611Niels het volgende:
Ik denk niet dat dit iets van het nieuwe kabinet is, maar correct me if i'm wrong.
Nee die 1 miljard aan bezuinigingen op de defensie is van dit kabinet.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_88941928
450 miljoen? Om een paar soldaatjes te laten slapen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88941933
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:19 schreef 9611Niels het volgende:
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_88941936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:21 schreef Inverted_World het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar zoals Niels zegt, denk je echt dat dit bewerkstelligd is tijdens die maand dat we een nieuw kabinet hebben?
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:24:56 #12
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_88941971
Ik meen dat leger kazernes alleen uit halfronde barakken bestonden vol met bedden met een stormloop ban erbij :P

Oke dat is gezeik maar dit slaat gewoon Nergens op, uberhaupt waarom hebben zij zo een kazerne nodig? Hier in de buurt is de KMS groot zat, er wordt onzetten bezuinigt op defensie en er staat nog een aantal grote oude politie academies leeg in Nederland, dit had veeeeel goedkoper opgelost moeten kunnen worden....
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_88942160
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:23 schreef Splutje het volgende:

[..]

Maar zoals Niels zegt, denk je echt dat dit bewerkstelligd is tijdens die maand dat we een nieuw kabinet hebben?
Nee het lijkt me niet dat dit in een maand bewerkstelligd is, máár het kan natuurlijk überhaupt eigenlijk niet, zo'n gebouw. Maar dit een klein FP-berichtje en daar hoor je binnenkort niets meer over. Ze zouden degene die dit heeft goedgekeurd het hele gebouw uit eigen zak moeten laten terug betalen.
pi_88942208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef S.VanOekel het volgende:

[..]

Het is gewoon de dumbing down van de samenleving. Straks ga je niet meer naar een opera van Verdi, maar zit je thuis Oh Oh Cherso! te kijken.
Nee echt nooit...
Jongen ga is geschiedenis leren.

De wereld heeft steeds nieuwe oorlogen/ vijanden nodig, wapenhandel is 1 van de grootst draaiende economieën.
pi_88942821
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88942860
Waarom moet een kazerne nou weer designmeubilair hebben? Straks kleden ze de soldaten nog aan met camouflagesjaaltjes met roze tint en kisten voorzien van een harig Uggs-leertje.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88942936
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:51 schreef Mendeljev het volgende:
Waarom moet een kazerne nou weer designmeubilair hebben? Straks kleden ze de soldaten nog aan met camouflagesjaaltjes met roze tint en kisten voorzien van een harig Uggs-leertje.
ja dit inderdaad.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88942971
Het is allemaal de schuld van rechts.
Jeffster! _O_
pi_88943008
Het is gewoon ordinaire protserigheid. Kansloos.
pi_88943542
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:51 schreef Mendeljev het volgende:
de uniformen waren in 2003 ontworpen door jan molenaar (die homo)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88943592
liever een mooi stukje architectuur dan 1 of andere kankerbagger langs de kant van de weg dat ze kunst noemen.
pi_88943642
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:13 schreef Jahr00n het volgende:
liever een mooi stukje architectuur dan 1 of andere kankerbagger langs de kant van de weg dat ze kunst noemen.
Architectuur is prima, maar niet in deze context.
Jeffster! _O_
pi_88943658
quote:
Godverdomme zeg. Hoe oud ben jij eigenlijk.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 15:17:46 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88943727
Rechte hobbyisten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88943909
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:15 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Godverdomme zeg. Hoe oud ben jij eigenlijk.
hoe oud ben jij zeg linkse rat
pi_88944266
Kunnen we het hier gewoon ontopic houden?
Hakketakken doe je maar per PM
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88944281
dus we gaan nu van 450 naar 450.000.000?

het is gewoon de schuld van postalgold kunnen ze daar die designstoelen heen gooien :Y
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88944297
TS heeft misschien gelijk dat die kazerne ietwat "too much" is maar hij verpest zijn topic door over bezuinigingen op kunst te beginnen :') Liever nog 3 van deze kazernes dan die belachelijke gesubsidieerde kunstprojecten
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:37:11 #29
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88944307
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:21 schreef Inverted_World het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Photoshop
pi_88944323
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:36 schreef Splutje het volgende:
TS heeft misschien gelijk dat die kazerne ietwat "too much" is maar hij verpest zijn topic door over bezuinigingen op kunst te beginnen :') Liever nog 3 van deze kazernes dan die belachelijke gesubsidieerde kunstprojecten
inderdaad
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:39:57 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88944376
De bouw van dit complex strookt niet helemaal met de bezuinigingen die het kabinet gepland heeft.
Voor een miljoen minder had het ook prima gewild.
Defensie is sowieso al een onderdeel wat geld vreet. Als men daar eens wat meer efficiëntie had, hadden ze daar al een mooie besparing te pakken.
Maarja, de regering doet wel meer dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij heb...

Zoals de subsidie op kunst en cultuur, hoe bedenken ze het in godsnaam? Laat die lui zelf voor een inkomen zorgen, dat moet ik en vele met mij ook.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88944538
Waarom denkt de gemiddelde fokker toch altijd dat het bij kunst puur om autonome kunst gaat. :') Kunst is bij voorbaat al een ontzettend relatief begrip. Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde fokker zou opkijken als er geen vorm van kunst zou zijn.

pi_88944641
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:39 schreef cvboer het volgende:
De bouw van dit complex strookt niet helemaal met de bezuinigingen die het kabinet gepland heeft.
Voor een miljoen minder had het ook prima gewild.
Defensie is sowieso al een onderdeel wat geld vreet. Als men daar eens wat meer efficiëntie had, hadden ze daar al een mooie besparing te pakken.
Maarja, de regering doet wel meer dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij heb...

Zoals de subsidie op kunst en cultuur, hoe bedenken ze het in godsnaam? Laat die lui zelf voor een inkomen zorgen, dat moet ik en vele met mij ook.

Alsof een kunstenaar een uitkering krijgt voor een stuk autonome kunst dat hij maakt. Zo breng je het, nee een subsidie is iets waarvoor je moet vechten, dat doen festivals, dat doen kunstenaars ook, in elke vorm. Laatst werd de complete Dom toren verlicht dmv video-mapping, daarbij stonden een aantal grote Dj's te draaien. Ook dat zijn dingen die weg gaan. Niet enkel dat stukje hout in het midden van de rotonde.
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:52:58 #34
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88944658
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:47 schreef Inverted_World het volgende:
Waarom denkt de gemiddelde fokker toch altijd dat het bij kunst puur om autonome kunst gaat. :') Kunst is bij voorbaat al een ontzettend relatief begrip. Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde fokker zou opkijken als er geen vorm van kunst zou zijn.

Ik persoonlijk zou er niet wakker van liggen. Als ik naar een musical of iets van die strekking wil betaal ik er wel voor. Dat hoeft niet gesubsidieerd te worden.
Ik ben ook nooit door de overheid gesponsord toen ik 9 jaar geleden mijn bedrijf ben begonnen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88944710
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou er niet wakker van liggen. Als ik naar een musical of iets van die strekking wil betaal ik er wel voor. Dat hoeft niet gesubsidieerd te worden.
Ik ben ook nooit door de overheid gesponsord toen ik 9 jaar geleden mijn bedrijf ben begonnen.
Je zou er wellicht niet wakker van liggen, het punt is niet dat je er voor kunt betalen het punt is dat veel dingen ophouden met bestaan. Kijk maar eens naar Motel Mozaique in Rotterdam bijvoorbeeld. Het zou me niets verbazen als die er moeite mee gaan krijgen. Maar de gemiddelde fokker denkt uiteraard dat het hier puur en enkel gaat om wat hippie-festivals die er niet meer zullen zijn. Maar dat is niet zo.
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:55:04 #36
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88944719
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:52 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Alsof een kunstenaar een uitkering krijgt voor een stuk autonome kunst dat hij maakt. Zo breng je het, nee een subsidie is iets waarvoor je moet vechten, dat doen festivals, dat doen kunstenaars ook, in elke vorm. Laatst werd de complete Dom toren verlicht dmv video-mapping, daarbij stonden een aantal grote Dj's te draaien. Ook dat zijn dingen die weg gaan. Niet enkel dat stukje hout in het midden van de rotonde.
Tuurlijk is het mooi als ze een kerk of toren zo uitlichten, maar waarom moet de overheid dat sponsoren? laat de opdrachtgever en desnoods door het bedrijfsleven doen.
Ik sponsor ook wel lokale dingen, maar dat is dan weer geen kunst en cultuur.
pi_88944727
Toch mooi he:

20 Netherlands 12,642,000,000 1.4%

Per jaar wordt er hier 12,642 miljard uitgegeven aan defensie, wat gelijkstaat aan 1,4% van het bbp.
pi_88945030
quote:
Voor de generaal had het een tikkeltje minder luxe gemogen
Ik zou me kapot schamen als ik daarin zat.. alsof je dan nog enig respect kan verwachten van je mensen :')
pi_88945104
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:04 schreef ButcherPete het volgende:

[..]

Ik zou me kapot schamen als ik daarin zat.. alsof je dan nog enig respect kan verwachten van je mensen :')
Ik zou me sowieso al doodschamen als ik in het leger zou zitten. Zo nutteloos...
pi_88945109
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:55 schreef Michelangelo2 het volgende:
Toch mooi he:

20 Netherlands 12,642,000,000 1.4%

Per jaar wordt er hier 12,642 miljard uitgegeven aan defensie, wat gelijkstaat aan 1,4% van het bbp.
Als we dat nou terugbrengen tot 0% hoeven we verder nergens te bezuinigen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:08:55 #41
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_88945136
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:07 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Als we dat nou terugbrengen tot 0% hoeven we verder nergens te bezuinigen.
Afgezien van het feit dat het leger voor meer doeleinden dan alleen vechten en schieten in het buitenland vraag ik mij toch wel echt af of het nou zo verstandig is dit geheel op te geven.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_88945183
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het leger voor meer doeleinden dan alleen vechten en schieten in het buitenland vraag ik mij toch wel echt af of het nou zo verstandig is dit geheel op te geven.
We kunnen voorstellen om ze achter junks aan te jagen, maar dat zal wel weer niet mogen, want junkies zijn een bedreigde diersoort...
pi_88945205
'We kregen een pand van 450 miljoen, dat was echt fantastisch!'. :')
pi_88945310
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:11 schreef CasB het volgende:
'We kregen een pand van 450 miljoen, dat was echt fantastisch!'. :')
Respect, ik lag helemaal in een deuk.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_88946955
Lees even dit stukje:

quote:
Eerste pps-project van Defensie en grootste pps-huisvestingsproject
in Nederland:
Eenheid en transparantie in architectuur

De minister van Defensie heeft besloten om de staf van het Commando Landstrijdkrachten te centraliseren op het terrein van de huidige Kromhout Kazerne, samen met zoveel mogelijk andere Defensie-onderdelen uit de regio.

DBFMO-overeenkomst
Het project wordt in de vorm van een DBFMO-overeenkomst (Design, Build, Finance, Maintain and Operate) uitgevoerd. Dit houdt in dat Komfort niet alleen verantwoordelijk is voor het ontwerp en de bouw van het project, maar ook voor de financiering, het onderhoud, het beheer en de facilitaire dienstverlening voor een periode van 25 jaar. Komfort is een samenwerkingsverband van Strukton, Ballast Nedam, John Laing, ISS, Karres en Brands en Meyer en Van Schooten Architecten.

Modern kantorenpark
Het project omvat de nieuwe huisvesting drieduizend defensiemedewerkers. Op het complex komt het Hoofdkwartier van het Commando Landstrijdkrachten en enkele andere defensieonderdelen. Komfort bouwt een modern kantorenpark met een transparante en groene uitstraling. Komfort bouwt:

kantoren
sportfaciliteiten
een gezondheidscentrum
parkeergarage
vergadercentrum en
legering voor circa 150 medewerkers gerealiseerd.
Tevens restaureert Komfort de drie Rijksmonumenten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie: de brug met de 12 gaten, de Tamboershut en de bomvrije wachtruimte. Zij krijgen een prominente plaats in het geheel.

