Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk. Er valt voor Bussum ook helemaal niks te winnen bij zo'n fusie. Ze worden in feite gebruikt om Weesp en Muiden een beetje uit het slop te trekken. Wat het eventuele voordeel van een fusie voor Naarden is, is mij ook nog niet echt duidelijk, maar misschien heeft dat idd alleen maar met omvang te maken. Voor mij zijn Naarden en Bussum eigenlijk altijd al een pot nat. Maar misschien is dat ook omdat ik hier niet oorspronkelijk vandaan kom. Ik heb geen extra sentimentele gevoelens bij de een of de ander. Ik heb in beide gemeenten gewoond en vind het in beide prima. Van mij mogen ze ook wel samengaan. Wat ik al zeg, ze gaan toch al naadloos in elkaar over.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Komt denk ik ook omdat Bussum bijna 2x zoveel inwoners heeft en het voor Naarden gunstiger kan zijn daardoor, daarbij is er in bussum enorm veel campagne gevoerd tegen de fusie.
[..]
En ook hiervan is nu de uitslag bekend:quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef freako het volgende:
Oh ja, van 12 t/m 23 november zijn er ook nog waterschapsverkiezingen () in Zeeland, want het Waterschap Zeeuwse Eilanden en het Waterschap Zeeuws Vlaanderen fuseren tot Waterschap Scheldestromen.
Lache: de SGP de grootste gekozen partij. Geweldig!quote:Op donderdag 25 november 2010 19:51 schreef freako het volgende:
[..]
En ook hiervan is nu de uitslag bekend:.
SGP 4
Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen 3
CDA 3
VVD 3
Partij voor Zeeland 2
PvdA 2
Water Natuurlijk 2
ChristenUnie 1
Algemene Waterschapspartij 1
http://www.scheldestromen.nl/uitslag/
Het lijkt me nog een behoorlijk probleem om tot een college te komen met zo'n gefragmenteerde uitslag. Geen één partij die echt groot is.quote:
Maar hier spelen duidelijk lokale factoren mee bij de ondergang van de PvdA. De lijsttrekker van de PvdA was de schrijver van de uitgelekte brief over de burgemeester. Daarvoor is de PvdA flink afgestraft met de verkiezingen.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:47 schreef Willy84 het volgende:
Algemene trend is wel duidelijk: VVD en D66 overal in de lift. PvdA overal naar beneden. De daling valt me behoorlijk mee. Alleen in de Stichtse Vecht is de partij behoorlijk gedaald. Ze schenen namelijk de grootste te zijn in het oude Maarssen en zijn een stuk kleiner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |