Als je logisch nadenkt weet je dat dat niet kan kloppen. Pers en alles stond klaar want dat was het vertrekpunt, als ze van te voren hadden geweten dat het daar niet mag hadden ze het vertrek wel van begin af aan vanaf Gibraltar geregeld. Of te wel, Pa was gewoon mee om haar uit te zwaaien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom denk je dat haar vader mee is gegaan van Nederland naar Portugal? Misschien omdat Laura niet de juiste papieren had om alleen uit te mogen varen?
En als jij logisch nadenkt weet je dat het waarschijnlijk wel klopt! Ze wisten immers dat Laura de benodigde papieren niet heeft dus moest er iemand mee die ze wel heeft! En ze waren slecht voorbereid want anders hadden ze geweten dat ze niet alleen vanuit Portugal mocht vertrekken waarop ze dus naar Gibraltar voeren. Op 22-8-2010 schreef ze dit:quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je logisch nadenkt weet je dat dat niet kan kloppen. Pers en alles stond klaar want dat was het vertrekpunt, als ze van te voren hadden geweten dat het daar niet mag hadden ze het vertrek wel van begin af aan vanaf Gibraltar geregeld. Of te wel, Pa was gewoon mee om haar uit te zwaaien.
Okay, het was een jongetje. Is dat erg?quote:
quote:The fact that Zac has used his engine for propulsion during the voyage, though reportedly mostly to pull in and out of harbor, is further reason to ignore any claim that this is a true sailing record of any sort.
Oeps, ik wist dat dit geen handige uitspraak van mij was, zeker icm mijn avatarquote:Op vrijdag 10 december 2010 02:43 schreef Vengerr het volgende:
[..]
[..]
Wat is dit nu BW???
Ben je zowel je vrouw als Laura kwijt?!
Ik begrijp haar niet helemaal. Ze is blij weer naar land te zeilenquote:10-12-2010
Ik ben vandaag aangekomen op de helft van mijn een na grootste zeereis. Het is best wel een fijn gevoel vanaf hier weer steeds dichter naar land te zeilen, hoewel het zeilen op zich ook wel goed gaat. Het waait nog steeds behoorlijk hard, en het meeste van de tijd heb ik de kajuitingang dicht om een zwembad binnen te voorkomen. De golven maken het leven hier niet erg comfortabel, en ik kijk er best naar uit weer een keertje gewoon te kunnen lopen, in plaats van constant overal heen te moeten klimmen, maar ooit zullen die golven en wind wel weer wat minder worden, hmm... ik zal Neptunus eens vragen... Ik heb vandaag nog twee andere jachten aan de horizon gezien, maar die waren duidelijk een stuk groter, want ze waren in no time voorbij en dat terwijl guppy toch nog steeds ruim 6 kn loopt, nou ja ik schiet in ieder geval wel lekker op zo.
Laura
Tsja, ik heb al eerder opgemerkt dat ik de indruk heb dat Laura nou niet bepaald gezegend is met een liefde voor het zeilen, maar dat het voor haar vooral een vervoermiddel lijkt te zijn om van A naar B te komen. Vandaar ook dat zij haar reis in 2 jaar plant, waar andere (echte) zeilers dat in 10 maanden doen. Laura heeft iig meer lol aan de wal, dan dat ze op het water heeft. Het water is maar zout (klagen over dat de boot weer zout is geworden zodra ze zich buiten een haven begeeft), de golven zijn maar vervelend, de wind waait te hard en te zacht maakt niet uit want dan tuft ze gewoon een paar dagen op de motor, en van die kutboot krijg je ook alleen maar blauwe plekken. Dat is zo ongeveer de teneur van Laura haar berichten. Maar ze hoeft iig niet naar school, en daar was het om te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Oeps, ik wist dat dit geen handige uitspraak van mij was, zeker icm mijn avatar
[..]
Ik begrijp haar niet helemaal. Ze is blij weer naar land te zeilenZe zou zich juist als een vis in het water moeten voelen. Toch schiet het best op. Als ze onderweg niet overal maandenlang blijft hangen kan ze makkelijk haar reis binnen een jaar afronden, dan blijft het record ook nog enige tijd staan.
Oh ja?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan heb je toch iets verkeerds gehoord
Oh nu ligt het aan de boot! Ik hou van je, Moussiequote:Lol ja, ga een boot van nog geen 12 meter vergelijken met een schip van 150+ meter
quote:pff .. noem je dat nou humor?
Ja, mijn vader was scheepstimmerman tot zo ongeveer zijn 40ste, en een paar goede vrienden zitten bij de marine, ik denk toch dat die, als ervaren zeelui, het weten.quote:
Je dacht echt dat er geen verschil is in reactie tussen een kleine zeilboot van polyester en een grote boot van metaal? Misschien moest je dan maar eens gaan voetballen met een (holle) kanonskogel of zo, om je eraan te herinneren dat je bij zwaardere voorwerpen meer energie nodig hebt om ze in beweging te krijgen.quote:Oh nu ligt het aan de boot! Ik hou van je, Moussie
Smaken verschillen, da's duidelijk ..quote:
Mijn vader was marinier.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, mijn vader was scheepstimmerman tot zo ongeveer zijn 40ste, en een paar goede vrienden zitten bij de marine, ik denk toch dat die, als ervaren zeelui, het weten.
En jij denkt dat mariniers alleen maar op boten van 150 m zitten en nergens anders op getraind worden? Domme & irrelevante moussie vergelijking weer. Maar juist daarom erg mooi om het topic door kalme tijden heen te helpen.quote:Je dacht echt dat er geen verschil is in reactie tussen een kleine zeilboot van polyester en een grote boot van metaal? Misschien moest je dan maar eens gaan voetballen met een (holle) kanonskogel of zo, om je eraan te herinneren dat je bij zwaardere voorwerpen meer energie nodig hebt om ze in beweging te krijgen.
quote:Smaken verschillen, da's duidelijk ..
Nou vraag het hem dan, of hij als oude zeerot toch nog zeeziek wordt als die te maken krijgt met korte golven van opzijquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn vader was marinier.
Wie heeft het nou over trainingen? Je had het over mariniers bij Somalië, weet je nog, en die zitten of op een grote boot of af en toe (mits ze bij de commando horen) in een RHIB, en die gaan over het algemeen hard genoeg om geen last te krijgen van de golfslag. Dus in die situaties zal je niet zo gauw te maken krijgen met zeeziekte. Maar zet diezelfde ervaren mariniers in een boot van 12 meter met van die leuke korte golfjes van opzij en kijk wat er dan gebeurt ..quote:En jij denkt dat mariniers alleen maar op boten van 150 m zitten en nergens anders op getraind worden? Domme & irrelevante moussie vergelijking weer. Maar juist daarom erg mooi om het topic door kalme tijden heen te helpen.
Zeerotten worden alleen zeeziek van input die ze niet gewend zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou vraag het hem dan, of hij als oude zeerot toch nog zeeziek wordt als die te maken krijgt met korte golven van opzij
Waar heb ik het gehad over Somalië? Je bent weer in topvorm, Moussiequote:Wie heeft het nou over trainingen? Je had het over mariniers bij Somalië, weet je nog, en die zitten of op een grote boot of af en toe (mits ze bij de commando horen) in een RHIB, en die gaan over het algemeen hard genoeg om geen last te krijgen van de golfslag. Dus in die situaties zal je niet zo gauw te maken krijgen met zeeziekte. Maar zet diezelfde ervaren mariniers in een boot van 12 meter met van die leuke korte golfjes van opzij en kijk wat er dan gebeurt ..
Maw, ook 'prima zeelui' kunnen wel degelijk zeeziek worden. En de hoogte van de golven zelf heeft daar totaal niets mee te maken, dat was namelijk wat Gia suggereerde.quote:Op zondag 12 december 2010 01:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeerotten worden alleen zeeziek van input die ze niet gewend zijn.
Klopt, je had het over 'onze mariniers' die op piratenjacht moesten om haar te bevrijden. En waar anders zou dat moeten zijn behalve voor de kust van Somalië? De enige andere mogelijke plekken voor piraterij op haar route zijn het Panamakanaal en de Straat van Malakka, en die hebben hun eigen bewaking.quote:Waar heb ik het gehad over Somalië? Je bent weer in topvorm, Moussie
Oh ja, piraterij komt nergens anders voor.quote:Op zondag 12 december 2010 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Maw, ook 'prima zeelui' kunnen wel degelijk zeeziek worden. En de hoogte van de golven zelf heeft daar totaal niets mee te maken, dat was namelijk wat Gia suggereerde.
[..]
Klopt, je had het over 'onze mariniers' die op piratenjacht moesten om haar te bevrijden. En waar anders zou dat moeten zijn behalve voor de kust van Somalië? De enige andere mogelijke plekken voor piraterij op haar route zijn het Panamakanaal en de Straat van Malakka, en die hebben hun eigen bewaking.
Dat dan even afgezien van het feit dat zo'n klein zeilbootje sowieso niet echt een aantrekkelijke prooi is voor piraten, want wat is er nou te halen op zo'n kleine boot? Het kost waarschijnlijk meer aan benzine dan het opbrengt, dus gaan ze voor de langzame grotere schepen waar meer te halen is en die relatief makkelijk te enteren zijn.
Maar wel voor losgeld..quote:Op zondag 12 december 2010 14:04 schreef beeer het volgende:
Negers hebben geen oog voor magere blanke meisjes
Maar dat is er niet want de sponsoren staan niet bepaald in de rijquote:Op zondag 12 december 2010 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar wel voor losgeld..
quote:Op zondag 12 december 2010 14:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat is er niet want de sponsoren staan niet bepaald in de rij
quote:Op zondag 12 december 2010 15:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ach ja, alleen anderen, kunnen piraten tegenkomen. Anderen, op grote boten.
Zat de wereld maar zo simpel in elkaar:
Ook Zac Sunderland kreeg met piraten te maken:
"Sunderland had his first encounter with pirates on October 7 after leaving Darwin. 250 km off the Indonesian coast, en route to his next stop in South Africa, in the Indian Ocean toward Cocos Islands, he encountered a large 6070 foot wooden fishing boat without flags. The pirates, after shadowing the Intrepid for some time, eventually lost interest and sped off, but not before Sunderland, as a precaution, had loaded his revolver and locked himself in his cabin."
http://en.wikipedia.org/wiki/Zac_Sunderland
Apart dat dat streepje is weggevallen met de copy/pastequote:Op zondag 12 december 2010 15:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zou Laura ook schietlessen hebben gehad?
btw 6070 voet is bijna 2 km, volgens mij klopt er hier iets niet.
Laat maar, in de bron staat 60-70 foot, 65' , ongeveer 20 meter
Maar paps kan toch altijd nog de boot verkopen?quote:Op zondag 12 december 2010 14:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat is er niet want de sponsoren staan niet bepaald in de rij
Maar weten eventuele piraten dat ook?quote:Op zondag 12 december 2010 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar paps kan toch altijd nog de boot verkopen?
Maar omdat ze een beetje ontmaskerd is, is haar marktwaarde als gijzelaar wel gedaald, ja.
Misschien is dat ergens maar beter ook.
Waarschijnlijk wel, als ze überhaupt van haar weten volgen ze het nieuws.quote:Op zondag 12 december 2010 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar weten eventuele piraten dat ook?
En de geplande routequote:Op zondag 12 december 2010 18:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, als ze überhaupt van haar weten volgen ze het nieuws.
Als ze dat soort nieuws überhaupt wel volgen zouden ze toch eerder Zac Sunderland gekidnapt hebben. Woonachtig in een rijke buurt, met een zus die ook een eigen boot heeft, daar is misschien wel wat te halen. Maar ze moesten hem niet. Trouwens, of ze hem überhaupt 'wilden' is nog maar de vraag, hij kan net zo goed afleiding/dekking zijn geweest onderweg naar de echte prooi.quote:Op zondag 12 december 2010 18:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, als ze überhaupt van haar weten volgen ze het nieuws.
Mwah, slachtoffer worden van wanhopige piraten hoort wel een beetje bij wereldreizen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:03 schreef livelink het volgende:
Helaas vrees ik dat piraten bij een jongen iets sneller denken dat er niks valt te halen dan bij een meisje. Maar ja, dat risico is bekend en kennelijk wordt het niet ingeschat als een heel groot risico door de familie Dekker.
Precies zoals ik al zei: Laura ontdoet zich van al haar kleren, zeept zich in en laat zich door de regen afspoelen. Geen wonder dat ze geen camera wil die 24/7 draait, alhoewel hier natuurlijk niemand is die dát wil zienquote:16-12-2010
Gisteravond heeft de wind me verlaten (ik heb de wind toch niets misdaan?) Naja nu ben ik aan het ronddobberen in afwachting van wat wind voor de laatste 370 mijl die nog voor de boeg liggen.Het is weer behoorlijk bewolkt vandaag, en ik krijg zo nu en dan een buitje over me heen.Maar het is helaas altijd te weinig voor een lekkere doech, of om guppy eens schoon te maken, dus erg veel heb ik daar ook niet aan...De deining is wel weer toegenomen, dus dat maakt het leven hier er zonder wind niet beter op,maarja mischien betekent dat, dat er spoedig weer wind komt....
Laura
quote:Op donderdag 16 december 2010 19:57 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ga zo ook maar eens onder de doech, gelijk even mijn guppy schoonmaken.
Volgens de dagelijkse nietszeggende berichtjes, moet ze idd. wel dapper zijn geweest. Dus ik ga me zeker niet schamen voor mijn kritiek.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Land in zicht!
Nog maar 370 mijl te gaan naar Sint-Maarten. Momenteel heeft Laura niet bepaald de wind in de zeilen, het is praktisch windstil.
[..]
Precies zoals ik al zei: Laura ontdoet zich van al haar kleren, zeept zich in en laat zich door de regen afspoelen. Geen wonder dat ze geen camera wil die 24/7 draait, alhoewel hier natuurlijk niemand is die dát wil zien
Begin volgende week zal Laura aankomen, dan mogen alle pessimisten zich diep gaan schamen. Dit dappere meisje is dan alleen de oceaan overgestoken.
Afgezien van het feit dat ik misselijk word omdat je praat over een tiener die zich van haar kleren ontdoet, zie ik niet in waarom pessimisten zich diep moeten schamen.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Land in zicht!
Nog maar 370 mijl te gaan naar Sint-Maarten. Momenteel heeft Laura niet bepaald de wind in de zeilen, het is praktisch windstil.
[..]
Precies zoals ik al zei: Laura ontdoet zich van al haar kleren, zeept zich in en laat zich door de regen afspoelen. Geen wonder dat ze geen camera wil die 24/7 draait, alhoewel hier natuurlijk niemand is die dát wil zien
Begin volgende week zal Laura aankomen, dan mogen alle pessimisten zich diep gaan schamen. Dit dappere meisje is dan alleen de oceaan overgestoken.
Ik hoop toch niet dat je hier refereert aan dat drama in Amsterdam met al die baby's en peuters als zijnde een "vervelend incidentje"?quote:Op donderdag 16 december 2010 21:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ga niet in politieke correctheid vervallen vanwege 1 vervelend incidentje deze week.
Ik had hetzelfde gedaan ja. Maar ja, of ik het voor elkaar had willen krijgen door steeds een min of meer valse voorstelling van zaken te geven, betwijfel ik. Zoveel is me een wereldreis niet waard.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft groot gelijk, maar dan herhaal ik mezelf weer (ga zelf maar de voorgaande delen lezen)
Ik vind het echt zo geweldig voor haar dat ze deze reis MAG en KAN maken. Ze heeft straks een geweldige tijd op Sint-Maarten, daar heeft ze vrienden zitten en waarschijnlijk zal ze daar ook Kerst en Nieuwjaar doorbrengen.
Als je de rest van mijn posts had gelezen had je ook wel kunnen begrijpen in welke context je de rest van de post had moeten lezen. Ik ga niet in politieke correctheid vervallen vanwege 1 vervelend incidentje deze week.
Dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat Laura alleen maar haar school wil ontwijken, terwijl ze mid-ocean haar boot kan repareren.quote:17-12-2010
Vannacht werkte de windvaan stuurinrichting ineens niet meer. Het windblad stond helemaal naar een kant, maar de boot veranderde niet van koers. Dat kon maar een ding betekenen, dat een haai m'n roerblad opgegeten had.....Toen ik ging kijken was inderdaad het roerblad weg, maar er was geen hap uit dus een haai zal wel niet de schuldige zijn geweest. Het blad was gewoon afgebroken, maar dan werkt de windvaan dus niet meer. En om dat de windvaan er voor zorgt dat Guppy de goeie kant opvaart als ik niet stuur, heb ik er een reserve roerblad op moeten zetten.Dat was niet zo simpel want ondertussen was er weer behoorlijk wat wind gekomen. En om op een half onderwater liggend zwemplateau een beetje met boutjes en moertjes te werken is niet echt handig, maar ik werd ondertussen wel vergezeld door een groep dolfijnen, die om Guppy heen sjeesden. En nu vaart Guppy weer op de windvaan. De dolfijnen zijn tot nu toe gebleven, het is de eerste groep die ik sinds de Kaapverden tegen kom, dus dat is wel heel erg leuk.
Laura
Je wil toch niet mijn adoratie voor een jong-volwassen vrouw vergelijken met een vent die aan 0-jarige jongetjes zit? Natuurlijk keur ik die vent af. Mijn eigen vriendin is tien jaar ouder dan Laura.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat je hier refereert aan dat drama in Amsterdam met al die baby's en peuters als zijnde een "vervelend incidentje"?
Je bent een eng mannetje met je adoratie voor 13-jarige meisjequote:Op zaterdag 18 december 2010 12:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat is Laura een HELD
[..]
Dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat Laura alleen maar haar school wil ontwijken, terwijl ze mid-ocean haar boot kan repareren.Laura
![]()
[..]
Je wil toch niet mijn adoratie voor een jong-volwassen vrouw vergelijken met een vent die aan 0-jarige jongetjes zit? Natuurlijk keur ik die vent af. Mijn eigen vriendin is tien jaar ouder dan Laura.
Volgens zijn fobo is ie 12. Maar dat zal vast niet waar zijnquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Alleen is jouw adoratie behoorlijk seksueel getint.... dus dan ben je iemand van "30-40 jaar" die seksueel geprikkeld wordt door een meisje van 14 jaar.... dat is nogal ongebruikelijk
En Laura is idd jong, maar niet volwassen.
Een roer vervangen is echt geen heldendaad voor iemand met bijna 8 jaar ervaring.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat is Laura een HELD
[..]
Dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat Laura alleen maar haar school wil ontwijken, terwijl ze mid-ocean haar boot kan repareren.Laura
![]()
Het lijkt me handig om zo'n globale leeftijd te hebben. Ik ben 0 - 100 jaarquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan nu niet citeren vanwege een technisch probleempje, maar eerder in deze draad zei hij dat hij "30-40 jaar" is.
quote:Laura Dekker (15) is erin geslaagd veilig de grote oversteek over de Atlantische Oceaan te maken.
Zij kwam gisterochtend om half acht plaatselijke tijd met haar boot Guppy aan op Sint Maarten, na op 2 december te zijn vertrokken vanaf de Kaapverdische eilanden.
quote:
bronquote:DEN HAAG - Laura Dekker (15) is erin geslaagd veilig de grote oversteek over de Atlantische Oceaan te maken. Zij kwam zaterdagavond om half acht plaatselijke tijd met haar boot Guppy aan op Sint Maarten, na op 2 december te zijn vertrokken vanaf de Kaapverdische eilanden.
Dat meldde haar vader Dick Dekker zondag. Een helikopter vloog het zeilmeisje tegemoet en boten haalden haar de laatste mijl in.
Dekker is bezig met een wereldreis. Zij hoopt de jongste zeiler ooit te worden die solo rond de wereld zeilde. Ze blijft enige weken op Sint Maarten. Daarna is zij van plan richting Panamakanaal te zeilen.
Volgens haar vader is Laura nu al de jongste zeiler die solo en zonder begeleiding de Atlantische Oceaan overstak.
Hoe dan ook, ze heeft nu al een record! Ik doe het haar niet na! Niemand van Fok! doet dat haar na! Stelletje internetheldenquote:18-12-2010
Nog maar 40 mijl te gaan, en dan kan ik na 2200 mijl (4074 km) het anker uit gooien in Sint-Maarten.Ik denk dat ik vanavond met donker binnenloop.Vannacht had ik flink wat wind dus ben ik met gem.8 kn lekker opgeschoten, en nu staat er ook nog wel een lekker windje.Het is zo een raar idee om zo snel al weer land te zien, maar nu ik er zo dichtbij ben kan ik echt niet meer wachten om Sint-Maarten weer te zien.Gisteren passeerde een ander jacht me, ik sprak ze via de VHF, en we concludeerde dat ik de jongste ben die dit ooit solo unasisted heeft gedaan.Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, maar dat is wel supercool.Vandaag is het heerlijk weer, gisteren heeft het eigenlijk constant geregend, en vannacht heb ik met de harde zijwind enorm veel water over gekregen.Maar nu schijnt de zon weer, en er is iets minder wind waardoor ik weer lekker in de kuip kan zitten zonder een golf over mij heen te krijgen.Ik kan mij eigenlijk nog helemaal niet voorstellen zo meteen weer land onder m,n voeten te hebben,dat zal vast wel even wennen worden...
Laura
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |