abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90209780
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:20 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Zij is toen vanuit Parijs naar Saint Martin gevlogen.
En niemand vond het raar dat een kind van die leeftijd de financiele middelen had om

a. naar Parijs te reizen
b. van Parijs naar St. Maarten te reizen?

Hoe jong was ze toen helemaal? 13 of 14? En niemand stelde vragen?
  maandag 20 december 2010 @ 23:42:32 #277
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90210217
Jawel. Ik. Een paar postings hierboven.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90212596
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En Laura Lekker (Babewatcher modus :P ) vertrok vanuit NL...
Oh nee, vanuit Portugal, oh nee, toch niet.. Dan maar Gibraltar..
Hoewel ze vanuit daar vertrokken is, wordt er toch over gesproken dat ze de 'eerste etappe' erop heeft zitten. En toen voer haar pappie nog wel mee, meen ik me te herinneren.
Vanaf Gibraltar naar de Canarische Eilanden was de eerste etappe, ja, en die heeft zij alleen gezeild.

quote:
En toen gingen we opeens de oversteek sec beoordelen. Mike mocht dat niet. Dat is dus een valse voorstelling van zaken.
Als een etappe van haar wereldreis, ja, de oversteek. Mike deed om te beginnen maar een etappe, en die kan je dus niet zo maar even in tweeën delen.

quote:
Je geeft het zelf aan.. geen solozeiltocht, maar een stukje dat ze alleen heeft gedaan is plotseling toch een record.
Dat van een ander niet, want dan meten we opeens met een andere maat.
pff, de wereldreis was nooit als unassisted gepland zei ik, assisted dus, maar evengoed nog een solozeiltocht. De oversteek vanaf Kaapverdië als etappe in haar wereldreis was weer wel solo en unassisted. En andere maat, tja, een etappe van een wereldreis is een andere maat dan een etappe die noodgedwongen in tweeën werd gehakt omdat je onderweg pech had.

quote:
En dat heeft Perham dus ook gedaan.
Ontken ik dat ergens dan? Ik zeg alleen maar dat het geregistreerde helemaal officiële record van hem gaat over de route Gibraltar-Antigua, en dankzij de noodgedwongen tussenstops is dat record dus een record assisted

quote:
Dus heeft Perham het eerder gedaan, wrs. sneller en iig. jonger.
Hehe, dat heb ik dus even opgezocht .. 15 december tot 3 januari tegenover 2 december tot 18 december. En ja, jonger was die, maar wat verandert dat aan het record dat er staat? Dat heeft Gibraltar als uitgangspunt, en dat is wat telt, dat is wat van zijn record een assisted maakt, en daaruit voortvloeiend had Laura dus het record unassisted kunnen vragen (in het hypothetische geval dat het nog zou kunnen).
Of Perham aan het GBR zou kunnen vragen om zijn oversteek voor te laten gaan, I dunno, denk niet dat dat kan. Er zijn wel wat regels, zo moet je je recordpoging aanmelden, en er moet een waarnemer bij het vertrek en bij aankomst aanwezig zijn. Als je onderweg pech hebt en je moet je recordpoging aanpassen, tja, kan gebeuren, maar of je het vertrekpunt van je recordpoging kan veranderen .. denk het niet eerlijk gezegd, Jij geeft zelf aan wat je wil doen, en als je dat niet haalt dan haal je het niet, je kan het niet even halverwege gaan aanpassen aan iets dat je beter uitkomt.

Dat is dus een totaal andere insteek dan de en-en van Laura, die zou dan twee records parallel hebben lopen, die ze dan ook alle twee van te voren had moeten aanmelden

quote:
Goed, je bent het er dus toch mee eens?
Dat hij (zover ons bekend) de jongste is, ja natuurlijk, ik kom er nota bene zelf mee. Ik constateer alleen dat die vergissing van zowel Laura als de lui op de andere boot een begrijpelijke is, het record dat er staat is een assisted record, en dan sta je er niet zo bij stil dat het laatste gedeelte, de oversteek, eigenlijk ook unassisted was.

Voor de rest, wat ik al zei, gezwam in de ruimte, de hele categorie bestaat niet meer.

Maar om even terug te komen op het eten, als je dus tijdens je solozeiltocht assisted met stops ergens gaat eten buiten je bootje ben je ineens niet meer bezig met een solozeiltocht maar met een gesponsorde vakantie? Je mag alleen maar je eigen prakkie aan boord eten of zo, zelfs in de haven? Omdat je ergens in een restaurant of bij vrienden hebt gegeten is de oversteek in je eentje over de oceaan ineens niet meer solo?
Of is het meer van: dit zijn oorden waar ik op vakantie zou gaan, dus is het voor haar ook vakantie? Dat het kind op de uren dat ze niet aan het wandelen of eten is gewoon haar school- en andere werk doet, dat het voor haar niet zozeer vakantie maar meer leermoment is, irrelevant?
pleased to meet you
pi_90219522
Er is geen enkele vergelijking met Mike Perham te trekken die deze oversteek heeft gemaakt. En wel om de doodsimpele reden dat Laura niet eens die oversteek heeft GEZEILD(!). De eerste dagen na haar vertrek van de Kaapverdische eilanden, heeft ze namelijk niet gezeild maar op haar motor gevaren.

"6-12-2010

Ik heb gisteravond wind gekregen en eindelijk na twee dagen de motor kunnen uitzetten. De wind is tot nu toe gebleven dus Guppy vaart nu onder halfwinder, uitgeboomde genua en de twee grootzeilen, met de wind schuin van achter zo'n 5 knoop. Vanmiddag kwam er een groot zeiljacht voorbij, ik heb ze even over de marifoon gesproken. De eerste boot die ik sinds Kaapverdië tegenkom. Ondertussen heb ik ook mijn eerste sgual (tropische regenbui) meegemaakt, waar natuurlijk ook behoorlijk wat wind bij hoort. Ik had net op tijd de halfwinder en het grootzeil naar beneden. Daardoor kon ik daarna heerlijk op het voordek van het overkomende water en de regen genieten. Ondertussen waait het nog steeds wel lekker maar het regent niet meer. Ondanks de windstilte die ik heb gehad verloopt mijn reis voorspoedig, het gaat echt lekker. Sommige dagen kom ik gewoon echt tijd tekort om alles te doen wat ik wil en eigenlijk gaat alles tot nu toe gewoon beter dan ik had verwacht.

Laura"

http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=10

Dus wat nou, de Atlantische oceaan over"zeilen", wat nou "unassisted" en al helemáál niet als jongste!

:|W
pi_90223295
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

En niemand vond het raar dat een kind van die leeftijd de financiele middelen had om

a. naar Parijs te reizen

c. daar een boot te kopen..

Het schijnt dat daarvoor sponsorgeld is gebruikt.
pi_90223434
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:34 schreef spuitje het volgende:

a. naar Parijs te reizen

Redelijk rijke ouders.
pi_90223538
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:28 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Redelijk rijke ouders.
En die vinden het dus normaal dat een 14 jarige over zoveel geld kan beschikken dat ze een dergelijke reis kan maken zonder dat verder iemand ervan weet? Nah, het zal allemaal wel.
pi_90223913
Ik snap dat geld storten niet helemaal. Je zorgt er toch voor dat je voorbereid bent op tegenvallers?

Voor de rest; hoe staat het met haar schoolresultaten? Dat zijn zaken die mij weer interesseren. Dat ze overal aan tafel kruipt zal wel voor de tijd afgesproken zijn?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_90226193
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:45 schreef paddy het volgende:
Ik snap dat geld storten niet helemaal. Je zorgt er toch voor dat je voorbereid bent op tegenvallers?

Voor de rest; hoe staat het met haar schoolresultaten? Dat zijn zaken die mij weer interesseren. Dat ze overal aan tafel kruipt zal wel voor de tijd afgesproken zijn?
Ja die schoolresultaten worden wel opmerkelijk stilgehouden :D
pi_90228291
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:45 schreef paddy het volgende:

Naar wat ik zo hier en daar lees werkt de wereldschool met 2 rapporten per jaar. Als ik dan uitga van mijn eigen kids is het eerste rapport dus zo rond eind december. Ik neem aan dat er bij de wereldschool rekening wordt gehouden met de periodes dat ze niet/minder kan leren, dus als je de periodes dat zij onderweg was afzet tegen de vakanties van de thuisblijvers komt haar tussenrapport ergens halverwege januari.
pleased to meet you
pi_90232342
Over schoolwerk hoor je haar niet meer. En even haar site bijwerken nu ze weer aan land is schijnt ook al teveel moeite te zijn.
pi_90233673
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Naar wat ik zo hier en daar lees werkt de wereldschool met 2 rapporten per jaar. Als ik dan uitga van mijn eigen kids is het eerste rapport dus zo rond eind december. Ik neem aan dat er bij de wereldschool rekening wordt gehouden met de periodes dat ze niet/minder kan leren, dus als je de periodes dat zij onderweg was afzet tegen de vakanties van de thuisblijvers komt haar tussenrapport ergens halverwege januari.
Sorry? Ze besteedt naar eigen zeggen 2 uur per dag aan schoolwerk. De periodes die ze niet zeilt kan ze toch meer tijd besteden aan school? Ze had het er een tijd terug ook al over dat ze schoolwerk in moest halen en dat terwijl ze voor anker lag!

Wat het geld betreft @Paddy: een sponsor heeft afgezegd, een tweede sponsor ook en een derde heeft zich nog niet gemeld. Volgens pa Dekker een tijdje terug zitten ze financieel wat knijp, dus ik denk dat iedere 10 ¤ meer dan welkom is!
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:07:08 #288
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90244689
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:02 schreef spuitje het volgende:
Over schoolwerk hoor je haar niet meer. En even haar site bijwerken nu ze weer aan land is schijnt ook al teveel moeite te zijn.
En ook erg onhandig gezien sponsortechnisch.. Ik bedoel: als je de 'grote oversteek' hebt gemaakt, dan wil je dat uitbuiten?? Van dat soort PR moet je het hebben...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90247160
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:25 schreef spuitje het volgende:

[..]

Sorry? Ze besteedt naar eigen zeggen 2 uur per dag aan schoolwerk. De periodes die ze niet zeilt kan ze toch meer tijd besteden aan school? Ze had het er een tijd terug ook al over dat ze schoolwerk in moest halen en dat terwijl ze voor anker lag!

Wat het geld betreft @Paddy: een sponsor heeft afgezegd, een tweede sponsor ook en een derde heeft zich nog niet gemeld. Volgens pa Dekker een tijdje terug zitten ze financieel wat knijp, dus ik denk dat iedere 10 ¤ meer dan welkom is!
En waarschijnlijk niet eens, om Laura de wereld rond te helpen, maar in dit specifieke geval om het vliegticket van pa Dekker naar Sint Maarten (en weer terug) te financieren ;)

Waarmee ook meteen de vraag is beantwoord waarom de laatste weblog post van Laura op 18 december was :D
pi_90247611
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En waarschijnlijk niet eens, om Laura de wereld rond te helpen, maar in dit specifieke geval om het vliegticket van pa Dekker naar Sint Maarten (en weer terug) te financieren ;)

Waarmee ook meteen de vraag is beantwoord waarom de laatste weblog post van Laura op 18 december was :D
Ze vallen niet een beetje door de mand he?
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:15:59 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90247723
hoezo dan?

is pa 3 dagen onderweg naar sint maarten ofzo?
istie ook gaan 'zeilen' ofzo _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_90248643
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:15 schreef sp3c het volgende:
hoezo dan?

is pa 3 dagen onderweg naar sint maarten ofzo?
istie ook gaan 'zeilen' ofzo _O-
Pa en ma Dekker hebben als hobby voor de komende 2 jaren om met regelmaat ff leuk heen en weer te vliegen naar alle tropische oorden waar Laura dan verblijft :) Ze doen dat blijkbaar om en om, pa Dekker tot Portugal en dat werd vervolgens tot Gibraltar, ma Müller daarna op Gran Canaria, en nu is pa weer aan de beurt voor Sint Maarten. Zo nu en dan vliegt Laura de komende twee jaren ook nog wel eens op en neer naar Nederland, had ze al aangekondigd.

Vakantie vieren is best duur, zeker als je dat langdurig en met iedereen tegelijk wilt doen :Y
pi_90248677
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:25 schreef spuitje het volgende:

[..]

Mja, ze sluit anders voor anderen de deuren wanneer die een rondreis willen maken.

quote:
Wanneer hebben die sponsoren afgezegd dan? Ik dacht altijd dat je vooruit geld krijgt bij sponsoring. Dit kan ik mij tenminste herinneren bij vergaderingen over het sponsors binnenhalen voor een evenement bijvoorbeeld. Weet je ook waarom ze zich hebben teruggetrokken?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_90248716
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze vallen niet een beetje door de mand he?
Haha nee, best wel erg en ook steeds meer. Maar ik denk, dat ze daar zelf niet mee zitten, en vooral lol hebben om iedereen die erin trapt.
pi_90248862
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pa en ma Dekker hebben als hobby voor de komende 2 jaren om met regelmaat ff leuk heen en weer te vliegen naar alle tropische oorden waar Laura dan verblijft :) Ze doen dat blijkbaar om en om, pa Dekker tot Portugal en dat werd vervolgens tot Gibraltar, ma Müller daarna op Gran Canaria, en nu is pa weer aan de beurt voor Sint Maarten. Zo nu en dan vliegt Laura de komende twee jaren ook nog wel eens op en neer naar Nederland, had ze al aangekondigd.

Vakantie vieren is best duur, zeker als je dat langdurig en met iedereen tegelijk wilt doen :Y
Kan ze dan die titel nog wel binnenhalen?
pi_90249158
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, ze sluit anders voor anderen de deuren wanneer die een rondreis willen maken.
Dat is ook gebeurd. Het record "Youngest round the world" wordt sinds de aankondiging van Laura op 13-jarige leeftijd, dat zij daaraan wilde deelnemen door geen enkele officiële instantie meer erkend. Daarmee is Jessica Watson de laatste die dit record (solo en unassisted) heeft kunnen vestigen in het afgelopen jaar.

quote:
Wanneer hebben die sponsoren afgezegd dan? Ik dacht altijd dat je vooruit geld krijgt bij sponsoring. Dit kan ik mij tenminste herinneren bij vergaderingen over het sponsors binnenhalen voor een evenement bijvoorbeeld. Weet je ook waarom ze zich hebben teruggetrokken?
De eerste sponsor trok zich terug, omdat Laura ineens meer geld wilde hebben dan wat aanvankelijk was afgesproken. De tweede sponsor liet het afweten, omdat Laura ineens meer geld wilde hebben dan wat aanvankelijk was afgesproken PLUS dat zij zich ineens niet meer aan de daarvoor geldende voorwaarden (dat de sponsor onbeperkt video opnamen kon maken) wilde houden. Laura wilde zelf bepalen wanneer er opnamen gemaakt mochten worden, en daarmee ging de sponsor niet akkoord. Sindsdien is er geen betalende sponsor meer.
pi_90249764
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan ze dan die titel nog wel binnenhalen?
Welke titel?

Het hele record bestaat door Laura al niet eens meer. Laura heeft met haar verwende fratsen een heel sportief record eigenhandig om zeep geholpen. Haar voorgangers, Zac Sunderland, Mike Perham, Jessica Watson en Abby Sunderland, deden allen een serieuze sportieve poging naar dit record. Allen volgden daarbij de regels, namelijk in bezit van alle benodigde papieren, en allen planden dit als een non-stop tocht. Zac Sunderland en Mike Perham, bezochten daarbij wel een haven voor reparatie (en daarmee verviel bij hen de kwalificatie "unassisted"), Zac Sunderland gebruikte helaas ook zijn motor een keer, waardoor het sowieso geen officieel zeilrecord meer kon zijn (net als Laura, die 2 dagen op de motor heeft gevaren tijdens de oversteek van de Atlantische Oceaan, maar daarbij ook talloze havens bezoekt en nog meer dan dat alleen). Abby Sunderland moest gered worden en daarmee was ook haar recordpoging ten einde. De enige die dit record met glans heeft behaald, is Jessica Watson. Zij is de recordhouder Youngest Round The World, solo en unassisted. En dankzij Laura, zal niemand nog ooit een poging kunnen doen om dat record te verbreken. Omdat geen enkele instantie, hier nog zijn handen aan durft te branden.

Ondertussen, doet Laura niets wat lijkt op een poging voor dit record, maar is ze lekker vakantie aan het vieren.

Ik heb het vermoeden, dat er hier en daar wel wat sportieve jongeren op de wereld zijn, die hier beslist niet blij mee zijn.
pi_90257085
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, dat doet de school van mijn kids ook altijd. Die houden ook gewoon rekening met als ze wat ziek, zwak en/of misselijk zijn geweest. Dan krijgen ze hun rapport gewoon een maandje later dan hun klasgenoten :D

NOT!

:|W
pi_90263317
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurd. Het record "Youngest round the world" wordt sinds de aankondiging van Laura op 13-jarige leeftijd, dat zij daaraan wilde deelnemen door geen enkele officiële instantie meer erkend. Daarmee is Jessica Watson de laatste die dit record (solo en unassisted) heeft kunnen vestigen in het afgelopen jaar.

[..]

Voeg daaraan toe dat er geen enkele t.v. zender geinteresseerd is in beelden van dit verwende nest en je weet waarom die derde sponsor zich niet komt melden!
Laura zelf heeft meermalen te kennen gegeven niet gediend te zijn van alle aandacht, ze vindt mensen "die zo nodig foto's moeten maken" maar vervelende wezens, een sponsor laat ze rustig op een kade staan zonder hem ervan in kennis te stellen dat ze eerder vertrekt en zo zijn er nog wat voorvalletjes geweest.
Tja, ik sponsor de vakantie's van onze eigen kinderen niet eens, mogen ze gewoon zelf voor werken. Dus die van Laura ga ik al helemaal niet sponsoren, ze gaat maar lekker zeilen als ze het zelf kan betalen. :Y

De eerste sponsor trok zich terug, omdat Laura ineens meer geld wilde hebben dan wat aanvankelijk was afgesproken. De tweede sponsor liet het afweten, omdat Laura ineens meer geld wilde hebben dan wat aanvankelijk was afgesproken PLUS dat zij zich ineens niet meer aan de daarvoor geldende voorwaarden (dat de sponsor onbeperkt video opnamen kon maken) wilde houden. Laura wilde zelf bepalen wanneer er opnamen gemaakt mochten worden, en daarmee ging de sponsor niet akkoord. Sindsdien is er geen betalende sponsor meer.
pi_90263789
Foute quote, maar geen idee hoe ik het moet herstellen :@

Nog even een toevoeging: een wekelijkse uitzending over iemand die daadwerkelijk een poging doet een zeilrecord te verbreken kan best heel leuk zijn, maar een uitzending over een puber die met volwassenen uitstapjes maakt......?? Zal geen hoge kijkcijfers opleveren en dat weten omroepen maar al te goed! En al helemaal niet wanneer die puber zelf gaat bepalen wanneer camera's wel en wanneer ze niet mogen draaien! Het zal net zijn als met het gastenboek op haar site: alleen de hele leuke berichten zijn leesbaar, de rest wordt niet geplaatst! Want er zullen ook heus wel eens minder positieve berichten zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')