abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 13:29:07 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_89133164
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Komt denk ik ook omdat Bussum bijna 2x zoveel inwoners heeft en het voor Naarden gunstiger kan zijn daardoor, daarbij is er in bussum enorm veel campagne gevoerd tegen de fusie.

[..]

Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk. Er valt voor Bussum ook helemaal niks te winnen bij zo'n fusie. Ze worden in feite gebruikt om Weesp en Muiden een beetje uit het slop te trekken. Wat het eventuele voordeel van een fusie voor Naarden is, is mij ook nog niet echt duidelijk, maar misschien heeft dat idd alleen maar met omvang te maken. Voor mij zijn Naarden en Bussum eigenlijk altijd al een pot nat. Maar misschien is dat ook omdat ik hier niet oorspronkelijk vandaan kom. Ik heb geen extra sentimentele gevoelens bij de een of de ander. Ik heb in beide gemeenten gewoond en vind het in beide prima. Van mij mogen ze ook wel samengaan. Wat ik al zeg, ze gaan toch al naadloos in elkaar over.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 25 november 2010 @ 19:51:08 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_89149092
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef freako het volgende:
Oh ja, van 12 t/m 23 november zijn er ook nog waterschapsverkiezingen ( :') ) in Zeeland, want het Waterschap Zeeuwse Eilanden en het Waterschap Zeeuws Vlaanderen fuseren tot Waterschap Scheldestromen.
En ook hiervan is nu de uitslag bekend: :).

SGP 4
Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen 3
CDA 3
VVD 3
Partij voor Zeeland 2
PvdA 2
Water Natuurlijk 2
ChristenUnie 1
Algemene Waterschapspartij 1

http://www.scheldestromen.nl/uitslag/
pi_89149583
er zijn veel stromen in de schelde. :')
pi_89151579
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:51 schreef freako het volgende:

[..]

En ook hiervan is nu de uitslag bekend: :).

SGP 4
Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen 3
CDA 3
VVD 3
Partij voor Zeeland 2
PvdA 2
Water Natuurlijk 2
ChristenUnie 1
Algemene Waterschapspartij 1

http://www.scheldestromen.nl/uitslag/
Lache: de SGP de grootste gekozen partij. Geweldig! :D . Dat opkomstpercentage ook.

Mis trouwens wel wat media aandacht over de herindelingsverkiezingen. Had wel een item in nieuwsuur oid verwacht. Niks gezien. Alleen wat korte berichten op het journaal. Of heb ik wat gemist?

Algemene trend is wel duidelijk: VVD en D66 overal in de lift. PvdA overal naar beneden. De daling valt me behoorlijk mee. Alleen in de Stichtse Vecht is de partij behoorlijk gedaald. Ze schenen namelijk de grootste te zijn in het oude Maarssen en zijn een stuk kleiner.

Het CDA houdt opvallend goed stand. De opkomst is te laag om een duidelijk beeld te geven mbt de landelijke politiek.
pi_89151695
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:19 schreef borisz het volgende:

[..]

Die verdeling :D _O-
Het lijkt me nog een behoorlijk probleem om tot een college te komen met zo'n gefragmenteerde uitslag. Geen één partij die echt groot is.

Naarden en Bussum kunnen wat mij betreft fuseren. De argumenten zoals hier beschreven onderschrijf ik. De Hilversumse Meent zou er ook nog prima bij passen. Zo kom je tot een logischere indeling.

Muiden en Weesp liggen een eind weg en zitten financieel in het slop. Die mogen van mij hun eigen problemen oplossen.

Woon overigens in geen van deze gemeenten.
pi_89153010
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:47 schreef Willy84 het volgende:
Algemene trend is wel duidelijk: VVD en D66 overal in de lift. PvdA overal naar beneden. De daling valt me behoorlijk mee. Alleen in de Stichtse Vecht is de partij behoorlijk gedaald. Ze schenen namelijk de grootste te zijn in het oude Maarssen en zijn een stuk kleiner.
Maar hier spelen duidelijk lokale factoren mee bij de ondergang van de PvdA. De lijsttrekker van de PvdA was de schrijver van de uitgelekte brief over de burgemeester. Daarvoor is de PvdA flink afgestraft met de verkiezingen.
De VVD was mede het brein achter de brief, maar omdat die in de raad het boetekleed aantrokken is hun neergang wat meer beperkt gebleven.
Ondanks dat de VVD de grootste is in de Stichtse Vecht, zijn ze wel achteruitgegaan tov de raadsverkiezingen van 2006 en de TK van dit jaar. Bij die verkiezingen haalden ze namelijk dik 26-33% van de stemmen in de verschillende gemeenten (Breukelen en Maarssen ca. 26%, in Loenen 33%), nu 'maar' 22% in de samengevoegde gemeente, terwijl de VVD landelijk nog op winst staat tov de TK van juni.
pi_89153925
..en terwijl de PVV niet mee deed gister. Aannemelijk is dat een deel van het electoraat uitwijkt naar de VVD en dat mist dus. Ik heb het ook in het niews gevolgd. Knudde. En dan nog Jort, wat een actie weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')