Zij is toen vanuit Parijs naar Saint Martin gevlogen.quote:Op zondag 19 december 2010 14:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nou afvraag is of ze deze oversteek al niet een keer gedaan heeft. Toen ze het niet meer trok met jeugdzorg, vluchtte ze toch ook naar Sint Maarten? Hoe heeft ze dat toen gedaan? Met het vliegtuig lijkt me niet, ik denk niet dat een kind van 14 jaar in haar eentje zo'n reis kan maken.
2 december vertrokken. 2 + 21 = 23, dus ze is eerder dan gepland.quote:Op zondag 19 december 2010 14:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, als ik het goed begreep was ze toen alleen. Kennelijk is er geen minimum-leeftijd om alleen te vliegen.
Hoe lang heeft ze er nou over gedaan? Voor mijn gevoel was het minder dan 3 weken..
Dat gejank gaat ook niet over de reis.. Het gaat over haar gejank dat ze aan eisen moest voldoen en een voortdurende valse voorstelling van zaken.quote:Op zondag 19 december 2010 13:57 schreef tralalala het volgende:
Laura![]()
Snap echt niet dat de meeste mensen over haar lopen te janken.
Maar dat is toch logisch? Wij zijn geen zeilers. Wij zijn Fok!ers. Als jij en ik hadden gezeild ipv gefok!t vanaf ons 6e jaar, hadden we dat zeker ook gekund.quote:Op zondag 19 december 2010 14:07 schreef BabeWatcher het volgende:
En nog van gisteren op haar eigen weblog:
[..]
Hoe dan ook, ze heeft nu al een record! Ik doe het haar niet na! Niemand van Fok! doet dat haar na! Stelletje internethelden![]()
Neem lekker even rust, Laura. Je hebt het verdient.
Waarom zou Laura daarover liegen? Tijdens een proefvaart naar Engeland had Laura een visnet in de schroef. Die heeft zij onderwater weg moeten snijden. Dat verzint ze toch niet?quote:Op zondag 19 december 2010 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We weten ook niet of het roer wel echt stuk was..
Maar kom dat is flauw, hoewel het fenomeen liegen/zaken anders voorstellen niet vreemd is aan de Dekkers, ga ik er wel vanuit dat dit klopt.
Ik kan het niet weten, maar ik zei al dat ik dit soort dingen vooralsnog wel wil aannemen, ja.quote:Op zondag 19 december 2010 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Waarom zou Laura daarover liegen? Tijdens een proefvaart naar Engeland had Laura een visnet in de schroef. Die heeft zij onderwater weg moeten snijden. Dat verzint ze toch niet?
De WSSRC monitort dergelijke records. Alleen niet meer in gevallen als 'jongste'. Dus het is een zelfbenoemd record.quote:Op zondag 19 december 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
En het is natuurlijk geen record. Zij beweert namelijk zelf dat ze de jongste is die deze oversteek heeft gedaan. Maar is dat wel zo? Was ze wel solo de hele tijd? Niemand die het kan controleren.
Beetje gaar idd, maar denk niet dat je constant bezig bent met 'oh ik ben de jongste'. Tijdens de reis heb je wel andere dingen aan je hoofd, gok erop dat ze er weer even aan moest denkenquote:Op maandag 20 december 2010 13:17 schreef spuitje het volgende:
Wel apart, deze regel uit haar laatste bericht:
Gisteren passeerde een ander jacht me, ik sprak ze via de VHF, en we concludeerde dat ik de jongste ben die dit ooit solo unasisted heeft gedaan.Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan,
Maar daar was het toch allemaal om begonnen??
LOL "unassisted" nog welquote:Op maandag 20 december 2010 13:17 schreef spuitje het volgende:
Gisteren passeerde een ander jacht me, ik sprak ze via de VHF, en we concludeerde dat ik de jongste ben die dit ooit solo unasisted heeft gedaan.Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan,
Dit gaat allen over die oversteek over de Atlantische oceaan.quote:Op maandag 20 december 2010 13:17 schreef spuitje het volgende:
En zo zie je steeds weer dat het nét niet klopt wat Laura verteld. Dat is jammer. Anders zou de prestatie naar waarde zijn te schatten en hadden we niet zo ontzettend veel topics hoeven volleuteren. (nou ja, het heeft me wel veel genoegen verschaft, moet ik zeggen.)quote:Op maandag 20 december 2010 14:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Dit gaat allen over die oversteek over de Atlantische oceaan.
Het klopt trouwens niet, Mike Perham was 14 toen die vrijwel dezelfde oversteek deed, vertrokken vanaf Gibraltar, met tussenstops voor reparatie op de Canarische Eilanden en Kaapverdië, alleen dat zij dan een paar eilanden verder is gezeild.
euhm, niet zo snel, hier lopen namelijk een paar dingen door elkaar. De oversteek over de Atlantische Oceaan vanaf Kaapverdië naar St. Maarten is op zich wel degelijk unassisted te noemen, en dat is dus niet het geval bij Mike Perham die vanaf Gibraltar naar Antigua zou zeilen maar tussenstops moest maken, waardoor die reis niet meer in aanmerking komt voor unassisted.quote:Op maandag 20 december 2010 14:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En zo zie je steeds weer dat het nét niet klopt wat Laura verteld. Dat is jammer. Anders zou de prestatie naar waarde zijn te schatten en hadden we niet zo ontzettend veel topics hoeven volleuteren. (nou ja, het heeft me wel veel genoegen verschaft, moet ik zeggen.)
We zouden dan enkel glimlachend kunnen kijken naar hoe leuk een kind een begeleid reisje om de wereld kan maken terwijl ze via de wereldschool leert.
Of we zouden in stille bewondering toezien hoe een wonderkind een solo zeiltocht rond de wereld kan maken..
Maar zo is het geen van beide.
Ja als we fragmentjes uit de reis apart gaan benoemen ken ik er nog wel een paar..quote:Op maandag 20 december 2010 16:43 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, niet zo snel, hier lopen namelijk een paar dingen door elkaar. De oversteek over de Atlantische Oceaan vanaf Kaapverdië naar St. Maarten is op zich wel degelijk unassisted te noemen, en dat is dus niet het geval bij Mike Perham die vanaf Gibraltar naar Antigua zou zeilen maar tussenstops moest maken, waardoor die reis niet meer in aanmerking komt voor unassisted.
Maar daar ging het nou juist over in die conversatie met die andere boot, en wat dat fragment aangaat klopt het dus wel. Overigens is het fragmenteren van een groter geheel in zo'n sportevenement helemaal niet ongebruikelijk, zo ken ik er ook wel een paar.quote:Op maandag 20 december 2010 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja als we fragmentjes uit de reis apart gaan benoemen ken ik er nog wel een paar..
Zoals ik al zei, die tussenstops waren niet gepland, de poging was Gibraltar-Antigua, dat is niet gelukt door die tussenstops. En dat is het record dat er staat. Dat hij op veel jongere leeftijd vrijwel hetzelfde stukje alleen gezeild heeft is weliswaar een feit, maar geen record, dus als het GBR dit soort records nog zou accepteren zou zij met haar oversteek vanaf Kaapverdië idd de jongste unassisted zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef E.T. het volgende:
Die tussenstop van Perham was toch ook Kaapverdie.. en zijn volgende stop ergens in het Caraibisch gebied? En hij was jonger dan Laura..
Omdat ze uit eten gaat, uit wandelen gaat etc? Kinderen in Nederland doen dat nooit, na school naar een sportclub of met je vrienden op pad, bij vrienden eten, en in het weekend 2 dagen op pad naar een attractiepark oid? Je krijgt een vertekend beeld omdat ze dat niet zit te bloggen, maar dat betekent dus niet dat zij haar schoolwerk niet doet.quote:nou heb ik de reis van Perham absoluut niet gevolgd en lees hier ook maar sporadisch mee.. Maar zo voor een leek lijkt het alsof Laura gewoon lekker een ontspannen vakantie van 2 jaar aan het houden is.. en dat haar gegevens lang niet altijd accuraat zijn
Probeer je echt recht te praten wat krom is? Mike Perham heeft dezelfde route afgelegd. Vanaf Kaapverdië de oceaan over was het toch? Dat stukje kun je dan ook alleen bekijken.quote:Op maandag 20 december 2010 17:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar daar ging het nou juist over in die conversatie met die andere boot, en wat dat fragment aangaat klopt het dus wel. Overigens is het fragmenteren van een groter geheel in zo'n sportevenement helemaal niet ongebruikelijk, zo ken ik er ook wel een paar.
[..]
Zoals ik al zei, die tussenstops waren niet gepland, de poging was Gibraltar-Antigua, dat is niet gelukt door die tussenstops. En dat is het record dat er staat. Dat hij op veel jongere leeftijd vrijwel hetzelfde stukje alleen gezeild heeft is weliswaar een feit, maar geen record, dus als het GBR dit soort records nog zou accepteren zou zij met haar oversteek vanaf Kaapverdië idd de jongste unassisted zijn.
[..]
Omdat ze uit eten gaat, uit wandelen gaat etc? Kinderen in Nederland doen dat nooit, na school naar een sportclub of met je vrienden op pad, bij vrienden eten, en in het weekend 2 dagen op pad naar een attractiepark oid? Je krijgt een vertekend beeld omdat ze dat niet zit te bloggen, maar dat betekent dus niet dat zij haar schoolwerk niet doet.
Maar dat was zijn recordpoging niet, die was vanaf Gibraltar, en zo staat die dus ook in het boek. Ik neem aan dat zowel Laura alsook de mensen op die andere boot er geen rekening mee gehouden hebben dat Perham hetzelfde stukje vanaf Kaapverdië op jongere leeftijd unassisted gezeild heeft, die gaan uit van het staande record in zijn geheel.quote:Op maandag 20 december 2010 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Probeer je echt recht te praten wat krom is? Mike Perham heeft dezelfde route afgelegd. Vanaf Kaapverdië de oceaan over was het toch? Dat stukje kun je dan ook alleen bekijken.
Waar is zij uit eten gegaan dan tijdens die oversteek? Want daar ging het over, niet over wat daarvoor of daarna gebeurt is.quote:Uit eten gaan hoor helemaal niet bij een solo zeiltocht zonder assistentie. Het hoort wel bij een gesponsord vakantiereisje.
Valse voorstelling van zaken? Er is nooit sprake geweest van een solozeiltocht unassisted, die langdurige pauzes waren al gepland toen de hele zaak net in het nieuws kwam.quote:Dat is dus Laura. Je krijgt hoe dan ook een valse voorstelling van zaken. Voor een unieke vakantie kun je blij zijn voor het kind, voor een recordpoging op jonge leeftijd kun je bewondering hebben. Maar het is geen van beide.
Ze hadden haar beter Rosé kunnen noemen inplaats van Laua. Het is niet rood, het niet wit..
En Laura Lekker (Babewatcher modusquote:Op maandag 20 december 2010 19:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar dat was zijn recordpoging niet, die was vanaf Gibraltar, en zo staat die dus ook in het boek. Ik neem aan dat zowel Laura alsook de mensen op die andere boot er geen rekening mee gehouden hebben dat Perham hetzelfde stukje vanaf Kaapverdië op jongere leeftijd unassisted gezeild heeft, die gaan uit van het staande record in zijn geheel.
En toen gingen we opeens de oversteek sec beoordelen. Mike mocht dat niet. Dat is dus een valse voorstelling van zaken.quote:Waar is zij uit eten gegaan dan tijdens die oversteek? Want daar ging het over, niet over wat daarvoor of daarna gebeurt is.
Je geeft het zelf aan.. geen solozeiltocht, maar een stukje dat ze alleen heeft gedaan is plotseling toch een record.quote:Valse voorstelling van zaken? Er is nooit sprake geweest van een solozeiltocht unassisted, die langdurige pauzes waren al gepland toen de hele zaak net in het nieuws kwam.
En dat heeft Perham dus ook gedaan.quote:Wat die oversteek aangaat was die solo en unassisted, dus daar hebben ze op zich gewoon gelijk in.
Dus heeft Perham het eerder gedaan, wrs. sneller en iig. jonger.quote:Hoe dan ook, ik kan me wel voorstellen dat een grote etappe van een wereldreis eerder gezien zou kunnen worden als een apart record,
Goed, je bent het er dus toch mee eens?quote:dus sec bekeken is Perham gewoon de jongste die dat stukje solo en zonder hulp gezeild heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |