abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:07:20 #193
3542 Gia
User under construction
pi_89760167
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En dan dan nu een nieuw avontuur van Dicky Dek! :P

Oh, die goeie ouwe tijd, toen de Laura-topics nog écht hard liepen :P
Och, wie weet komen die tijden wel weer terug. Laat er maar eens een goei stormke opsteken. Als ze nu al klaagt over golven, terwijl er zo weinig wind staat dat ze de motor moet gebruiken om vooruit te komen, wil ik weleens zien of ze zich daarin staande houdt. Of hoeveel blauwe plekken dt op gaat leveren.

En dat allemaal voor een zeilrecordpoging die a. niet solo is, b. niet alleen met zeilen wordt gedaan en c. helemaal niet erkend gaat worden.
pi_89760477
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, wie weet komen die tijden wel weer terug. Laat er maar eens een goei stormke opsteken. Als ze nu al klaagt over golven, terwijl er zo weinig wind staat dat ze de motor moet gebruiken om vooruit te komen, wil ik weleens zien of ze zich daarin staande houdt. Of hoeveel blauwe plekken dt op gaat leveren.

En dat allemaal voor een zeilrecordpoging die a. niet solo is, b. niet alleen met zeilen wordt gedaan en c. helemaal niet erkend gaat worden.
d. niet sponsorwaardig is :D
pi_89760956
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Men oh men, zelfs oude zeerotten kunnen zeeziek worden van golfslag op de zijkant waardoor je boot hard gaat schommelen

quote:
a. zit er nog iemand op die boot dan? Zo niet zou je haast zeggen dat ze solo aan het zeilen is, niet waar?
b. dat hoefde dus ook niet voor het record waarvoor zij ging, zelfs als dat nog wel officieel zou zijn en in de GBR zou komen.
c. so what? Nou staat het natuurlijk leuk, zo'n oorkonde aan de muur, maar verandert het ook maar iets aan het gevoel wat je erbij hebt? Als zij niet in het nieuws was gekomen en dat record gewoon had gehaald, wie zou er ooit van hebben gehoord behalve wat zeilers die daar zelf ook mee bezig zijn? Heb jij ooit gehoord van de oversteek van Mike Perham op 14 jarige leeftijd, zou jij er ooit van gehoord hebben zonder deze hele poeha om Laura?
pleased to meet you
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:37:52 #196
3542 Gia
User under construction
pi_89761278
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:27 schreef moussie het volgende:
a. zit er nog iemand op die boot dan? Zo niet zou je haast zeggen dat ze solo aan het zeilen is, niet waar?
Regelmatig, ja! Bij het in- en uitvaren van havens, bijvoorbeeld, waar zij de juiste papieren niet voor heeft.
quote:
b. dat hoefde dus ook niet voor het record waarvoor zij ging, zelfs als dat nog wel officieel zou zijn en in de GBR zou komen.
Een ander meisje met een dergelijke recordpoging kreeg geen erkenning omdat ze teveel motor had gebruikt.
quote:
c. so what? Nou staat het natuurlijk leuk, zo'n oorkonde aan de muur, maar verandert het ook maar iets aan het gevoel wat je erbij hebt? Als zij niet in het nieuws was gekomen en dat record gewoon had gehaald, wie zou er ooit van hebben gehoord behalve wat zeilers die daar zelf ook mee bezig zijn? Heb jij ooit gehoord van de oversteek van Mike Perham op 14 jarige leeftijd, zou jij er ooit van gehoord hebben zonder deze hele poeha om Laura?
Ja, toevallig wel.

Maar goed, de verslagen van 'Laura' worden steeds vermakelijker, dus ik blijf het nog even volgen als je het niet erg vindt. :s)
pi_89761838
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Men oh men, zelfs oude zeerotten kunnen zeeziek worden van golfslag op de zijkant waardoor je boot hard gaat schommelen

men oh men. Ik heb gehoord dat prima zeelui niet zeeziek worden. Dat zou wat moois zijn zeg. Gaan onze mariniers op piratenjacht om Laura te bevrijden, hangen ze kotsend overboord.

En niet eens omdat ze Laura aan dek een recordpoging paalzitten laten doen..
pi_89764200
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Regelmatig, ja! Bij het in- en uitvaren van havens, bijvoorbeeld, waar zij de juiste papieren niet voor heeft.
Lol, dat is een keer gebeurd, in Portugal, de rest was pure speculatie

quote:
Een ander meisje met een dergelijke recordpoging kreeg geen erkenning omdat ze teveel motor had gebruikt.
Huh, wie mag dat dan wel zijn?

quote:
Ja, toevallig wel.
Nou dat is dan wel heel toevallig

quote:
Maar goed, de verslagen van 'Laura' worden steeds vermakelijker, dus ik blijf het nog even volgen als je het niet erg vindt. :s)
Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk, als je hier speculatie als waarheid neerzet, dat vind ik weer wel erg
pleased to meet you
pi_89764412
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, dat is een keer gebeurd, in Portugal, de rest was pure speculatie

[..]

[..]

Nou dat is dan wel heel toevallig

[..]

Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk, als je hier speculatie als waarheid neerzet, dat vind ik weer wel erg
En waarom denk je dat haar vader mee is gegaan van Nederland naar Portugal? Misschien omdat Laura niet de juiste papieren had om alleen uit te mogen varen?
pi_89764929
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

men oh men. Ik heb gehoord dat prima zeelui niet zeeziek worden.
Dan heb je toch iets verkeerds gehoord

quote:
Dat zou wat moois zijn zeg. Gaan onze mariniers op piratenjacht om Laura te bevrijden, hangen ze kotsend overboord.
Lol ja, ga een boot van nog geen 12 meter vergelijken met een schip van 150+ meter

quote:
En niet eens omdat ze Laura aan dek een recordpoging paalzitten laten doen..
pff .. noem je dat nou humor?
pleased to meet you
pi_89765246
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

En waarom denk je dat haar vader mee is gegaan van Nederland naar Portugal? Misschien omdat Laura niet de juiste papieren had om alleen uit te mogen varen?
Als je logisch nadenkt weet je dat dat niet kan kloppen. Pers en alles stond klaar want dat was het vertrekpunt, als ze van te voren hadden geweten dat het daar niet mag hadden ze het vertrek wel van begin af aan vanaf Gibraltar geregeld. Of te wel, Pa was gewoon mee om haar uit te zwaaien.
pleased to meet you
pi_89766982
Het vertrekpunt van de wereldreis was Gibraltar. Vanaf Nederland is pa Dekker mee gevaren naar Portugal. Daar mocht Laura echter niet solo uitvaren (vanwege het ontbreken van de benodigde papieren).

Laura Dekker en Pa Dekker vertrekken samen uit Den Osse:

Laura Dekker start wereldreis vanuit Gibraltar omdat Laura niet Solo mag uitvaren vanuit Portugal::
pi_89766987
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je logisch nadenkt weet je dat dat niet kan kloppen. Pers en alles stond klaar want dat was het vertrekpunt, als ze van te voren hadden geweten dat het daar niet mag hadden ze het vertrek wel van begin af aan vanaf Gibraltar geregeld. Of te wel, Pa was gewoon mee om haar uit te zwaaien.
En als jij logisch nadenkt weet je dat het waarschijnlijk wel klopt! Ze wisten immers dat Laura de benodigde papieren niet heeft dus moest er iemand mee die ze wel heeft! En ze waren slecht voorbereid want anders hadden ze geweten dat ze niet alleen vanuit Portugal mocht vertrekken waarop ze dus naar Gibraltar voeren. Op 22-8-2010 schreef ze dit:

Ik ben eindelijk voor mijn soloreis vertrokken uit Gibraltar. In Portimao werd ik al na een dag benaderd door de pers en toeristen. De hele dag liepen er tientallen mensen over de steiger. En iedereen moest zonodig allemaal foto's maken! Dat vond ik echt vervelend. Guppy moest nog met de nieuw aangebrachte apparatuur getest worden.
Ik besloot naar Gibraltar te varen omdat het daar een stuk rustiger was. Bovendien hoefde daar geen volwassene mee in de 12 mijls zone.

Ook fijn voor de sponsoren om te lezen dat ze alle aandacht vervelend vindt!
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:06:31 #204
3542 Gia
User under construction
pi_89771805
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:56 schreef moussie het volgende:
Okay, het was een jongetje. Is dat erg?

http://yachtpals.com/zac-sunderland-record-4178

quote:
The fact that Zac has used his engine for propulsion during the voyage, though reportedly mostly to pull in and out of harbor, is further reason to ignore any claim that this is a true sailing record of any sort.
pi_89777305
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 02:43 schreef Vengerr het volgende:

[..]

[..]

Wat is dit nu BW???
Ben je zowel je vrouw als Laura kwijt?! :'(
Oeps, ik wist dat dit geen handige uitspraak van mij was, zeker icm mijn avatar O+

quote:
10-12-2010

Ik ben vandaag aangekomen op de helft van mijn een na grootste zeereis. Het is best wel een fijn gevoel vanaf hier weer steeds dichter naar land te zeilen, hoewel het zeilen op zich ook wel goed gaat. Het waait nog steeds behoorlijk hard, en het meeste van de tijd heb ik de kajuitingang dicht om een zwembad binnen te voorkomen. De golven maken het leven hier niet erg comfortabel, en ik kijk er best naar uit weer een keertje gewoon te kunnen lopen, in plaats van constant overal heen te moeten klimmen, maar ooit zullen die golven en wind wel weer wat minder worden, hmm... ik zal Neptunus eens vragen... Ik heb vandaag nog twee andere jachten aan de horizon gezien, maar die waren duidelijk een stuk groter, want ze waren in no time voorbij en dat terwijl guppy toch nog steeds ruim 6 kn loopt, nou ja ik schiet in ieder geval wel lekker op zo.

Laura
Ik begrijp haar niet helemaal. Ze is blij weer naar land te zeilen :? Ze zou zich juist als een vis in het water moeten voelen. Toch schiet het best op. Als ze onderweg niet overal maandenlang blijft hangen kan ze makkelijk haar reis binnen een jaar afronden, dan blijft het record ook nog enige tijd staan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_89777850
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Oeps, ik wist dat dit geen handige uitspraak van mij was, zeker icm mijn avatar O+

[..]

Ik begrijp haar niet helemaal. Ze is blij weer naar land te zeilen :? Ze zou zich juist als een vis in het water moeten voelen. Toch schiet het best op. Als ze onderweg niet overal maandenlang blijft hangen kan ze makkelijk haar reis binnen een jaar afronden, dan blijft het record ook nog enige tijd staan.
Tsja, ik heb al eerder opgemerkt dat ik de indruk heb dat Laura nou niet bepaald gezegend is met een liefde voor het zeilen, maar dat het voor haar vooral een vervoermiddel lijkt te zijn om van A naar B te komen. Vandaar ook dat zij haar reis in 2 jaar plant, waar andere (echte) zeilers dat in 10 maanden doen. Laura heeft iig meer lol aan de wal, dan dat ze op het water heeft. Het water is maar zout (klagen over dat de boot weer zout is geworden zodra ze zich buiten een haven begeeft), de golven zijn maar vervelend, de wind waait te hard en te zacht maakt niet uit want dan tuft ze gewoon een paar dagen op de motor, en van die kutboot krijg je ook alleen maar blauwe plekken. Dat is zo ongeveer de teneur van Laura haar berichten. Maar ze hoeft iig niet naar school, en daar was het om te doen.

Van welk record dan ook, is geen sprake. Want het is niet solo, het is niet zeilen... Vakantie vieren kan iedereen, en velen kunnen dat ook nog wel langer dan 2 jaar.
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:00:26 #207
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_89791243
- knip -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 11-12-2010 01:46:50 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_89795105
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan heb je toch iets verkeerds gehoord
Oh ja?

quote:
Lol ja, ga een boot van nog geen 12 meter vergelijken met een schip van 150+ meter
Oh nu ligt het aan de boot! Ik hou van je, Moussie O+
quote:
pff .. noem je dat nou humor?
:Y
pi_89798554
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh ja?
Ja, mijn vader was scheepstimmerman tot zo ongeveer zijn 40ste, en een paar goede vrienden zitten bij de marine, ik denk toch dat die, als ervaren zeelui, het weten.

quote:
Oh nu ligt het aan de boot! Ik hou van je, Moussie O+
Je dacht echt dat er geen verschil is in reactie tussen een kleine zeilboot van polyester en een grote boot van metaal? Misschien moest je dan maar eens gaan voetballen met een (holle) kanonskogel of zo, om je eraan te herinneren dat je bij zwaardere voorwerpen meer energie nodig hebt om ze in beweging te krijgen.

quote:
Smaken verschillen, da's duidelijk ..
pleased to meet you
pi_89800157
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, mijn vader was scheepstimmerman tot zo ongeveer zijn 40ste, en een paar goede vrienden zitten bij de marine, ik denk toch dat die, als ervaren zeelui, het weten.
Mijn vader was marinier.
quote:
Je dacht echt dat er geen verschil is in reactie tussen een kleine zeilboot van polyester en een grote boot van metaal? Misschien moest je dan maar eens gaan voetballen met een (holle) kanonskogel of zo, om je eraan te herinneren dat je bij zwaardere voorwerpen meer energie nodig hebt om ze in beweging te krijgen.

En jij denkt dat mariniers alleen maar op boten van 150 m zitten en nergens anders op getraind worden? Domme & irrelevante moussie vergelijking weer. Maar juist daarom erg mooi om het topic door kalme tijden heen te helpen.
quote:
Smaken verschillen, da's duidelijk ..
pi_89815034
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mijn vader was marinier.
Nou vraag het hem dan, of hij als oude zeerot toch nog zeeziek wordt als die te maken krijgt met korte golven van opzij

quote:
En jij denkt dat mariniers alleen maar op boten van 150 m zitten en nergens anders op getraind worden? Domme & irrelevante moussie vergelijking weer. Maar juist daarom erg mooi om het topic door kalme tijden heen te helpen.
Wie heeft het nou over trainingen? Je had het over mariniers bij Somalië, weet je nog, en die zitten of op een grote boot of af en toe (mits ze bij de commando horen) in een RHIB, en die gaan over het algemeen hard genoeg om geen last te krijgen van de golfslag. Dus in die situaties zal je niet zo gauw te maken krijgen met zeeziekte. Maar zet diezelfde ervaren mariniers in een boot van 12 meter met van die leuke korte golfjes van opzij en kijk wat er dan gebeurt ..
pleased to meet you
pi_89822013
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou vraag het hem dan, of hij als oude zeerot toch nog zeeziek wordt als die te maken krijgt met korte golven van opzij

Zeerotten worden alleen zeeziek van input die ze niet gewend zijn.

quote:
Wie heeft het nou over trainingen? Je had het over mariniers bij Somalië, weet je nog, en die zitten of op een grote boot of af en toe (mits ze bij de commando horen) in een RHIB, en die gaan over het algemeen hard genoeg om geen last te krijgen van de golfslag. Dus in die situaties zal je niet zo gauw te maken krijgen met zeeziekte. Maar zet diezelfde ervaren mariniers in een boot van 12 meter met van die leuke korte golfjes van opzij en kijk wat er dan gebeurt ..
Waar heb ik het gehad over Somalië? Je bent weer in topvorm, Moussie :)
pi_89830798
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeerotten worden alleen zeeziek van input die ze niet gewend zijn.
Maw, ook 'prima zeelui' kunnen wel degelijk zeeziek worden. En de hoogte van de golven zelf heeft daar totaal niets mee te maken, dat was namelijk wat Gia suggereerde.

quote:
Waar heb ik het gehad over Somalië? Je bent weer in topvorm, Moussie :)
Klopt, je had het over 'onze mariniers' die op piratenjacht moesten om haar te bevrijden. En waar anders zou dat moeten zijn behalve voor de kust van Somalië? De enige andere mogelijke plekken voor piraterij op haar route zijn het Panamakanaal en de Straat van Malakka, en die hebben hun eigen bewaking.

Dat dan even afgezien van het feit dat zo'n klein zeilbootje sowieso niet echt een aantrekkelijke prooi is voor piraten, want wat is er nou te halen op zo'n kleine boot? Het kost waarschijnlijk meer aan benzine dan het opbrengt, dus gaan ze voor de langzame grotere schepen waar meer te halen is en die relatief makkelijk te enteren zijn.
pleased to meet you
pi_89831518
quote:
Op zondag 12 december 2010 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Maw, ook 'prima zeelui' kunnen wel degelijk zeeziek worden. En de hoogte van de golven zelf heeft daar totaal niets mee te maken, dat was namelijk wat Gia suggereerde.

[..]

Klopt, je had het over 'onze mariniers' die op piratenjacht moesten om haar te bevrijden. En waar anders zou dat moeten zijn behalve voor de kust van Somalië? De enige andere mogelijke plekken voor piraterij op haar route zijn het Panamakanaal en de Straat van Malakka, en die hebben hun eigen bewaking.

Dat dan even afgezien van het feit dat zo'n klein zeilbootje sowieso niet echt een aantrekkelijke prooi is voor piraten, want wat is er nou te halen op zo'n kleine boot? Het kost waarschijnlijk meer aan benzine dan het opbrengt, dus gaan ze voor de langzame grotere schepen waar meer te halen is en die relatief makkelijk te enteren zijn.
Oh ja, piraterij komt nergens anders voor.
Geen aantrekkelijke prooi? BW is het vast niet met je eens. :D
pi_89831947
Negers hebben geen oog voor magere blanke meisjes
pi_89832647
quote:
Op zondag 12 december 2010 14:04 schreef beeer het volgende:
Negers hebben geen oog voor magere blanke meisjes
Maar wel voor losgeld..
pi_89832853
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar wel voor losgeld..
Maar dat is er niet want de sponsoren staan niet bepaald in de rij :P
pi_89834053
Ach ja, alleen anderen, kunnen piraten tegenkomen. Anderen, op grote boten.

Zat de wereld maar zo simpel in elkaar:

Ook Zac Sunderland kreeg met piraten te maken:
"Sunderland had his first encounter with pirates on October 7 after leaving Darwin. 250 km off the Indonesian coast, en route to his next stop in South Africa, in the Indian Ocean toward Cocos Islands, he encountered a large 60-70 foot wooden fishing boat without flags. The pirates, after shadowing the Intrepid for some time, eventually lost interest and sped off, but not before Sunderland, as a precaution, had loaded his revolver and locked himself in his cabin."

http://en.wikipedia.org/wiki/Zac_Sunderland

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 12-12-2010 15:26:38 ]
  zondag 12 december 2010 @ 15:05:11 #219
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89834069
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:31 schreef spuitje het volgende:

[..]

:P _O-
pi_89834455
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ach ja, alleen anderen, kunnen piraten tegenkomen. Anderen, op grote boten.

Zat de wereld maar zo simpel in elkaar:

Ook Zac Sunderland kreeg met piraten te maken:
"Sunderland had his first encounter with pirates on October 7 after leaving Darwin. 250 km off the Indonesian coast, en route to his next stop in South Africa, in the Indian Ocean toward Cocos Islands, he encountered a large 6070 foot wooden fishing boat without flags. The pirates, after shadowing the Intrepid for some time, eventually lost interest and sped off, but not before Sunderland, as a precaution, had loaded his revolver and locked himself in his cabin."

http://en.wikipedia.org/wiki/Zac_Sunderland
_O-
Zou Laura ook schietlessen hebben gehad?
btw 6070 voet is bijna 2 km, volgens mij klopt er hier iets niet.
Laat maar, in de bron staat 60-70 foot, 65' , ongeveer 20 meter

[ Bericht 1% gewijzigd door BabeWatcher op 12-12-2010 15:18:52 (?) ]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_89834795
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:15 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O-
Zou Laura ook schietlessen hebben gehad?
btw 6070 voet is bijna 2 km, volgens mij klopt er hier iets niet.
Laat maar, in de bron staat 60-70 foot, 65' , ongeveer 20 meter
Apart dat dat streepje is weggevallen met de copy/paste :? Ik zal hem er zelf nog even tussen zetten, voor volgende oplettende lezers :D
pi_89837920
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:31 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar paps kan toch altijd nog de boot verkopen?

Maar omdat ze een beetje ontmaskerd is, is haar marktwaarde als gijzelaar wel gedaald, ja.
Misschien is dat ergens maar beter ook.
pi_89838625
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar paps kan toch altijd nog de boot verkopen?

Maar omdat ze een beetje ontmaskerd is, is haar marktwaarde als gijzelaar wel gedaald, ja.
Misschien is dat ergens maar beter ook.
Maar weten eventuele piraten dat ook? :P
pi_89841205
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar weten eventuele piraten dat ook? :P
Waarschijnlijk wel, als ze überhaupt van haar weten volgen ze het nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')