Meerwaarde pps

Lagere levensduurkosten. Deze aanbesteding levert Defensie een besparing op van circa 15% ten opzichte van een traditionele aanbesteding.
Zeer korte bouwperiode (18 maanden)
Flexibel, transparant en duurzaam ontwerp.
Slechts zes weken na ondertekening van het DBFMO-contract was alles financieel geregeld.
Status en planning

Op 4 juni 2008 heeft de contractondertekening plaatsgevonden.
23 juli 2008 zijn de financieringsovereenkomsten gesloten voor fase 1
Eind februari 2009 heeft Komfort een aanullende overeenkomst met het ministerie van Defensie getekend voor de realisatie van duizend extra werkplekken. Tevens zijn hierbij de financieringsovereenkomsten afgesloten voor de uitbreiding.
Op 16 oktober 2009 is het hoogste punt bereikt
Geplande beschikbaarstelling fase 1 is eind 2010 (2000 werkplekken)
Geplande beschikbaarstelling voor fase 2 (extra 1000 werkplekken) is begin 2012.
Zie voor meer informatie de projectwebsite van Komfort

Klant Ministerie van Defensie
Locatie Utrecht
Architect Meyer en Van Schooten Architecten
Startdatum 2-7-2006
Opleverdatum In ontwikkeling
Aanneemsom 300 -500 miljoen EUR
Soort opdracht Projecten in uitvoering
Categorie PPS
Het gaat dus niet om een gebouw van 450 miljoen, maar om een contract van 450 miljoen, waar o.a. de bouw van dat gebouw een onderdeel van is.
pi_88947849
Lijkt me rijkelijk duur voor een paar van zulke gebouwtjes. Of voldoen ze aan mil-specs en zijn daarom 10x zo duur als normaal? Ik ruik bouwfraude...
Goud kan je niet bijdrukken
  Forum Admin zaterdag 20 november 2010 @ 17:35:07 #47
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_88948073
Toch knap dat geert dat gebouw binnen een maand eventjes uit de grond stampt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:47:12 #48
288855 Lanshire
The Voice of Reason.
pi_88948462
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wat doet het leger dan ook alweer in het buitenland behalve vechten en schieten?
Vredesmissies? Yup, "vrede brengen."
Diplomatiek? Het zal allemaal wel joh, komt op hetzelfde neer.

Vertel mij maar eens wat het leger anders doet (en ja, dit is dus een serieuze vraag. :{ )
pi_88950350
vroegah sliepen mensen in kazernes nog op houten planken. Luxe? Ja een dekentje konden ze krijgen als je mazzel had!!1
There are only 151 Pokémon.
pi_88950367
Ik snap niet hoe dit nou de schuld van rechts kan zijn, dit is toch duidelijk een besluit van het linkse kabinet en haar ministers :')
pi_88950471
quote:
Helemaal mee eens.

Maar je bent toch wel met ons in overéénstemming dat dit wel heel erg duur is voor een gebouw met die functie.
pi_88950583
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef Hyundai het volgende:
Ik snap niet hoe dit nou de schuld van rechts kan zijn, dit is toch duidelijk een besluit van het linkse kabinet en haar ministers :')
Haha onderbouw dat eens.
pi_88950607
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:35 schreef Pharkus het volgende:
Toch knap dat geert dat gebouw binnen een maand eventjes uit de grond stampt.
Dat wordt niet gezegd. Le-zen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:58:41 #54
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_88950871
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Haha onderbouw dat eens.
Knap als kabinet rutte in 2 maanden tijd, zowel 't ontwerp, als de financiering ende bouw heeft weten af te ronden.
'sup.
pi_88951071
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:47 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Maar je bent toch wel met ons in overéénstemming dat dit wel heel erg duur is voor een gebouw met die functie.
Lees mijn voorgaande post nog eens. Het genoemde bedrag gaat niet over een gebouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 19:04:56 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:11:49 #56
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88951313
Ik kom er regelmatig langs, verbaasde me elke keer weer over hoe luxe het er wel niet uitzag. Je kunt er serieus een heel dorp in huisvesten. Of het studentenkamer probleem 10 keer op kunnen lossen :P
My mama didn't raise no fool
pi_88951388
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:58 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

Knap als kabinet rutte in 2 maanden tijd, zowel 't ontwerp, als de financiering ende bouw heeft weten af te ronden.
Er staat toch nergens dat dat is gebeurd? Ik geef dat ook nergens aan.
pi_88951502
Fascisme.
pi_88951565
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees mijn voorgaande post nog eens. Het genoemde bedrag gaat niet over een gebouw.
Je hebt gelijk, hoewel ik nog steeds vind dat het gebouw luxer oogt dan nodig is, is de som van de verschillende onderdelen wel een normaal bedrag tegenwoordig.
pi_88951685
Valt dit gebouw niet te veel op in die jungle? Dadelijk spot de enemy deze soldiers en bomben ze die hele bunker kapot ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Susteren op 20-11-2010 19:31:01 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:30:51 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_88951996
Zou tijd worden dat de accomodaties voor defensiepersoneel een beetje op die van de rest van de ambtenaren gingen lijken. Nu de rest van de kazerne's nog.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:33:32 #62
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_88952104
Bezuinigen op cultuur is trouwens altijd een goed idee. Typisch een sector die zichzelf wel kan bedruipen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:11:00 #63
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_88955593
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:13 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat dat is gebeurd? Ik geef dat ook nergens aan.
Ik bedoel jou er dan ook niet mee, maar in het algemeen. Slap gelul allemaal :')
'sup.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:35:59 #64
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88956467
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:22 schreef Susteren het volgende:
Valt dit gebouw niet te veel op in die jungle? Dadelijk spot de enemy vijand deze soldiers soldaten en bomben bombaderen ze die hele bunker kapot ;(
Overbodig engels ;(
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:06:19 #65
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88959738
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Lanshire het volgende:

[..]

Wat doet het leger dan ook alweer in het buitenland behalve vechten en schieten?
Vredesmissies? Yup, "vrede brengen."
Diplomatiek? Het zal allemaal wel joh, komt op hetzelfde neer.

Vertel mij maar eens wat het leger anders doet (en ja, dit is dus een serieuze vraag. :{ )
Defensie is een van de grootste hulpverleners in Nederland, varierend van gigantische hulp als Brabant en Limburg weer eens blank staan tot mijnenruimen (in zowel de Noordzee als op land), want er ligt nog een hoop van die zooi.

Bovendien is het huidige Defensiebudget geen 12,6 miljard, maar was het in de 2006 al ongeveer twee miljard minder dan dat. In Dollars. Dus haal daar nog maar een miljardje of wat af.

Hoe je het wendt of keert, Defensie is een veel minder grote kostenpost dan veel mensen het uitmaken te zijn. 1,4% van ons BNP is fucking peanuts.

Waar ik het dan weer wel mee eens ben is dat het nergens op slaat, een contract voor een superluxe kazerne voor de legerleiding te bouwen terwijl de rest van de organisatie op een houtje moet bijten.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_88960392
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:06 schreef Vortix het volgende:

[..]

Defensie is een van de grootste hulpverleners in Nederland, varierend van gigantische hulp als Brabant en Limburg weer eens blank staan tot mijnenruimen (in zowel de Noordzee als op land), want er ligt nog een hoop van die zooi.

Bovendien is het huidige Defensiebudget geen 12,6 miljard, maar was het in de 2006 al ongeveer twee miljard minder dan dat. In Dollars. Dus haal daar nog maar een miljardje of wat af.

Hoe je het wendt of keert, Defensie is een veel minder grote kostenpost dan veel mensen het uitmaken te zijn. 1,4% van ons BNP is fucking peanuts.

Waar ik het dan weer wel mee eens ben is dat het nergens op slaat, een contract voor een superluxe kazerne voor de legerleiding te bouwen terwijl de rest van de organisatie op een houtje moet bijten.
Wat hij zegt :). Plus de mensen die rechts de schuld geven. De goedkeuring etc. van deze kazerne is echt niet in de afgelopen maand doorgeduwd, zoals eerder aangegeven door anderen.
pi_88963102
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
450 miljoen? Om een paar soldaatjes te laten slapen?
Dat is echt fantastisch 9.gif

Beetje belachelijk ja...
life goes by...
pi_88963155
Verkopen bij opbod en met de opbrengst de bezuinigingen beperken.
pi_88963429
Wat verder ook onduidelijk zal blijven is wat zo'n resort van 450.000.000 toevoegt aan defensie. Zal wel een luxeprobleem zijn.
pi_88963660
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef S.VanOekel het volgende:

[..]

De massa bepaald wat er gebeurd, hierdoor worden kunst en cultuur wegbezuinigd als nutteloos vermaak en wordt zooi als
Oh Oh Cherso aanbeden. Tegenwoordig heerst er een anti-intellectuele sfeer in Nederland waardoor onderwijs als louter middel wordt gezien.
pi_88963792
Ik ontwierp een kazerne voor defensie en kreeg 450 miljoen, het was echt fantastisch!
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_88963989
Het zijn toch soldaten? Aan een kuil hebben ze toch genoeg.
Ik zwaai naar dieren.
pi_88964066
Waarom klaagt die generaal eigenlijk nu pas dat het teveel is?
Wil hij schoppen naar zijn voorganger of defensie?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_88965965
Het is de schuld van de linkse regering die er in 1977 zat :r
Ga weg
pi_88965984
Mooi om te zien dat links en rechts elkaar in de haren vliegen over hun hobby's. Dat schept ruimte voor de liberaal om nou eens een begin te maken met het afstoten van taken van de overheid.
  zondag 21 november 2010 @ 04:57:29 #76
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_88966079
rechts de schuld geven van het bouwen van dit gebouw. :') Gast
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_88966097
450 miljoen? Typfout? 450MILJOEN? KANKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Snappen ze niet hoeveel 450miljoen is? Dat is een miljoen keer goud opsturen naar postalgold:s

Als er een lijstje gemaakt werd met ideeen wat er met 450 miljoen euro kon worden gedaan, en deze optie zat er ook tussen....Dan zou het door 1 op de 1000 nederlanders worden geselecteerd denk ik...
pi_88966098
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 04:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooi om te zien dat links en rechts elkaar in de haren vliegen over hun hobby's. Dat schept ruimte voor de liberaal om nou eens een begin te maken met het afstoten van taken van de overheid.
Jij denkt dat privé-milities vormen een goed idee is? :')

Dan hebben we in no time situaties zoals nu in Mexico of Congo.
pi_88966114
Gewoon leger opheffen, en als we aangevallen worden, gewoon kontjes likken bij de EU/UN/US/NAVO etc
  zondag 21 november 2010 @ 10:44:47 #80
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88967737
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 05:06 schreef ABombali het volgende:
Gewoon leger opheffen, en als we aangevallen worden, gewoon kontjes likken bij de EU/UN/US/NAVO etc
Riiiight, want diezelfde NAVO, VN, VS en EU hebben zin om ons bij te staan als we zelf niks kunnen bijdragen als zij worden aangevallen. Zo werkt dat inderdaad in de internationale politiek...

En voordat je aan komt zetten met het voorbeeld van IJsland (die hebben geen eigen krijgsmacht, voor het geval dat je dat nog niet wist)... Die lui betalen zich blauw aan beschermingsgeld aan de VS, meer geld dan ze zelf zouden investeren in een eigen krijgsmacht als de bevolking groot genoeg zou zijn om er een staande te houden.

Next.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_88968147
het lijkt meer op een kuuroord dan op een kazerne, misschien kunnen ze het daar voor gebruiken zodat het geld opleverd voor defensie
  zondag 21 november 2010 @ 13:25:18 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88972181
Rechts mag toch wel een paar hobby's hebben?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')