abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89552769
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg, dat is dus wat ik zei, je beslist zelf aan hand van je omstandigheden hoe groot je je tank wil. Maar de standaardmaat is dus 80 gallon, en niet die 200 die jij eerst normaal noemde voor een boot van die grootte. En hoe groot haar tank dan ook moge zijn, het verbruik aan boord zo veel mogelijk aanvullen met colaflessen omdat het niet anders kan daar is alleen maar verstandig.
Ik heb nooit beweerd dat die 200 GAL standaard zou zijn, dat maak jij er nu zelf van.

Ik heb slechts gezegd, dat de standaard inhoud watertank wordt bepaald aan het aantal kooien van een boot. Dat zijn er er 10 als het om een Jeanneau Gin Fizz Ketch gaat, en dat het daarom onwaarschijnlijk is dat daar een tank met een inhoud van 180 liter op zou zijn geplaatst. En daarin bleek ik ook gelijk te hebben, aangezien die 180 liter niet van toepassing waren op de Jeanneau Gin Fizz Ketch, maar op de Hurley 800. Maar nu ben ik dat gezeik van jou wel een beetje beu onderhand, dus volgende berichten over dit onderwerp van jouw kant ga ik vanaf nu negeren.
pi_89553902
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:18 schreef Gia het volgende:
Ik dacht dat het niet toegestaan was om de motor te gebruiken!
Niet dat het record bekrachtigd gaat worden, maar op deze manier beflest ze de boel wel heel erg!
Nee, ze vertelt eerlijk dat ze deels op de motor vaart en ontkracht hiermee dus zelf het verhaal "solo-zeiltocht". Ze zal op een bepaalde datum op St. Maarten moeten zijn omdat daar op haar wordt gewacht. Bovendien is het natuurlijk veel gezelliger kerst te vieren met vrienden en/óf familie dan in je uppie op een bootje midden op een oceaan. Dus als er weinig wind is zet je af en toe de motor aan om te zorgen dat je tijdig bij de volgende haven bent.

Vraag me trouwens af waarom er nog steeds geen foto's op haar website staan maar er nog steeds alleen staat:
Foto's van Laura's avonturen!
Binnenkort volgen hier de foto's van Laura's avonturen. Houd deze pagina dus goed in de gaten!
[

Kan natuurlijk zijn vanwege het gebrek aan avonturen, want kan me niet voorstellen dat ze geen tijd heeft gehad deze pagina eens wat op te leuken!

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 05-12-2010 18:35:53 ]
pi_89560944
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat die 200 GAL standaard zou zijn, dat maak jij er nu zelf van.
Klopt, die 200 gallon noemde jij niet standaard maar 'normaal' voor een boot van die grootte, iets anders dan dat heb ik dan ook nooit beweerd. Maar de standaard is dus nog minder dan de helft van hetgeen jij 'normaal' noemde. Zoals ik al zei, de standaard zal wel een soort gemiddelde zijn, maar wat je er echt in plaatst zoek je zelf maar uit.

quote:
Ik heb slechts gezegd, dat de standaard inhoud watertank wordt bepaald aan het aantal kooien van een boot. Dat zijn er er 10 als het om een Jeanneau Gin Fizz Ketch gaat, en dat het daarom onwaarschijnlijk is dat daar een tank met een inhoud van 180 liter op zou zijn geplaatst. En daarin bleek ik ook gelijk te hebben, aangezien die 180 liter niet van toepassing waren op de Jeanneau Gin Fizz Ketch, maar op de Hurley 800.
Onwaarschijnlijk is iets anders dan onmogelijk, en zoals gezegd, de maat tank die je erin zet is je eigen keuze, dat kan een tank van 180 liter zijn of eentje van 750, of ergens daar tussen in. Het is geen wet of zo, er is gewoon een gemiddelde en daarmee wordt bij het ontwerp van de boot rekening gehouden. En 180 liter zou dus in principe genoeg zijn voor die oversteek in haar eentje.

quote:
Maar nu ben ik dat gezeik van jou wel een beetje beu onderhand, dus volgende berichten over dit onderwerp van jouw kant ga ik vanaf nu negeren.
ach gut .. en dat allemaal omdat jullie blijkbaar met die 450 liter minder water mee hebben per persoon ..

Maar we wachten gewoon op de volgende sneer van jou, zal wel niet lang duren, topic staat er vol van ..
pleased to meet you
pi_89568641
quote:
Maar we wachten gewoon op de volgende sneer van jou, zal wel niet lang duren, topic staat er vol van
Moussie ook al een tientje overgemaakt...........als Laura fan?
Onder het mom van ......we sneren niet maar doneren !!!

Overigens...wat is:
quote:
zal wel niet lang duren
duurt het nu wel lang.......of niet lang
pi_89580083
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:34 schreef roomba het volgende:

[..]

Moussie ook al een tientje overgemaakt...........als Laura fan?
Onder het mom van ......we sneren niet maar doneren !!!
Ik zei eerder al dat zij het met mijn verbale steun moet doen. En als ik al een tientje zou willen doneren, dan toch aan iemand die het harder nodig heeft. Ik ga er namelijk van uit dat je voldoende centjes hebt om de wereld rond te komen voor dat je aan zo'n trip begint, en in het verlengde daarvan dat hetgeen er nu gesponsord moet worden haar luxe is.

quote:
Overigens...wat is:

[..]

duurt het nu wel lang.......of niet lang
Hehe, spreektaal ..
Maaruh, het zal vast wel, niet lang duren bedoel ik. Zeker weten kan ik dat natuurlijk niet, maar als je zo terug leest, alleen al in dit topic
pleased to meet you
pi_89581712
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:11 schreef moussie het volgende:

Hehe, spreektaal ..
Maaruh, het zal vast wel, niet lang duren bedoel ik. Zeker weten kan ik dat natuurlijk niet, maar als je zo terug leest, alleen al in dit topic
Echt heerlijk, zoals je gewoon echt overal op ingaat. :D
  maandag 6 december 2010 @ 12:07:31 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_89581753
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_89581910
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2010 12:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen?
Dat Moussie het topic levend houdt omdat ze hoe dan ook op haar standpunt blijft staan, ongeacht of ze gelijk of ongelijk heeft, wat een zeer hoge amusementswaarde heeft.
Ze voorkomt er tevens wat verzuring mee, omdat de criticasters nu wel sterk de overhand hebben (en bovendien gelijk lijken te hebben) op de Laura-knuffelaars.

En verder gewoon wat er staat: Ze hapt altijd :D
  maandag 6 december 2010 @ 13:32:07 #159
3542 Gia
User under construction
pi_89584499
Het kind heeft pijn in de nek. Als je dan maar kan zeilen.

Ook vindt ze het geschommel door de golven maar vervelend. En dan waait het nog niet eens!
pi_89584990
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mwah, dit ging over taal, en taal met al haar verschillende facetten vind ik nu eenmaal fascinerend
pleased to meet you
pi_89586473
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef Gia het volgende:

Ook vindt ze het geschommel door de golven maar vervelend. En dan waait het nog niet eens!
Nou ja, ze is iig. nog niet zeeziek, dat scheelt alweer..
pi_89586526
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, dit ging over taal, en taal met al haar verschillende facetten vind ik nu eenmaal fascinerend
Hoeveel facetten heeft taal?
pi_89596215
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef Gia het volgende:

Het meest opmerkelijke is de reden van die zere nek: omdat ze 's nachts waarschijnlijk een beetje raar heeft gelegen. Dan vraag ik me daarbij af hoelang dat verkeerd liggen heeft geduurd, ze heeft immers niemand bij zich die de wacht kan houden.
pi_89648467
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het meest opmerkelijke is de reden van die zere nek: omdat ze 's nachts waarschijnlijk een beetje raar heeft gelegen. Dan vraag ik me daarbij af hoelang dat verkeerd liggen heeft geduurd, ze heeft immers niemand bij zich die de wacht kan houden.
Ze kan het roer vastzetten. Als op de radar geen boot te zien is komt ze het eerste uur ook geen boot tegen en misschien zit er ook nog een alarmfunctie op. Vreemd blijft het wel.
Verder denk ik dat ze belt met de satelliettelefoon en dat papa onder haar naam het weblog actueel houdt.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 8 december 2010 @ 08:06:29 #165
3542 Gia
User under construction
pi_89664082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ze kan het roer vastzetten. Als op de radar geen boot te zien is komt ze het eerste uur ook geen boot tegen en misschien zit er ook nog een alarmfunctie op. Vreemd blijft het wel.
Verder denk ik dat ze belt met de satelliettelefoon en dat papa onder haar naam het weblog actueel houdt.
Dan schrijft die vader zo slecht nederlands?!
pi_89664258
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan schrijft die vader zo slecht nederlands?!
Nee, de stukjes zonder taalfouten zijn van haar vader. Die stukjes verschijnen altijd als ze aan het varen is. Zodra ze weer in een haven of voor anker ligt, verschijnen de "ik wordt" en "ik vondt" teksten weer :D
  woensdag 8 december 2010 @ 14:09:21 #167
124676 RobertoCarlos
pi_89675452
Van haar site"

"7-12-2010

Ik heb nu echt de passaatwind gevonden, of hij mij... Guppy loopt nu zo'n 6.5 a 7 kn., echt super lekker. Alleen de golven komen nog steeds van opzij, dat is wat minder. Er zijn al aardig wat golven in de kuip en op mij beland vandaag. Het is een stuk minder bewolkt dan gisteren en met het zonnetje erbij is alles ook snel weer droog. Voor de rest niet zoveel beleefd vandaag, geen squals, geen boten en een eindeloos golvende mooie blauwe zee. Ik heb geprobeerd wat te lezen, maar na een paar keer van de ene naar de andere kant van de kuip te zijn gevlogen, ben ik mij maar eerst gaan concentreren op een plek waar ik stabiel zit en dat betekent dus op een plek waar het droog is (dat is dus bijna nergens) en ergens waar de kans op blauwe plekken het minst is en waar ik een goed overzicht over de boot heb. Tot op heden heb ik die plek nog niet gevonden....hmm.

Kusjes Laura"
  woensdag 8 december 2010 @ 19:46:34 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89690152
Die kusjes heb jij erbij verzonnen, Roberto :D
Ik vond het al zo on-Laura-achtig dat ik toch maar even zelf ben gaan checken hoe het er stond. Ik wilde al posten dat je geen 10 euro over hoefde te maken, omdat je toch al gratis kusjes kreeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89691421
Dat is toch merkwaardig, vandaag verschijnt er een tekst in Laurastijl (compleet met een "ik wordt", en het ontbreken van spaties na een leesteken):

"8-12-2010

Afgelopen nacht heb ik goed kunnen slapen,de zee was iets rustiger dus ik hoefde me niet constant schrap te zetten in m,n kooi.Ik slaap nu elke keer 1 a 2 uurtjes met het radar alarm erbij,als er iets verandert aan de koers of de wind merk ik dat meestal meteen.In m,n slaap neem ik ongemerkt alle geluiden om me heen op, en als daar iets aan verandert wordt ik meteen wakker.Soms als er geen golven in de kuip belanden,en er is een mooie sterrenhemel slaap ik in de kuip.Maar de afgelopen twee dagen was het snachts behoorlijk bewolkt,en kon ik de zee niet van de lucht onderscheiden, alles om guppy heen was gewoon pik en pikzwart.Wel was er vanacht een mooi fosfor spoor (lichtspoor)achter de boot,en als guppy weer eens met vol geweld door een golf heen knalt licht het water om ons heen helemaal op, dat is echt super mooi.Vanmorgen leek de boot wel een slachtveld,overal lagen dooie vliegende vissen.De wind blaast ons nu met een gemiddelde snelheid van zo,n 7 kn op Sintmaarten af,en met nog 1460 mijl (2704 km)voor de boeg schiet ik lekker op.

Laura"
  woensdag 8 december 2010 @ 20:12:27 #170
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89691558
Ik vind slachtveld wel mooi eigenlijk in deze context.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89691608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:12 schreef livelink het volgende:
Ik vind slachtveld wel mooi eigenlijk in deze context.
Haha ja, onbedoeld pakt het nog leuk uit in die zin :D
  woensdag 8 december 2010 @ 21:03:07 #172
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89694411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat is toch merkwaardig, vandaag verschijnt er een tekst in Laurastijl (compleet met een "ik wordt", en het ontbreken van spaties na een leesteken):

"8-12-2010

Afgelopen nacht heb ik goed kunnen slapen,de zee was iets rustiger dus ik hoefde me niet constant schrap te zetten in m,n kooi.Ik slaap nu elke keer 1 a 2 uurtjes met het radar alarm erbij,als er iets verandert aan de koers of de wind merk ik dat meestal meteen.In m,n slaap neem ik ongemerkt alle geluiden om me heen op, en als daar iets aan verandert wordt ik meteen wakker.Soms als er geen golven in de kuip belanden,en er is een mooie sterrenhemel slaap ik in de kuip.Maar de afgelopen twee dagen was het snachts behoorlijk bewolkt,en kon ik de zee niet van de lucht onderscheiden, alles om guppy heen was gewoon pik en pikzwart.Wel was er vanacht een mooi fosfor spoor (lichtspoor)achter de boot,en als guppy weer eens met vol geweld door een golf heen knalt licht het water om ons heen helemaal op, dat is echt super mooi.Vanmorgen leek de boot wel een slachtveld,overal lagen dooie vliegende vissen.De wind blaast ons nu met een gemiddelde snelheid van zo,n 7 kn op Sintmaarten af,en met nog 1460 mijl (2704 km)voor de boeg schiet ik lekker op.

Laura"
Het is me toch 'n taalwonder :P. Ik hoor haar trouwens nooit praten over schoolwerk, doet ze daar nog wel wat aan? Of is ze te druk met vakantie vieren?
pi_89694659
opvallend is dat ze nu iedere dag wel met een stukje komt, voorheen niet ivm. met een brakke internetverbinding vlakbij de kust, maar op volle zee kan het ineens wel..
pi_89696895
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
opvallend is dat ze nu iedere dag wel met een stukje komt, voorheen niet ivm. met een brakke internetverbinding vlakbij de kust, maar op volle zee kan het ineens wel..
Ze heeft eens gemeld dat ze, wanneer ze geen internetverbinding heeft, de tekstjes faxt naar haar vader. En ik heb zo het idee, dat hij die tekstjes dan corrigeerde, voor ze op de blog kwamen te staan ;) Maar opmerkelijk is het wel, dat er vandaag ineens een echte Laura tekst verschijnt.

Dat ze nu ineens iedere dag met een tekst komt, kan ook aan de verveling liggen. Wat zorgelijker is, is dat ze in de nacht urenlang ligt te slapen, zonder AIS. Nu wordt AIS in principe gezien als een toevoeging op het radarsysteem, maar vooral voor de commerciële vaart ben je in de praktijk dan al snel een blindganger. Iets wat ze Jessica Watson zelfs nog in de krant verweet (die overigens wél een AIS systeem aan boord had) na haar aanvaring met een vrachtschip in de kustwateren van Australië:

UIt het AD:

"De familie Dekker vermoedt dat haar veiligheidsapparatuur lang niet zo geavanceerd is als die van Laura. Of dat hij niet aan stond. Laura krijgt al alarm als een schip op 20 kilometer afstand is en recht op haar afvaart. ,,Er wordt nog een tweede alarm in mijn schip ingebouwd, waar ik niet doorheen kan slapen. Dus ook als ik slaap, heb ik genoeg tijd om de situatie in te schatten en te reageren.''

Het alarm maakt onderdeel uit van het AIS 'Automatic Indentification System', waarmee Laura's schip Guppy is uitgerust. Dat systeem zendt digitale informatie vanaf Guppy naar andere schepen over een afstand van veertig kilometer, en andersom. Hierdoor ziet Laura alle schepen bij haar in de buurt digitaal op de zeekaart varen, met daarbij de koers, snelheid en aanroepgegevens. Ook zitten in de mast van Guppy twee radarreflectoren die het schip zichtbaar maken op de radar. Verder berekenen computers aan boord automatisch of kans bestaat op een aanvaring. ,,Natuurlijk moet ik de apparatuur regelmatig controleren en testen én wachtlopen.'' (SD)"

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml

Maarja, al die apparatuur zat op de Hurley 800 en niet op de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart. Laura vaart zonder AIS systeem, en gaat doodleuk een paar uurtjes slapen in de nacht, tijdens de Grote Oversteek. Ergens klopt er toch iets niet aan dat slaapmanagement en het wacht houden.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:07:51 #175
124676 RobertoCarlos
pi_89697987
.... en daarom hield de rechter haar een tijd lang in NL....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')