abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90122724
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 14:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nou afvraag is of ze deze oversteek al niet een keer gedaan heeft. Toen ze het niet meer trok met jeugdzorg, vluchtte ze toch ook naar Sint Maarten? Hoe heeft ze dat toen gedaan? Met het vliegtuig lijkt me niet, ik denk niet dat een kind van 14 jaar in haar eentje zo'n reis kan maken.
Zij is toen vanuit Parijs naar Saint Martin gevlogen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 19 december 2010 @ 14:29:05 #252
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90123126
Ok, als ik het goed begreep was ze toen alleen. Kennelijk is er geen minimum-leeftijd om alleen te vliegen.
Hoe lang heeft ze er nou over gedaan? Voor mijn gevoel was het minder dan 3 weken..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90123382
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 14:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, als ik het goed begreep was ze toen alleen. Kennelijk is er geen minimum-leeftijd om alleen te vliegen.
Hoe lang heeft ze er nou over gedaan? Voor mijn gevoel was het minder dan 3 weken..
2 december vertrokken. 2 + 21 = 23, dus ze is eerder dan gepland.
pi_90128154
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:57 schreef tralalala het volgende:
Laura _O_
Snap echt niet dat de meeste mensen over haar lopen te janken.
Dat gejank gaat ook niet over de reis.. Het gaat over haar gejank dat ze aan eisen moest voldoen en een voortdurende valse voorstelling van zaken.

Ik heb helemaal niets tegen die onderneming. Ik had het zelf ook gedaan. Lekker 2 jaar op vakantie op andermans kosten. Heerlijk gewoon :P

Maar noem het dan geen 'zeiltocht' bv.. Ze was 17 dagen op zee, en nu moet ze alweer een paar weken bijkomen terwijl ze bepaald niet met vreselijke ontberingen te maken heeft gehad.
Minstens de helft van de tijd is ze aan het relaxen op de vaste wal.
pi_90128276
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:07 schreef BabeWatcher het volgende:
En nog van gisteren op haar eigen weblog:

[..]

Hoe dan ook, ze heeft nu al een record! Ik doe het haar niet na! Niemand van Fok! doet dat haar na! Stelletje internethelden :6
Neem lekker even rust, Laura. Je hebt het verdient.
Maar dat is toch logisch? Wij zijn geen zeilers. Wij zijn Fok!ers. Als jij en ik hadden gezeild ipv gefok!t vanaf ons 6e jaar, hadden we dat zeker ook gekund.
  zondag 19 december 2010 @ 18:57:35 #256
124676 RobertoCarlos
pi_90135639
En het is natuurlijk geen record. Zij beweert namelijk zelf dat ze de jongste is die deze oversteek heeft gedaan. Maar is dat wel zo? Was ze wel solo de hele tijd? Niemand die het kan controleren.
pi_90144265
We weten ook niet of het roer wel echt stuk was..
Maar kom dat is flauw, hoewel het fenomeen liegen/zaken anders voorstellen niet vreemd is aan de Dekkers, ga ik er wel vanuit dat dit klopt.
pi_90144650
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We weten ook niet of het roer wel echt stuk was..
Maar kom dat is flauw, hoewel het fenomeen liegen/zaken anders voorstellen niet vreemd is aan de Dekkers, ga ik er wel vanuit dat dit klopt.
Waarom zou Laura daarover liegen? Tijdens een proefvaart naar Engeland had Laura een visnet in de schroef. Die heeft zij onderwater weg moeten snijden. Dat verzint ze toch niet?
pi_90145093
quote:
Op zondag 19 december 2010 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Waarom zou Laura daarover liegen? Tijdens een proefvaart naar Engeland had Laura een visnet in de schroef. Die heeft zij onderwater weg moeten snijden. Dat verzint ze toch niet?
Ik kan het niet weten, maar ik zei al dat ik dit soort dingen vooralsnog wel wil aannemen, ja.
  maandag 20 december 2010 @ 00:05:44 #260
124676 RobertoCarlos
pi_90155187
Dat soort dingen wil ik ook wel aannemen, maar dat ze de jongste solo is, eerlijk gezegd niet.
Ik was trouwens vorig jaar als eerste de jongste bergbeklimmer van de Mount Everest ooit, goed he :)
  maandag 20 december 2010 @ 07:18:17 #261
3542 Gia
User under construction
pi_90163252
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
En het is natuurlijk geen record. Zij beweert namelijk zelf dat ze de jongste is die deze oversteek heeft gedaan. Maar is dat wel zo? Was ze wel solo de hele tijd? Niemand die het kan controleren.
De WSSRC monitort dergelijke records. Alleen niet meer in gevallen als 'jongste'. Dus het is een zelfbenoemd record.
pi_90172691
Wel apart, deze regel uit haar laatste bericht:

Gisteren passeerde een ander jacht me, ik sprak ze via de VHF, en we concludeerde dat ik de jongste ben die dit ooit solo unasisted heeft gedaan.Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan,
Maar daar was het toch allemaal om begonnen??
pi_90172874
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:17 schreef spuitje het volgende:

Gisteren passeerde een ander jacht me, ik sprak ze via de VHF, en we concludeerde dat ik de jongste ben die dit ooit solo unasisted heeft gedaan.Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan,
Beetje gaar idd, maar denk niet dat je constant bezig bent met 'oh ik ben de jongste'. Tijdens de reis heb je wel andere dingen aan je hoofd, gok erop dat ze er weer even aan moest denken :Y

Wel respect dat je dit durft/kan hoor ^O^
pi_90174645
quote:

LOL "unassisted" nog wel :D Laura begrijpt niet heel goed wat "unassisted" inhoudtt blijkbaar?

Haar reis is verre van "unassisted". Die term geldt namelijk enkel voor de gehele reis, vanaf het startpunt tot het eindpunt. De start van de reis was vanuit Gibraltar. Vervolgens heeft ze wekenlang in een haven op Gran Canaria gelegen, daarna nog eens wekenlang op de Kaapverdische eilanden, en heeft ze op alle locaties die ze aandoet iig proviand aan boord gehaald. Bij unassisted zeilen, mag je geen haven bezoeken, en moet je je reis uitzingen met het proviand wat je aan boord had op moment van vertrek. Onderweg een trosje bananen in ontvangst nemen, is er bij unassisted zeilen echt niet bij :D

De regels:

• No assistance of any kind be given except as allowed by 21h and 21i.
No supplies be taken on board (other than the "harvest of the sea").
• A boat may be anchored or beached for repairs, but such repairs must be done entirely by the boat's crew with the tools and materials already on board.
The boat may not enter port.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unassisted_sailing
pi_90174947
quote:

Dit gaat allen over die oversteek over de Atlantische oceaan.
Het klopt trouwens niet, Mike Perham was 14 toen die vrijwel dezelfde oversteek deed, vertrokken vanaf Gibraltar, met tussenstops voor reparatie op de Canarische Eilanden en Kaapverdië, alleen dat zij dan een paar eilanden verder is gezeild.
pleased to meet you
pi_90175861
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit gaat allen over die oversteek over de Atlantische oceaan.
Het klopt trouwens niet, Mike Perham was 14 toen die vrijwel dezelfde oversteek deed, vertrokken vanaf Gibraltar, met tussenstops voor reparatie op de Canarische Eilanden en Kaapverdië, alleen dat zij dan een paar eilanden verder is gezeild.
En zo zie je steeds weer dat het nét niet klopt wat Laura verteld. Dat is jammer. Anders zou de prestatie naar waarde zijn te schatten en hadden we niet zo ontzettend veel topics hoeven volleuteren. (nou ja, het heeft me wel veel genoegen verschaft, moet ik zeggen.)
We zouden dan enkel glimlachend kunnen kijken naar hoe leuk een kind een begeleid reisje om de wereld kan maken terwijl ze via de wereldschool leert.
Of we zouden in stille bewondering toezien hoe een wonderkind een solo zeiltocht rond de wereld kan maken..
Maar zo is het geen van beide.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 20-12-2010 14:25:37 ]
pi_90184099
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En zo zie je steeds weer dat het nét niet klopt wat Laura verteld. Dat is jammer. Anders zou de prestatie naar waarde zijn te schatten en hadden we niet zo ontzettend veel topics hoeven volleuteren. (nou ja, het heeft me wel veel genoegen verschaft, moet ik zeggen.)
We zouden dan enkel glimlachend kunnen kijken naar hoe leuk een kind een begeleid reisje om de wereld kan maken terwijl ze via de wereldschool leert.
Of we zouden in stille bewondering toezien hoe een wonderkind een solo zeiltocht rond de wereld kan maken..
Maar zo is het geen van beide.
euhm, niet zo snel, hier lopen namelijk een paar dingen door elkaar. De oversteek over de Atlantische Oceaan vanaf Kaapverdië naar St. Maarten is op zich wel degelijk unassisted te noemen, en dat is dus niet het geval bij Mike Perham die vanaf Gibraltar naar Antigua zou zeilen maar tussenstops moest maken, waardoor die reis niet meer in aanmerking komt voor unassisted.
pleased to meet you
pi_90184624
quote:
Op maandag 20 december 2010 16:43 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, niet zo snel, hier lopen namelijk een paar dingen door elkaar. De oversteek over de Atlantische Oceaan vanaf Kaapverdië naar St. Maarten is op zich wel degelijk unassisted te noemen, en dat is dus niet het geval bij Mike Perham die vanaf Gibraltar naar Antigua zou zeilen maar tussenstops moest maken, waardoor die reis niet meer in aanmerking komt voor unassisted.
Ja als we fragmentjes uit de reis apart gaan benoemen ken ik er nog wel een paar..
  maandag 20 december 2010 @ 17:01:02 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_90185228
Die tussenstop van Perham was toch ook Kaapverdie.. en zijn volgende stop ergens in het Caraibisch gebied? En hij was jonger dan Laura..

nou heb ik de reis van Perham absoluut niet gevolgd en lees hier ook maar sporadisch mee.. Maar zo voor een leek lijkt het alsof Laura gewoon lekker een ontspannen vakantie van 2 jaar aan het houden is.. en dat haar gegevens lang niet altijd accuraat zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_90187209
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja als we fragmentjes uit de reis apart gaan benoemen ken ik er nog wel een paar..
Maar daar ging het nou juist over in die conversatie met die andere boot, en wat dat fragment aangaat klopt het dus wel. Overigens is het fragmenteren van een groter geheel in zo'n sportevenement helemaal niet ongebruikelijk, zo ken ik er ook wel een paar.

quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef E.T. het volgende:
Die tussenstop van Perham was toch ook Kaapverdie.. en zijn volgende stop ergens in het Caraibisch gebied? En hij was jonger dan Laura..
Zoals ik al zei, die tussenstops waren niet gepland, de poging was Gibraltar-Antigua, dat is niet gelukt door die tussenstops. En dat is het record dat er staat. Dat hij op veel jongere leeftijd vrijwel hetzelfde stukje alleen gezeild heeft is weliswaar een feit, maar geen record, dus als het GBR dit soort records nog zou accepteren zou zij met haar oversteek vanaf Kaapverdië idd de jongste unassisted zijn.

quote:
nou heb ik de reis van Perham absoluut niet gevolgd en lees hier ook maar sporadisch mee.. Maar zo voor een leek lijkt het alsof Laura gewoon lekker een ontspannen vakantie van 2 jaar aan het houden is.. en dat haar gegevens lang niet altijd accuraat zijn
Omdat ze uit eten gaat, uit wandelen gaat etc? Kinderen in Nederland doen dat nooit, na school naar een sportclub of met je vrienden op pad, bij vrienden eten, en in het weekend 2 dagen op pad naar een attractiepark oid? Je krijgt een vertekend beeld omdat ze dat niet zit te bloggen, maar dat betekent dus niet dat zij haar schoolwerk niet doet.
pleased to meet you
pi_90187587
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar daar ging het nou juist over in die conversatie met die andere boot, en wat dat fragment aangaat klopt het dus wel. Overigens is het fragmenteren van een groter geheel in zo'n sportevenement helemaal niet ongebruikelijk, zo ken ik er ook wel een paar.

[..]

Zoals ik al zei, die tussenstops waren niet gepland, de poging was Gibraltar-Antigua, dat is niet gelukt door die tussenstops. En dat is het record dat er staat. Dat hij op veel jongere leeftijd vrijwel hetzelfde stukje alleen gezeild heeft is weliswaar een feit, maar geen record, dus als het GBR dit soort records nog zou accepteren zou zij met haar oversteek vanaf Kaapverdië idd de jongste unassisted zijn.

[..]

Omdat ze uit eten gaat, uit wandelen gaat etc? Kinderen in Nederland doen dat nooit, na school naar een sportclub of met je vrienden op pad, bij vrienden eten, en in het weekend 2 dagen op pad naar een attractiepark oid? Je krijgt een vertekend beeld omdat ze dat niet zit te bloggen, maar dat betekent dus niet dat zij haar schoolwerk niet doet.
Probeer je echt recht te praten wat krom is? Mike Perham heeft dezelfde route afgelegd. Vanaf Kaapverdië de oceaan over was het toch? Dat stukje kun je dan ook alleen bekijken.
Uit eten gaan hoort helemaal niet bij een solo zeiltocht zonder assistentie. Het hoort wel bij een gesponsord vakantiereisje.

Dat is dus Laura. Je krijgt hoe dan ook een valse voorstelling van zaken. Voor een unieke vakantie kun je blij zijn voor het kind, voor een recordpoging op jonge leeftijd kun je bewondering hebben. Maar het is geen van beide.
Ze hadden haar beter Rosé kunnen noemen inplaats van Laua. Het is niet rood, het niet wit..Het is eigenlijk niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 20-12-2010 19:00:42 ]
pi_90190335
Ik vind nog steeds dat Laura precies doet wat haar pappie wil, en dat is dan toch het omgekeerde van een onafhankelijk meisje.
Ik denk dat pappie zelf aan een reisje toe was en over de rug van Laura probeert hij geldschieters te vinden. Want dat dit gedoe iets met sport te maken heeft.......
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_90191684
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Probeer je echt recht te praten wat krom is? Mike Perham heeft dezelfde route afgelegd. Vanaf Kaapverdië de oceaan over was het toch? Dat stukje kun je dan ook alleen bekijken.
Maar dat was zijn recordpoging niet, die was vanaf Gibraltar, en zo staat die dus ook in het boek. Ik neem aan dat zowel Laura alsook de mensen op die andere boot er geen rekening mee gehouden hebben dat Perham hetzelfde stukje vanaf Kaapverdië op jongere leeftijd unassisted gezeild heeft, die gaan uit van het staande record in zijn geheel.

quote:
Uit eten gaan hoor helemaal niet bij een solo zeiltocht zonder assistentie. Het hoort wel bij een gesponsord vakantiereisje.
Waar is zij uit eten gegaan dan tijdens die oversteek? Want daar ging het over, niet over wat daarvoor of daarna gebeurt is.

quote:
Dat is dus Laura. Je krijgt hoe dan ook een valse voorstelling van zaken. Voor een unieke vakantie kun je blij zijn voor het kind, voor een recordpoging op jonge leeftijd kun je bewondering hebben. Maar het is geen van beide.
Ze hadden haar beter Rosé kunnen noemen inplaats van Laua. Het is niet rood, het niet wit..
Valse voorstelling van zaken? Er is nooit sprake geweest van een solozeiltocht unassisted, die langdurige pauzes waren al gepland toen de hele zaak net in het nieuws kwam.

Wat die oversteek aangaat was die solo en unassisted, dus daar hebben ze op zich gewoon gelijk in. En tja, ik heb geen idee wat de reglementen waren, toen dit soort records nog herkent werden door het GBR, of dat assisted/unassisted überhaupt een rol speelt. Ik denk eerlijk gezegd van niet, gezien het feit dat Perham het record afgepakt heeft van ene Seb Clover die het wel unassisted deed.
Hoe dan ook, ik kan me wel voorstellen dat een grote etappe van een wereldreis eerder gezien zou kunnen worden als een apart record, dan een record dat met een tussenstop in twee onderdelen wordt opgesplitst, dat Perham met zijn oversteek dus zowel de assisted als de unassisted record zou hebben. Hij heeft dus eigenlijk het record assisted, hij heeft na vertrek tussenstops moeten maken, zo staat die in het boek. Het record unassisted (als het zou bestaan) staat nog steeds op naam van Seb Clover, en die was bij aankomst nog net geen 16. Dus vanuit technisch en reglementair oogpunt zou het wel hout snijden, zo'n claim, ondanks het feit dat Perham die oversteek op jongere leeftijd en ook alleen heeft gemaakt, voor hem staat er nu eenmaal een ander record in het boek.

Maar ja, het is anyway gezwam in de ruimte, de records worden toch niet meer geregistreerd, en zo te zien werd er sowieso geen onderscheid gemaakt tussen assisted en unassisted, dus sec bekeken is Perham gewoon de jongste die dat stukje solo en zonder hulp gezeild heeft.
pleased to meet you
pi_90192817
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar dat was zijn recordpoging niet, die was vanaf Gibraltar, en zo staat die dus ook in het boek. Ik neem aan dat zowel Laura alsook de mensen op die andere boot er geen rekening mee gehouden hebben dat Perham hetzelfde stukje vanaf Kaapverdië op jongere leeftijd unassisted gezeild heeft, die gaan uit van het staande record in zijn geheel.

En Laura Lekker (Babewatcher modus :P ) vertrok vanuit NL...
Oh nee, vanuit Portugal, oh nee, toch niet.. Dan maar Gibraltar..
Hoewel ze vanuit daar vertrokken is, wordt er toch over gesproken dat ze de 'eerste etappe' erop heeft zitten. En toen voer haar pappie nog wel mee, meen ik me te herinneren.

quote:
Waar is zij uit eten gegaan dan tijdens die oversteek? Want daar ging het over, niet over wat daarvoor of daarna gebeurt is.

En toen gingen we opeens de oversteek sec beoordelen. Mike mocht dat niet. Dat is dus een valse voorstelling van zaken.

quote:
Valse voorstelling van zaken? Er is nooit sprake geweest van een solozeiltocht unassisted, die langdurige pauzes waren al gepland toen de hele zaak net in het nieuws kwam.
Je geeft het zelf aan.. geen solozeiltocht, maar een stukje dat ze alleen heeft gedaan is plotseling toch een record.
Dat van een ander niet, want dan meten we opeens met een andere maat.
quote:
Wat die oversteek aangaat was die solo en unassisted, dus daar hebben ze op zich gewoon gelijk in.
En dat heeft Perham dus ook gedaan.

quote:
Hoe dan ook, ik kan me wel voorstellen dat een grote etappe van een wereldreis eerder gezien zou kunnen worden als een apart record,
Dus heeft Perham het eerder gedaan, wrs. sneller en iig. jonger.
quote:
dus sec bekeken is Perham gewoon de jongste die dat stukje solo en zonder hulp gezeild heeft.
Goed, je bent het er dus toch mee eens?
  maandag 20 december 2010 @ 23:30:40 #275
124676 RobertoCarlos
pi_90209559
En zo krijg ik dus opnieuw weer gelijk........... (gelukkig blijf ik nog steeds heel gewoon)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')