Nou ja, ze is iig. nog niet zeeziek, dat scheelt alweer..quote:Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef Gia het volgende:
Het kind heeft pijn in de nek. Als je dan maar kan zeilen.
Ook vindt ze het geschommel door de golven maar vervelend. En dan waait het nog niet eens!
Hoeveel facetten heeft taal?quote:Op maandag 6 december 2010 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, dit ging over taal, en taal met al haar verschillende facetten vind ik nu eenmaal fascinerend
Het meest opmerkelijke is de reden van die zere nek: omdat ze 's nachts waarschijnlijk een beetje raar heeft gelegen. Dan vraag ik me daarbij af hoelang dat verkeerd liggen heeft geduurd, ze heeft immers niemand bij zich die de wacht kan houden.quote:Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef Gia het volgende:
Het kind heeft pijn in de nek. Als je dan maar kan zeilen.
Ook vindt ze het geschommel door de golven maar vervelend. En dan waait het nog niet eens!
Ze kan het roer vastzetten. Als op de radar geen boot te zien is komt ze het eerste uur ook geen boot tegen en misschien zit er ook nog een alarmfunctie op. Vreemd blijft het wel.quote:Op maandag 6 december 2010 18:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is de reden van die zere nek: omdat ze 's nachts waarschijnlijk een beetje raar heeft gelegen. Dan vraag ik me daarbij af hoelang dat verkeerd liggen heeft geduurd, ze heeft immers niemand bij zich die de wacht kan houden.
Dan schrijft die vader zo slecht nederlands?!quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze kan het roer vastzetten. Als op de radar geen boot te zien is komt ze het eerste uur ook geen boot tegen en misschien zit er ook nog een alarmfunctie op. Vreemd blijft het wel.
Verder denk ik dat ze belt met de satelliettelefoon en dat papa onder haar naam het weblog actueel houdt.
Nee, de stukjes zonder taalfouten zijn van haar vader. Die stukjes verschijnen altijd als ze aan het varen is. Zodra ze weer in een haven of voor anker ligt, verschijnen de "ik wordt" en "ik vondt" teksten weerquote:Op woensdag 8 december 2010 08:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan schrijft die vader zo slecht nederlands?!
Haha ja, onbedoeld pakt het nog leuk uit in die zinquote:Op woensdag 8 december 2010 20:12 schreef livelink het volgende:
Ik vind slachtveld wel mooi eigenlijk in deze context.
Het is me toch 'n taalwonderquote:Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat is toch merkwaardig, vandaag verschijnt er een tekst in Laurastijl (compleet met een "ik wordt", en het ontbreken van spaties na een leesteken):
"8-12-2010
Afgelopen nacht heb ik goed kunnen slapen,de zee was iets rustiger dus ik hoefde me niet constant schrap te zetten in m,n kooi.Ik slaap nu elke keer 1 a 2 uurtjes met het radar alarm erbij,als er iets verandert aan de koers of de wind merk ik dat meestal meteen.In m,n slaap neem ik ongemerkt alle geluiden om me heen op, en als daar iets aan verandert wordt ik meteen wakker.Soms als er geen golven in de kuip belanden,en er is een mooie sterrenhemel slaap ik in de kuip.Maar de afgelopen twee dagen was het snachts behoorlijk bewolkt,en kon ik de zee niet van de lucht onderscheiden, alles om guppy heen was gewoon pik en pikzwart.Wel was er vanacht een mooi fosfor spoor (lichtspoor)achter de boot,en als guppy weer eens met vol geweld door een golf heen knalt licht het water om ons heen helemaal op, dat is echt super mooi.Vanmorgen leek de boot wel een slachtveld,overal lagen dooie vliegende vissen.De wind blaast ons nu met een gemiddelde snelheid van zo,n 7 kn op Sintmaarten af,en met nog 1460 mijl (2704 km)voor de boeg schiet ik lekker op.
Laura"
Ze heeft eens gemeld dat ze, wanneer ze geen internetverbinding heeft, de tekstjes faxt naar haar vader. En ik heb zo het idee, dat hij die tekstjes dan corrigeerde, voor ze op de blog kwamen te staanquote:Op woensdag 8 december 2010 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
opvallend is dat ze nu iedere dag wel met een stukje komt, voorheen niet ivm. met een brakke internetverbinding vlakbij de kust, maar op volle zee kan het ineens wel..
Dus is ze eigenlijk alsnog onder andere voorwaarden vertrokken dan de rechter stelde...quote:Op woensdag 8 december 2010 22:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
.... en daarom hield de rechter haar een tijd lang in NL....
Weet je zeker dat ze die apparatuur niet aan boord heeft? Ik heb totaal geen verstand van boten dus mij kun je wat dat betreft alles wijsmaken maar als je gelijk hebt lijkt me dat nogal gevaarlijk?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze heeft eens gemeld dat ze, wanneer ze geen internetverbinding heeft, de tekstjes faxt naar haar vader. En ik heb zo het idee, dat hij die tekstjes dan corrigeerde, voor ze op de blog kwamen te staanMaar opmerkelijk is het wel, dat er vandaag ineens een echte Laura tekst verschijnt.
Dat ze nu ineens iedere dag met een tekst komt, kan ook aan de verveling liggen. Wat zorgelijker is, is dat ze in de nacht urenlang ligt te slapen, zonder AIS. Nu wordt AIS in principe gezien als een toevoeging op het radarsysteem, maar vooral voor de commerciële vaart ben je in de praktijk dan al snel een blindganger. Iets wat ze Jessica Watson zelfs nog in de krant verweet (die overigens wél een AIS systeem aan boord had) na haar aanvaring met een vrachtschip in de kustwateren van Australië:
UIt het AD:
"De familie Dekker vermoedt dat haar veiligheidsapparatuur lang niet zo geavanceerd is als die van Laura. Of dat hij niet aan stond. Laura krijgt al alarm als een schip op 20 kilometer afstand is en recht op haar afvaart. ,,Er wordt nog een tweede alarm in mijn schip ingebouwd, waar ik niet doorheen kan slapen. Dus ook als ik slaap, heb ik genoeg tijd om de situatie in te schatten en te reageren.''
Het alarm maakt onderdeel uit van het AIS 'Automatic Indentification System', waarmee Laura's schip Guppy is uitgerust. Dat systeem zendt digitale informatie vanaf Guppy naar andere schepen over een afstand van veertig kilometer, en andersom. Hierdoor ziet Laura alle schepen bij haar in de buurt digitaal op de zeekaart varen, met daarbij de koers, snelheid en aanroepgegevens. Ook zitten in de mast van Guppy twee radarreflectoren die het schip zichtbaar maken op de radar. Verder berekenen computers aan boord automatisch of kans bestaat op een aanvaring. ,,Natuurlijk moet ik de apparatuur regelmatig controleren en testen én wachtlopen.'' (SD)"
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Maarja, al die apparatuur zat op de Hurley 800 en niet op de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart. Laura vaart zonder AIS systeem, en gaat doodleuk een paar uurtjes slapen in de nacht, tijdens de Grote Oversteek. Ergens klopt er toch iets niet aan dat slaapmanagement en het wacht houden.
Ja, ik ben daar zeker van. De boot waarmee ze nu vaart, heeft geen AIS. Dat is in verschillende berichten aangegeven, maar je kunt het ook heel gemakkelijk zelf checken via http://www.marinetraffic.com/ais/ . Op deze site wordt namelijk de huidige positie van alle schepen met AIS over de gehele wereld weergegeven.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze die apparatuur niet aan boord heeft? Ik heb totaal geen verstand van boten dus mij kun je wat dat betreft alles wijsmaken maar als je gelijk hebt lijkt me dat nogal gevaarlijk?
En op een dag... kwamen er geen berichtjes meer van Laura, ondanks dat paps en babs nog een aantal dagen hebben volgehouden dat haar blog écht door haar zelf bijgehouden werd, om nog wat sponsorgeld te kunnen vangen, moesten ze op een dag erkennen dat ze verdwenen was.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, ik ben daar zeker van. De boot waarmee ze nu vaart, heeft geen AIS. Dat is in verschillende berichten aangegeven, maar je kunt het ook heel gemakkelijk zelf checken via http://www.marinetraffic.com/ais/ . Op deze site wordt namelijk de huidige positie van alle schepen met AIS over de gehele wereld weergegeven.
Pa leest hier mee en ziet dat wij aan het taalgebruik zien dat de stukjes niet echt van Laura afkomen en past dus zijn taalgebruik aan.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat is toch merkwaardig, vandaag verschijnt er een tekst in Laurastijl (compleet met een "ik wordt", en het ontbreken van spaties na een leesteken):
LOL Die gedachte kwam ook in mij opquote:Op donderdag 9 december 2010 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Pa leest hier mee en ziet dat wij aan het taalgebruik zien dat de stukjes niet echt van Laura afkomen en past dus zijn taalgebruik aan.
En die gedachte kwam dan weer ook bij mij op!quote:Wie weet reageert pa hier zelfs!
BabeWatcher?
quote:Op donderdag 9 december 2010 11:24 schreef beeer het volgende:
Wie weet reageert pa hier zelfs!
BabeWatcher?
Dick Dekker is best een grappige naam.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]shit, ik ben ontdekt!
Jullie krijgen allemaal de groetjes van Laura. Eind volgende week reis ik af naar Sint-Maarten om mijn dochter te ontmoeten.
Dick.
Met recht een shamenamequote:Op donderdag 9 december 2010 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dick Dekker is best een grappige naam.
quote:Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]shit, ik ben ontdekt!
Jullie krijgen allemaal de groetjes van Laura. Eind volgende week reis ik af naar Sint-Maarten om mijn dochter te ontmoeten.
Dick.
Wat is dit nu BW???quote:Op donderdag 9 december 2010 20:29 schreef BabeWatcher het volgende:
Onterechte klacht.
Ik zou zo graag een dochtertje willen, ik heb alleen geen geschikte vriendin om er een mee te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |