quote:Hallo allemaal,
Ik vroeg me af, heeft iemand dit wel eens gedaan en wat zijn je ervaringen ermee? Er bestaat een handige site waar je mensen kunt benaderen om bij hun de nacht door te brengen, valt dit te combineren met liften bijvoorbeeld? Of kun je dan niet goed plannen wanneer je bijvoorbeeld in , pak em beet, barcelona aan zult komen? Ik zit namelijk na te denken hoe ik als arme studentdeze zomer toch een mooie belevenis kan meemaken, dacht dat dit misschien wel tof is!
Iemand ervaring?
Dat zou ik nog altijd es willen doen. Maar misschien als ik wat ouder benquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:26 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind liften nog steeds erg vet. En je kunt beter naarmate je doel binnen bereik komt even ergens een couchsurf plek zoeken.
Regel je dat niet van te voren via internet en wat mailverkeer heen en weer? Lijkt me beetje lastig toch als je bijvoorbeeld in zuid frankrijk zit en denkt van mja overmorgen zijn we dr wel.. opzoek naar contact met couchesquote:Ik vind liften nog steeds erg vet. En je kunt beter naarmate je doel binnen bereik komt even ergens een couchsurf plek zoeken.
Ah, het zijn geen hotels hè! Die couch-surf plekken zijn volgens mij gewoon ontstaan doordat mensen geen slaapplek konden vinden en zo even bij iemand anders konden crashen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:31 schreef steefann het volgende:
[..]
Regel je dat niet van te voren via internet en wat mailverkeer heen en weer? Lijkt me beetje lastig toch als je bijvoorbeeld in zuid frankrijk zit en denkt van mja overmorgen zijn we dr wel.. opzoek naar contact met couches
Nou, eigenlijk niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:45 schreef Monstarr het volgende:
Zijn er mensen die misschien een mindere ervaring met couch surfing kunnen melden?
Ik heb alleen nog maar gehost, volgende week voor het eerst zelf surfen, maar hoezo?quote:Op zondag 23 januari 2011 10:45 schreef Monstarr het volgende:
Zijn er mensen die misschien een mindere ervaring met couch surfing kunnen melden?
Eigenlijk lees ik met het meeste plezier de negatieve reviews op de sitequote:Op zondag 23 januari 2011 10:45 schreef Monstarr het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd gecouchsurft met mijn vriendin en dit gaf totaal geen problemen eigenlijk. Ik heb zelf wel vaker stelletjes gehost, maar lijkt mij totaal geen probleem of verschil met vrienden of mensen in hun eentje.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat is jullie ervaring met couchsurfen met zijn 2en? Ik ga samen met mijn vriendin lowbudget naar Australië dus af en toe een couch meepakken kan interessant zijn. Kan me alleen indenken dat je lastig iets voor 2 personen vind en de gastheer liever 2 vrienden ofzo heeft dan een stelletje..
Je mag wel een weekendje bij mij op de bank logeren hoor!quote:Op maandag 29 augustus 2011 06:06 schreef liesje1979 het volgende:
Een tijdje terug al een account aan gemaakt, maar ik sta nog steeds op no couch en heb er ook nog geen gebruik van gemaakt. Ik zou best graag een weekendje weg willen en mijn budget is niet enorm dus het zou een uitkomst zijn.
Maar aan de andere kant heb ik ook weer niet heel veel te bieden dan een bank of een los matras in de woonkammer, en ik heb 2 katten en ik rook.
En liften, als vrouw alleen? Dat vind ik misschien nog wel enger.
Een gastheer heeft het liefst een lekker en gewillig wijf natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat is jullie ervaring met couchsurfen met zijn 2en? Ik ga samen met mijn vriendin lowbudget naar Australië dus af en toe een couch meepakken kan interessant zijn. Kan me alleen indenken dat je lastig iets voor 2 personen vind en de gastheer liever 2 vrienden ofzo heeft dan een stelletje..
Truequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een gastheer heeft het liefst een lekker en gewillig wijf natuurlijk.![]()
Zonder gein: heb er weinig ervaring mee en al helemaal niet bij blijven slapen. Wel mensen ontmoet van CS en dat was leuk. De evenementen lijken me minder, maar da's puur op basis van mijn eigen inschatting en wat ik hoor van anderen, aangezien ik er zelf nog niet op af ben gegaan.
Als je je daar zorgen om maakt moet je gewoon afgaan op de referenties van die persoon. Daarnaast is er een 'verified' optie waarbij mensen hun adres echt registreren, wat het een stuk minder aantrekkelijk maakt om rare dingen uit te halen..quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:19 schreef Mignon het volgende:
Vriendinnen zeggen dat couchsurfen gevaarlijk is. Maar couchsurfen is eigenlijk niet zo supergevaarlijk, lijkt mij. Ik ben nu ook lid van die grote couchsurf site en daar moet je wel allerlei persoonsgegevens geven. Mocht iemand jou wat aandoen, is die persoon ook meteen te achterhalen. Toch? Dus het lijkt mij dat d'r geen rare figuren zitten.
Die filmpjes in Japan zijn erg gaaf dude!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef NegaSado het volgende:
Ik ga momenteel liftend/couchsurfend door Europa, wie nog leesvoer wil: http://sado.reismee.nl/.
Die extra 60 minuten zouden voor mij precies de reden zijn om het niet te doen.. Zeker op een dagelijkse basis lijkt het mij wel prettig om van te voren te weten of je er ongeveer de gebruikelijke tijd over doet of er nog eens 1-3 uur extra voor moet uittrekken afhankelijk van je geluk die dag.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:31 schreef Frank_NL het volgende:
Gisteren naar mijn werk gelift. Maastricht-Eindhoven. Ging heel goed, heen en terug samen was ik van deur tot deur 3h35m onderweg. In de eigen auto doe ik het ongeveer 60 minuten sneller. Nu heb ik 20 euro autokosten uitgespaard!
Makkelijk verdiend.
Ik snap nog steeds niet dat er niet meer mensen liften!
Thanks, we moeten uiteindelijk naar de Alpen, dus ik overweeg inderdaad vooral de A3. Hier heb ik in ieder geval wat aanquote:Op zondag 16 december 2012 19:17 schreef Frank_NL het volgende:
Novito
Dat is niet te zeggen. Vanaf Aachener Land kan je via A61 OF A3 OF A5 naar Stuttgart liften.
Vanaf Frechen de twee laatste routes. Wachttijd bij Frechen is vaak relatief lang. Auto's rijden in vele richtingen.
Heb je een lift langs Frechen of naar Keulen, valt er vanwege de wachttijden op tankstation Frechen veel voor te zeggen om vanaf de A1 oprit boven of onder het knooppunt A4xA1 te liften met bord Koblenz. Dan wordt het de A61. Maar dat hangt ervan af, of er nog daglicht is (zonder daglicht: Frechen), hoe is het weer en misschien moet je chauffeur 2 km omrijden. Wat de meeste chauffeurs die lifters meenemen oke vinden.
Zie ook hitchwiki voor de opritten bij Keulen (A1).
Succes!
Ik snap niet waar al die horrorverhalen vandaan komen, ik heb echt nog nooit zoiets gehoord.. .. Volgens mij is het gewoon een collectieve negatieve gedachten wat als excuus word aangevoerd door de vrouwen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:17 schreef Caminante het volgende:
Hallo,
Met veel interesse heb ik dit topic door gespit. Ik vind het fijn om te lezen dat mensen zulke positieve ervaringen hebben met liften. Ik heb zelf nog nooit gelift, maar ik zou dit wel heel graag eens willen proberen.Ik zit alleen met een vraag:
Kunnen vrouwen alleen liften? Is dit verantwoord of gewoon echt te gevaarlijk?
Het eerste wat mensen zeggen als je het hebt over liften is hoe gevaarlijk het wel niet is. Horrorverhalen over (met name vrouwen) die worden verkracht. Wat is jullie mening hierover? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met bordjes. Wij hadden geen plan waar we uit wilden komen/ naartoe wilden. Wij spraken gewoon mensen aan bij het buitenkomen na het betalen bij een tankstation.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:40 schreef Caminante het volgende:
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt goed. Ik denk inderdaad dat het de standaard gedachtegang is van mensen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je beter geen bordje kunt gebruiken tijdens het liften. Als er dan een auto voor je stopt, dan kun je zelf bepalen of je meegaat of niet. Als ze al weten waar je naar toe wilt is dit misschien niet het geval. Hoe zit dit?
Ik zou sowieso op m'n eigen gevoel vertrouwen.
Dat gevoel kreeg ik ook na m'n eerste trip, superquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:28 schreef Caminante het volgende:
Na de tips die ik hier kreeg besloot ik het toch maar eens te gaan proberen. Vandaag mijn eerste liftervaring achter de rug. Het was maar een kort ritje (Vanaf Veldwezelt naar het centrum van Maastricht) maar toch. Erg leuk! Ik denk dat ik er een nieuwe verslaving bij heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |